„Bitė“ gelia „Tele2“ į jautrią vietą

Publikuota: 2013-11-11
Atnaujinta 2015-06-01 14:20
svg svg
Nuotrauka: Interneto
„Verslo žinios“

„Bitė“ naujojoje „LABAS kontrakto“ reklamoje netiesiogiai įvardija „Tele2“, todėl Konkurencijos taryba gali pripažinti šią reklamą kaip lyginamąją, o tokioje reklamoje negalima menkinti konkurento. „Tele2“ dar nepriėmė sprendimo, ar skųs šią reklamą.

Mindaugas Liaudenskis, reklamos tyrimų „Synopticom Ad Research“ vadovas, teigia, kad akivaizdu, jog „Bitė“ su naująja „Labas“ kontrakto reklama tampo konkurentus už ūsų.„Bitė“ su „Tele2“ užsimojo konkuruoti kaina segmente, kur jau ne vienus metus karaliauja pastaroji bendrovė. Konkurencija telekomunikacijų segmente didžiulė ir verslo rezultatai džiugina ne visas bendroves, tad toks „Bitės“ žingsnis – ieškojimas būdų atsiriekti didesnę rinkos dalį. Kita vertus, „Bitė“ šaudo ne tuščiais šoviniais – jie pasiūlė naujovę, tad įdomu, kokių reklamų tęsinio dar sulauksime“, – kalba p. Liaudenskis.Pasak reklamos specialisto, pasirenkant tokią rinkodaros strategiją, visada yra rizika įsivelti į reklamų mūšį, nes konkurentas gali atsakyti dar stipresne reklama.„Jei esi silpnas, mūšio geriau nepradėti. Pastaruoju metu „Bitė“ bando būti aštri – kurti reklamas, kurios atkreiptų dėmesį, išsiskirtų. Pasaulyje tokią strategiją dažnai taiko IT sektorius, politikai. Lietuvoje tai matome dažniausiai tik telekomunikacijų sektoriuje, nes čia reklamai išleidžiamos didelės sumos“, – kalba p. Liaudenskis.Rimantas Stanevičius, reklamos agentūros „Milk“ kūrybos vadovas, paklaustas, ar verta atsakyti į tokias konkurentų reklamas, teigia, kad vieno atsakymo nėra. „Priklauso nuo padėties, tik svarbu neužsimiršti ir nepradėti kurti reklamų nebe žmonėms, o vieni kitų rinkodaros ir komunikacijos skyriams paerzinti. Reikia pasverti visus „už“ ir „prieš“, – sako p. Stanevičius.„Bitės“ reklamą galite pamatyti ČIA.

Dar nenusprendė

Petras Masiulis, „Tele2“ generalinis direktorius, šiuo atveju nedaugiažodžiauja.„Ironizuojanti, pašaipi reklama tik parodo bendrovės neprofesionalumą. Geri rinkodaros specialistai tuo neužsiima“, – kalba p. Masiulis. Ar kreipsis į Konkurencijos tarybą, „Tele2“ dar nesvarstė.„Daug dėmesio šiai konkurentų reklamai neskyrėme. Tokie ginčai nėra mūsų tikslas, tam kartais tiesiog gaila laiko. Ne visada į pirmą vietą reikia iškelti emocinius aspektus. Svarbiausia yra tai, ką bendrovė gali pasiūlyti klientams, tai turi išliekamąją vertę, o siūlome ne tik kainą, bet ir kokybę“, – konstatuoja p. Masiulis.

Žodžių žaismas

Jonas Valatkevičius, reklamos agentūros DDB kūrybos vadovas, įsitikinęs, kad radikalesnių sprendimų griebiamasi, kai įprastos priemonės išnaudotos.„Telekomunikacijų sektorius pastaruoju metu turėjo vieną vyraujančią komunikacijos liniją – kas pigesnis. Kai buvo pasiektas taškas, kai rinkos dalyvių teiginiai ėmė skirtis tik žodžių išdėstymu sakinyje, vienas iš jų griebėsi radikalesnio veiksmo – pabandė atvirai parodijuoti konkurentą ir jo komunikacijos bazę. Šios istorijos tęsinys priklausys nuo to, kaip reaguos kiti kategorijos dalyviai“, – kalba p. Valatkevičius.

Jis priduria, jog ribų peržengimas reklamoje yra reliatyvi sąvoka – šiandienos vartotojai yra abejingi ir nebeprisiriša prie prekės ženklų kaip anksčiau.„Todėl siekdami greito ir ryškesnio efekto verslai neretai ir griebiasi taktinių, radikalių rinkodaros sprendimų“, – tikina p. Valatkevičius.

Nemokami naujienlaiškiai į savo el. pašto dėžutę:













Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 

Teisinės vingrybės

Lyginamąja reklama pripažįstama reklama, kurioje bet kokiu būdu užsimenama apie konkurentą, jo prekes ar paslaugas. Taigi, jeigu jūsų reklamoje galima atpažinti konkretų konkurentą (-us), tai jau yra lyginamoji reklama, nepriklausomai nuo to, ar joje ką nors lyginate, ar ne.Verta priminti, jog lyginamoji reklama nėra draudžiama. Tačiau ji turi atitikti griežtus leistinumo kriterijus. Pradinis ir esminis kriterijus – reklamoje turi būti kas nors palyginta, t. y. neleidžiama reklamoje paminėti konkurentą ar jo produktus ir tuo pačiu nieko nepalyginti. Kiti lyginamosios reklamos leistinumo  kriterijai: turi būti objektyviai lyginami palyginami produktai, reklama neturi diskredituoti, menkinti konkurento ir t.t.Dina Adomavičiūtė, advokatų kontoros „Borenius“ advokatė, VŽ teigė, jog „LABAS kontrakto“ reklama su Sauliumi Poška priešakyje pralinksmino daugelį tiek dėl veikėjo reputacijos, tiek dėl subtilių aliuzijų į TELE2 reklamos serialą „Turtuoliai irgi taupo“.„Tačiau aštresnį žvilgsnį ar reklamos teisės žinių turintiems iškilo ir klausimas, ar su reklama viskas gerai teisine prasme – tam, kad pripažintume reklamą lyginamąja, joje turi būti nurodytas konkurentas. Tam, kad ji būtų leistina, joje privalo būti kas nors palyginta. Lyginama lyg ir nieko nėra, o ar konkurentas paminėtas – štai čia ir yra pagrindinis klausimas“, – kalba advokatė.

Tiek Konkurencijos taryba ir Lietuvos teismai, tiek ES institucijos į konkurento įvardijimo klausimą žiūri gana plačiai.Lyginamosios reklamos faktui konstatuoti nėra būtinas reklamos davėjo konkurento įvardijimas tiesiogiai nurodant jo pavadinimą. Tokiai reklamai priskirtina ir reklama, kurios turinys leidžia vidutiniam (paprastam) vartotojui identifikuoti reklamos davėjo konkurentą, pakankama, kad joje būtų net ir netiesioginė nuoroda į konkurentą arba prekes ar paslaugas, kurias jis siūlo.
Pasak p. Adomavičiūtės, „LABAS kontrakto“ reklamoje galime rasti bent tris elementus, primenančius „Tele2“ reklamas – telefono būdelė,  antagonizmai „varguoliai“ – „turtuoliai“ ir šūkis „Kam mokėti daugiau?“. Ypatingas dėmesys tenka pastarajam – jis naudojamas abiejų operatorių reklamose.„Šis šūkis yra registruotas prekių ženklas, priklausantis UAB „Tele2“. Ar ši frazė yra būtina, norint apibūdinti produkto savybę, ko gero gali nuspręsti tik Konkurencijos taryba ar teismai. Kaip ten bebūtų šiuo metu žodį turėtų tarti „Tele2“ – ginti savo garbę teisiniais būdais ar, galbūt, stoti į reklamų kovą“, – svarsto p. Adomavičiūtė.

Reklamos įstatymo pažeidimai

2013 m. I pusmetį Konkurencijos taryba gavo 150  skundų dėl galimai Reklamos įstatymo nuostatas pažeidžiančios reklamos ir 32 iš jų buvo dėl reklamų telekomunikacijų sektoriuje.  2008-2013 m. Konkurencijos taryba nustatė 5 lyginamosios reklamos pažeidimus, 2 iš jų buvo nustatyti telekomunikacijų sektoriuje. Per 2008-2013 m. už Reklamos įstatymo pažeidimus bendrai daugiausia baudų yra gavusi „Bitė“ – 4, „Omnitel“ – 3, „Tele2“ – 2.

ŠALTINIS: KONKURENCIJOS TARYBA, VŽ.

Pasirinkite jus dominančias įmones ir temas – asmeniniu naujienlaiškiu informuosime iškart, kai jos bus minimos „Verslo žiniose“, „Sodros“, Registrų centro ir kt. šaltiniuose.

Tema „Rinkodara“
Norite pasiūlyti temą, turite pastabų, pasiūlymų ar klausimų? Parašykite „Verslo žinių“ redaktoriams.

Jei norite suteikti konfidencialios informacijos, rašykite vyr. redaktoriui rolandas.barysas@verslozinios.lt

„Maxima LT“ nebėra vienintelė pelningiausia tarp TOP 5 lyderių Premium

Didžiausią Lietuvoje mažmeninės prekybos maisto produktais tinklą valdanti „Maxima LT“ visuomet pasižymėjo ne...

Prekyba
2022.08.18
D. Dundulis: kiekviena krizė kaip reikiant išjudina smegenis, o šiuo metu ir yra krizė Premium 4

Dainiaus Dundulio, „Norfos“ įmonių grupės pagrindinio akcininko, vertinimu, visos tinklo parduotuvės,...

Prekyba
2022.08.18
C. Eastwoodo advokatai dėl žalos atlyginimo kreipėsi į „Mediatono“ likvidatorių Premium

Klaipėdos apygardos teisme tęsiasi aktoriaus Clinto Eastwoodo atstovų ir UAB „Mediatono“ likvidatorių...

Rinkodara
2022.08.17
IKEA likviduoja antrinę įmonę Rusijoje

Švedijos baldų milžinė IKEA nusprendė likviduoti savo antrinę įmonę Rusijoje „Ikea Dom“, kuriai priklauso...

Prekyba
2022.08.17
Siekdama valdžios dėmesio „Norfa“ valandai išjungs šviesas 37

Trečiadienį 18.00 val. visose šalies „Norfose“ valandai bus stipriai sumažintas apšvietimas, prekybos salėse...

Prekyba
2022.08.17
Į eterį grįžta žurnalistas Edmundas Jakilaitis 19

Didžiausia TV3 sezono naujiena – laida „Dėmesio centre su Edmundu Jakilaičiu“, į žurnalistiką po dviejų metų...

Rinkodara
2022.08.16
„Baltika“ rado investuotoją prekės ženklui „Ivo Nikkolo“ 2

Drabužių prekybos bendrovė „Baltika Lietuva“, kurios pardavimo pajamos 2021 m. sudarė 2,303 mln. Eur ir,...

Prekyba
2022.08.16
Pakeisti nepopuliarią technologiją: interneto slapukų galas Premium 1

Slapukai (angl. cookies) yra nedidelis teksto blokas, kurią svetainė siunčia į lankytojo naršyklę ir išsaugo...

Inovacijos
2022.08.15
Efektyvi komunikacija socialiniuose tinkluose: kartais verta laužyti taisykles Premium

Vis daugiau įmonių socialiniuose tinkluose bando papasakoti apie savo paslaugą ar prekę, pasidalinti kūryba,...

Rinkodara
2022.08.13
„Stiprūs kartu“ kviečia padėti sunkumų Lietuvoje patiriančioms ukrainiečių šeimoms 1

Iniciatyva „Stiprūs kartu“ kviečia gyventojus remti sunkumų Lietuvoje patiriančias nuo karo pabėgusias...

Verslo aplinka
2022.08.12
Agentūra „New!“ laimėjo „Lidl“ kūrybos partnerio konkursą

Vasarą vykęs trečio didžiausio Lietuvoje prekybos tinklo „Lidl Lietuva“ kūrybos ir komunikacijos partnerių...

Rinkodara
2022.08.12
Didmenininkė „Norameda“ viršijo augimo prognozę, bet pelnas sumažėjo Premium

Didžia dalimi lietuviško kapitalo farmacijos įmonė „Norameda“, daugiausia užsiimanti didmenine vaistų...

Prekyba
2022.08.12
„About You“ ir „Zalando“ apyvartos Lietuvoje auga, bet „Aprangos“ neaplenkė Premium

Tarptautinių elektroninės prekybos įmonių „About You“, „Zalando“, „eavalyne.lt“ valdančios „Modivo“, drąsiai...

Prekyba
2022.08.11
Verslui remiant kuriamas lietuviškas serialas apie karą Ukrainoje

Siekdamas padėti kolegoms ukrainiečiams, žinomas aktorius Andrius Paulavičius ryžosi prodiusuoti pirmąjį...

Rinkodara
2022.08.10
K. Gečas. Artėjant krizės audrai. Žmonių psichologija ir verslo komunikacija

Viešojoje erdvėje vis daugiau kalbama apie artėjančią krizę, nors kol kas tai pavadinama ne tokiu ryškiu...

Nuomonės
2022.08.10
„Moki veži“: pirmą pusmetį pardavimai žymiai išaugo

Statybos, remonto, apdailos, šildymo ir sodo prekių parduotuvių tinklą „Moki veži“ valdanti bendrovė...

Prekyba
2022.08.09
Pigiausių maisto produktų vidutinis krepšelis liepą brango

Palyginti su birželiu, pigiausių maisto produktų vidutinis krepšelis birželį brango 0,4%, o palyginti su...

Prekyba
2022.08.09
Grūdų supirkimo kainos liepos pabaigoje mažėjo

Lietuvos grūdų supirkimo įmonėse liepos 25–31 dienomis kviečiai buvo superkami vidutiniškai po 316,8 Eur už...

Prekyba
2022.08.08
A. Dulkio atstovu spaudai tapo T. Bagdonas

Sveikatos apsaugos ministro Arūno Dulkio atstovo žiniasklaidai pareigas nuo pirmadienio pradeda eiti...

Vadyba
2022.08.08
TOP 50 didžiausių mokesčių mokėtojų prekyboje: vartojimas pradeda šlubuoti Premium 1

2022 m. pirmąjį pusmetį Lietuvos mažmeninės prekybos įmonės į Valstybinės mokesčių inspekcijos (VMI) sąskaitą...

Prekyba
2022.08.08

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Valdyti Sutinku