Mobiliųjų rinkodara: tarp lyderystės ir pralaimėjimų

Bitė ir Omnitel šiandien komunikuoja beveik tą pačią žinutę rūpestį klientais. Kol kas geriau sekasi Bitei, nes panašios strategijos ji laikėsi ir anksčiau, o lyderio, koks buvo Omnitel, persikūnijimas į rūpestingą rinkos dalyvį klientų neįtikina, todėl atėjus naujam Omnitel vadovui rinka laukia ir rinkodaros pokyčių.
Visi mobiliojo ryšio operatoriai Lietuvoje rikiuojasi didžiausių reklamos užsakovų dešimtuke jau ne pirmus metus iš pirmos pozicijos nesitraukia UAB Tele2, 5 vietoje UAB Omnitel, 7-oje UAB Bitė Lietuva. Įspūdingi jų rinkodaros biudžetai, nedidelis ilgamečių prekių ženklų skaičius lemia, jog jų reklamas vartotojai gerai įsimena. Net 88% mačiusių telekomunikacijų bendrovių reklamas respondentų gali tiksliai įvardinti prekės ženklą. Pagal įsimenamumą šis sektorius nusileidžia tik mažmeninei prekybai (95%).Telekomunikacijų sektorius yra antras ir pagal paminėjimų kiekį rugsėjo mėnesį 13% visų apklaustųjų sakė, kad matė vieną ar kitą mobiliojo ryšio operatoriaus reklamą (mažmeninės prekybos 37%).Tai, jog telekomunikacijų sektoriaus reklamas vartotojai gerai įsimena, lemia keli dalykai: santykinai didelės investicijos į komunikaciją, be to, visi prekės ženklai jau gana senai veikia rinkoje ir jų yra nedaug, sako Vasaris Oržekauskas, žiniasklaidos planavimo agentūros Inspired UM vadovas.Inspired UM kasdien daugiau kaip metus atliekamas reklamos įsimenamumo tyrimas rodo, kad lyderis čia reklamai daugiausia išleidžiantis prekės ženklas Tele2. Rugsėjį šio operatoriaus reklamas įsiminė 48% apklaustųjų, Bitės 13%, Omnitel 9%.Reklamos agentūros DDB Brand Capital mėgstamiausių ženklų tyrimas rodo panašias tendencijas, tik Omnitel čia pelniusi kiek geresnes pozicijas. Kaip mėgstamiausią telekomunikacijų bendrovę Tele2 įvardija 28% respondentų, Omnitel 14%, Bitę 12%.Sėkmė nuoseklumas
Visi kalbinti rinkodaros ekspertai sutartinai pažymi, kad Tele2 sėkmės receptas komunikacijos nuoseklumas.
Pagal paminėjimų pasiskirstymą Tele2 dominuoja, bet svarbu pažymėti, kad šis rodiklis yra didesnis nei investicijų dalis į reklamą. Jų sėkmę čia lemia keli dalykai: visų pirma nuoseklumas tiek kūrybinių sprendimų, tiek pagrindinės žinutės apie mažą kainą. Žinoma, reklamos intensyvumas taip pat prideda savo pliusą. Tele2 ir per krizę išliko stabiliausias reklamdavys iš šios kategorijos, primena p. Oržekauskas.
Tele2 (kartu su Pildyk) rinkodaros biudžeto dalis per aštuonis šių metų mėnesius šiek tiek ūgtelėjo ir siekia 55% viso sektoriaus reklamos išlaidų, rodo TNS LT duomenys. Minimu laikotarpiu biudžetą labiausiai padidino Omnitel 20,8%Ta pati žinutė
Mindaugas Liaudenskis, reklamos tyrimų bendrovės Synopticom Ad Research vadovas, taip pat pažymi, kad tarp mobiliojo ryšio operatorių šiandien labiausiai išsiskiriantį veidą susikūręs Tele2, o Omnitel, ir Bitė siunčia beveik tą pačią žinutę apie rūpestį klientais.
Ir tai yra problema prekės ženklams, tačiau šiandien labiau laimi Bitė. Ir taip yra dėl kelių priežasčių: jos žinutėmis žmonės labiau tiki, nes Bitės išankstinis įvaizdis geriau atitinka tą žinutę. O štai Omnitel turėjo rinkos lyderio įvaizdį, su šūkiu Pirmiausia Jūs tarsi bandė vienu ėjimu viską pakeisti ir iš didžiausio tapti draugiškas, lygina p. Liaudenskis.
Tačiau kai prekės ženklas keičia komunikacijos žinutę ir savo įvaizdį, pabrėžia rinkodaros specialistas, labai svarbu teisingai atsispirti nuo jau turimo įvaizdžio vartotojų galvose.
Tad šiuo požiūriu Omnitel tai darė be aiškių argumentų, o pastarųjų metų rezultatai visgi byloja, kad jiems dar nepavyko to įrodyti savo klientams. Bitė turėjo palankesnį išankstinį įvaizdį, be to, jie savo reklamose tvirčiau argumentuoja pačią žinutę, kaip jie rūpinasi savo klientais: nemokantiems naudotis išmaniaisiais siūlo išmaniųjų mokyklą, tėvams pataria, kaip kontroliuoti vaikų sąskaitas, ir t. t. O iš Omnitel lūpų skambantis šis šūkis Pirmiausia Jūs lieka abstraktus, pabrėžia p. Liaudenskis.
Padaryti namų darbus
Audrius Savickas, nepriklausomas rinkodaros specialistas, pritaria, kad per daugybę metų Omnitel su savo rinkodaros veiksmais ir komunikacija ritosi žemyn, o rinkos lyderiui tai yra didžiulė problema.
Savo ruožtu Bitė bene geriausiai sugebėjo pasinaudoti tuo ji pradėjo kurti santykius su klientais. Omnitel ir naujam vadovui dabar pagrindinis iššūkis apsibrėžti, kas jie tokie yra, nes technologinė lyderystė jau nebe tokia aktuali šiandien, svarbiausias klausimas jiems rasti, kaip save pozicionuoti. Bitė šiandien aiškiai pirmauja kurdama santykį su klientu, Tele2 linksmai vilioja mažiausiomis kainomis, tad klausimas, ką pasiūlyti Omnitel, kalba p. Savickas ir priduria, jog bendrovei jau nebeužtenka vien sėkmingų rinkodaros veiksmų, čia reikia sprendimų įmonės viduje.
Jie pirmiausia turi atsakyti į klausimą, kas jie tokie yra. Tai nėra lengva, o naujojo vadovo užduotis ir bus tai įgyvendinti. Greičiausiai dar kurį laiką ir nematysime aktyvios Omnitel komunikacijos, nes jie turi susitvarkyti viduje ir padaryti namų darbus, aiškina p. Savickas.
Daiva Selickaitė, Omnitel ryšių su visuomene vadovė, paklausta, ar pasikeitus vadovui galvojama apie kitokią rinkodaros strategiją, situacijos nekomentuoja.
Esame rinkos dalyviai, tai jautrūs klausimai ir kol nėra sprendimų, apie ketinimus nekalbėsime, bendrovės poziciją perduoda p. Selickaitė.
Ponas Liaudenskis priduria, jog vadovo pakeitimas taip pat turėtų signalizuoti rinkai, kad galima tikėtis teigiamų pokyčių. Tai tarsi pažadas žmonėms, jog bendrovė keičiasi, pažymi jis.Straipsnis publikuotas dienraštyje "Verslo žinios".
Pasirinkite jus dominančias įmones ir temas asmeniniu naujienlaiškiu informuosime iškart, kai jos bus minimos Verslo žiniose, Sodros, Registrų centro ir kt. šaltiniuose.
Tema Paslaugos
Prisijungti
Prisijungti
Prisijungti
Prisijungti