Šiemet reklamos rinka tikisi 5% augimo

Publikuota: 2013-01-07
Nuotrauka: Vladimiro Ivanovo
„Verslo žinios“

Preliminarūs duomenys rodo, kad pernai reklamos rinka augo apie 5% – tiek pat, kiek ir 2011 m. Panašus augimas prognozuojamas ir šiemet. Pernai prie reklamos pajamų augimo labiausiai prisidėjo rinkimai, futbolo čempionatas ir olimpiada.

Rolandas Ragaliauskas, žiniasklaidos planavimo agentūros „Media House“vadovas, VŽ teigė, kad pernykštės tendencijos atitiko 2012 m. pradžioje skelbtas prognozes.„Sulaukėme nedidelio bendro rinkos augimo. Sparčiau didėjo interneto reklamos pajamos, o spaudoje jos mažėjo.
Papildomų pajamų sulaukėme dėl rinkimų. Kita vertus, daugelis iš partijų tikėjosi didesnių išlaidų“, – apie
metines tendencijas kalba p. Ragaliauskas.Šalies reklamos rinka viršūnę buvo pasiekusi 2008 m., kai pajamos iš reklamos viršijo pusę milijardo litų,
tačiau per pastaruosius ketverius metus apsukos sumažėjo beveik perpus, o pirmas teigiamas rezultatas buvo
užfiksuotas 2011 m., kai rinka augo 5%. Pernai, preliminariais skaičiavimais, augimas išlieka panašus – 5% –
ir reklamos rinka uždirbs daugiau nei 350 mln. Lt pajamų. Didžiausią reklamos rinkos pyrago dalį atsiriekė
televizija, o sudėtingiausia padėtis išlieka spaudoje.„Pernai, vasaros pabaigoje, pasigirdo nuogąstavimų, kad tarptautiniai reklamuotojai mažina biudžetus ir
galima laukti kritimo 2012 m. pabaigoje, tačiau taip neatsitiko. Kalėdinis laikotarpis buvo labai aktyvus“, –
sako Giedrė Juronienė, rinkos tyrimųbendrovės TNS LT reklamos monitoringo vadovė. Prie geresnių pernykščių
reklamos rinkos rezultatų prisidėjo didieji sporto renginiai – futbolo čempionatas ir olimpiada, o
svarbiausias indėlis, neabejotinai, atitenka rinkimams.„Būtent rinkimai labiausiai gelbėjo spaudą, lauko reklamą. Tačiau realią padėtį matysime, kai bus
suskaičiuoti visi duomenys“, – kalbėjo p. Juronienė.

Teigiami poslinkiai Pasak p. Ragaliausko, labiausiai pernai džiugino atsirandantys nauji smulkūs reklamdaviai.„Padaugėjo reklamos ir iš tų sektorių, kurių atstovai jau keletą metų beveik nieko nedarė,pavyzdžiui, kaip
nekilnojamasis turtas, maisto gamintojai. Aktyvūs buvo ir bankai, automobilių pardavėjai, nors pastarųjų
pardavimai po truputį mažėja“, – vardina p. Ragaliauskas.Laura Blaževičiūtė, TV3 kanalą valdančios UAB „Tele-3“ vadovė, VŽ teigė, kad metai buvo gana neramūs: vidaus
rinkos vartojimo atsigavimą, o kartu ir reklamos rinką nuolat vėsino prastos nuotaikos dėl Graikijos ir kitų
probleminių ES regionų, tačiau, preliminariais skaičiavimais, bendrovės pajamos bus keliais procentais
didesnės, palyginti su ankstesniais metais.„Be to, antras 2012 m. pusmetis buvo gerokai aktyvesnis nei metų pradžia – dalis klientų dar kartą apsvarstė
reklamos portfelius ir perskirstė biudžetus televizijų naudai, kiti – tiesiog didino biudžetus, atsižvelgdami
į sėkmingus pirmojo pusmečio rezultatus“, – džiaugėsi p. Blaževičiūtė. Anot jos, prie geresnių antrojo
pusmečio rezultatų prisidėjo ir Seimo rinkimai.

TV pokyčiai Kaip rodo pernai rudenį atlikti TNS LT tyrimai, televizijos skaitmenizacija pailgino televizijos žiūrovų
praleidžiamą laiką prie TV, taip pat padidėjo mažųjų televizijų žiūrovų skaičius. Daugiausia iš to išlošė
mažieji kanalai, kurių potenciali auditorija išaugo, o TV lyderėms, kaip prognozuojama, teks tenkintis šiek
tiek mažėjančiu auditorijos ratu, o kartu ir pajamomis.Kita vertus, pasak p. Ragaliausko, TV skaitmenizacijai buvo pasiruošta gerai, ir ypatingų pokyčių, perėjus
prie naujo formato, TV auditorijose neįvyko. Tad televizijos ir šiemet gali džiaugtis optimistinėmis
prognozėmis.„TV tampa įdomesnė reklamos priemonė, nes atsirado didesnė kanalų pasiūla irįvairesnių galimybių išnaudojant
tiek klasikinęTV reklamą, tiek „on-line“ TV galimybes“, – teigia p. Ragaliauskas. Ponia Blaževičiūtė
priduria, kad praėjusiais metais reklamuotojai, planuodami reklamos biudžetus, įžvelgė tuo metu sunkiai
pamatuojamos skaitmenizacijos grėsmę.„Perėjimas prie skaitmeninės televizijos Lietuvoje buvo gerokai sklandesnis nei kaimyninėse šalyse Latvijoje
ir Estijoje. Didžiųjų komercinių televizijų dalis pakito labai nedaug, šiek tiek ūgtelėjo mažieji kanalai,
tačiau pagrindo bendram televizijos dalies mažėjimui reklamos rinkoje nėra. Atvirkščiai, prognozuojame, kad
televizijos dalis ūgtels ir 2013 m. Apie tai byloja ir aktyviai vykstančios derybos dėl šių metų biudžetų“, –
atskleidžia p. Blaževičiūtė.

Viršijo lūkesčius Audrius Siaurusevičius, LRT generalinis direktorius, VŽ teigė, kad praėję metai buvo sėkmingi.„Veiklos rezultatai viršijo mūsų lūkesčius, 2012 m. baigsime pelningai. Puikius rezultatus lėmė veiklos
optimizavimas, didėjusios reklamos pajamos ir pagerėjusi bendra padėtis rinkoje. Kita vertus, praėję metai
mums buvo išskirtiniai – transliavome Europos futbolo čempionatą ir olimpiadą, o tai irgi prisidėjo prie gerų
rezultatų“,– kalbėjo p. Siaurusevičius. Jis skaičiuoja, kad LRT pernai pajamos išreklamos didėjo maždaug
25%.„Šiemetinis mūsų planas – išlaikyti praėjusių metų rezultatus, nes netransliuosime didesnių renginių, o
prognozės tikrai nėra pesimistinės. Stabilumą turėtų užtikrinti pamažu auganti ekonomika“, – prognozuoja p.
Siaurusevičius. Reklama Lietuvos radijuje 2012 m. traukėsi maždaug 5%.„Ir tai atspindi bendrą padėtį rinkoje. Radijo reklama keliauja į internetą. Internetiniai portalai vis
populiarėja ir tarp reklamos davėjų tampa viena patraukliausių ir operatyviausių vietų, kur galima pateikti
reklamą“,– teigia p. Siaurusevičius.

Reklama – į internetą Rinkos ekspertai sutartinai pabrėžia, kad internetas šiemet atsirieks dar didesnę reklamos pajamų dalį.
„Yra nemažai reklamuotojų tik dabar atrandančių interneto reklamą. Pamažu kelią skinasi ir mobilusis
internetas“, – sako p. Ragaliauskas.Laikraščių rinkoje, pasak VŽ pašnekovo, turbūt nebūtų nieko keisto, jei nacionalinių leidinių dar sumažėtų
arba iki šiol gerai žinomi leidiniai būtų leidžiami rečiau.„Lietuvoje vyksta tokie patys procesai kaip ir visoje Europoje – laipsniškai pinigai iš kitų žiniasklaidos
formų keliauja į internetą. Mes fiksuojame dviženklį augimą 2012 m., o šiemetiniuose planuose – ne mažesnis
nei 10% didėjimas. Tačiau jei ekonominė padėtis ir toliau šalyje stabiliai gerės, reklamuotojų optimizmas
stiprės, augimas gali būti didesnis“, – kalba Aleksandras Česnavičius, naujienų portalo „Delfi“ direktorius.
Jis priduria, kad bendrovė viršijo 2012 m. rinkos tyrimų bendrovės TNS LT skelbtas įžvalgas, kai interneto
reklamai buvo prognozuotas apie 16% augimas.

Atsargios prognozės Ponia Blaževičiūtė prognozuoja, kad šiemet reklamos rinka augs apie 5%.„Tokį augimą vertiname kaip santūriai realistinį. Reklamos rinka turi ir didesnį potencialą, bet drąsesnius
reklamuotojų ketinimus varžo atsargumas dėl bendros padėties ES rinkose. – teigė VŽ pašnekovė. – Kitų
Baltijos šalių padėtis labai panaši į Lietuvos.“Ponas Ragaliauskas taip pat pritarė, kad reklamos rinkos tendencijos visose trijose Baltijos šalyse panašios,
o augimas 2013 m. visose turėtų būti lėtas ir tolygus.***Straipsnis publikuotas šiandien dienraštyje "Verslo žinios".

Rytoj dienraštyje "Verslo žinios" skaitykite:

Kas daugiau laimėjo ropšdamosi iš krizės – Latvija, į pagalbą pasitelkusi TVF, ar Lietuva, atsisakiusi jo globos, tačiau užsikrovusi brangių paskolų naštą? Ko gero, atsakymas išaiškės tik ilgalaikėje perspektyvoje, tačiau dabar, latviams sėkmingai įveikus nelengvus iššūkius, VŽ mėgina apžvelgti dviejų šalių patirtį kopiant iš krizės; Lietuvoje fizinio asmens bankrotas kainuos mažiausiai 5.000 Lt – brangi procedūra turėtų atgrasyti nuo bankrotų ne itin įsiskolinusius asmenis;Lietuviškos karvės užtrūko. Paskutinį šių metų ketvirtį kritus šalyje primelžiamo pieno kiekiui, ūkininkų ir perdirbėjų nuomonės dėl sektoriaus ateities išsiskyrė;Tradicinės Europos oro linijų kompanijos imasi naujų priemonių prisivilioti keleivių, kurie pastaruoju metu mieliau renkasi žemų sąnaudų oro vežėjas, tokias kaip „Ryanair“ ar „EasyJet“;Pernai daugiausia bankrutavo maitinimo įmonės;Vieni stručius Lietuvoje auginantys ūkininkai skaičiuoja pelną iš eksportuojamų jauniklių, tuo metu kitiems į fermas tenka ir avių įsileisti, nes mėsinių stručių paklausa vietinėje rinkoje nepakankama pelningai veiklai užtikrinti;Įstatymų pokyčių derlius: Naujuosius metus pasitikome su nemaža dalimi naujų mokesčių, prievolių ir įstatymų pakeitimų. Išsamų metinį įstatymų pokyčių kalendorių rasite rytoj "Verslo žiniose".

Gauk nemokamą VERSLO naujienlaiškį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:













Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Rašyti komentarą 0
Prie skaidraus verslo iniciatyvos jungiasi pirmieji maitintojai

Viešojo maitinimo sektorius išlieka viena iš 4 sričių, kuriame didelė šešėlio rizika. Prie skaidraus verslo...

Gazelė
16:51
VMI: augant trumpalaikės NT nuomos pasiūlai, didėja ir šešėlio mastas   Premium

Trumpalaikės nekilnojamojo turto (NT) nuomos paslaugas pagal verslo liudijimą teikiančių asmenų skaičius...

Analitikai jau regi 2 trln. USD „Apple“ kapitalizaciją

JAV technologijų milžinė „Apple“, kuri jau dabar yra didžiausia JAV įmonė pagal savo rinkos vertę...

Rinkos
16:15
„Wizz Air“ iš Vilniaus skraidins į Sankt Peterburgą

Vengrijos pigių skrydžių bendrovė „Wizz Air“ nuo birželio skraidins iš Vilniaus į Sankt Peterburgą Rusijoje.

Lietuvos paštas pasirinko naujus socialinės žiniasklaidos partnerius

Lietuvos paštas pasirinko naujus socialinės medijos komunikacijos partnerius – sutartis pasirašyta su...

Rinkodara
14:17
„Vilniaus vandenys“ aiškinasi, iš kur nuotekose atsidūrė plastiko dalelių

„Vilniaus vandenys“ pirmadienį pranešė besiaiškinantys, iš kur nuotekose atsirado plastiko dalelių.

Dėl techninių kliūčių į Vilnių grįžo į Egiptą skridęs lėktuvas 1

Dėl techninių kliūčių sekmadienio rytą į Vilniaus oro uostą grįžo iš jo į Egiptą skridęs „GetJet Airlines“...

Turkijos viešbučiai turistams privalės atskleisti „viskas įskaičiuota“ patiekalų ir gėrimų sudėtį

Alergija ar diabetu sergantiems žmonėms taps lengviau orientuotis turkiškų viešbučių patiekalų asortimente.

Paslaugos
2020.01.19
Šarm el Šeichas ir Eilatas įveda plastikų ribojimus, Hurgada – atsisako

Vis daugiau Raudonosios jūros kurortų įveda draudimą naudoti plastikinius maišelius ir vienkartinius indus.

Paslaugos
2020.01.19
Sukurti kliniką – 3 žingsniai, bet bijant suklysti, atrodė sudėtingiau

Sudėtingas procesas, dalijamas etapais, įgauna struktūrą ir tampa aiškesnis. Panašiai ir verslo pradžia, kur...

Gazelė
2020.01.19
„Siemens“ arenos valdytoja siekia nutraukti Palangos koncertų salės koncesiją

„Siemens“ arenos valdytoja „Universali arena“ siekia nutraukti Palangos koncertų salės koncesijos sutartį su...

Paslaugos
2020.01.18
Oro uostų vilionės – nuo saunos iki šviesos terapijos 

Oro linijų bendrovės, siekdamos išlaikyti esamus ir pritraukti naujų klientų, šiems siūlo įvairiausių...

Laisvalaikis
2020.01.18
Streikuotojų blokuotas Luvras vėl atvėrė duris lankytojams

Paryžiaus Luvras – lankomiausias pasaulyje muziejus – šeštadienį vėl atvėrė duris po protesto akcijos, per...

Paslaugos
2020.01.18
Kuria pradžiamokslį, kaip stiprinti kibernetinį saugumą

„Kurk Lietuvai“ projekto dalyviai Krašto apsaugos ministerijoje (KAM) kuria Kibernetinio saugumo vadovą...

Gazelė
2020.01.18
Vilnius reklamai užsienyje išleis beveik 100.000 eurų

Vilnius naujai reklamos kampanijai Jungtinėje Karalystėje ir Vokietijoje skirs beveik 97.000 eurų (su PVM).

Paslaugos
2020.01.18
Naujoji pacientų registracijos sistema: prisijungė dešimtadalis gydymo įstaigų

Per metus prie naujosios pacientų registracijos sistemos prisijungė apie dešimtadalis tą padaryti turėjusių...

Paslaugos
2020.01.18
Žiniasklaidai paskirstyta 2,6 mln. Eur parama

Spaudos, radijo ir televizijos rėmimo fondas (SRTRF) paskirstė 2,578 mln. Eur paramos nacionalinei,...

Rinkodara
2020.01.17
Prie „Baltosios bangos“ iniciatyvos prisijungė pirmasis baras

Viešojo maitinimo sektoriaus įmonės dažnai pakliūva į mokesčių inspektorių akiratį. Sostinės baras „Local...

Gazelė
2020.01.17
„NEO Finance“ paslaugą „Neopay“ pasiūlė ir Latvijoje

Lietuvos finansų technologijų startuolis „NEO Finance“ žengė į Latviją, kur pasiūlė mokėjimo inicijavimo...

Technologijos
2020.01.17
2020-ieji advokatų versle: kas pildys kišenes ir kaip keisis įkainiai klientams Premium

Verslo advokatų kontoros 2020 m. tikisi daugiau darbo tiek padedant įgyvendinti įmonių įsigijimo sandorius,...

Paslaugos
2020.01.17

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau