RUBRIKOS NAUJAUSI
2025-12-05 14:56
2025-12-04 10:10
2025-12-03 19:40
RĖMIMAS
2025-12-02 06:45
2025-12-02 05:45
Komentuoti ir vertinti gali tik prisijungę skaitytojai
VISI KOMENTARAI
Pagaliau gimstamumas ir būsto neįperkamumas tapo dėmesio centre tiek Lietuvos, tiek užsienio žiniasklaidoje.
Dabar žmonės tuokiasi su internetu ir mobiliu telefonu.
Ir dar didelį poveikį ir potraukį daro dabartinė visuomenės mada auginti kačiukus ir šunelius....pažiūrėkite kaip jaunos panelės apsikabinusios myluoja glaudžia įsivaizduodamos kaip brangiausia savo kūdikį....
Pagrindinės priežastys feminizmas, ir būsto neįperkamumas. Europa yra pasmerkta. Pvz. Europos sostinėje Briuselyje 88 proc. žmonių iki 20 metų ne belgų kilmės, tai tik laiko klausimas kada tai bus Vilniuje ir t.t.
Tai sprendimas atimti iš moterų teises? O gal priežastis, visgi, kad technologijos ir gyvenimas tiek pasikeitė, kad reikia ir psichologinius įgūdžius ugdyti? Kodėl gimstamumas didžiausias ten, kur žmonės blogiausiai gyvena, ar nekyla klausimų?
gana su tuo seksizmu, tai draudzia konstitucija ir eile istatymu. negali buti jokiu moteru teisiu, yra ir turi buti tik zmogaus teises.
Vyram šiuolaikinėje 'modernioje' nėra jokios prasmės susilaukti vaikų santuokoje, nes moteriai pačiuožus stogui, ji jį gali išmesti iš namų, pasiimti pusę ar daugiau turto ir gauti išlaikymą už vaikus bei kliudyti su jais matyti bei visaip manipuliuoti, kad gautų dar daugiau pinigų. Vyrai tokios galimybės neturi, nors būdami tėvais vaikus myli ne mažiau nei motinos. Tokia įstatymų bazė.
Tas taip, bet galiausiai dėl vaikų atsiradimo sprendžia ne vyrai. Kitaip tariant, atsakomybė už negimdymą tenka joms. Feminizmas yra visuomenės vėžys.
Gal nesuplakite visko į vieną vietą. Tai tuoj rėksit, kad moterims reikia uždrausti turėti savo pinigus, turtą, balsuoti, vairuoti, ir iš viso vienai į viešumą eiti.
Moterys tai, ką paminėjote, turi tik viso labo kelis dešimtmečius per tūkstantmetę žmonijos istoriją. Tsakant, vyksta socialinis eksperimentas „pabandykim kitaip nei visada“ (dar žinomas kaip „progresyvumas“, t.y. kolektyvinės išminties naikinimas vardan naikinimo). Apie eksperimento sėkmingumą - šis straipsnis. Ir čia dar tik gėlytės.
tai ka paminejo, vyrai turi 10-15 metu ilgiau nei moterys. tukstantmete zmonijos istorija kure abi lytys, tai ir uz rezultatus atsakingos abi lytys.
Praėjau savo kailiu ir patyriau 1 prie 1 ką tamsta aprašė. Kai šiuolaikinei damai čiuožia stogas šeimos instituto niekas negina, nes šeimos institutas, dėmesio, šiais laikas mažiau vertingas nei menamos "moters teisės". Išsigimusi visuomenė.
Nori didesnio gimstamumo tai galimybių didinti daug, bet nelabai daug daroma. Pirmiausia susitvarkykime insfrastruktūra: darželiai, mokyklos ir t.t. o toliau jau eina motinystės atostogos ir pašalpos. Kitas dalykas, jeigu būtų mažesni mokesčiai irgi daugiau pasikeistų. tai reikia pokyčių, o ne laukti kokių gandrų kurie atskris
Ir nė vienas iš šių punktų, reikšmingai ilgu laikotarpio gimstamumo nedidina. Darželiai ir mokyklos yra higiena. Nori iš tikrųjų didinti gimstamumą? Pirmiausia reikia psichologinės pagalbos žmonėms, dar mokykloje. Kuriant santykius. Tada sukūrus šeimą. Esant vaikui reikia pagalbos su vaikų priežiūra, nes šiuolaikinėje visuomenėje nebegalime pasikliauti, kad vaikus pažiūrės seneliai. Tad reikia ne kad nuo 8:30 iki 16:30 lopšelis/darželis dirbtų, o nuo 7:00 iki 19:00 visos grupės, nes ne visų tėvų darbo grafikas vienodas. Ir ką daryti kai vaikai serga? Dirbi kokį valstybinį darbą viską numeti ir gerai, bet jei dirbi privačiame sektoriuje su asmenine atsakomybe už darbus - taip negali, tenka kažkam iš namų dirbti. Su vaiku. O kai vakai paauga, kur užimtumas po pamokų? Ką daryti su vaikais, švietimo įstaigų atostogų metu, kurios atostogauja iki 5 mėnesių metuose. Šiuos dalykus pirmiausia spręsti reikia. Ir tikrai nenorime tokių vaikų, kuriuos gimdytų dėl pinigų. Ant bedarbio pašalpų neužteksime greitai pinigų.
O kas negerai su darželiais, mokyklomis? Kas negerai su motinystės atostogomis? Per mažai moka. Ar supranti, kad suki plokštelę, kuri buvo aktuali prieš 15-20 metų? Darželių ir mokyklų tikrai pakanka, jei manai kad 5 namų "kvartalui" atskirą darželį pastatys, tai klysti. Jei manai, kad dirbančiai moteriai finansiškai per sunku vaiką gimdyti, irgi klysti. Pagrindinė problema, kad dabartiniai jauni žmonės puikiai pamena, kiek problemų sudarė, kiek nervų lastelių suvalgė savo tėvams (kaprizai, vaikų teisės ir t.t.), todėl nenori to pačio likimo. Visos, kurios gimdo dėl pašalpų ir išmokų, gimdo tuos pačius pašalpinius, kurie užaugę darys tą patį, t.y. nedirbs, bet reikalaus pašalpų. Ne darželius reikia statyti, bet skatinti norą turėti šeimą ir vaikus. Čia jau turi dirbti sociologai ir psichologai
Faktai rodo, kad geriausias skatinimas gimstamumui - dosnios finansinės išmokos šeimai. Tai rodo 2008-2010 m. Lietuvoje buvusi sistema. 2009 m. pasiektas pikas – gimė apie 36 600 kūdikių (palyginimui, 2005 m. gimė tik apie 30 tūkst., o 2023 m. – vos apie 20 tūkst.). 2010 m. gimstamumas vis dar laikėsi aukštas – apie 35 600 kūdikių. Taip, kad mechanizmai aiškūs, klausimas tik kur valstybės prioritetai. Taip, be abejo, infrastruktūros klausimai yra irgi svarbūs, bet tai ne pagrindiniai faktoriai. Atminki - Lietuva, tai ne vien didieji miestai
Vatnikas bando aiškinti ką Lietuva turi daryti... lysk tik atgal į būdą šarikai.
Nežinau kuo grįsti argumentai, bet man rodos kažkas jums negerai
Gerai statistika. Tikrai tikiu jeigu gautų už vaiką po kelis tūkstančius eurų tai čia gimstamumas sprogtų. Gal to ir reikia.
Nereikia čia platinti dezinformacijos, darželiai dirba nuo 7:00 iki 18:00.
pamenu spręsdavome kažkada problemas taip vadinamu "5 why metodu". Tai mano sekantis why būtų: o tai vienatvės epidemija turi savo priežastį?:)
Būsto įperkamumas ir būtinoji infrastruktūra, darželiai ir mokyklos yra didelė problema. Kad susikurti padoresnį gyvenimą, jaunas žmogus 20+ dabar visas jėgas deda mokslams, karjerai, kad galėtų tą būstą pagaliau įsigyti, save realizuoti ir truputį pagyventi, bėda ta, kad tada jau būna maždaug 30+. Gerai, jei tame tarpe randi laiko ir jėgų rimtiems romantiniams santykiams, randi tinkamą partnerį, tada viskas susidėlioja, bet ne visiems pasiseka. Net jei ir viskas gerai susidėlioja, dabar yra aukšti gyvenimo standartai, egzistavimas daugelio nebetenkina, tad reikia viską pasverti atvedant naują gyvybę į pasaulį.
Kitaip sakant gyvenimo tikslas - aukšti gyvenimo standartai? Pilnos kapinės gerai gyvenusių.
galima sutikt vaiką auginti reikia viso kaimo pagalbos, kaip sakoma urbanizacijos pasekmė yra šio kaimo praradimas daugelis jaunų šeimų susiduria su tuo, jog paprasčiausiai nebelieka kam palikti vaiko, kad palaikyt bent kokį padorų vedybinį gyvenimą neorbituojanti išskirtinai apie vaiko priežiūrą
žmonės turėjo savo būstą, augino karvę, vištas, patys dirbo žemę ir galėjo išauginti kai kurie ir po 10 ir daugiau vaikų, šiandien gyvenant mieste jei paskaičiuotum išlaidas tokiam vaikų kiekiui, tai turbūt tik milijonieriai galėtų sau tą leisti, va ir visa paslaptis. Jaunimas tai apskritai skolose paskendę nelabai gali svajoti net apie vieną vaiką.
Reikėtų palyginti kiek kainuodavo laiko ir pinigų užauginti vaiką 1990m. ir dabar. Manau skaičiai yra smarkiai dabarties nenaudai.
Prie tuo metinių atlyginimų nemanau. Būsto jaunam žmoguibišvis nebuvo imanoma nusipirkti. Bedarbystė 1991-1992 apie 25%. Dauguma gyveno butuose su savo tevais. Net auto negalejai nusipirkti.
Prie tuo metinių atlyginimų nemanau. Būsto jaunam žmoguibišvis nebuvo imanoma nusipirkti. Bedarbystė 1991-1992 apie 25%. Dauguma gyveno butuose su savo tevais. Net auto negalejai nusipirkti.
Ai dar prisiminiau tadar dar blokada buvo tai nei benzo nei nieko nebuvo vienu žodžiu buvom dauguma totalūs ubagai palyginti su šiuolaikiniu jaunimu. Džiaugemes jei turėjom už ką į Palangą nuvažiuoti, o dabar jaunimas po visă pasaulį skraido. Ne piniguose čia esmė.
Mano manymu gamta sutvarkė gyvūniją taip, kad žmogus siektų malonumo ir vengtų kančios. Ilgą laiką seksas buvo malonumas su pasekme – vaikų atsiradimu, o jų auginimas teikė džiaugsmą dėl ryšio ir oksitocino. Tačiau šiandien atsirado daug surogatų, kurie suteikia greitesnį ir paprastesnį malonumą: šuniukai, kačiukai, socialiniai tinklai, kelionės, nuolatinis lyginimasis su kitais. Vaiko auginimas vis dažniau matomas kaip nepatogumas, ribojantis prieigą prie šių malonumo šaltinių. Todėl atrodo, kad Vakarų pasaulis (o gal ir ne tik jis) rieda žemyn.
Man tai toks užburtas ratas. Neturiu kur sukurt šeimos gyvenu pas tėvus taupydamas ant būsto. Moteriškėms tai atstumiančiai atrodo dažnai. Tai neturiu nei kur nei su kuo. Susitaupyt su vidutinė alga užtrunka ilgai net gyvenant minimalistiškai.
Naturali atranka pasirodė netikėtu veidu.
Daug priežasčių įtakojo mažą gimstamumą Lietuvoje dabar, tai ne tik visuotinės tendencijos Europoje, geresnio, lengvesnio gyvenimo siekimas, vis dar sunkiai prieinamas būstas jaunimui, nemažos išlaidos kasdienėms prekėms ir maistui, bet taip pat tai didele dalimi pasekmė didelės jaunimo emigracijos nuo įstojimo į ES, ir ypač per 2008-2010 m. Ir vėlesnį krizės ’’suvaldymo’’ laikotarpį.
Kiek vaikų tipls į 35 m2 butą?
