Kaune sudėti parašai dėl krovinių uosto statybos

Publikuota: 2012-10-10
Atnaujinta 2015-06-01 23:05
„Verslo žinios“

VĮ Vidaus vandens kelių direkcija (VVKD) pasirašė Kauno krovinių uosto Marvelėje statybų rangos sutartį su UAB „Kamesta“, kuri per pusantrų metų objektą pastatys už 9,4 mln. Lt.

Gintauto Labanausko, direkcijos vadovo, teigimu, vėliausiai kitų metų pavasarį prasidės objekto statybų darbai, o naujasis uostas bus pabaigtas iki 2014-ųjų vidurio.„Statybos prasidės nuo žemės darbų, todėl jų pradžia priklauso nuo oro sąlygų, nuo žiemos. Jeigu žiema bus šilta, visko gali būti, kad statybos prasidės ir nelaukiant pavasario“, - trečiadienį VŽ teigia Mindaugas Šimkūnas, VVKD gamybos direktorius.Iki ateinančios savaitės vidurio direkcijai UAB „Kamesta“ pateiks numatomų atlikti darbų grafiką.„Prieplaukų statybos projektų esame vykdę, patirties šioje srityje turime“, - pažymi Mantas Zavarzinas, „Kamesta“ generalinio direktoriaus pavaduotojas.Statybininkai Marvelėje, prie Nemuno, turės pastatys 120 m ilgio krantinę, prieplaukos aikštelę su kieta danga bei būtiniausia infrastruktūra saugiam prieplaukos eksploatavimui, nutiesti privažiavimo kelią.Pastačius uostą – prieplauką, aikštelę, sandėlius – Nemunu iki Kauno baržomis būtų galima plukdyti iki 600 t sveriančius žvyro, skaldos, medienos krovinius. Planuojama, jog naujasis uostas Marvelėje per metus bus pajėgus aptarnauti 500.000 t krovinių.Naujojo krovinių uosto projektas finansuojamas ES ir valstybės lėšomis. 15% sąmatos sudaro bendrojo finansavimo lėšos, o likusią dalį - ES struktūrinių fondų parama.Krovinių uosto būtinybe abejojantys specialistai nurodo, jog pastačius šį objektą dėl nepakankamo viename iš ruožų Nemuno gylio nebus galimybių gabenti stambius krovinius. Šiuo metu nuo Jurbarko iki Kauno Nemuno vagos gylis siekia 1,20 cm, todėl čia negalima plukdyti stambių krovinių.

Gilinimas kainuotų 100 mln. Lt

Ponas Labanauskas teigia, jog vagos gilinimas nuo 1,20 iki 1,50 cm kainuotų apie 100 mln. Lt, todėl dabar nėra tikslinga atlikti tokias dideles investicijas, kai ruože nuo Jurbarko iki Kauno galima gabenti krovinius, nors ir ne pačius stambiausius.Alina Simokaitienė, logistikos paslaugų UAB „Rhenus Svoris“ grupės vadovė, VŽ teigia, jog uosto atsiradimas Kaune sudarytų sąlygas daugeliui įmonių svarstyti naujus krovinių gabenimo būdus, ne tik standartinius - geležinkeliais ar vilkikais.„Šiuo metu iš Klaipėdos uosto į Vilnių konteinerius gabenti geležinkeliu finansiškai apsimoka, o iki Kauno – ne, todėl iki Kauno kroviniai gabenami vilkikais. Pastačius uostą Kaune, atsirastų pasirinkimas, - mano p. Simokaitienė. – Žinoma, naujo uosto infrastruktūros išvystymas – nėra greitas procesas, tai ilgalaikė investicija. Kita kalba – apie upės vagos gylį, kuris nėra pakankamas. Bet jei būtų poreikis, vagą juk galima ir pagilinti“.Logistikos įmonės atstovės teigimu, Vokietijoje krovinių gabenimas baržomis yra puikiai išvystytas ir pasiteisina.„Baržos idealiai tinka biriųjų sunkiųjų krovinių gabenimui, o kadangi Lietuvoje ši sritis neišvystyta – tai kol kas ji daugiau sulaukia neigiamų nei teigiamų atsiliepimų, bet pastačius uostą ir pajudėjus procesui, skeptikų turėtų sumažėti“, - sako p. Simokaitienė.Domas Sirgedas, statybų UAB „Autokausta“ komercijos direktorius, VŽ teigia, jog dabar dar sunku įvertinti naujo uosto naudą. „Tačiau jį pastačius, mes nagrinėsime krovinių atsiplukdymo iki Kauno galimybes, juo labiau, kad mūsų įmonė veikia prie pat būsimojo uosto. Dabar žvyrą vilkikais atsigabename iš įvairiose Lietuvos vietose veikiančių karjerų, o atsiradus uostui Kaune – galėtume jį atsiplukdyti baržomis, jei sąnaudos būtų mažesnės nei transportavimo vilkikais“, - aiškina p. Sirgedas.

Sekite NT rinkos naujienas ir tendencijas „Facebook“ puslapyje „VŽ Nekilnojamasis turtas“

Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Gauk nemokamą STATYBOS IR NT savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:















Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Teismas: Telecentras turi grąžinti beveik 6 mln. Eur „Darnu Group“ Premium

Vilniaus apygardos teismas nusprendė, kad AB „Lietuvos radijo ir televizijos centras“ (Telecentras) ir UAB...

Teismas nesustabdė Nacionalinio stadiono konkurso

Iš Nacionalinio stadiono koncesijos konkurso antrą kartą pašalintai UAB Vilniaus nacionalinis stadionas...

Vyriausybė ragina Vilniaus valdžią stadionui ieškoti „alternatyvių finansavimo šaltinių“  10

Finansų ir vidaus reikalų ministrai antradienį pareiškė, kad Vilniaus valdžia nacionaliniam stadionui turi...

Vilniaus valdžia ir V. Matijošaičio knygynas taikiai susitarė dėl patalpų  1

Vilniaus savivaldybė ir Visvaldo Matijošaičio valdoma įmonė taikiai susitarė dėl centrinio knygyno patalpų...

Santaros klinikos ieško, kas ištirtų fasadų degumą 1

Po to, kai preliminarių tyrimų metu paaiškėjo, kad kelių Vilniaus universiteto ligoninės Santaros klinikų...

Bankų apklausa: apetitas paskoloms auga, butai brangs 13

Lietuvos gyventojų ir verslo įmonių paklausa paskoloms auga, tačiau bankai linkę griežtinti kredito sąlygas...

Rinkos
11:39
„K2 LT“ įsigijo sklypą laidojimo namams Vilniuje 3

Bendrovė „K2 LT“, Kėdainių laisvojoje ekonominėje zonoje valdanti pirmąjį šalyje krematoriumą bei ritualinių...

Paslaugos
2019.02.18
Vilniaus oro uostas imasi VIP keleivių terminalo statybos 9

Didžiausias šalyje Vilniaus oro uostas didesnį dėmesį skirs svarbių keleivių aptarnavimo kokybei – per trejus...

Statyba ir NT
2019.02.18
Vilniaus valdžia sugalvojo sutaupyti: už stadiono statybą sumokės per metus 8

Vilniaus savivaldybė su Nacionalinio stadiono koncesijos konkurso laimėtoja koncerno „Icor“ bendrove „Axis...

Statyba ir NT
2019.02.18
Paskelbė nacionalinės koncertų salės architektūrinį konkursą 7

Vietoje sostinėje ant Tauro kalno stovinčių avarinės būklės Profsąjungų rūmų iki 2023 m. turėtų būti...

Statyba ir NT
2019.02.18
Sustabdytas naujos „Lietuvos energijos“ būstinės nuomos konkursas 

Nekilnojamojo turto plėtros grupės „Hanner“ įmonės prašymu teismas pirmadienį sustabdė naujos valstybės...

Statyba ir NT
2019.02.18
Dvarčionyse pradeda formuotis aukštųjų technologijų miestelis Premium 4

Aukštųjų technologijų miestelis Dvarčionyse tampa kūnu – lazerių pramonės įmonių grupė „Eksma” į naujas...

Pramonė
2019.02.18
Pastatė itin taupų namą: užtruko metus ilgiau, išleido dvigubai daugiau Premium 9

Dviejų aukščiausios energinės klasės dvibučių projekto įgyvendinimas užtruko metus ilgiau ir kainavo du...

Statyba ir NT
2019.02.18
Teismas sustabdė dalies Vilniaus teritorijų tvarkymo konkursą 

Teismas laikinai sustabdė Vilniaus savivaldybės skelbtą vakarinės miesto dalies – Viršuliškių, Fabijoniškių,...

Statyba ir NT
2019.02.18
Į prokurorus nori kreiptis ir „Vilniaus nacionalinis stadionas“ 1

Po to, kai Vilniaus m. savivaldybė kreipėsi į prokuratūrą dėl iš nacionalinio stadiono koncesijos pašalintos...

Statyba ir NT
2019.02.18
Teisme – dviejų „Panevėžio kelių“ akcininkų ginčas dėl „Pokšto“

Gvidas Drobužas, vieną didžiausių šalyje statybos ir nekilnojamojo turto plėtros grupių valdančios bendrovės...

Statyba ir NT
2019.02.18
Kelių direkcija iš VGTU perka asfalto inovaciją ir jos patentą Premium 19

Lietuvos automobilių kelių direkcija (LAKD) už 245.500 Eur iš mokslininkų perka naujo asfalto mišinio...

Technologijos
2019.02.18
ŽŪM kraustynės į Kauną: kur galima sutalpinti 300 darbuotojų Premium 28

Žemės ūkio ministrui skaičiuojant potencialias vietas Kaune, kur galėtų įsikurti apie 300 darbuotojų, rinkos...

Statyba ir NT
2019.02.18
Telšiai gatvėms ir keliams remontuoti skiria 330.000 Eur 10

Telšių mieste ir rajono seniūnijose iki vasaros bus sutvarkytos kelių ir gatvių duobės.

Statyba ir NT
2019.02.17
Egipto kurortų viešbučiai 2019 m. gali pabrangti trečdaliu 5

Egipto viešbučių pajamos didės, prognozuoja ekspertai. Ir ne tik dėka augsiančio šios šalies viešbučių...

Paslaugos
2019.02.17

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau