Programuoti vis dar mokame geriau nei verslauti

Publikuota: 2011-11-15
Atnaujinta 2015-06-02 13:52
Nuotrauka: "Bloomberg" / Nelson Ching
 

Savaitgalį dūzgusiose UAB „Omnitel“ organizuotuose mobiliųjų programėlių dirbtuvėse „App Camp“ buvo sukurti 35 galutiniai produktai ar, dažniausiai, jų prototipai. Renginyje dalyvaujantys programuotojai ir mobiliųjų sprendimų entuziastai įrodė – programuoti mokame greitai ir kokybiškai, tačiau verslumo, komerciškai patrauklių idėjų mums dar stinga.

Šią taisyklę, iš verslininkų, investuotojų ir IT specialistų sudarytos komisijos nuomone, geriausiai galėtų bandyti paneigti pagrindinio, 5.000 EUR prizo laimėtojai su savo „BackStage Pad“ programėle, skirta planšetiniams kompiuteriams. Ji pateikia papildomos informacijos apie per TV kanalus rodomus filmus ar laidas, jų personažus, dalyvius, kūrėjus ir kt. Programėlę sukūrusios komandos teigimu, „antrojo ekrano“ koncepcija yra nauja ir perspektyvi, o vartotojus domina papildoma informacija apie matomą TV turinį. Visgi apie savo uždarbio būdus nugalėtojai kalba atsargiai, tačiau techninė ir grafinė jų programėlės dalys atrodo itin profesionaliai, ypač atsižvelgiant į vos porą dienų siekusį kūrimo laiką.Panašių teiginių nusipelnė ir kitas nugalėtojas – per kelias dienas sukurtas, perspektyviomis laikomas papildytosios realybės (angl. augmented reality, AR) technologijas pasitelkiantis žaidimas „Bear Care“, kuriame „gerąjį“ meškiną pirštų judesiais reikia saugoti nuo jį puolančių „blogųjų meškų“. Būtent technologija laikytina šio žaidimo esminiu dalyku – žaidžiant susilieja per telefono ar planšetinio kompiuterio ekraną matomas tikras ir skaitmeninis pasauliai, t. y. skaitmeninės meškos kariauja ant stalo ar bet kurio kito realaus pasaulio paviršiaus, ant kurio žaidėjas uždeda AR technologijai reikalingą specialų paveiksliuką–žymeklį. Jis žaidimo algoritmams padeda nustatyti telefono padėtį ir šitaip piešti skaitmeninį pasaulį ant tikrojo. Šios programėlės autoriai važiuos į mobiliųjų programėlių konkursą Estijoje, o jo nugalėtojai galės varžytis dar platesniuose tarptautiniuose vandenyse.Galutinai užbaigus „Bear Care“, žaidimą autoriai planuoja siūlyti „Android“ programėlių parduotuvėje, o pinigai plauktų jiems apmokestinus patį žaidimą ar tik papildomą jam skirtą turinį (naujus meškų modelius ir pan.). Visgi, be įdomios technologijos, VŽ nuomone, lietuvių žaidimui reikėtų paieškoti daugiau būdų, kaip patraukti pirkėjus.„App Camp“ organizatorių dėmesio sulaukė ir dar viena technologiškai pažangi ir sudėtinga programėlė – trimatis gidas po istorinius miestus „Chronos“. Jį sukūrusi komanda parodė virtualią ekskursiją po trimatį tarpukario Kauną su autentiškais pastatų modeliais ir gatvių išplanavimu, taip pat skambančia to laikotarpio muzika. Šią programėlę būtų galima platinti vietos gyventojams ar turistams, taip pat plėsti už Lietuvos ribų, tačiau daug laiko ir pastangų reikalaujantis miestų modeliavimas turėtų atitinkamai ir uždirbti, o jei miestų modelių nenusipirks savivaldybės ar turistų informacijos centrai, pavienių vartotojų paieškos pareikalaus dar daugiau pastangų.Savo ruožtu specialų VšĮ „Versli Lietuva“ prizą – galimybę atstovauti Lietuvai mūsų šalies stende vasario pabaigoje Barselonoje (Ispanija) vyksiančioje mobiliojo pasaulio Mekoje „Mobile World Congress“ – laimėjo informacijos apie konferencijas įrankis „Confetti“. Tiesa, rugsėjį VŽ rašė, kad panašus projektas „Conferize.com“ buvo viena iš žvaigždučių Helsinkyje vykusio Šiaurės ir Baltijos regionų jaunų verslų konkurse „Arctic 15“.

Mažiau grindžia reklama

„App Camp“ prasidėjo nuo maždaug 70-ies programėlių ar verslo idėjų pristatymų ir komandų paieškų pirmąjį renginio vakarą. Visa tai virto 35-iomis komandomis su savo projektais, nors dalis dalyvių į renginį atėjo jau subūrę komandas ir žinodami, ką darys.Tarp galutinių projektų populiaresni buvo įvairūs žaidimai, nuolaidų, viešojo maitinimo ar maisto paieškos, ekologiniai ir socialiniai sprendimai. Ne viena programėlė pasitelkė pastaruosius metus vis garsiau skambančią „žaidimizacijos“ (angl. gamification) koncepciją, kai kasdieniai žmogaus veiksmai (valgymas, apsipirkimas, sportavimas, įvairių vietų lankymas ir pan.) „aplimpa“ taškais ar įvairiomis skaitmeninėmis premijomis. Keletas komandų pasiūlė į įmones orientuotų lojalumą skatinančių programėlių, leidžiančių vartotojams vykdyti įvairias apsipirkimo ar valgymo misijas, uždirbti tikrų ar virtualių prizų ir kartu reklamuoti įmones socialiniuose tinkluose.Populiariausi komandų uždarbio būdai buvo tiesioginiai programėlių ar papildomo jų turinio pardavimai vartotojams arba nedidelio mokesčio prašymas iš prie programėlių prisijungiančio verslo. Vos vienos kitos programėlės autoriai savo verslą siejo su jų sprendime pateikiama reklama – nors mobilioji reklama vis dar laikoma itin perspektyvia, visame pasaulyje jau keletą metų programuotojai renkasi kitų uždarbio būdų.Kita vertus, nors renginyje buvo galima rinktis iš tam tikra prasme kliento užsakytų idėjų (pvz., Nacionalinės dailės galerijos, širdies ritmo matavimo ar „Verslo žinių“ programėlės), šioje srityje dalyviai dideliu entuziazmu netryško ir daugiausia dėmesio skyrė projektams, kurie patys turėtų tapti naujais jų verslais.

Skatina verslumą

Dėl to, kad „App Camp“ labiau žibėjo technologiniai, o ne verslumo įgūdžiai, sutinka ir renginio organizatorius ir vienas iš įkūrėjų Tomas Dirvonskas. Tačiau, jo teigimu, tokiais renginiais ir siekiama programuotojus paskatinti daugiau galvoti ir apie verslo „kampą“.„Būtent todėl renginio pradžioje organizavome idėjų, o pabaigoje – galutinių projektų pristatymą. Dalis komandų į „App Camp“ atėjo jau susibūrusios ir turėdamos konkretų veiksmų planą, tačiau džiugu, kad renginyje ne viena komanda susipažino, sugalvojo ir įgyvendino idėją „nuo nulio“, – sako p. Dirvonskas.Verslumo klausimais renginio komandas konsultavo ir dešimtys mentorių iš užsienio ir Lietuvos.

Sekite „Mano verslo“ naujienas, dalinkitės nuomone, užduokite klausimus „Facebook“ puslapyje „Verslo žinios. Mano verslas“

Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Gauk nemokamą MANO VERSLO savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:















Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Vienas produktas būtų pražūtis, kai jų per daug – chaosas Premium

Kai gamini produktą, kuris paklausus būna tik porą mėnesių per metus, būtina plėsti asortimentą. Tačiau...

Agroverslas
2018.07.22
Kodėl kai kurių rinkų nepavyksta užkariauti 6

Pasirengti eksportui užtrunka. Daugelis sėkmingai eksportuojančių verslininkų sako į kitą šalį įžengę ir...

Vadyba
2018.07.22
Ukmergės autoservisas: kuo mažiau gyventojų, tuo daugiau paslaugų reikia siūlyti Premium

Daugiausia uždirba tie autoservisai, kurie turi didesnį nuolatinių klientų būrį. Vis dėlto konkurencija...

Transportas
2018.07.20
54.000 Lietuvos gyventojų sulauks VMI laiškų 7

Gyventojai, kurie deklaravo pajamas už 2017 metus, tačiau iki šiandien dar nesumokėjo gyventojų pajamų...

Finansai
2018.07.18
„Ebay“ pamėgtas mados aukcionierius – Ukmergėje Premium 4

Daikto vertė ir kaina nebūtinai atitinka viena kitą, o pagal tam tikrus požymius vertingas daiktas savo...

Elektroniniai arbatpinigiai: palikus eurą, padavėjui tenka 49 ct Premium 11

Vieša paslaptis, kad dažniausiai gautų arbatpinigių padavėjai ir kiti paslaugų teikėjai nedeklaruoja ir...

Ant prekystalio – dvi pelningai veikiančios Tauragės įmonės 8

Savivaldybei priklausančių UAB „Dunokai“ (56,14%) ir Tauragės butų ūkio (100%) akcijos, kurių bendra pradinė...

Rinkos
2018.07.16
Kai plėtra užtrunka: patalpų laukia dvejus metus, kliento palauks dar trejus Premium

Suplanuota ir galima plėtra kartais užtrunka – Šalčininkų kanceliarinių prekių UAB „Eripo“ patalpų trečiai...

Kodėl buvę darbuotojai tampa verslo pirkėjais

Darbdaviams svarbu motyvuoti darbuotoją ne tik dėl to, kad šis neišeitų pas konkurentą, bet ir kad nesiimtų...

Vadyba
2018.07.15
Paštomatų pavyzdį pritaiko drabužių valymo versle 1

UAB „Valykla.lt“ plečia drabužių valymo spintų verslo centruose tinklą. Šiuo metu veikia 6, tariamasi dėl...

Įmonių patirtis: kaip ieškoti gerų darbuotojų 17

Kai reikia prekybos ar maitinimo įmonei darbuotojo čia ir dabar, suveikia ir skelbimas, pakabintas ant lango.

Vadyba
2018.07.14
Restorano namie įkūrėjos bandymas atidaryti dar ir barą miestelyje nepasiteisino Premium

Namų restoranas „Kacės virtuvėlė“ sulaukia tiek svečių, kad visų negali priimti, tačiau kitas Jurgitos...

Nesikliovė patogiais užsakymais – per 10 metų atlyginimai vėlavo tik kartą Premium

Geriau turėti daug mažų įmonių užsakymų nei kliautis patogiais, bet rizikingais klientais, kurie bet kada...

Pramonė
2018.07.12
Įmonė persikrausto: kokių klaidų reikėtų vengti Premium

Kai verslas perkeliamas į kitas patalpas, iškyla ne tik pavojus prarasti dalį klientų, nes šie dažnai nėra...

Vadyba
2018.07.11
Anykščių kosmetikos gamintojai žino, kur gauti paramos eksportui Premium

Pažintis su augalais gali paskatinti palikti didmiestį ir virsti rankų darbo kosmetikos verslu. O jei šis...

Pramonė
2018.07.08
Kodėl vadovas be karūnos – priimtinesnis

Sakoma, jei nori sužinoti, ko darbuotojams labiausiai reikia, paklausk jų pačių. Tačiau nėra jokių garantijų,...

Vadyba
2018.07.06
Iš anksto augimui nesiruošiama Premium 9

Verslo plėtra kupina iššūkių, kuriems, atrodytų, galima pasirengti, tačiau verslo konsultantai tikina, kad...

Vadyba
2018.07.03
Verslo plėtra: kyla pavojus tapti konkurentu pačiam sau Premium

Verslą plėsti galima ne tik geografiškai, bet ir imantis naujos veiklos. Bet kuriuo atveju plėtros...

Vadyba
2018.07.03
Anykščių verslininkė: nežiūrėkite serialų ir viską spėsite Premium 1

Suvaldyti 4 skirtingus verslus nėra paprasta, tačiau Rita Šimkienė su vyru jau išmoko, kaip tai padaryti.

Parduotuvę atidarę kelioms savaitėms ir parduoda, ir patyrinėja 1

Laikinosios (angl. Pop up) parduotuvės – vienas iš būdų e. prekybą papildyti fizine, taip pat tiesiogiai...

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau