„Švyturys-Utenos alus“ pardavimus augino 4%, pajamas – 7,2%

Publikuota: 2019-02-27
Rolandas Viršilas, UAB „Švyturys-Utenos alus“ generalinis direktorius. Vladimiro Ivanovo (VŽ) nuotr.
Rolandas Viršilas, UAB „Švyturys-Utenos alus“ generalinis direktorius. Vladimiro Ivanovo (VŽ) nuotr.

Praėjusiais metais Baltijos šalyse „Carlsberg“ grupė pajamas didino 7% – iki 317 mln. Eur. Prie pajamų augimo, grupės atstovų teigimu, prisidėjo tiek pakeistas įmonių valdymo modelis, tiek naujas strategija, tiek ilga ir karšta vasara.

Lietuvoje „Švyturio-Utenos alaus“ (ŠUA) pardavimai kiekiu  augo 4%  – nuo 134 iki 139 mln. litrų, o pardavimo pajamos, pagal „Carslberg“ grupės standartą, didėjo 7,2% – nuo 153 iki 164 mln. Eur su mokesčiais.

„Kalbant apie alaus rinką, gerų žinių čia nėra“, – bendrovės surengtoje spaudos konferencijoje teigė Rolandas Viršilas, ŠUA ir „Carlsberg“ Baltijos šalyse vadovas. Nors bendrovės pajamos augo, jis pripažįsta, kad besitraukiančioje rinkoje dirbti ir augti nelengva visiems sektoriaus atstovais.

Kritimą pristabdė vasara

Praėjusiais metais Lietuvos alaus rinkos traukimąsi pristabdė karšta vasara. Jei 2017 m. rinka traukėsi 12,8%, tai 2018 m. – 8%.

Tiesa, nors pagal pardavimo kiekius rinka traukiasi, lietuviai renkasi brangesnius gėrimus, tad rinka pagal pardavimų apyvartą augo 2,2%.

„Viena pagrindinių Lietuvos alaus rinkos tendencijų – pigaus alaus paklausa krinta, o brangesnio, „Premium“ klasės, kyla“, – sako p. Viršilas.

Šiemet ŠUA neprognozuoja ženklaus rinkos kritimo – p. Viršilas teigia, kad jis galėtų siekti 0,5%.

„Žinoma, tai optimistinis scenarijus. Mes suprantame, kad kitos tokios geros vasaros kaip pernai tikrai nebus, ji gali būti tik blogesnė. Iš kitos pusės, šiemet nėra numatoma jokių akcizų didinimo, tad jeigu turėsime bent 6 šiltus savaitgalius, rinka neturėtų trauktis“, – sako p. Viršilas.

Jis taip pat kalba apie kaštų spaudimą – šiemet brangsta tiek alaus žaliavos, tiek kiti gamybai reikalingi resursai.

„Kainas jau pakėlėme keliais centais per puslitrį – tiek, kiek brango žaliavos. Be to, brangsta ir darbo jėga, ir energiniai ištekliai“, – sako p. Viršilas.

ŠUA alaus pardavimas paaugo 1,2%, gaiviųjų gėrimų – 18%, energinių – 10%, vandens – 5%. Vis dėlto sparčiausiai – daugiau nei dvigubai – augo nealkoholinio alaus pardavimai.

„2014 m. nealkoholinis alus užėmė vos 0,8% rinkos. Po 4 metų ši dalis padidėjo daugiau nei 5 kartus– iki 4,2%. Tiesa, nealkoholinio alaus pardavimai labiau auga miestuose, nei kaimo vietovėse“, – pažymi p. Viršilas.

Sidras – į Afriką

Ponas Viršilas džiaugiasi ŠUA gėrimų eksportu, kuris pernai didėjo 13% – iki 36 mln. litrų.

„Dar prieš 10 metų pasakėme, kad eksportas mums labai reikšmingas. Dabar, besitraukiančioje alaus rinkoje jis tampa tik svarbesnis ir šis augimas tikrai atsispindi bendrovės finansiniuose rezultatuose,“ – kalba p. Viršilas.

ŠUA svarbiausiomis eksporto rinkomis lieka Rusija bei Baltarusija.

„Rusijos rinką skirstome į dvi dalis – Kaliningrado ir Rusijos. Kaliningrade esame daugiausia importuojamas alaus prekės ženklas“, – teigia p. Viršilas.

Į trečiąją vietą pagal eksporto apimtis iškopė Afrika – čia itin augo bendrovės sidro, kurio pernai eksportuota už 1,1 mln. Eur,  pardavimai.

Sparčiausiai pernai – 225% – augintas eksportas į Vokietiją, kuri yra 4 pagal dydį ŠUA Europos rinka.

Estai — į Latviją

2018 m. Baltijos šalyse „Carlsberg“ grupė pajamas didino 7% – iki 317 mln. Eur. Tiesa, situacija valstybėse skirtinga – Estijoje pardavimai mažėjo 2%, o Latvijoje augo 10% – iki 47 mln. litrų.