Na jei vytas turi 35 ir moteris 35 tai jau 70. Manyčiau 3 galėtų laisvai tilpti.
Dabartiniais standartais čia bus kokie 4-5 “funkcionalaus išplanavimo” kambariai, galima patogiai ir daugiavaikę šeimą sugrūsti :)
3 vaikų politika turėtų būti visų vyriausybių programų prioritetas nr. 1 ateinančius 50 metų, jeigu nenorime išnykti kaip tauta…
Kaip ta politika atrodytų? Ar yra pavyzdžių?
Tie kurie nenori išnykti turės vaikų, o kam nesvarbu, tai jiems tuo labiau ir tauta nesvarbu. Vyriausybės vaikų negimdo.
Aš asmeniškai irgi prisidedu prie šios siaubingos statistikos, bet ne savo noru. Kaip vyras jų labai senai norėjau ir noriu, turiu puikias visas sąlygas juos auginti, pasiruošęs prisidėti daugiau negu reikia, bet eilę metų nesutikau tokios kuri norėtų to paties. Galiausiai paskutiniai ilgalaikiai santykiai irgi yra aklavietėj, nes mergina nenori vaikų ir atvirai sako, jog nori daryti karjerą, ir nenori gyvenimo kaip jos tėvai. Pudrina smegenis kad dar jai reikia pakeliauti, pagyventi sau, nors metų tiek, kad duok Dieve bent vieną pagimdytų. Ji piktinasi kaip čia visuomenė drįsta reikalauti ir galvoti kad ji gali nesirinkti motinystės. Jau nekalbant apie visą feministinį šlamštą, kurį reikia išklausyti. Aš asmeniškai jau praradęs viltį sutikti kitokią, tai atsidaviau likimui. Šiaip pasidariau išvadą, jog nemaža dalim reikia kaltinti, jeigu norim kažką kaltinti, tai tų jaunuolių, ar ne jaunuolių tėvus, kurie mano matymu įvarė puokštę traumų ir baubų.
Nepasiduokit, pradedant santykius klauskit apie šią perspektyvą iš karto.
Nepasiduokit, pradedant santykius klauskit apie šią perspektyvą iš karto.
Nepasiduok, pasaulis platus, pakeliauk po azija ten kitoks požiūris į vyrus. Arba gali pasidairyti aplinkui slaves irgi neblogas variantas. Laikas bega, turiu keleta draugu viengungiu po 50m tai turiu pasakyti kad jau nieko gero is to nebus, ziauriai sukeisteja, su galva jau ne kas darosi. Apie moteriskes galiu dar blogiau pasakyti bet nenoriu issiplesti. Cia mano asmenine patirtis, nebutinai ji unversali. Ir dar kas liecia vaikus ir karjera tai prie dideliu noru yra viskas imanoma yra nemazai pvz.
Siūlau žvelgti ramiai. Kuo vyras vyresnis, tuo jis reikalingesnis moterims. Jei pačiam 30-40 m., esi patrauklumo pike, o tokio amžiaus moterys jau staigioj nuokalnėj. Negaišk nė minutės su karjeristėm, joms lemta gyventi vienoms apsikabinus vyno taurę ir katiną. Taip pat nesusidėk su vienišom motinom. O nesugadintų moterų galima rasti bažnyčioje.
Tai panaudokime Avulio ir panašių užplėštus reSursus,, skatinti gimstamumą, juk jie privedė iki to, kad žmonės priversti gyventi 35 kvadratuose, tai blogiau nei senais laikais, chrusčiovkė buvo 44 kvadratai... Turime raudoną premjerę, europoje oficiali ideologija kraštutinė kairioji. Arba dar variantas, teks dalintis būstu su indusais, musulmonais, tokia ateitis laukia. Briuselyje jau 88 proc. jaunuolių iki 20 metų atvykėliai iš ne ES.
Keista bet pagrindinė priežastis nepaminėta....juk mūsų politikai visus gąsdino ir prigąsdino kad tuoj kariausime gynybai virš 5procentų bvp kuo daugiau gąsdinsime visuomenę karais tai apie kokį gimdymą jaunimas galvos juk ir varnos nesuks lizdo tokiame medyje kurį pastoviai daužysite su kuoka....