Norfa | Lietuviškas tinklas Norfa | Lietuviškas tinklas Norfa | Lietuviškas tinklas Norfa | Lietuviškas tinklas Norfa | Lietuviškas tinklas

VERSLO TRIBŪNA

RĖMIMAS
2025-11-14 06:15

Žaislų pardavimams diriguoja Kalėdų senelis ir madas kuriantys didieji gamintojai

Nors visuotinai kalbama, kad vaikai vis labiau linkę „sėdėti“ prie įvairių ekranų, žaislų ir žaidimų paklausa per keletą pastarųjų metų nemažėja, o kai kurių auga
Nors visuotinai kalbama, kad vaikai vis labiau linkę „sėdėti“ prie įvairių ekranų, žaislų ir žaidimų paklausa per keletą pastarųjų metų nemažėja, o kai kurių auga
Didžiausius kiekius žaislų „nuperka“ Kalėdų senelis. O padėti jam įgyvendinti vaikų norus ir svajones ruošiamasi gerokai anksčiau, bent jau prieš pusmetį ar net metus. Tuo metu parduotuvių atstovai keliauja po parodas, kad atsirinktų ir užsakytų geidžiamiausių, populiariausių ar mėgstamiausių vaikų žaislų.

Kaip ir daugelis gaminių, didesnė dalis pasaulio žaislų pagaminama Kinijoje. Čia Guangdžou ir Šanchajuje vykstančiose grandiozinėse žaislų ir žaidimų B2B – skirtose verslo atstovams – mugėse Kalėdų senelio atstovai randa daugiausiai vaikų trokštamų žaislų. Kita didelė tradicinė žaislų ir žaidimų mugė kasmet rengiama Honkonge. Tiesa, Europos ir Šiaurės Amerikos žinomų prekių ženklų gamintojų vaikų žaislų ieškoma Europoje vykstančiose parodose.

Žaislų paklausos tendencijos

„Vos baigiasi kalėdinis ir naujametinis šurmulys, o mūsų specialistai jau turi būti susiruošę į žaislų ir žaidimų muges, kurios prasideda metų pradžioje. Pavyzdžiui, didžiausia specializuota žaislų ir žaidimų mugė Honkonge tradiciškai pakviečia sausio pirmosiomis dienomis. Šiose mugėse susipažįstama su pasauliniais pasiūlymais, renkami užsakymai gaminiams, kurie parduotuves pasieks beveik po metų, ateinančioms didžiausioms metų šventėms, – pasakoja Dainius Dundulis, 161 parduotuvę Lietuvoje valdančios UAB „Norfos mažmena“ valdybos pirmininkas ir gamybos bei logistikos UAB „Rivona“ generalinis direktorius. – Beje, į žinomų gamintojų ekspozicijas Europos parodose būtina registruotis gerokai iš anksto. Kaip taisyklė, jų stendai yra uždari ir patekti galima tik iš anksto užsisakius susitikimą. Taip naujų žaislų kūrėjai stengiasi apsisaugoti nuo plagijavimo.“

„Kinijos parodose atsirenkame ir žaislus užsakoma tiesiai iš gamintojų. Tai leidžia gauti gerą kainą. JAV ir Europos žinomi gamintojai, paprastai, turi savo atstovus ir šių gamintojų žaislus galime įsigyti tik per juos“, – subtilybes užsakant žaislus atskleidžia Gerda Pilkauskaitė, „Norfos“ prekių grupės vadovė.

Pasak jos, nors socialiniai tinklai ir mados turi įtakos vaikų norams renkantis žaislus, bet yra ir nekintančios paklausos žaislų. Jau keletą metų populiarumą išlaiko nuotoliu valdomi automobiliai, įvairūs konstruktoriai, tarp kurių vyrauja „Lego“ kaladėlės, dėmesio niekada nepraranda įvairūs pliušiniai žaislai, pastaruoju metu populiarėja kūrybiniai rinkiniai, su kuriais galima daryti eksperimentus, kažką pasigaminti ir pan., o taip pat pakuotėse paslėpti tam tikros serijos ar tematikos žaislai, kai vaikas nežino, kokį veikėją joje ras.

embedgallery::https://foto.vz.lt/embed/3269?placement=

Žaislų perkama tiek pat

„Galiu pasakyti, kokie žaislai prarado populiarumą. Prieš maždaug penkerius metus buvo kilęs dronų ažiotažas, o pastaruoju metu jų beveik neparduodame, – teigia D. Dundulis. – Nors visuotinai kalbama, kad vaikai vis labiau linkę „sėdėti“ prie įvairių ekranų, žaislų ir žaidimų paklausa per keletą pastarųjų metų nemažėja, o kai kurių auga“.

G. Pilkauskaitė patvirtina, kad ypač akivaizdus žaidimų, skirtų įvairaus amžiaus grupių vaikams, paklausos augimas. Pasak jos, tai, matyt, galima paaiškinti tuo, kad tėvai tokiais žaidimais ne tik nori vaikus atitraukti nuo ekranų, bet ir su jais rasti laiką prasmingai pabendrauti. Taip pat paklausą išlaiko interaktyvūs skaitmeniniai žaislai, pavyzdžiui, „Bitzee“, kai virtualų augintinį reikia nuo gimimo užauginti, maitinti ir kitaip prižiūrėti.

Kalėdų senelis pardavimus padidina 4 kartus

„Suprantama, kad prieš Kalėdas ir Naujuosius žaislų parduodame daugiausiai – bent 3–4 kartus daugiau nei įprastais mėnesiais, – skaičiuoja „Norfos“ prekių grupės vadovė. – Taip pat žaislų ir žaidimų pardavimai šokteli prieš mokslo metų pradžią, Velykas. Beje, sezoniniai žaislai, kurie labiau tinka šaltam ar šiltam laikotarpiui, asortimente sudaro vos apie 10%.“

Pasak D. Dundulio, prieš Kalėdas būna ir daug grupinių pirkimų, kai į Kalėdų senelio krepšį žaislai perkami visai vaikų darželio grupei ar pradinių klasių mokiniams.

„Tokių grupinių užsakymų lapkritį ir gruodį sulaukiama labai daug visoje Lietuvoje. Todėl turime būti pasiruošę, kad Kalėdų senelio krepšyje atsirastų tai, ko vaikai trokšta labiausiai, – teigia „Norfos“ vadovas. – Pastebėjome, kad vaikams žaislų mados daro didelę įtaką, todėl sudarydami žaislų asortimentą kalėdinei prekybai turime ne tik įvertinti ankstesnių metų rezultatus, bet ir prognozuoti madas, kurios „diriguos“ vaikų svajonėms. O šias madas įtakingiausiai kuria didieji vaikų žaislų gamintojai, kurių žaislai ir patys brangiausi.“

52795
130817
52791