Mobiliųjų rinkodara: tarp lyderystės ir pralaimėjimų

Publikuota: 2013-10-08
Atnaujinta 2015-06-01 14:41
Nuotrauka: Vladimiro Ivanovo
„Verslo žinios“

„Bitė“ ir „Omnitel“ šiandien komunikuoja beveik tą pačią žinutę – rūpestį klientais. Kol kas geriau sekasi „Bitei“, nes panašios strategijos ji laikėsi ir anksčiau, o lyderio, koks buvo „Omnitel“, persikūnijimas į rūpestingą rinkos dalyvį klientų neįtikina, todėl atėjus naujam „Omnitel“ vadovui rinka laukia ir rinkodaros pokyčių.

Visi mobiliojo ryšio operatoriai Lietuvoje rikiuojasi didžiausių reklamos užsakovų dešimtuke – jau ne pirmus metus iš pirmos pozicijos nesitraukia UAB „Tele2“, 5 vietoje – UAB „Omnitel“, 7-oje UAB „Bitė Lietuva“. Įspūdingi jų rinkodaros biudžetai, nedidelis ilgamečių prekių ženklų skaičius lemia, jog jų reklamas vartotojai gerai įsimena. Net 88% mačiusių telekomunikacijų bendrovių reklamas respondentų gali tiksliai įvardinti prekės ženklą. Pagal įsimenamumą šis sektorius nusileidžia tik mažmeninei prekybai (95%).Telekomunikacijų sektorius yra antras ir pagal paminėjimų kiekį – rugsėjo mėnesį 13% visų apklaustųjų sakė, kad matė vieną ar kitą mobiliojo ryšio operatoriaus reklamą (mažmeninės prekybos – 37%).„Tai, jog telekomunikacijų sektoriaus reklamas vartotojai gerai įsimena, lemia keli dalykai: santykinai didelės investicijos į komunikaciją, be to, visi prekės ženklai jau gana senai veikia rinkoje ir jų yra nedaug“, – sako Vasaris Oržekauskas, žiniasklaidos planavimo agentūros „Inspired UM“ vadovas.„Inspired UM“ kasdien daugiau kaip metus atliekamas reklamos įsimenamumo tyrimas rodo, kad lyderis čia – reklamai daugiausia išleidžiantis prekės ženklas „Tele2“. Rugsėjį šio operatoriaus reklamas įsiminė 48% apklaustųjų, „Bitės“ – 13%, „Omnitel“ – 9%.Reklamos agentūros „DDB Brand Capital“ mėgstamiausių ženklų tyrimas rodo panašias tendencijas, tik „Omnitel“ čia pelniusi kiek geresnes pozicijas. Kaip mėgstamiausią telekomunikacijų bendrovę „Tele2“ įvardija 28% respondentų, „Omnitel“ – 14%, „Bitę“ –12%.Sėkmė – nuoseklumas

Visi kalbinti rinkodaros ekspertai sutartinai pažymi, kad „Tele2“ sėkmės receptas – komunikacijos nuoseklumas.
„Pagal paminėjimų pasiskirstymą „Tele2“ dominuoja, bet svarbu pažymėti, kad šis rodiklis yra didesnis nei investicijų dalis į reklamą. Jų sėkmę čia lemia keli dalykai: visų pirma nuoseklumas – tiek kūrybinių sprendimų, tiek pagrindinės žinutės apie mažą kainą. Žinoma, reklamos intensyvumas taip pat prideda savo pliusą. „Tele2“ ir per krizę išliko stabiliausias reklamdavys iš šios kategorijos“, – primena p. Oržekauskas.
„Tele2“ (kartu su „Pildyk“) rinkodaros biudžeto dalis per aštuonis šių metų mėnesius šiek tiek ūgtelėjo ir siekia 55% viso sektoriaus reklamos išlaidų, rodo TNS LT duomenys. Minimu laikotarpiu biudžetą labiausiai padidino „Omnitel“ – 20,8%Ta pati žinutė
Mindaugas Liaudenskis, reklamos tyrimų bendrovės „Synopticom Ad Research“ vadovas, taip pat pažymi, kad tarp mobiliojo ryšio operatorių šiandien labiausiai išsiskiriantį veidą susikūręs „Tele2“, o „Omnitel“, ir „Bitė“ siunčia beveik tą pačią žinutę – apie rūpestį klientais.
„Ir tai yra problema prekės ženklams, tačiau šiandien labiau laimi „Bitė“. Ir taip yra dėl kelių priežasčių: jos žinutėmis žmonės labiau tiki, nes „Bitės“ išankstinis įvaizdis geriau atitinka tą žinutę. O štai „Omnitel“ turėjo rinkos lyderio įvaizdį, su šūkiu „Pirmiausia Jūs“ tarsi bandė vienu ėjimu viską pakeisti ir iš didžiausio tapti draugiškas“, – lygina p. Liaudenskis.
Tačiau kai prekės ženklas keičia komunikacijos žinutę ir savo įvaizdį, pabrėžia rinkodaros specialistas, labai svarbu teisingai atsispirti nuo jau turimo įvaizdžio vartotojų galvose.
„Tad šiuo požiūriu „Omnitel“ tai darė be aiškių argumentų, o pastarųjų metų rezultatai visgi byloja, kad jiems dar nepavyko to įrodyti savo klientams. „Bitė“ turėjo palankesnį išankstinį įvaizdį, be to, jie savo reklamose tvirčiau argumentuoja pačią žinutę, kaip jie rūpinasi savo klientais: nemokantiems naudotis išmaniaisiais  siūlo išmaniųjų mokyklą, tėvams pataria, kaip kontroliuoti vaikų sąskaitas, ir t. t. O iš „Omnitel“ lūpų skambantis šis šūkis „Pirmiausia Jūs“ lieka abstraktus“, – pabrėžia p. Liaudenskis.

Padaryti namų darbus

Audrius Savickas, nepriklausomas rinkodaros specialistas, pritaria, kad per daugybę metų „Omnitel“ su savo rinkodaros veiksmais ir komunikacija ritosi žemyn, o rinkos lyderiui tai yra didžiulė problema.

„Savo ruožtu „Bitė“ bene geriausiai sugebėjo pasinaudoti tuo – ji pradėjo kurti santykius su klientais. „Omnitel“ ir naujam vadovui dabar pagrindinis iššūkis – apsibrėžti, kas jie tokie yra, nes technologinė lyderystė jau nebe tokia aktuali šiandien, svarbiausias klausimas jiems – rasti, kaip save pozicionuoti. „Bitė“ šiandien aiškiai pirmauja kurdama santykį su klientu, „Tele2“ – linksmai vilioja mažiausiomis kainomis, tad klausimas, ką pasiūlyti „Omnitel“, – kalba p. Savickas ir priduria, jog bendrovei jau nebeužtenka vien sėkmingų rinkodaros veiksmų, čia reikia sprendimų įmonės viduje.
„Jie pirmiausia turi atsakyti į klausimą, kas jie tokie yra. Tai nėra lengva, o naujojo vadovo užduotis ir bus tai įgyvendinti. Greičiausiai dar kurį laiką ir nematysime aktyvios „Omnitel“ komunikacijos, nes jie turi susitvarkyti viduje ir padaryti namų darbus“, – aiškina p. Savickas.
Daiva Selickaitė, „Omnitel“ ryšių su visuomene vadovė, paklausta, ar pasikeitus vadovui galvojama apie kitokią rinkodaros strategiją, situacijos nekomentuoja.
„Esame rinkos dalyviai, tai jautrūs klausimai ir kol nėra sprendimų, apie ketinimus nekalbėsime“, – bendrovės poziciją perduoda p. Selickaitė.
Ponas Liaudenskis priduria, jog vadovo pakeitimas taip pat turėtų signalizuoti rinkai, kad galima tikėtis teigiamų pokyčių. „Tai tarsi pažadas žmonėms, jog bendrovė keičiasi“, – pažymi jis.Straipsnis publikuotas dienraštyje "Verslo žinios".

Nemokami naujienlaiškiai į savo el. pašto dėžutę:













Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 

Pasirinkite jus dominančias įmones ir temas – asmeniniu naujienlaiškiu informuosime iškart, kai jos bus minimos „Verslo žiniose“, „Sodros“, Registrų centro ir kt. šaltiniuose.

Tema „Paslaugos“
Norite pasiūlyti temą, turite pastabų, pasiūlymų ar klausimų? Parašykite „Verslo žinių“ redaktoriams.

Jei norite suteikti konfidencialios informacijos, rašykite vyr. redaktoriui rolandas.barysas@verslozinios.lt

„Eltos“ direktore paskirta D. Juozaitytė, vyr. redaktoriumi – V. Bruveris 1

Naujienų agentūros „Elta“ direktore paskirta Daiva Juozaitytė, pastaruosius aštuonerius metus dirbusi „Delfi“...

Vadyba
2022.07.01
M. Skuodis: leidinių pristatymo kainas reikia didinti, kartu keisti žiniasklaidos rėmimo modelį

Lietuvos paštui pranešus apie planus nuo kitų metų maždaug du-tris kartus didinti leidinių prenumeratos...

Rinkodara
2022.06.23
Pernai Lietuvoje kas aštunta žiniasklaidos priemonė buvo valdoma politikų 2

68 politikai, valstybės tarnautojai bei jų sutuoktiniai pernai Lietuvoje valdė 129 arba kas aštuntą...

Rinkodara
2022.06.23
Spaudos, radijo ir televizijos rėmimo fondą turėtų pakeisti naujas Medijų rėmimo fondas

Kultūros ministerijos siūlomas steigti Medijų rėmimo fondas galės skirti paramą ne tik leidiniams, bet ir...

Rinkodara
2022.06.20
Lietuvos pašto viražai: kartais augančios pristatymo kainos – šantažas leidėjams Premium

Lietuvos paštas (LP) antrus metus iš eilės kelia leidinių prenumeratos pristatymo kainas miestuose. Pernai...

Rinkodara
2022.06.20
„Google“ Rusijos padalinys pateikė teismui bankroto pareiškimą 1

JAV technologijų milžinės „Google“ antrinė įmonė Rusijoje Maskvoje arbitražo teismui pateikė bankroto...

Inovacijos
2022.06.17
Architektai darbų turi metams į priekį, bet ramybės nėra Premium

Architektų biurai užsakymų gauna tiek, kad nors vežimu vežk, o ir į vežimą ne visada telpa. Vis dėlto...

Statyba ir NT
2022.06.16
Tautinių bendrijų žiniasklaidai stiprinti skirta 500.000 Eur

Lietuvos informacinei erdvei ir tautinių bendrijų žiniasklaidai stiprinti skirta 500.000 Eur, trečiadienį...

Rinkodara
2022.06.15
Į LRT tarybą Seimas siūlo D. Jastramskį, R. Gudauską, L. Matjošaitytę ir J. Pabrėžą

Seimo Kultūros komitetas trečiadienį pritarė keturių naujų LRT tarybos narių kandidatūroms.

Rinkodara
2022.06.15
D. Radzevičius: žiniasklaida nemoka daryti verslo Premium 5

Lietuvos žurnalistų sąjungos pirmininkas Dainius Radzevičius VŽ podkaste negaili kritikos žiniasklaidos...

Rinkodara
2022.06.15
„Disney+“ įžengė į Lietuvą 10

„Walt Disney Company“ priklausantis transliuotojas „Disney+“ pradeda transliacijas Lietuvoje. Standartinė...

Rinkodara
2022.06.14
Nepriklausoma Rusijos televizija „Dožd“ transliuos iš Rygos

Latvijos nacionalinė elektroninės žiniasklaidos taryba (NEPLP) pirmadienį nutarė suteikti licenciją...

Rinkodara
2022.06.06
„Bitės“ pelnas dvigubėjo, bet „Mezon“ kol kas nuostolingas Premium

UAB „Bitė Lietuva“ vertina, kad, nepaisant tebesitęsiančios pandemijos, pavyko pasiekti gerų rezultatų –...

Inovacijos
2022.06.03
Planeta Vilnius ieško Ryšių su žiniasklaida specialisto (-ės)! Verslo tribūna

Jei puikiai supranti žiniasklaidos pasaulį, žinai, kodėl žurnalistams svarbu atsakymus gauti greitai ir...

Rinkodara
2022.06.02
„Delfi“ perka Lietuvos naujienų agentūrą „Elta“

UAB „Delfi“, kurios 100% akcijų priklauso estų žiniasklaidos bendrovei „Ekspress Grupp“, perka naujienų...

Rinkodara
2022.05.31
Rusai prarado prieigą prie „Netflix“

„Netflix“ abonentai Rusijoje prarado prieigą prie srautinės televizijos, Vakarų bendrovei pasitraukus iš...

Verslo aplinka
2022.05.30
Geriausios reputacijos influenceriai „YouTube“ tinkle Premium 4

Visuomenės vertinimu, geriausią reputaciją socialiniame tinkle „YouTube“ turinčių nuomonės formuotojų...

Rinkodara
2022.05.29
„Lietuvos ryto“ grupės finansai: metus lydėjo ir nuostoliai, ir dividendai Premium

Žiniasklaidos grupės „Lietuvos rytas“ valdomų bendrovių konsoliduotos pajamos 2021 m. simboliškai sumenko, o...

Rinkodara
2022.05.24
Teismas neleido stabdyti prieigos prie „Russia Today“ portalų

Teismas gegužę neleido Žurnalistų etikos inspektoriaus tarnybai stabdyti prieigos prie Rusijos valstybinės...

Rinkodara
2022.05.23
„YouTube“ ištrynė daugiau kaip 70.000 Kremliaus pasakojimų apie karą 6

„YouTube“ pašalino daugiau kaip 70.000 vaizdo įrašų ir 9.000 kanalų, susijusių su Rusijos karu Ukrainoje, nes...

Inovacijos
2022.05.22

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Valdyti Sutinku