Verslo idėją parsivežė iš Kanados: produkto skonis – seniai pažįstamas

Publikuota: 2019-01-19

„Nekaltas limonadas“, – taip savo kuriamą gėrimą pristato kombučios „Būkčia“ gamintojai Laurynas Sužiedėlis ir Martynas Balčiūnas. Ir nors arbatos grybą stiklainyje ant palangės atsimena ne vienas vyresnio amžiaus žmogus, šiandien jis atgimsta kaip sveika ir madinga alternatyva įprastiems gazuotiems gėrimams.

Apie kombučią p. Sužiedėlis sužinojo prieš devynerius metus Kanadoje, atsitiktinai įsidarbinęs jos darykloje.

„Aš pats apie arbatos grybą nebuvau girdėjęs. Kai sužinojau, kad gaminsiu grybų gėrimą, įsivaizdavau, kad bus spaudžiamos sultys iš kokių pievagrybių“, – juokiasi p. Sužiedėlis.

Sužinojęs, kas iš tikro yra kombučia, pašnekovas idėją užsiimti jos gaminimu parsivežė į Lietuvą – prieš metus su p. Balčiūnu jis įkūrė mažąją bendriją „Kombučerija“ ir pradėjo prekiauti savo gėrimu.

Daug kas atsimena

Rašytiniuose šaltiniuose kombučia – fermentuotas arbatos gėrimas – minima jau daugiau kaip tūkstantį metų, bet manoma, kad ji gaminama ir kur kas seniau.

Nors skamba egzotiškai, pasirodo, daugeliui vyresnio amžiaus žmonių, net niekada negirdėjusių kombučios pavadinimo, šis gėrimas puikiai pažįstamas – ne vienas arbatos grybą dideliuose stiklainiuose augino savo virtuvėje.

„Būna, nieko nesakai žmogui, bet matai, kaip jis paragauja, ir supranti, kad skonį tikrai atpažįsta“, – pasakoja p. Balčiūnas.

Šiandien kombučia atgimsta iš naujo – gėrimas itin išpopuliarėjo Amerikoje. Anksčiau liaudies medicina laikyta kombučia tampa skaniu ir madingu gėrimu, galinčiu pakeisti daug cukraus ar dirbtinių priedų turinčius limonadus.

„Mes irgi nusprendėme nekalbėti apie grybus ar trilitrinius stiklainius“, – sako p. Sužiedėlis.

Dėl to savo pagamintą kombučią pašnekovai pilsto į nedidelius, patogius naudoti buteliukus. „Kombučerija“ taikosi į HORECA sektorių – šiuo metu kombučios „Būkčia“ galima įsigyti 40-yje įvairių kavinių ir restoranų 5-iuose Lietuvos miestuose, keliose parduotuvėse, taip pat mugėse ir renginiuose.

Visą „Kombučerijos“ istoriją skaitykite VŽ Premium.

Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Gauk nemokamą AGROVERSLO savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:















Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
„BaltCap“ ruošiasi sujungti „Biosalą“ ir „Livinn“, o verslą išauginti kelis kartus Premium 6

Bendrovės „BaltCap“ fondas „BaltCap Growth Fund“, perėmęs ekologiškų produktų parduotuvių tinklus „Biosala“...

Pramonė
2019.02.21
„Brexit“: kaip keisis prekyba lietuviškais produktais JK

Iki oficialaus Jungtinės Karalystės (JK) išstojimo iš Europos Sąjungos (ES) likus mažiau nei dvejiems...

Pramonė
2019.02.19
„Arimex“ įkūrėjas A. Jurskis: jau nebesvarbu, ar įmonė uždirbs 4, ar 6 mln. Eur Premium 29

Prieš penkerius metus nuo verslo valdymo atsitraukęs Arnas Jurskis, riešutais ir džiovintais vaisiais...

Pramonė
2019.02.19
Estijos „BaltCap“ leista perimti „Sveikų produktų“ ir „Bio Salos“ kontrolę

Konkurencijos taryba leido vykdyti koncentraciją Estijos bendrovei „BaltCap“ netiesiogiai per fondą „BaltCap...

Pramonė
2019.02.18
„Coca-cola“ 2019 m. prognozės – ne optimistiškos

„Coca-cola“, prognozuodama, kaip seksis šiemet, nėra nusiteikusi optimistiškai – dėl globalaus ekonomikos...

Pramonė
2019.02.18
EK: produktai su pluoštinių kanapių ekstraktais negali būti tiekiami rinkai

Europos Komisija (EK) paskelbė, kad pluoštinės kanapės ekstraktai ir iš jų gauti produktai, kurių sudėtyje...

Pramonė
2019.02.14
Verslo idėją parsivežė iš JAV: lietuviai nustemba, bet valgomas puokštes perka Premium

Į nematytą produktą pirkėjai žiūri atsargiai, todėl UAB „Vaisiai ir šokoladas“ pasirinko kiek neįprastą...

Gazelė
2019.02.11
„Žuvies pašto“ istorija: susitelkė į filė, o klesti šamo plėšiko kotletai Premium 2

Vartotojai nori skirti mažiau laiko maistui ruošti, bet valgyti kokybiškai. Todėl augintojai kuria naujus...

Gazelė
2019.02.11
Kaip įsitvirtinti perpildytoje rinkoje: kepyklų įkūrėjų patirtis 1

Kuo didesnė konkurencija, tuo labiau išlošia pirkėjas, nes gali rinktis ir pagal kainą, ir pagal kokybę ar...

Gazelė
2019.02.10
Lietuva nepritarė EP raginimui nutraukti ES sutartis su didžiaisiais tabako gamintojais 2

Lietuvos Vyriausybė šią savaitę nusprendė nepritarti Europos Parlamento raginimui nutraukti Europos Sąjungos...

Pramonė
2019.02.08
Klaipėdos žuvininkystės produktų aukciono gali nebelikti 2

Turto bankui nepavykus parduoti dėl finansinių sunkumų nebeveikiančios žuvies perdirbimo bendrovės Klaipėdos...

Pramonė
2019.02.08
Mėsos perdirbėjai nusiteikę pozityviai: investuoja į plėtrą Premium

Nors gausu nepalankių aplinkybių – kiaulių maras, sudėtinga eksporto plėtra ar kaimynų konkurencija, šalies...

Pramonė
2019.02.08
„Vilniaus pergalės“ patirtis: svarbu išdrįsti išeiti iš komforto zonos Premium 11

Saldumynų gamintoja „Vilniaus pergalė“ nuėjo ilgą bandymų kelią jungdama ir vėl atskirdama įmonės rinkodaros...

Rinkodara
2019.02.08
Kepyklėlių bumas sugrįžta: kaip šiame versle nenusvilti Premium 6

Nedidelė kepykla – verslas, kuris reikalauja palyginti nedaug investicijų, o prekės čia greito apyvartumo.

Gazelė
2019.02.06
Tendencijos gaiviųjų gėrimų pramonėje: grožio ir skonio nebeužtenka Premium

Gaiviųjų gėrimų pramonėje skonio ar dailaus pakuotės dizaino nebepakanka – vartotojai vis dažniau daugiau...

Pramonė
2019.02.04
Džiovintų vaisių ir riešutų pardavėjų plėtra: vieni į Skandinaviją, kiti – į Rytus Premium

Džiovintų vaisių ir riešutų pardavėjams praėję metai buvo sėkmingi – savo apyvartą bendrovės didino 10–13%.

Pramonė
2019.02.04
Ilga vasara ir naujovės sustabdė gaiviųjų gėrimų rinkos kritimą Premium

Ilga ir šilta vasara pernai augino gaiviųjų gėrimų pardavimus – ne vienus metus besitraukusi nealkoholinių...

Pramonė
2019.02.01

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau