Geležinkeliai grūdams išvežti žada didinti apsukas

Publikuota: 2012-07-27
Atnaujinta 2015-06-01 22:30
Nuotrauka: Juditos Grigelytės
 

Pirmąsias sutartis su grūdų eksportuotojais penktadienį pasirašiusi AB "Lietuvos geležinkeliai" (LG) teigia padidinsianti apsukas ir su mažesniu vagonų kiekiu pervešianti daugiau grūdų, jei grūdininkai sutiks sparčiau įkrauti ir iškrauti krovinius. Šie sako, kad derliaus išgabenimas lieka iki galo neišspręstas ir ramaus darbo bent iki Naujųjų metų nebus.

Tomas Keršys, LG generalinio direktoriaus pavaduotojas komercijai, VŽ penktadienį komentavo, kad nuo kitos savaitės prasidėsiančiam sparčiam derliaus išvežimui šiuo metu užtikrinta daugiau nei 700 vagonų ir bus bandoma jų pritraukti daugiau."Vagonus skiriame, daliname, šiandien pasirašėme nuomos sutarčių, o pirmadienį galbūt ir visas likusias pasirašysime mūsų keturiems šimtams vagonų. Taip pat yra daugiau vagonų, kuriuos anksčiau išsinuomojusios kompanijos šiandien taip pat patvirtino turinčios konkrečius susitarimus su grūdų prekeiviais. Realiai derliui bus nuo 700 iki 800 vagonų ir mes manome, kad jų tikrai užteks ir visi grūdai išvažiuos", - sakė p. Keršys.LG grūdų eksportuotojams sutartyse siūlo numatyti sąlygą, kad vagonai būtų greičiau įkraunami bei iškraunami ir būtų sutaupoma laiko papildomiems reisams."Mes siūlome rašytis konkrečias sutartis, kad jie iš savo pusės spartintų procesą. Dabar grūdininkai turi 24 val. vagonams įkrauti ir 24 val. jiems iškrauti, o galbūt užtenka 6 val. Tokiu atveju mes iš savo pusės irgi skirtume papildomus pajėgumus, lokomotyvus, ir vietoje vidutiniškai šešių parų vežimo ligi Klaipėdos ir atgal galbūt gali užtekti dviejų ar trijų parų", - sakė p. Keršys.

Reikia dvigubai daugiau

Prieš savaitę grūdų prekyba užsiimančios Lietuvos įmonės buvo pateikusios paraiškas 1.409 vagonams."Įvertinant ir tą spartesnį įkrovimą, ir geležinkelių spartesnį darbą, 800 vagonų vis tiek mažai jau vien dėl to, kad derlius yra dvigubai didesnis nei ankstesniais metais. Iki Naujųjų metų, kai kyla vadinamasis derliaus spaudimas, normaliai reikėtų galbūt 1.500 vagonų, kad dirbtume ramiai", - penktadienį grūdininkų poreikius pakartojo Dainius Pilkauskas, AB „Linas Agro Group“ prekybos direktorius Baltijos šalims.Anot jo, šių metų rapsus į užsienį jau gabenanti bendrovė geležinkeliams pažadėjo suktis sparčiau, tačiau, jo manymu, išvežimo klausimas iš dalies lieka loterija."Jau vežame rapsus, kiek gauname bendro parko vagonų, o nuo pirmadienio pasirašėme sutartį ir labai tikimės, kad mums bus perduoti 89 vardiniai vagonai bei derlius kitą savaitę bus vežamas ypač sparčiai. Geležinkeliai iš tiesų pateikė tokį prašymą, ar galėtume užtikrinti spartesnę pakrovą, spartesnį duomenų pateikimą. Kad laikas sutrumpės nuo 6 iki 2 parų, nenorėčiau tikėti, nes tai nerealu, bet galbūt vietoje 6 bus 4 parų vidurkis ir tai jau neblogai", - penktadienį sakė p. Pilkauskas.Anot jo, "Linas Agro Group" derasi ir su LG vagonų pernuomotojais, taip pat susiskaičiavo, jog dalį derliaus pigiau bus gabenti kelių transportu, tačiau tai, ar bent du trečdalius šiemet ypač gausaus derliaus iš Lietuvos pavyks išgabenti iki Naujųjų metų, kaip paprastai, lieka "geras klausimas"."Deramės su nauju tarpininku, anksčiau vagonus išsinuomojusiomis bendrovėmis, ir manome, kad kažkokią dalį ir iš jų išsinuomosime, nors dėl to, kad vagonus reikia persinuomoti, iš kai kur ekonomiška ir netgi pigiau grūdus tampa vežti automobilių transportu, ką ir planuojame daryti. Iš kitos pusės dar žadama kažkiek vagonų, kurie būna atvažiavę iš Rusijos ar Ukrainos, ir juos atsiranda galimybė kažkiek dienų paleisti Lietuvoje, bet kiek tokių bus - loterija, nežino niekas. Iš to, kas dėl vagonų aišku šiuo metu, visiškai problemos tikrai neišspręsime", - sakė p. Pilkauskas.Derliaus išgabenimas iš Lietuvos vyksta visus metus, tačiau intensyviausias laikotarpis: rugpjūtis, rugsėjis, spalis ir kiti mėnesiai iki metų pabaigos."Iki Naujų metų iš tikrųjų bus labai intensyvus darbus, kai paprastai išvažiuoja du trečdaliai eksportuojamo kiekio. Ar tai pavyks padaryti šiemet - geras klausimas, labai norėtųsi tikėti, bet ar techniškai tai įvyks, matysime.  Įvertinant ir tą spartesnį pakrovimą, ir geležinkelių spartesnį darbą, vis tiek 800 vagonų mažai būtų jau vien įvertinat tai, kad derlius yra dvigubai didesnis nei ankstesniais metais ir ypač iki Naujųjų metų, kai kyla vadinamasis derliaus spaudimas,  jie ypač reikalingi ir normaliai jų reikėtų galbūt vietoje 800, galbūt 1500, kad dirbti ramiai", - neprognozavo p. Pilkauskas.Anot p. Keršio, eksportuotojai turės atidžiai kurti grafikus. "Jeigu grūdininkai norės visą derlių per mėnesį išvežti, tai čia ir mūsų, ir Baltarusijos vagonų turbūt neužtektų, bet jeigu normaliai išsidėlioti grafikus, tai turėtų", - teigė p. Keršys.Ponas Pilkauskas sako, kad grūdų eksportuotojai būtų naudingai išnaudoję ilgesnį laikotarpį pasiruošti permainoms."Kalbant apie automobilius - jų vėlgi nėra tiek daug, nes klausimas mums buvo labai netikėtai pateiktas prieš pat derlių. Jeigu mes tą būtumėm žinoję prieš pusę metų, tikrai būtume geriau pasiruošę", - sakė jis.

Pasirinkite jus dominančias įmones ir temas – asmeniniu naujienlaiškiu informuosime iškart, kai jos bus minimos „Verslo žiniose“, „Sodros“, Registrų centro ir kt. šaltiniuose.

Tema „Logistika“
Už 135 mln. Eur parduotas 1955-ųjų „Mercedes“

1955-ųjų laidos „Mercedes-Benz“, viena iš vos dviejų egzistuojančių tokio modelio mašinų, šį mėnesį aukcione...

Automobiliai
14:13
Į dviračių saugyklas Tauragėje investuota per 700.000 Eur 1

Tauragėje pradėjo veikti dviračių saugyklos. Panašūs darnaus judumo projektai pasaulyje – ne naujiena,...

Gazelė
13:33
Kaliningrado pramonė: patiriame kolosalius sunkumus Premium

Kaliningrado metalo apdirbimo įmonės susiduria su „kolosaliais logistikos sunkumais“. Europos uostuose...

Pramonė
07:30
„VW Taigo“: kaip detalės keičia paveikslą Premium

Ne itin reikšmingais pokyčiais nuo „VW T-Cross“ besiskiriantis krosoveris sukuria visiškai naujo automobilio...

Automobiliai
2022.05.21
VVT pateikė ieškinį dėl darbuotojų sutarčių stabdymo

„Vilniaus viešasis transportas“ (VVT) penktadienį pateikė ieškinį teismui dėl daugiau nei trečdalio...

Vadyba
2022.05.20
LTG nekeičia planų atleisti beveik 2.000 darbuotojų

Valstybės valdomų „Lietuvos geležinkelių“ (LTG) vadovas sako, kad planas atleisti beveik 2.000 darbuotojų...

Logistika
2022.05.20
„Moller auto“ pelnas pernai augo 2,5 karto 1

„Volkswagen“ automobilių prekybos ir remonto bendrovė „Moller Auto“ praėjusiais metais gavo 75,3 mln. Eur...

Finansai
2022.05.20
Ateitis su 5G pagal „Ericsson“: kas laukia žmonių ir verslo Premium

5G ryšys dažnai yra pristatomas kaip technologija, kuri daugiausia naudos atneš verslui. Tai bent iš dalies...

Inovacijos
2022.05.20
K. Kaikaris – apie „CityBee" konkurentus, naujas technologijas, duomenų vagystės pamokas Premium 10

Kristijonas Kaikaris, „Modus Group“ priklausančios mobilumo „CityBee“ platformos vadovas, VŽ podkaste sako...

Logistika
2022.05.20
Vakarai ieško kelių, kaip iš Ukrainos išvežti pasaulio rinkai skirtus grūdus Premium

Rusijos agresija prieš Ukrainą kartu su sausromis ir vis dar nepasibaigusia koronaviruso pandemija kelia...

Verslo aplinka
2022.05.20
Kai pasiūlytieji mainai sunkiai dera su morale 2

Nuo Rusijos agresijos prieš Ukrainą pradžios praėjus trims mėnesiams tarptautinė bendruomenė staiga...

VŽ požiūris
2022.05.20
M. Skuodis: ieškoma būdų Lietuvos aviacijos bendrovėms pradėti veiklą JAV

Rudenį ketinama pateikti paraišką atsakingoms institucijoms, tolimesnių žingsnių tikintis kitais metais.

Logistika
2022.05.19
Bandomuoju traukiniu iš Ukrainos į Lietuvą atvežtas gyvuliams skirtas lizinas

Ketvirtadienį iš Ukrainos grįžęs bandomasis „Lietuvos geležinkelių“ (LTG) krovinių vežimo bendrovės „LTG...

Logistika
2022.05.19
„Invega“ paskolos itin daug susidomėjimo iš vežėjų nesulaukė Premium

Pirmadienį baigėsi terminas teikti paraiškas „Invega“ teikiamoms lengvatinėms paskoloms apyvartinėms lėšoms...

Logistika
2022.05.19
Lietuva pasirašė susitarimą su Azerbaidžanu dėl tarptautinio vežimo keliais

Susitarimu siekiama paskatinti susisiekimą tarp abiejų šalių ir plėtoti Kiniją su Europa jungiantį naują...

Logistika
2022.05.19
Nuleido VVĮ naujus tikslus, o valdybose švilpauja vėjai Premium

Vyriausybė šią savaitę patvirtino siektinus valstybės valdomų įmonių (VVĮ) finansinius tikslus 2022–2024 m.,...

Finansai
2022.05.19
Pernai 40% augusi „Arijaus“ grupė parduoda verslą Baltarusijoje

Krovinių gabenimo ir ekspedijavimo grupė „Arijus“ šiemet ketina parduoti įmonę  Baltarusijoje ir pasitraukti...

Logistika
2022.05.19
„Regitros“ pajamos pernai augo 8% 2

Valstybės įmonė „Regitra“ praėjusiais metais gavo 24,5 mln. Eur pajamų – 8% daugiau nei 2020 metais.

Logistika
2022.05.19
Dekarbonizuojant Klaipėdos uostą vizijos neužtenka, reikia verslo iniciatyvų Premium 2

Reaguodamas į ES nustatytą žaliąjį kursą, Klaipėdos uostas pristatė žaliąją uosto koncepciją. Ekspertai sako,...

Logistika
2022.05.19
M. Skuodis: išvežti Ukrainos grūdus per Lenkiją ir Lietuvą – sudėtinga 5

Bandydamos padėti Ukrainai išvežti pernykštį grūdų derlių Lietuva ir Lenkija patiria didelių sunkumų, sako...

Logistika
2022.05.18

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Valdyti Sutinku