Uoste mažėjo trąšų krova, bet konkurentai jų negavo

Klaipėdos uosto krova rugsėjį viršijo praėjusių metų rezultatą, tačiau bendras uosto krovos atsilikimas vis dar siekia 5,5%. Jam įtakos daugiausia turėjo smukusi trąšų ir naftos produktų krova. Uosto vadovai aiškina, kad Klaipėda konkurencinėje kovoje neužleido vietos kitam uostui, o nuosmukį lėmė "objektyvios priežastys".
Klaipėdos uoste rugsėjį perkrauta 3,85 mln. t krovinių, t.y. beveik 1% daugiau nei pernai tą patį mėnesį. Žymiai augo naftos produktų krova 10,7%, nors bendra naftos produktų apyvarta nuo metų pradžios mažėjo. Reikia įvertinti tai, kad AB Orlen Lietuva pusantro mėnesio buvo sustabdyta dėl remonto. Apie 0,5 mln. t buvo prarasta, - pažymi Eugenijus Gentvilas, uosto vadovas.Be naftos, rugsėjį sparčiai išaugo grūdų ir sojos rupinių krova. Jų uoste apdorota atitinkamai 40,1% ir 61% daugiau nei pernai tuo pat metu. Tam įtakos turėjo rekordinis šiųmetis derlius. Tikimasi kad kitą mėnesį grūdinės kultūros per uostą judės taip pat sparčiai, kadangi krovos bendrovių sandėliai dar vis užpildyti, tačiau auganti jų apyvarta nekompensuos kito svarbaus uosto krovinio trąšų praradimų. Jos rugsėjį buvo vienintelis krovinys ir pagrindinių uosto krovinių, kurio apyvarta mažėjo. Smukimas sudarė 33%, palyginti su pernai.
Rekordo nebesieks
Trąšų mažėjimas galėtų būti grėsmingas, jei jos būtų perbėgusios pas konkurentus. Bet taip neatsitiko. Pagrindinis konkurentas Latvijos uostas Ventspilis trąšų negavo. Matyt, tiesiog mažėja jų realizacija, - trąšų apyvartos smukimo priežastis komentuoja Artūras Drungilas, uosto direkcijos Rinkodaros ir administracijos direktorius. Pasak jo, trąšų eksportuotojai žada, kad atsilikimas iki metų pabaigos sumažės, bet pažadai esą tik žodiniai.Tai yra apie 1,5 mln. t, ką atkovoti per likusius tris mėnesius yra sunku. Reikėtu papildomai po 0,5 mln. t kas mėnesį krauti, tai nėra realu. Šiemet Belkalij sutartis su Kinija pasirašė ne nuo metų pradžios, o nuo metų vidurio, dėlto gali būti prarasta arti milijono tonų, - aiškina p. Gentvilas. Birių trąšų, iš kurių praktiškai vien baltarusiškos, šiemet prarasta apie 1,3 mln. t.Tačiau uosto vadovai to nesieja su vadinamuoju politiniu skandalu po vadinamojo meškučių desanto Baltarusijoje.Uosto kompanijos tvirtina, kad planai krauti mažesnes apimtis buvo patvirtinti dar prieš meškiukų desantą, - apie istoriją, kai į Baltarusijos teritoriją iš Lietuvos įskridę švedai iš lėktuvo mėtė meškučius su režimui nepalankiais atsišaukimais kalba p. Drungilas.Uosto vadovų skaičiavimu, šiemet planuotos 37,5 mln. t krovos pasiekti nebepavyks. Anot p. Gentvilo, galima prognozuoti 35,5 mln. t ar kiek didesnę krovą.Mums liepė planuoti daugiau. Pačios krovos kompanijos planavo 40,7 mln. t. Mes norėjome planuoti 36-36,5, bet Vyriausybė pasvilino padus, kad turi būti ambicingi planai, viršijami pernai metų rodikliai. Todėl plano neįvykdome, - per daug optimistinį scenarijų kritikuoja uosto vadovas.
Pasirinkite jus dominančias įmones ir temas asmeniniu naujienlaiškiu informuosime iškart, kai jos bus minimos Verslo žiniose, Sodros, Registrų centro ir kt. šaltiniuose.
Tema Logistika
Prisijungti
Prisijungti
Prisijungti
Prisijungti