„Estijoje, itin smarkiai padidinus akcizus, situacija pasidarė sudėtinga“, – pripažįsta p. Viršilas. Jo teigimu, tiek Estijos gyventojai, tiek Suomijos turistai šiandien vis dažniau apsiperka Latvijos pasienyje.

Baltijos šalyse „Carlsberg“ išlieka rinkos lyderiu – pernai metais įmonė atsiriekė 37% regiono mažmeninės rinkos vertės (artimiausiam konkurentui teko 27%).

Aiškiausiai pirmavimas, pagal pardavimo vertės dalį, matyti Lietuvoje – ŠUA ir toliau užima 41% (artimiausias konkurentas – 22%), Latvijoje – 27%, Estijoje – 39%.

Gauk nemokamą PRAMONĖS savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:













Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

„Guberniją“ įsigijusi „MV Group Production“ atliko namų darbus, dabar – lūžio momentas Premium 13

Praėjusių metų kovą į savo rankas „Gubernijos“ alaus daryklos kontrolę perėmusi „MV Group Production“ teigia...

Pramonė
2019.09.16
M. Cilcius: nesusijungus „Rimi“ ir „Iki“ vartotojai yra laimingesni Premium 7

Marijus Cilcius, didmeninės prekybos bendrovės „Mineraliniai vandenys“ generalinis direktorius, taip pat...

Prekyba
2019.09.13
„Vičiūnų“ produkcija pasiekė „Walmart“ lentynas    10

Lietuvos kapitalo „Vičiūnų grupė“ įžengė į pasaulinio prekybos giganto „Walmart“ parduotuves Kanadoje. Po...

Prekyba
2019.09.12
Alkoholio prekybos rinka: investicijas diktuoja nauji įpročiai Premium 4

Alkoholinių gėrimų vartojimo įpročiai keičiasi visame pasaulyje: tradicinių gėrimų, tokių kaip vynas, alus,...

Prekyba
2019.09.12
Ir vėl grikiai: Europoje tamsiuosius iš Prienų atranda, Azijai dar nenusibodę 1

Net jei eksportas sudaro be­veik 80% pardavimų, o lietuviškos produkcijos gali­ma rasti bet kuriame...

Gazelė
2019.09.11
„Marijampolės pieno konservai“ nukentėjo nuo karo Libijoje Premium 7

Henrikas Karpavičius, UAB „Marijampolės pieno konservai“ (MPK) vadovo poste pakeitęs mirusį brolį Raimundą...

Pramonė
2019.09.09
„Žemaitijos pieno“ grupės pelnas šiemet augo 7 proc. iki 4,3 mln. eurų

AB „Žemaitijos pienas“ pirmąjį šių metų pusmetį uždirbo 4,275 mln. Eur konsoliduoto grynojo pelno – 7,3%...

Pramonė
2019.09.04
„Auga Group“ pajamos pirmą pusmetį didėjo, grynasis pelnas menko

Per pirmą šių metų pusmetį AB „Auga Group“ ir jos antrinių bendrovių pajamos siekė 28,84 mln. Eur ir buvo 15%...

Pramonė
2019.08.30
Pienininkų rezultatai: Rokiškyje, Vilkyškiuose – nuostolis, Telšiuose – augantis pelnas 5

Biržoje kotiruojami pieno perdirbėjai „Rokiškio sūris“ ir Vilkyškių pieninė pusmetį užbaigė su minuso ženklu...

Rinkos
2019.08.30
VMI: alkoholio akcizų pajamos šiemet augo 13,8% 2

Alkoholio akcizų pajamos per šių metų septynis mėnesius išaugo daugiau kaip dešimtadaliu. Tai didžiąja dalimi...

Pramonė
2019.08.28
S. Skvernelis: Žemės ūkio ministerija bus Kaune 9

Premjeras Saulius Skvernelis sako, kad žemės ūkio ministerija į Kauną bus perkelta nepaisant to, kad naujasis...

Verslo aplinka
2019.08.28
G. Nausėda sveikina A. Palionio sprendimą iš naujo vertinti galimą ŽŪM perkėlimą į Kauną 28

Prezidentas Gitanas Nausėda antradienį pasveikino naujojo žemės ūkio ministro Andriaus Palionio sprendimą...

Statyba ir NT
2019.08.27
„Kraft“ ir „Mondelez“ – 16 mln. USD bauda už manipuliavimą kviečių kainomis 1

JAV Žaliavų ateities sandorių komisija (CFTC) bendrovėms „Kraft Heinz Co“ ir „Mondelez International Inc“...

Pramonė
2019.08.26
„Nordic Sugar Kėdainiai“ patyrė 5 mln. Eur nuostolį

Vienos didžiausių cukraus gamintojų Europoje Danijos „Nordic Sugar“ valdoma Lietuvos bendrovė „Nordic Sugar...

Pramonė
2019.08.26
Nenorėjo tapti dar vienu šokoladu rinkoje – pagamino su „Traviatos“ garsu ir vaizdu Premium

Smulkiesiems, ieškantiems netradicinių, bet ir nebrangių raiškos būdų, socialiniai partneriai gali padėti –...

Gazelė
2019.08.26

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau