Draugų rekomendacijas tirpdo internetinė erdvė

Publikuota: 2013-10-15
Atnaujinta 2015-06-01 14:14
svg svg
Nuotrauka: Vladimiro Ivanovo
„Verslo žinios“

Lietuviai, kaip ir vartotojai visame pasaulyje, rinkdamiesi prekes ar paslaugas labiausiai pasitiki draugų patarimais, tačiau, palyginti su 2012 m. rezultatais, ši tendencija sumenko, o išaugo interneto įtaka priimant sprendimą dėl pirkinio, rodo bendrovės „Nielsen“ tyrimas. Labiausiai mėgiama reklaminė žinutė pasaulyje – su humoru, lietuviams – apie gyvenimiškus atvejus.

Pasaulyje 84% vartotojų patikimiausia reklama laiko iš lūpų į lūpas reiškiamas draugų ar šeimos narių rekomendacijas. 2012 m. šis rodiklis siekė net 92%. Antroje vietoje, vertinant reklamos patikimumą, atsidūrė prekių ženklo internetinė svetainė. Net 69% apklaustųjų teigia pasitikintys šiuo informacijos šaltiniu.„Pasitikėjimas internetinėmis bendrovių svetainėmis pasaulyje per metus ūgtelėjo 11 procentinių punktų. Tai turėtų tapti svarbia žinia bendrovėms, nes jei interneto platybėse jos nelabai gali kontroliuoti įvairių nuomonių apie vieną ar kitą prekių ženklą, tai bent jau savo puslapiuose turėtų pasistengti, jog reklaminė žinutė, pateikta informacija būtų patraukli potencialiems vartotojams. Tai didelis potencialas. Prekių ženklams labai svarbu tinkamai panaudoti reklamos kanalus, kuriuose vartotojų pasitikėjimo indeksas reklama auga“, – pataria Inga Ilkytė, „Nielsen“ komercijos vadovė Baltijos šalyse. Trečia vieta šiame „Nielsen“ tyrime tenka vartotojų nuomonei, pareikštai internete, – 68% (2012 m. – 70%).„Pasaulinės tendencijos artimos ir Lietuvai. Lietuviai taip pat labiausiai – net 80% respondentų pasitiki draugų rekomendacijomis. Tik pas mus antroje vietoje tarp patikimiausių reklamos formų rikiuojasi vartotojų atsiliepimai internete ir tik po to seka bendrovių interneto svetainės“, – skirtumus nurodo p. Ilkytė.

Gaji tradicinė reklama

Pasitikėjimas internetine ir mobiliąja reklama auga sparčiai, tačiau tradiciniai būdai pasaulyje taip pat neužleidžia pozicijų. Pasaulyje reklama televizijoje pasitiki 62% apklaustųjų, laikraščiuose ir žurnaluose – atitinkamai po 61% ir 60%, straipsniai spaudoje rikiuojasi ketvirtoje vietoje (67%).Baltijos šalyse tradicinė reklama išlaiko vartotojų pasitikėjimą, tačiau nebeužima tokių aukštų pozicijų kaip kitose pasaulio šalyse. O pasitikėjimas internetine ir mobiliąja reklama yra dar mažesnis nei pasaulio vidurkis.Viena labiausiai per metus ūgtelėjusių reklamos pasitikėjimo formų pasaulyje – vaizdinė reklama mobiliajame telefone. Ja pasitiki 45% respondentų (2012 m. – 33%).Du iš trijų apklaustųjų nurodė, kad jie bent kartą pirko pamatę reklamą per televiziją (68%), apsilankę prekių ženklo internetinėje svetainėje (67%), pamatę reklamą laikraštyje (65%), paskaitę straipsnį ar pamatę žurnale (62%).Apie pusė apklaustųjų bent kartą pasinaudojo pasiūlymu pamatę reklamą socialiniame tinklalapyje, vaizdo reklamą internete, reklamjuostę internete, vaizdinę reklamą mobiliajame telefone ar jame perskaitę tekstinę reklaminę žinutę.

Humoras įsimena

Reklamos kanalas – tik viena formulės, kaip pasiekti vartotojus, dalių. Ne mažiau svarbu, kad vartotojai žinutę įsimintų ir susietų su prekių ženklu. Šiame tyrime „Nielsen“ vartotojų klausė ir kokia reklamos žinutė jiems labiausiai patinka. Net 47% apklaustųjų pasaulyje nurodė labiausiai mėgstantys humoristines reklamas. Antroje vietoje liko reklamos, kuriose vaizduojami realaus gyvenimo atvejai (46%). Trečią vietą dalijasi į šeimą, vertę ir sveikatos temas orientuotos reklamos (po 38%).Lietuviai yra kiek konservatyvesni šiuo požiūriu. „Humoras mums nėra toks priimtinas kaip Europai ar net artimiausiems kaimynams. Lietuviai labiau mėgsta reklamas, kuriose kalbama apie gyvenimiškas situacijas (50%), humoras lieka antroje vietoje (38%). O net 79% estų humoristines reklamas įvertino kaip mėgstamiausias“, – šypsosi p. Ilkytė.

Nemokami naujienlaiškiai į savo el. pašto dėžutę:













Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 

Labiausiai vartotojams patinkanti reklaminė žinutė Europoje, %*

Su humoru 56

Tikroviškos gyvenimo situacijos 45 
Orientuotos į šeimą 30
Orientuotos į sveikatą 26
Orientuotos į vertę 25
Su gyvūnais 22
Su vaikais 19
Energingos, impulsyvios 18
Įkvepiančios 18
Sentimentalios 14
Sporto tematikos 14
Lyginimas su konkurentų produktais 13
Automobilių tematikos 12
Seksualumo tematikos 11
Reklamos su įžymybe 8
Su garsiu sportininku  6
ŠALTINIS: „NIELSEN“.Labiausiai vartotojams patinkanti reklaminė žinutė Lietuvoje, %
Tikroviškos gyvenimo situacijos 50
Su humoru 38
Orientuotos į vertę 37
Orientuotos į sveikatą 36
Orientuotos į šeimą 33
Įkvepiančios 22
Automobilių tematikos 14
Lyginimas su konkurentų produktais 14
Su gyvūnais 13
Su vaikais 13
Sporto tematikos 11
Seksualumo tematikos 10
Energingos, impulsyvios 8
Sentimentalios 7
Su garsiu sportininku  6
Reklamos su įžymybe 3
ŠALTINIS: „NIELSEN“.Labiausiai vartotojams patinkanti reklaminė žinutė Latvijoje, %
Su humoru 53
Tikroviškos gyvenimo situacijos 37
Orientuotos į vertę 37
Orientuotos į sveikatą 32 
Orientuotos į šeimą 30
Energingos, impulsyvios 16
Su gyvūnais 14
Sporto tematikos 14
Automobilių tematikos 13
Su vaikais 11
Reklamos su įžymybe 9
Lyginimas su konkurentų produktais 9
Įkvepiančios 9
Sentimentalios 6
Seksualumo tematikos 7
Su garsiu sportininku  7
ŠALTINIS: „NIELSEN“.Labiausiai vartotojams patinkanti reklaminė žinutė Estijoje, %
Su humoru 79
Tikroviškos gyvenimo situacijos 52
Orientuotos į vertę 38
Orientuotos į šeimą 33
Orientuotos į sveikatą 29
Energingos, impulsyvios 22
Su gyvūnais 18
Įkvepiančios 18 
Su vaikais 16
Sporto tematikos 14
Sentimentalios 8
Automobilių tematikos 8
Seksualumo tematikos 8
Lyginimas su konkurentų produktais 7
Su garsiu sportininku 6
Reklamos su įžymybe 5
ŠALTINIS: „NIELSEN“.

Pasirinkite jus dominančias įmones ir temas – asmeniniu naujienlaiškiu informuosime iškart, kai jos bus minimos „Verslo žiniose“, „Sodros“, Registrų centro ir kt. šaltiniuose.

Tema „Paslaugos“
Norite pasiūlyti temą, turite pastabų, pasiūlymų ar klausimų? Parašykite „Verslo žinių“ redaktoriams.

Jei norite suteikti konfidencialios informacijos, rašykite vyr. redaktoriui rolandas.barysas@verslozinios.lt

Sitkūnų radijo stotis pradeda transliacijas pasaulio rusakalbiams apie karą Ukrainoje 1

Darbą nuo rugpjūčio pradžios atnaujino Sitkūnų radijo stotis Kauno rajone, ji vidurinėmis bangomis transliuos...

Rinkodara
2022.08.12
„Disney+“ aplenkė „Netflix“ pagal prenumeratorių skaičių

Didžiausia pasaulyje pramogų ir žiniasklaidos bendrovė „Walt Disney“ srautinio transliavimo paslaugos...

Rinkos
2022.08.11
„Paramount“ pelnas traukėsi trečdaliu

JAV žiniasklaidos milžinės „Paramount Global Inc.“ (ankstesnis pavadinimas „ViacomCBS Inc.“) antrojo metų...

Rinkos
2022.08.05
Naujienų portalai sutarė vienodai žymėti reklamas

Didieji naujienų portalai susitarė dėl vienodo rinkodaros turinio žymėjimo visose naujienų portalų...

Rinkodara
2022.07.28
„Respublikos leidiniams“, „Diena Media News“ ir „Lietuvos rytui“ skirtos baudos už klaidinančią reklamą 1

Laikraščių „Respublika“, „Kauno diena“, „Klaipėdos diena“ ir „Lietuvos ryto“ valdytojoms Vartotojų teisių...

Rinkodara
2022.07.18
„Netflix“ žada siūlyti pigesnius prenumeratos planus su reklama

„Netflix“ bendradarbiaus su „Microsoft“, kad savo klientams galėtų pasiūlyti pigesnių prenumeratos planų, į...

Inovacijos
2022.07.14
„Eurobarometro“ apklausa: ES piliečiai labiausiai pasitiki tradicine žiniasklaida 2

Televizija (75%) yra pagrindinis ES piliečių, ypač atstovaujančiųjų vyresniajai kartai, žinių šaltinis, rodo...

Rinkodara
2022.07.12
„Eltos“ direktore paskirta D. Juozaitytė, vyr. redaktoriumi – V. Bruveris 1

Naujienų agentūros „Elta“ direktore paskirta Daiva Juozaitytė, pastaruosius aštuonerius metus dirbusi „Delfi“...

Vadyba
2022.07.01
M. Skuodis: leidinių pristatymo kainas reikia didinti, kartu keisti žiniasklaidos rėmimo modelį

Lietuvos paštui pranešus apie planus nuo kitų metų maždaug du-tris kartus didinti leidinių prenumeratos...

Rinkodara
2022.06.23
Pernai Lietuvoje kas aštunta žiniasklaidos priemonė buvo valdoma politikų 2

68 politikai, valstybės tarnautojai bei jų sutuoktiniai pernai Lietuvoje valdė 129 arba kas aštuntą...

Rinkodara
2022.06.23
Spaudos, radijo ir televizijos rėmimo fondą turėtų pakeisti naujas Medijų rėmimo fondas

Kultūros ministerijos siūlomas steigti Medijų rėmimo fondas galės skirti paramą ne tik leidiniams, bet ir...

Rinkodara
2022.06.20
Lietuvos pašto viražai: kartais augančios pristatymo kainos – šantažas leidėjams Premium

Lietuvos paštas (LP) antrus metus iš eilės kelia leidinių prenumeratos pristatymo kainas miestuose. Pernai...

Rinkodara
2022.06.20
„Google“ Rusijos padalinys pateikė teismui bankroto pareiškimą 1

JAV technologijų milžinės „Google“ antrinė įmonė Rusijoje Maskvoje arbitražo teismui pateikė bankroto...

Inovacijos
2022.06.17
Architektai darbų turi metams į priekį, bet ramybės nėra Premium

Architektų biurai užsakymų gauna tiek, kad nors vežimu vežk, o ir į vežimą ne visada telpa. Vis dėlto...

Statyba ir NT
2022.06.16
Tautinių bendrijų žiniasklaidai stiprinti skirta 500.000 Eur

Lietuvos informacinei erdvei ir tautinių bendrijų žiniasklaidai stiprinti skirta 500.000 Eur, trečiadienį...

Rinkodara
2022.06.15
Į LRT tarybą Seimas siūlo D. Jastramskį, R. Gudauską, L. Matjošaitytę ir J. Pabrėžą

Seimo Kultūros komitetas trečiadienį pritarė keturių naujų LRT tarybos narių kandidatūroms.

Rinkodara
2022.06.15
D. Radzevičius: žiniasklaida nemoka daryti verslo Premium 5

Lietuvos žurnalistų sąjungos pirmininkas Dainius Radzevičius VŽ podkaste negaili kritikos žiniasklaidos...

Rinkodara
2022.06.15
„Disney+“ įžengė į Lietuvą 10

„Walt Disney Company“ priklausantis transliuotojas „Disney+“ pradeda transliacijas Lietuvoje. Standartinė...

Rinkodara
2022.06.14
Nepriklausoma Rusijos televizija „Dožd“ transliuos iš Rygos

Latvijos nacionalinė elektroninės žiniasklaidos taryba (NEPLP) pirmadienį nutarė suteikti licenciją...

Rinkodara
2022.06.06
„Bitės“ pelnas dvigubėjo, bet „Mezon“ kol kas nuostolingas Premium

UAB „Bitė Lietuva“ vertina, kad, nepaisant tebesitęsiančios pandemijos, pavyko pasiekti gerų rezultatų –...

Inovacijos
2022.06.03

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Valdyti Sutinku