Mobiliųjų rinkodara: tarp lyderystės ir pralaimėjimų

    Publikuota: 2013-10-08
    Atnaujinta 2015-06-01 14:41
    Nuotrauka: Vladimiro Ivanovo
    „Verslo žinios“

    „Bitė“ ir „Omnitel“ šiandien komunikuoja beveik tą pačią žinutę – rūpestį klientais. Kol kas geriau sekasi „Bitei“, nes panašios strategijos ji laikėsi ir anksčiau, o lyderio, koks buvo „Omnitel“, persikūnijimas į rūpestingą rinkos dalyvį klientų neįtikina, todėl atėjus naujam „Omnitel“ vadovui rinka laukia ir rinkodaros pokyčių.

    Visi mobiliojo ryšio operatoriai Lietuvoje rikiuojasi didžiausių reklamos užsakovų dešimtuke – jau ne pirmus metus iš pirmos pozicijos nesitraukia UAB „Tele2“, 5 vietoje – UAB „Omnitel“, 7-oje UAB „Bitė Lietuva“. Įspūdingi jų rinkodaros biudžetai, nedidelis ilgamečių prekių ženklų skaičius lemia, jog jų reklamas vartotojai gerai įsimena. Net 88% mačiusių telekomunikacijų bendrovių reklamas respondentų gali tiksliai įvardinti prekės ženklą. Pagal įsimenamumą šis sektorius nusileidžia tik mažmeninei prekybai (95%).Telekomunikacijų sektorius yra antras ir pagal paminėjimų kiekį – rugsėjo mėnesį 13% visų apklaustųjų sakė, kad matė vieną ar kitą mobiliojo ryšio operatoriaus reklamą (mažmeninės prekybos – 37%).„Tai, jog telekomunikacijų sektoriaus reklamas vartotojai gerai įsimena, lemia keli dalykai: santykinai didelės investicijos į komunikaciją, be to, visi prekės ženklai jau gana senai veikia rinkoje ir jų yra nedaug“, – sako Vasaris Oržekauskas, žiniasklaidos planavimo agentūros „Inspired UM“ vadovas.„Inspired UM“ kasdien daugiau kaip metus atliekamas reklamos įsimenamumo tyrimas rodo, kad lyderis čia – reklamai daugiausia išleidžiantis prekės ženklas „Tele2“. Rugsėjį šio operatoriaus reklamas įsiminė 48% apklaustųjų, „Bitės“ – 13%, „Omnitel“ – 9%.Reklamos agentūros „DDB Brand Capital“ mėgstamiausių ženklų tyrimas rodo panašias tendencijas, tik „Omnitel“ čia pelniusi kiek geresnes pozicijas. Kaip mėgstamiausią telekomunikacijų bendrovę „Tele2“ įvardija 28% respondentų, „Omnitel“ – 14%, „Bitę“ –12%.Sėkmė – nuoseklumas

    Visi kalbinti rinkodaros ekspertai sutartinai pažymi, kad „Tele2“ sėkmės receptas – komunikacijos nuoseklumas.
    „Pagal paminėjimų pasiskirstymą „Tele2“ dominuoja, bet svarbu pažymėti, kad šis rodiklis yra didesnis nei investicijų dalis į reklamą. Jų sėkmę čia lemia keli dalykai: visų pirma nuoseklumas – tiek kūrybinių sprendimų, tiek pagrindinės žinutės apie mažą kainą. Žinoma, reklamos intensyvumas taip pat prideda savo pliusą. „Tele2“ ir per krizę išliko stabiliausias reklamdavys iš šios kategorijos“, – primena p. Oržekauskas.
    „Tele2“ (kartu su „Pildyk“) rinkodaros biudžeto dalis per aštuonis šių metų mėnesius šiek tiek ūgtelėjo ir siekia 55% viso sektoriaus reklamos išlaidų, rodo TNS LT duomenys. Minimu laikotarpiu biudžetą labiausiai padidino „Omnitel“ – 20,8%Ta pati žinutė
    Mindaugas Liaudenskis, reklamos tyrimų bendrovės „Synopticom Ad Research“ vadovas, taip pat pažymi, kad tarp mobiliojo ryšio operatorių šiandien labiausiai išsiskiriantį veidą susikūręs „Tele2“, o „Omnitel“, ir „Bitė“ siunčia beveik tą pačią žinutę – apie rūpestį klientais.
    „Ir tai yra problema prekės ženklams, tačiau šiandien labiau laimi „Bitė“. Ir taip yra dėl kelių priežasčių: jos žinutėmis žmonės labiau tiki, nes „Bitės“ išankstinis įvaizdis geriau atitinka tą žinutę. O štai „Omnitel“ turėjo rinkos lyderio įvaizdį, su šūkiu „Pirmiausia Jūs“ tarsi bandė vienu ėjimu viską pakeisti ir iš didžiausio tapti draugiškas“, – lygina p. Liaudenskis.
    Tačiau kai prekės ženklas keičia komunikacijos žinutę ir savo įvaizdį, pabrėžia rinkodaros specialistas, labai svarbu teisingai atsispirti nuo jau turimo įvaizdžio vartotojų galvose.
    „Tad šiuo požiūriu „Omnitel“ tai darė be aiškių argumentų, o pastarųjų metų rezultatai visgi byloja, kad jiems dar nepavyko to įrodyti savo klientams. „Bitė“ turėjo palankesnį išankstinį įvaizdį, be to, jie savo reklamose tvirčiau argumentuoja pačią žinutę, kaip jie rūpinasi savo klientais: nemokantiems naudotis išmaniaisiais  siūlo išmaniųjų mokyklą, tėvams pataria, kaip kontroliuoti vaikų sąskaitas, ir t. t. O iš „Omnitel“ lūpų skambantis šis šūkis „Pirmiausia Jūs“ lieka abstraktus“, – pabrėžia p. Liaudenskis.

    Padaryti namų darbus

    Audrius Savickas, nepriklausomas rinkodaros specialistas, pritaria, kad per daugybę metų „Omnitel“ su savo rinkodaros veiksmais ir komunikacija ritosi žemyn, o rinkos lyderiui tai yra didžiulė problema.

    „Savo ruožtu „Bitė“ bene geriausiai sugebėjo pasinaudoti tuo – ji pradėjo kurti santykius su klientais. „Omnitel“ ir naujam vadovui dabar pagrindinis iššūkis – apsibrėžti, kas jie tokie yra, nes technologinė lyderystė jau nebe tokia aktuali šiandien, svarbiausias klausimas jiems – rasti, kaip save pozicionuoti. „Bitė“ šiandien aiškiai pirmauja kurdama santykį su klientu, „Tele2“ – linksmai vilioja mažiausiomis kainomis, tad klausimas, ką pasiūlyti „Omnitel“, – kalba p. Savickas ir priduria, jog bendrovei jau nebeužtenka vien sėkmingų rinkodaros veiksmų, čia reikia sprendimų įmonės viduje.
    „Jie pirmiausia turi atsakyti į klausimą, kas jie tokie yra. Tai nėra lengva, o naujojo vadovo užduotis ir bus tai įgyvendinti. Greičiausiai dar kurį laiką ir nematysime aktyvios „Omnitel“ komunikacijos, nes jie turi susitvarkyti viduje ir padaryti namų darbus“, – aiškina p. Savickas.
    Daiva Selickaitė, „Omnitel“ ryšių su visuomene vadovė, paklausta, ar pasikeitus vadovui galvojama apie kitokią rinkodaros strategiją, situacijos nekomentuoja.
    „Esame rinkos dalyviai, tai jautrūs klausimai ir kol nėra sprendimų, apie ketinimus nekalbėsime“, – bendrovės poziciją perduoda p. Selickaitė.
    Ponas Liaudenskis priduria, jog vadovo pakeitimas taip pat turėtų signalizuoti rinkai, kad galima tikėtis teigiamų pokyčių. „Tai tarsi pažadas žmonėms, jog bendrovė keičiasi“, – pažymi jis.Straipsnis publikuotas dienraštyje "Verslo žinios".

    Nemokami naujienlaiškiai į savo el. pašto dėžutę:













    Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



     

    Pasirinkite jus dominančias įmones ir temas – asmeniniu naujienlaiškiu informuosime iškart, kai jos bus minimos „Verslo žiniose“, „Sodros“, Registrų centro ir kt. šaltiniuose.

    Tema „Paslaugos“
    Norite pasiūlyti temą, turite pastabų ar klausimų?

    Parašykite redaktorių komandai arba vyr. redaktoriui rolandas.barysas@verslozinios.lt. Konfidencialumą užtikriname.

    Liko 3 kandidatai į LRT vadovo postą

    Šiandien LRT taryba posėdžio metu atplėšė keturių kandidatų vokus ir atliko pateiktų dokumentų patikrą. Vieno...

    Žiniasklaida
    2023.09.26
    Aiškūs visi keturi kandidatai į LRT vadovus 12

    LRT generalinio direktoriaus konkurse dalyvauja daugiau nei aštuonerius metus anksčiau nacionaliniame...

    Žiniasklaida
    2023.09.26
    Už TV transliacijas be licencijos – baudos Vilniaus viešbučiams

    Teismas įpareigojo sostinėje esančių viešbučių „Radisson Blu Hotel Lietuva“ Vilniuje ir „Best Western...

    Žiniasklaida
    2023.09.24
    A. Zabarauskas nebedalyvaus LRT vadovo konkurse 1

    Komunikacijos specialistas Aistis Zabarauskas penktadienį paskelbė nedalyvausiantis trečią kartą šiemet...

    Žiniasklaida
    2023.09.22
    Dėl LRT generalinio direktoriaus posto varžysis M. Martišius 1

    Vilniaus universiteto docentas, buvęs Lietuvos radijo ir televizijos komisijos pirmininkas Mantas Martišius...

    Žiniasklaida
    2023.09.22
    Augančiame radijo segmente – griežtas KT verdiktas, apie kurį kalbama tik puse lūpų Premium 4

    Konkurencijos taryba (KT) leidimo šiam sandoriui nedavė nustačiusi, kad įgyvendinus koncentraciją būtų...

    Žiniasklaida
    2023.09.22
    Baigiasi terminas teikti paraiškas LRT vadovo postui užimti 1

    Penktadienį baigiasi terminas, kai galima pateikti paraišką LRT generalinio direktoriaus pareigoms užimti.

    Žiniasklaida
    2023.09.22
    R. Murdochas atsistatydina iš „Fox“ ir „News Corp“ pirmininko pareigų

    Legendinis žiniasklaidos magnatas Rupertas Murdochas ketvirtadienį paskelbė, kad atsistatydina iš „Fox...

    Žiniasklaida
    2023.09.21
    „Techprizmė“. Pragyvenimo krizės laikais galvas pakėlė interneto piratai Premium 1

    Turinio piratavimas – nelegalus filmų, muzikos, žaidimų, programinės įrangos ir kitų produktų siuntimasis...

    Inovacijos
    2023.09.20
    Aiškiai ir skaidriai: „rekvizitai.lt“ pristato įmonių tvarumo indeksą 2

    „Verslo žinios“ kartu su „Swedbank“ pristato naują įrankį organizacijoms – tvarumo indeksą. Lankomiausiame...

    Vadyba
    2023.09.20
    Konkurencijos taryba neleido įsigyti M-1, TV3 tai vadina neigiamu signalu 4

    „All Media Lithuania“ negalės įsigyti po 100% trijų bendrovių, valdančių radijo stotis M-1, „M-1 plius“,...

    Žiniasklaida
    2023.09.19
    TV3 ir LNK auga koja kojon: verslai demonstruoja atsparumą nežinomybei Premium 1

    Televizijos nupūtė vasaros karštį: rudenį pasitinka atnaujintais laidų tinkleliais ir viliasi auditorijos...

    Rinkodara
    2023.09.18
    Parengtas žurnalistų apsaugos planas

    Pirmą kartą Lietuvoje parengtas ir patvirtintas žurnalistų apsaugos planas. Tarpinstitucinį planą, skirtą...

    Žiniasklaida
    2023.09.05
    Prekių ženklų kelionė iki Holivudo: nuo „Mercedes-Benz“ iki ryškiausių influencerių Premium

    Pasvajoti galime. Nuostabu, kad Lietuvoje matome mūsų šalį garsinančius vienaragius, o ar matysime...

    Rinkodara
    2023.09.04
    15 mln. Eur pelno sukaupusi „Bored Panda“ užsimena apie įsigijimus Premium 14

    Dizaino, meno ir įdomybių platformą „Bored Panda“ valdanti UAB „Pandos“ 2022 m. pajamas augino ketvirtadaliu,...

    Inovacijos
    2023.09.01
    Populiariausi „Verslo žinių“ straipsniai rugpjūtį

    Dalijamės publikacijomis, kurios paskutinį vasaros mėnesį sulaukė daugiausia „Verslo žinių“ prenumeratorių...

    Žiniasklaida
    2023.08.31
    „The New York Times“ ir „OpenAI“ gali susitikti teisme

    JAV dienraštis „The New York Times“ (NYT) svarsto galimybę į teismą paduoti generatyvinio dirbtinio intelekto...

    Inovacijos
    2023.08.19
    NATO viršūnių susitikimo atgarsiai – naudingu šaliai vadina absoliuti dauguma gyventojų 1

    Liepos viduryje pasaulio dėmesį į Lietuvą sutelkęs NATO vadovų susitikimas Vilniuje buvo naudingas šaliai:...

    Rinkodara
    2023.08.12
    Propagandistai liepą taikėsi į NATO viršūnių susitikimą

    Didžiausio priešiškos propagandos šaltinių dėmesio praėjusį mėnesį sulaukė Vilniuje vykęs NATO viršūnių...

    Žiniasklaida
    2023.08.11
    „TV3 grupės“ mokamos televizijos paslaugas vienys prekės ženklas „Go3“

    TV3 žiniasklaidos grupė pervadino filmų ir sporto televizijos kanalus „TV3 Film“ ir „TV3 Sport“ į „Go3 Films“...

    Žiniasklaida
    2023.08.09

    Verslo žinių pasiūlymai