Mobiliųjų rinkodara: tarp lyderystės ir pralaimėjimų

Publikuota: 2013-10-08
Atnaujinta 2015-06-01 14:41
Nuotrauka: Vladimiro Ivanovo
„Verslo žinios“

„Bitė“ ir „Omnitel“ šiandien komunikuoja beveik tą pačią žinutę – rūpestį klientais. Kol kas geriau sekasi „Bitei“, nes panašios strategijos ji laikėsi ir anksčiau, o lyderio, koks buvo „Omnitel“, persikūnijimas į rūpestingą rinkos dalyvį klientų neįtikina, todėl atėjus naujam „Omnitel“ vadovui rinka laukia ir rinkodaros pokyčių.

Visi mobiliojo ryšio operatoriai Lietuvoje rikiuojasi didžiausių reklamos užsakovų dešimtuke – jau ne pirmus metus iš pirmos pozicijos nesitraukia UAB „Tele2“, 5 vietoje – UAB „Omnitel“, 7-oje UAB „Bitė Lietuva“. Įspūdingi jų rinkodaros biudžetai, nedidelis ilgamečių prekių ženklų skaičius lemia, jog jų reklamas vartotojai gerai įsimena. Net 88% mačiusių telekomunikacijų bendrovių reklamas respondentų gali tiksliai įvardinti prekės ženklą. Pagal įsimenamumą šis sektorius nusileidžia tik mažmeninei prekybai (95%).Telekomunikacijų sektorius yra antras ir pagal paminėjimų kiekį – rugsėjo mėnesį 13% visų apklaustųjų sakė, kad matė vieną ar kitą mobiliojo ryšio operatoriaus reklamą (mažmeninės prekybos – 37%).„Tai, jog telekomunikacijų sektoriaus reklamas vartotojai gerai įsimena, lemia keli dalykai: santykinai didelės investicijos į komunikaciją, be to, visi prekės ženklai jau gana senai veikia rinkoje ir jų yra nedaug“, – sako Vasaris Oržekauskas, žiniasklaidos planavimo agentūros „Inspired UM“ vadovas.„Inspired UM“ kasdien daugiau kaip metus atliekamas reklamos įsimenamumo tyrimas rodo, kad lyderis čia – reklamai daugiausia išleidžiantis prekės ženklas „Tele2“. Rugsėjį šio operatoriaus reklamas įsiminė 48% apklaustųjų, „Bitės“ – 13%, „Omnitel“ – 9%.Reklamos agentūros „DDB Brand Capital“ mėgstamiausių ženklų tyrimas rodo panašias tendencijas, tik „Omnitel“ čia pelniusi kiek geresnes pozicijas. Kaip mėgstamiausią telekomunikacijų bendrovę „Tele2“ įvardija 28% respondentų, „Omnitel“ – 14%, „Bitę“ –12%.Sėkmė – nuoseklumas
Visi kalbinti rinkodaros ekspertai sutartinai pažymi, kad „Tele2“ sėkmės receptas – komunikacijos nuoseklumas.
„Pagal paminėjimų pasiskirstymą „Tele2“ dominuoja, bet svarbu pažymėti, kad šis rodiklis yra didesnis nei investicijų dalis į reklamą. Jų sėkmę čia lemia keli dalykai: visų pirma nuoseklumas – tiek kūrybinių sprendimų, tiek pagrindinės žinutės apie mažą kainą. Žinoma, reklamos intensyvumas taip pat prideda savo pliusą. „Tele2“ ir per krizę išliko stabiliausias reklamdavys iš šios kategorijos“, – primena p. Oržekauskas.
„Tele2“ (kartu su „Pildyk“) rinkodaros biudžeto dalis per aštuonis šių metų mėnesius šiek tiek ūgtelėjo ir siekia 55% viso sektoriaus reklamos išlaidų, rodo TNS LT duomenys. Minimu laikotarpiu biudžetą labiausiai padidino „Omnitel“ – 20,8%Ta pati žinutė
Mindaugas Liaudenskis, reklamos tyrimų bendrovės „Synopticom Ad Research“ vadovas, taip pat pažymi, kad tarp mobiliojo ryšio operatorių šiandien labiausiai išsiskiriantį veidą susikūręs „Tele2“, o „Omnitel“, ir „Bitė“ siunčia beveik tą pačią žinutę – apie rūpestį klientais.
„Ir tai yra problema prekės ženklams, tačiau šiandien labiau laimi „Bitė“. Ir taip yra dėl kelių priežasčių: jos žinutėmis žmonės labiau tiki, nes „Bitės“ išankstinis įvaizdis geriau atitinka tą žinutę. O štai „Omnitel“ turėjo rinkos lyderio įvaizdį, su šūkiu „Pirmiausia Jūs“ tarsi bandė vienu ėjimu viską pakeisti ir iš didžiausio tapti draugiškas“, – lygina p. Liaudenskis.
Tačiau kai prekės ženklas keičia komunikacijos žinutę ir savo įvaizdį, pabrėžia rinkodaros specialistas, labai svarbu teisingai atsispirti nuo jau turimo įvaizdžio vartotojų galvose.
„Tad šiuo požiūriu „Omnitel“ tai darė be aiškių argumentų, o pastarųjų metų rezultatai visgi byloja, kad jiems dar nepavyko to įrodyti savo klientams. „Bitė“ turėjo palankesnį išankstinį įvaizdį, be to, jie savo reklamose tvirčiau argumentuoja pačią žinutę, kaip jie rūpinasi savo klientais: nemokantiems naudotis išmaniaisiais  siūlo išmaniųjų mokyklą, tėvams pataria, kaip kontroliuoti vaikų sąskaitas, ir t. t. O iš „Omnitel“ lūpų skambantis šis šūkis „Pirmiausia Jūs“ lieka abstraktus“, – pabrėžia p. Liaudenskis.

