Naktinis „Lukoil“ iššūkis konkurentams

Publikuota: 2013-11-15
Nuotrauka: Juditos Grigelytės
„Verslo žinios“

Daugiausia degalinių tinklą Lietuvoje turinti UAB „Lukoil Baltija“ naktį degalinėse, kurių parduotuvės visą parą neveikia, klientams siūlo benziną ir dyzeliną piltis 3 ct pigiau.„Mums nekainuoja darbo užmokestis, – akcijos esmę aiškina Romas Turlinskas, „Lukoil Baltija“ generalinio direktoriaus pavaduotojas. – Kartu mes norime pritraukti klientus, kad jie galėtų piltis mažesnėmis kainomis.“„Lukoil“ valdo 112 degalinių Lietuvoje, visose jose yra sumontuoti savitarnos terminalai.„Kaip žinia, mūsų konkurentai – o pagrindinis konkurentas automatinių degalinių sektoriuje yra „Neste“ – visada reklamuoja, kad jų kainos yra mažiausios, nes joms nereikia išlaikyti darbuotojų ir visa kita. Dėl to toks sprendimas yra padarytas“, – VŽ teigia p. Turlinskas.Tiesa, kadangi apie 40 „Lukoil Baltija“ degalinių veikia visą parą, jose akcija taikoma nebus. Pasak p. Turlinsko, tai degalinės pasienyje ar autostradose – jose ir naktį yra paklausa kitoms prekėms ir paslaugoms.Jis užsimena, kad ateityje svarstoma kai kuriose degalinėse atsisakyti pilno aptarnavimo ir savaitgaliais.„Manau, kad eisime ir toliau – kaip žinia, šeštadieniais, sekmadieniais žmonių srautas sumažėja, galbūt taip darysime: sekmadieniais parduotuvės nedirbs, tik degalinės. Tai yra paplitę Europoje. Sekmadieniais ir darbo užmokestis didesnis“, – pasakoja p. Turlinskas.Pasak jo, nors degalų kaina visame tinkle nėra vienoda, naktimis vidutinė kaina „Lukoil“ degalinėse turėtų būti lygi vidutinei kainai „Neste“ tinkle. 3 ct maždaug atitinka kainų skirtumą tarp automatinių ir pilno aptarnavimo degalinių, tikina p. Turlinskas.

Neatsakys „Neste Lietuva“ siekia, kad rinkoje būtų mažesnės kainos, ir mes tuo užsiimsime. Mes nesirenkame nuolaidų didinimo kelio, mes renkamės mažiausios kainos kelią“, – savo poziciją VŽ dėsto Audrius Miežys, UAB „Neste Lietuva“ mažmeninės prekybos skyriaus vadovas.Jis taip pat atkreipia dėmesį, kad „Neste Lietuva“ mažą kainą taiko visose degalinėse, o ne tik kai kuriose.„Jei ten ir bus kokia degalinė, kur naktį galima nusipirkti pigiau, ar mes kažką darysime? Aš manau, kad mes tiesiog sieksime, kad mūsų klientai gautų geriausią pasiūlymą“, – sako p. Miežys.Giedrius Bandzevičius, UAB „Statoil Fuel & Retail“ generalinis direktorius, VŽ taip pat patikino, kad reaguoti į konkurentų akciją neketina.„Mes turime automatinių degalinių tinklą „Statoil 123“, kur degalai yra pigesni, todėl kažkokių specialių veiksmų tikrai neplanuojame, – sako p. Bandzevičius.„Ten nereikia laukti nakties, gali atvažiuoti dieną ir gauti degalų pigiau“, – ironizuoja „Statoil Fuel & Retail“ vadovas.Bendrovė valdo 13 automatinių degalinių „Statoil 123“ ir 63 pilno aptarnavimo degalines. Pasak p. Bandzevičiaus, kai kuriose iš jų taip pat yra sumontuota įranga, kuri leidžia už degalus susimokėti iškart, tačiau ši funkcija – dėl patogumo, o ne dėl kainos.

Patikrinta strategija Pasak Audriaus Savicko, nepriklausomo rinkodaros specialisto, „Lukoil Baltija“ naudoja nenaują strategiją, kai tik tam tikru metu nuleidžiant kainą siekiama sukurti pigumo įspūdį.„Vienas iš kainodaros metodų yra siūlyti žemiausią kainą, bet su apribojimais, kad nesugadintum kainodaros sau pačiam. Nes kainą numušti yra lengva, pakelti – sunku. Tad yra tokia strategija, kai gera kaina duodama labai apibrėžtam auditorijos kiekiui, laikui – ne visada ir ne visiems. Šiuo atveju, manau, yra bandoma tai pritaikyti“, – kalba p. Savickas.Pasak jo, tokios akcijos aktualios tam tikram klientų segmentui – tiems, kurie neturi įpročio lankytis konkrečioje degalinėje, nesipila degalų įmonės sąskaita ir mėgsta medžioti akcijas.„Prieš keletą metų panašiai elgėsi telekomunikacininkai, kai naktimis leisdavo šnekėtis išvis nemokamai – tų pokalbių srautas būdavo pakankamai nemažas“, – prisimena p. Savickas.Jis pateikia ir dar vieną analogišką pavyzdį – dienos pietus kavinėse: pigu, bet tik tam tikru laiku.

Pigumo įspūdis „Nuolaida nėra tokia didelė, kad turėtų reikšmingos įtakos verslui. Manyčiau, tai labiau viešųjų ryšių ir rinkodaros ėjimas, kuris sugeneruos šnekėjimą, atkreips dėmesį – vertinu tai kaip eksperimentą“, – sako p. Savickas.Anot jo, pigumas nebūtinai turi būti realus, kartais pakanka tik sukurti tokį įspūdį.„Dažnai tyrimuose matoma – žmonės mano, kad pigiau, bet jie nežino, kiek pigiau, arba nežino, kiek jie moka. Užtenka manyti, kad tai yra pigiau. Tas šnekėjimas apie pigumą yra svarbus“, – tvirtina specialistas.Pasak jo, žinoma, kad dėl mažų maržų degalinės negali daryti smarkių nuolaidų, tačiau 3 centai nėra labai patraukli premija vartotojui.„Mano siūlymas būtų galvoti apie pridedamąsias vertes, ką, beje, daro „Statoil“ – kaupi lipdukus, renki, neši, gauni kamuolį ar ką kitą – tai labiau pririša klientą“, – vertina p. Savickas.Pats „Statoil“ vadovas apskritai abejoja, ar „Lukoil“ siūlo pigesnius degalus.„Pigiau“ skamba gražiai, kai tai užrašai ant plakato, bet realybėje siūlyčiau pasiskaičiuoti klientams ir įsivertinti tą pigumą. Minėjote 3 centus? Mūsų automatinėje degalinėje 6 centais pigiau“, – sako p. Bandzevičius.

Gauk nemokamą PREKYBOS savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:













Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Rašyti komentarą 0
JAV ir ES galandasi nagus prekybos susitarimui Premium

JAV ir Europos Sąjunga (ES) ruošiasi dar kartą sėsti prie prekybos susitarimo derybų stalo. Tiesa, kol kas...

Strategijos, kurios padeda išgyventi žemės ūkio technikos pardavėjams Premium

Naujos žemės ūkio technikos rinkos atsigavimo laukiama jau ne vienus metus, bet pardavimai niekaip neįsisuka...

Pramonė
05:45
Atkalbinėta nuo verslo regione, galvoja nebent, ką dar nauja sukurti Premium

Smulkus prekybos ar paslaugų verslas regione gali būti augantis ir ne tik regioninis. Ypač jeigu viskas...

Gazelė
2020.01.22
„MV Group“ turi naują rinkodaros vadovę 

„MV Group“ turi naują rinkodaros vadovę – praėjusią savaitę šias pareigas pradėjo eiti Ieva Matulaitienė,...

Rinkodara
2020.01.22
„Pildyk“ simboliškai atnaujino prekės ženklą

Telekomunikacijų bendrovei „Tele2“ priklausanti išankstinio mokėjimo paslauga „Pildyk“ atnaujino savo prekės...

Rinkodara
2020.01.22
Komunikacijos tonas „Grigeo“ atveju kitoks nei per Alytaus gaisrą Premium 2

Apie „Grigeo Klaipėdos“ taršos skandalą per pirmąją savaitę pasirodė vidutiniškai po 191 straipsnį ir...

Rinkodara
2020.01.22
„Volkswagen“ atstovai: 2021 m. 40% pardavimų Lietuvoje sudarys elektromobiliai 2

„Audi“ ir „Volkswagen“ praneša apie prekybos rekordą Baltijos šalyse: Lietuva išlieka didžiausia rinka,...

Automobiliai
2020.01.22
Didmeninė prekyba sutelkta nepajudinamų milžinų rankose Premium

Maisto produktų, gėrimų ir tabako nespecializuotos didmeninės prekybos sektoriuje penkios įmonės, kurių...

Prekyba
2020.01.22
Autorių teisių gynėjai reikalauja stabdyti „Payseros“ paslaugų teikimą „Filmai.in“ 4

Autorių teisių gynimo asociacijos kreipėsi į Lietuvos banko priežiūros tarnybą, LRTK ir Kultūros ministeriją...

Rinkodara
2020.01.21
„General Financing“ pasirinko naujus komunikacijos partnerius

Finansines paslaugas teikianti bendrovė „General Financing“ pasirinko naujus partnerius savo komunikacijai –...

Rinkodara
2020.01.21
Gėrimų gamintojai nuogąstauja dėl didėjančio šešėlio 

Mažas stipriųjų alkoholinių gėrimų realizacijos augimas ir padidėjusios pajamos rodo, jog Lietuvos gyventojai...

Prekyba
2020.01.21
Teisme sprendžia ginčą dėl „Arimex“ prekių ženklo „Studentų maistas“ Premium 2

Riešutais ir džiovintais vaisiais prekiaujanti UAB „Arimex“ kreipėsi į Vilniaus apygardos teismą dėl...

Rinkodara
2020.01.21
Efektyvų rinkodaros būdą išnaudoja dar ne visi – paprasčiausiai drovisi Premium

Kuo dažniau įmonės vadovas cituojamas spaudoje ar dalyvauja renginiuose, tuo daugiau vartotojų sužino apie...

Gazelė
2020.01.20
Teismas mėnesiui nušalino Panevėžio merą R. Račkauską nuo pareigų

Panevėžio apylinkės teismas pirmadienį mėnesiui nuo pareigų nušalino Panevėžio miesto merą Rytį Račkauską,...

Rinkodara
2020.01.20
Lietuvos paštas pasirinko naujus socialinės žiniasklaidos partnerius

Lietuvos paštas pasirinko naujus socialinės medijos komunikacijos partnerius – sutartis pasirašyta su...

Rinkodara
2020.01.20
„Koops“ konsolidavo tinklo administravimą ir didmeninę veiklą  Premium

Nusprendus didmeninę, prekybinę ir logistinę veiklą sutelkti vienoje įmonėje nuo šių metų pradžios...

Prekyba
2020.01.20
Vis daugiau prekių ženklų palieka „Amazon“, bet ši strategija rizikinga  Premium

Švedijos baldų gamybos ir prekybos milžinei IKEA pasitraukus iš „Amazon“ platformos svarstoma, kuris prekės...

Prekyba
2020.01.19
IKEA valdytoja dividendams skirs 7 mln. Eur

Prekybos centrą IKEA Vilniuje valdančios bendrovės „Felit“ pajamos praėjusiais finansiniais metais išaugo...

Prekyba
2020.01.19
Vilnius reklamai užsienyje išleis beveik 100.000 eurų

Vilnius naujai reklamos kampanijai Jungtinėje Karalystėje ir Vokietijoje skirs beveik 97.000 eurų (su PVM).

Paslaugos
2020.01.18
„Lidl“ atidarė parduotuvę Trakų Vokėje 

Plėtrą Lietuvoje tęsiantis prekybos tinklas „Lidl“ metus pradėjo atidarydamas naują parduotuvę.

Prekyba
2020.01.18

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau