Tyrimas: draugų rekomendacijomis pasitiki 92% žmonių

Publikuota: 2012-05-19
svg svg
Nuotrauka: VŽ
 

Lietuviai, kaip ir kiti žmonės visame pasaulyje, rinkdamiesi prekes ar paslaugas labiausiai pasitiki draugų rekomendacijomis, rodo tarptautinės tyrimų bendrovės „Nielsen“ apklausa. Vartotojų palankumą kitų žmonių nuomonei turėtų išnaudoti reklamos užsakovai ir žiniasklaidos priemonės.

„The Nielsen Company“ duomenimis, 92% žmonių visame pasaulyje pasitiki draugų, šeimos narių rekomendacijomis apie prekes ar paslaugas – rodo „The Nielsen Company“ tyrimas. Pasitikėjimas draugų rekomendacijomis nuo 2007 m. iki 2011 m. išaugo 18 procentinių punktų.Antras pagal patikimumą šaltinis – žmonių komentarai internete. Šis skaičius pasaulyje per ketverius metus padidėjo 15 procentinių punktų ir pasiekė 70%. Lietuvoje jis yra 58%. Trečioje vietoje – žurnalistų parengta informacija.„Vartotojai labiausiai pasitiki pelnyta, o ne nusipirkta reklama“, – konstatuoja Artūras Urbonavičius, „AC Nielsen Baltics“ vadovas. Ši įmonė atstovauja „The Nielsen Company“ Baltijos šalyse.Pasitikėjimas mokama reklama tirpsta, pavyzdžiui, televizijos reklama pasitikėjimas nuo 2009 m. iki 2011 m. pasaulyje sumažėjo 24 procentiniais punktais. „The Nielsen Company“ apklausoje dalyvavo 28.000 žmonių, Lietuvoje – kiek daugiau nei 500.

Pasitikėjimas reklama

Pasak p. Urbonavičiaus, vartotojų pasitikėjimą kitų žmonių nuomone turėtų išnaudoti žiniasklaida, siūlydama reklamos formas.„Žmonės kalba apie gerus, kokybiškus, stebinančius ir originalius produktus ar paslaugas. To jie tikisi iš žiniasklaidos ir reklamos“, – sako p. Urbonavičius. Vienas iš novatoriškų reklamos būdų žiniasklaidoje – konkursai, konferencijos. Reklamos užsakovams naudinga suburti prekės ženklui atstovaujančius ambasadorius, suteikti jiems platformą pasireikšti.„Mokama reklama formuoja prekės ženklo įvaizdį, žinomumą, o vartotojų lojalumas ugdomas pasitelkus platesnį priemonių arsenalą. Tarp jų ir rekomendacijų keliu“, – teigia Vaidas Chormanskis, reklamos planavimo agentūros „Alpha Baltic Vilnius“ vadovas.„Nielsen“ tyrimo duomenimis, iš mokamų reklamos formų didžiausią pasitikėjimą žmonėms kelia reklama televizijoje (47% apklaustųjų visame pasaulyje), laikraščiuose (46%) ir žurnaluose (47%).Lietuvoje šiomis reklamos formomis pasitiki kur kas mažiau žmonių (rodiklis neviršija 25%). Labiausiai statistinis lietuvis pasitiki įmonių tinklalapiais (42%) ir reklaminiais el. laiškais (42%), kuriuos pats užsisakė. Informacija įmonių tinklalapiuose, kuri įprastai yra reklaminio pobūdžio, lietuviai pasitiki beveik tiek pat, kiek žurnalistų pateikiama informacija (46%).„Lietuvoje, kaip ir visoje Europoje, vartotojai skeptiškiausiai vertina mokamą reklamą žiniasklaidoje“, – skaičius apibendrina p. Urbonavičius. Pavyzdžiui, televizijos reklama Europoje pasitiki 29% apklaustųjų, o JAV – 46%.Pasak „AC Nielsen Baltics“ vadovo, skirtumą tarp Lietuvos ir JAV lemia kultūriniai ypatumai (JAV yra didžiausia vartotojų ekonomika) ir reklamų įvairovės mūsų šalyje stygius. Vartotojus erzina neįdomi ir neaktuali jiems reklama.

Tinklų plėtra

„Vertinant vartotojų pasitikėjimą reklama, svarbu atskirti masinę komunikaciją nuo nišinės. Masinės žiniasklaidos priemonės visada pasiekia daugiau vartotojų, iš jų tik daliai reklamuojamas produktas ar paslauga yra aktualūs, todėl ir pasitikėjimo lygis pačia reklama žemesnis. Kalbant apie nišinius produktus, suinteresuotų vartotojų įsitraukimo lygis gerokai didesnis, todėl ir žmonių rekomendacijoms teikiama pirmenybė“, – komentuoja p. Chormanskis.Jo manymu, varomoji masinio vartojimo produktų populiarinimo jėga išliks reklama tradicinėse žiniasklaidos priemonėse.O štai p. Urbonavičius mano, kad pasitikėjimą reklama tradicinėse žiniasklaidos priemonėse (televizijoje, radijuje, spaudoje) mažina naujų komunikacijos formų internete populiarėjimas. Su jų atsiradimu žmonės įgavo galimybę savo nuomonę apie produktus ir paslaugas plačiai auditorijai skelbti viešai, tai daryti greitai.„Nielsen“ išanalizavus 79 reklamines kampanijas socialiniame tinkle „Facebook“, paaiškėjo, kad reklama, kuri susiejama su šio tinklo draugais (įmonės puslapio „Facebook“ gerbėjas yra vienas iš žmogaus draugų socialiniame tinkle), sulaukia 55% daugiau vartotojų reakcijų nei įprasti reklaminiai skydeliai.***


***
Tekstas skelbtas gegužės 7 d. dienraštyje „Verslo žinios“.

Gauk nemokamą VERSLO naujienlaiškį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:













Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Žurnalas „Žmonės“ žengia į mokamą e. prenumeratą 1

Nuo šiol galima prenumeruoti ne tik popierinę, bet ir elektroninę gyvenimo būdo žurnalo „Žmonės“ versiją.

Rinkodara
2020.08.11
Reklamos technologijų startuolis „RedTrack“ pritraukė beveik 0,5 mln. Eur investiciją Premium

Ukrainiečio Vlado Zhovtenko Lietuvoje vystomas startuolis „RedTrack“ (Lietuvoje – UAB „Ztech Software“),...

Technologijos
2020.08.11
Užsienio investuotojas, žadėjęs unikalų produktą, pasitraukia  Premium 5

Užsienio biotechnologijų startuoliui, moksliniams tyrimams gavusiam ES investicijų, iš pradžių buvo mesti...

Pramonė
2020.08.11
Augant susirgimų nuo koronaviruso skaičiui, „DPD Lietuva“ supaprastino siuntų atsiėmimo procesą Verslo tribūna

Susirgimų nuo koronaviruso (2019-nCoV) skaičiui visuomenėje ir vėl augant, Vyriausybė pakartotinai stiprina...

Paslaugos
2020.08.11
Virtualios realybės pramogoms pritaikė „Uber“ modelį – jei ne karantinas, turėtų bent 50 arenų Premium 2

Plėtrą franšizės pagrindu dažnam pailgina modelio sukūrimas, „know-how“ aprašymas, nerimas, kad partneris...

Gazelė
2020.08.11
„LTG Link“ stabdo reisus į Baltstogę 1

Lietuvai įvedus privalomą saviizoliaciją iš Lenkijos grįžusiems žmonėms, laikinai stabdomi keleivinių...

PST dalį gamybai reikiamos elektros gamins nuosavose saulės jėgainėse

Viena didžiausių Lietuvos statybos įmonių grupių AB Panevėžio statybos trestas (PST) dalį gamybos procesuose...

Pramonė
2020.08.10
Grįžtantiems iš Lenkijos, Nyderlandų, Islandijos, Kipro ir Turkijos – privaloma izoliacija 3

Iš Lenkijos, Nyderlandų, Islandijos, Kipro ir Turkijos grįžtantiems lietuviams nuo pirmadienio įvedama...

Paslaugos
2020.08.10
„Twitter“ stoja į eilę dėl „TikTok“ padalinio JAV įsigijimo 9

„Twitter“ kreipėsi į Kinijos bendrovę „ByteDance“, kuriai priklauso vaizdo įrašų programėlė „TikTok“, ir...

Vadyba
2020.08.10
Nereikia nė svarstyklių 3

Nors svarstyklių, rodančių nuostolių svorį, nėra, Lietuvos turizmo sektorius, ko gero, nusvertų bet kokią...

Paslaugos
2020.08.10
„Siemens“ neišvengė pelno kryčio

Didžiausio Europos pramonės konglomerato „Siemens“ grynasis pelnas antrąjį metų ketvirtį susitraukė 47,7% iki...

Pramonė
2020.08.08
Nidoje už beveik 0,5 mln. Eur bus tvarkomas dviračių takas

Nidoje už kiek daugiau nei 450.000 Eur rekonstruojamas palei jūrą nusidriekęs beveik dviejų kilometrų ilgio...

Paslaugos
2020.08.08
„Uber“ ketvirčio nuostolis – 1,8 mlrd. USD 1

„Uber“ 2020 m. antrąjį ketvirtį patyrė apie 1,8 mlrd. USD nuostolių, pagrindinė jų priežastis – dėl karantino...

Finansai
2020.08.08
Užklijuotos įrenginių kameros: paranoja ar puiki apsaugos priemonė 7

Pasaulyje vyksta begalė išmaniųjų įrenginių kamerų atakų (angl. camfecting), kurių metu siekiama įsilaužti į...

Technologijos
2020.08.08
Viceministrė: svarstoma apie paramą turizmo sektoriaus transformacijai

Dėl koronaviruso pandemijos ribojimų ypač nukentėjus turizmo verslo sektoriui, svarstoma apie naują pagalbos...

Paslaugos
2020.08.07
„Facebook“ – rekordas, M. Zuckerbergui – šimtasis milijardas   Premium

Akcijos penktadienį pasaulio biržose pigo, rinkų dalyviams stebint augančią įtampą tarp JAV ir Kinijos.

Rinkos
2020.08.07
Turizmo sektorius siekia organizuoti keliones į atskirus Europos regionus 1

Baltijos valstybių turizmo sektoriaus asociacijos ketina kreiptis į savo šalių Vyriausybes, prašydamos leisti...

Paslaugos
2020.08.07
„Novaturas“ perima „Sofa Travel“ veiklą 1

Vienas didžiausių kelionių organizatorių Baltijos šalyse „Novaturas“ perima antrinės savo įmonės „Sofa...

Paslaugos
2020.08.07
„Alphabet“ transformacija: įspūdinga plėtra tolina kompaniją nuo įkūrėjų vizijos Premium 2

Norint pamatyti, kaip keičiasi „Google“, tereikia užlipti ant plikos kalvos priešais interneto milžinės...

Technologijos
2020.08.07
Vilniaus nuotekų valyklos rekonstrukcijos konkursą laimėjo „Arginta“ su partnerėmis

Vilniaus nuotekų valyklos rekonstrukcijos konkursą laimėjo UAB „Arginta“ kartu su užsienio partnerėmis.

Statyba ir NT
2020.08.07

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Valdyti slapukus