Padaryti namų darbus

Audrius Savickas, nepriklausomas rinkodaros specialistas, pritaria, kad per daugybę metų „Omnitel“ su savo rinkodaros veiksmais ir komunikacija ritosi žemyn, o rinkos lyderiui tai yra didžiulė problema.
„Savo ruožtu „Bitė“ bene geriausiai sugebėjo pasinaudoti tuo – ji pradėjo kurti santykius su klientais. „Omnitel“ ir naujam vadovui dabar pagrindinis iššūkis – apsibrėžti, kas jie tokie yra, nes technologinė lyderystė jau nebe tokia aktuali šiandien, svarbiausias klausimas jiems – rasti, kaip save pozicionuoti. „Bitė“ šiandien aiškiai pirmauja kurdama santykį su klientu, „Tele2“ – linksmai vilioja mažiausiomis kainomis, tad klausimas, ką pasiūlyti „Omnitel“, – kalba p. Savickas ir priduria, jog bendrovei jau nebeužtenka vien sėkmingų rinkodaros veiksmų, čia reikia sprendimų įmonės viduje.
„Jie pirmiausia turi atsakyti į klausimą, kas jie tokie yra. Tai nėra lengva, o naujojo vadovo užduotis ir bus tai įgyvendinti. Greičiausiai dar kurį laiką ir nematysime aktyvios „Omnitel“ komunikacijos, nes jie turi susitvarkyti viduje ir padaryti namų darbus“, – aiškina p. Savickas.
Daiva Selickaitė, „Omnitel“ ryšių su visuomene vadovė, paklausta, ar pasikeitus vadovui galvojama apie kitokią rinkodaros strategiją, situacijos nekomentuoja.
„Esame rinkos dalyviai, tai jautrūs klausimai ir kol nėra sprendimų, apie ketinimus nekalbėsime“, – bendrovės poziciją perduoda p. Selickaitė.
Ponas Liaudenskis priduria, jog vadovo pakeitimas taip pat turėtų signalizuoti rinkai, kad galima tikėtis teigiamų pokyčių. „Tai tarsi pažadas žmonėms, jog bendrovė keičiasi“, – pažymi jis.Straipsnis publikuotas dienraštyje "Verslo žinios".

Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Gauk nemokamą VERSLO naujienlaiškį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:















Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
„Metrail“ taikos sutarties derybose susitarimas nepasiektas

Vadinamojoje „Metrail“ istorijoje dalyvaujančių šalių atstovai pirmadienį susitiko su aplinkos apsaugos...

Paslaugos
2019.01.21
Teismas: sutartis su „VSA Vilnius“ ir Nyderlandų „Dolmans“ turi būti nutraukta 1

Viešąsias erdves Vilniaus Lazdynų, Karoliniškių ir Pilaitės rajonuose tvarkančių bendrovių „VSA Vilnius“ ir...

Paslaugos
2019.01.21
Vilniuje planuojamos iki 3,5 mln. Eur investicijos į naują teniso centrą 3

Balžeko teniso akademija plečiasi sostinėje, kurioje po trejų metų ketina atidaryti naują teniso centrą.

Paslaugos
2019.01.21
Odontologijos klinika regione rado būdą, kaip parsivilioti specialistų iš didmiesčių Premium 2

Kai pasiūlai geras darbo sąlygas, absolventai mielai sugrįžta dirbti į gimtinę – tokia patirtimi dalijasi UAB...

Paslaugos
2019.01.21
Ir estams dėl šiukšlių skauda galvą – šaliai gresia 100 mln. Eur bauda 2

Jei po metų Estija nepradės perdirbti pusės šalyje susidarančių buitinių atliekų, Briuselis jai gali skirti...

Paslaugos
2019.01.18
Dėl prastų oro sąlygų gali vėluoti siuntos ir laiškai

Dėl stipraus snygio ir prastų eismo sąlygų Lietuvos keliuose gali vėluoti siuntos ir laiškai, įspėja Lietuvos...

Paslaugos
2019.01.18
Išaugus gėrimų vartojimui, į taromatus 2018 m. grąžinta rekordinis kiekis pakuočių 2

Pernai taromatams bei rankinio surinkimo punktams Lietuvos gyventojai grąžino rekordinį gėrimų pakuočių...

Paslaugos
2019.01.18
Įtampa dėl GPAIS slūgsta: ministerija pratęsė terminus Premium

Aplinkos ministerija atsižvelgė į įmonių prašymus ir 1–2 savaitėms pratęsė terminus, per kuriuos tarp atliekų...

Paslaugos
2019.01.17
„Švaros broliai“ į naują tunelinę plovyklą Vilniuje investuoja 2,5 mln. Eur 6

UAB „Švaros broliai“ pradeda naujos tunelinės automobilių plovyklos statybas Vilniuje, Gariūnuose. Tai bus...

Paslaugos
2019.01.16
Keičiasi „Novaturo“ vadovas 9

Kelionių operatoriaus „Novaturas“ vadovas Linas Aldonis palieka bendrovę, jį keičia Audronė Keinytė.

Vadyba
2019.01.16
RC kurs sistemą, kuri leis keistis e. recepto duomenimis Europoje 1

Valstybės įmonė Registrų centras paskelbė Lietuvos nacionalinio e. sveikatos kontaktų centro informacinės...

Paslaugos
2019.01.16
Medicinos bankas: S. Karoso mirtis veiklos nepaveiks 8

Trečiadienį mirus pagrindiniam Medicinos banko akcininkui Sauliui Karosui, banko atstovai ramina, kad banko...

Rinkos
2019.01.16
„Grinda“ už 1,7 mln. Eur  įsigijo 12 sunkvežimių-savivarčių su valymo ir barstymo įranga 1

Vilniaus savivaldybės įmonė „Grinda“ įsigijo sunkvežimių ir žiemos įrangos 5 metų laikotarpiui, sutarčių...

Transportas
2019.01.16
Paštas kaimo laiškininkus persodins į automobilius, skelbia konkursus 2

Lietuvos paštas iki 2019 m. I pusmečio planuoja paskelbti kelis viešųjų pirkimų konkursus 640 automobilių...

Transportas
2019.01.16
Advokatų kontoros „Cobalt“ partnerių gretas papildė ilgamečiai darbuotojai

Nuo sausio 1 d. advokatų kontoros „Cobalt“ partnerių gretas papildė du nauji partneriai. Jais tapo ilgamečiai...

Paslaugos
2019.01.16
Latvijos žiniasklaida: „Čili pica“ tinklo mokestinė skola siekia 327.700 Eur

Picerijų tinklą „Čili pica“ kaimyninėje Latvijoje valdančios bendrovės „Čilija pizza“ mokestinė skola sausio...

Paslaugos
2019.01.16
G. Žiemelio planai 2019 m.: 20% augimas, susijungimai, Indija Premium 9

Verslininko Gedimino Žiemelio kontroliuojama aviacijos paslaugų grupė „Avia Solutions Group“ (ASG) šiemet...

Transportas
2019.01.16
Prie neseniai startavusios advokatų kontoros WINT prisijungė naujas partneris 3

Praėjusių metų pabaigoje susikūrusios advokatų profesinės bendrijos WINT partneriu tapo Pranas Švedas,...

Paslaugos
2019.01.15
„Novaturo“ apyvarta pernai išaugo 29% 1

Didžiausio Baltijos šalyse kelionių organizatoriaus AB „Novaturas“ neaudituota 2018 m. apyvarta Lietuvoje,...

Paslaugos
2019.01.15
Pietūs senjorams už eurą: kokia nauda verslui Premium 1

Kai kurios maitinimo įstaigos augina pajamas masiškumu, pasiūliusios valgių už mažesnę kainą, kitos rengia...

Rinkodara
2019.01.14

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau