„Pepsi“ ir „Coca Cola“ Pakistane investuos 1,4 mlrd. USD

Publikuota: 2018-11-28
Afolabi Sotunde („Reuters“ / „Scanpix“) nuotr.
Afolabi Sotunde („Reuters“ / „Scanpix“) nuotr.

Per keletą ateinančių metų dvi gėrimų gamintojos Pakistane ruošiasi investuoti 1,4 mlrd. USD, pranešė šios šalies premjero Imrano Khano kabinetas po susitikimo su bendrovių atstovais.

„Reuters“ praneša, kad vien „Pepsi“ per ateinančius penkerius metus Pakistane investuos 1,2 mlrd. USD – apie tai po susitikimo su Mike’u Spanosu, kompanijos CEO Azijai, Artimiesiems Rytams ir Šaurės Afrikai, paskelbė p. Khanas.  

„Coca Cola“, kurios verslas Pakistane dabar vertinamas 500 mln. USD, per ateinančius 2-3 metus žada investuoti dar 200 mln. USD. 

Tiesa, nė viena šių bendrovių investicinių planų nekomentuoja.

Klibanti ekonomika

Ponas Khanas, atėjęs į valdžią šių metų rugpjūtį, rado sparčiai augančią, tačiau išbalansuotą ekonomiką, kurios pagrindinis trikdis yra didžiulis biudžeto deficitas. Vyriausybė jau anksčiau kreipėsi paskolų į Kiniją bei Saudo Arabiją bei ryžosi derėtis dėl Tarptautinio valiutos fondo (TVF) paramos. Kaip nurodo FT, jei TVF priimtų teigiamą sprendimą, tai būtų jau 13-as toks kartas per 28 metus.

Nepaisant ekonomikos augimo, kuris birželio pabaigoje siekė 5,8% per metus, per ateinančius metus jis turėtų kiek sulėtėti ir nesiekti 5%, prognozuoja TVF. 

Remiantis spalį paskelbta TVF prognoze, 2019 m. Pakistano ekonomikos augimas sieks jau tik apie 4%, o vėliau sumažės iki 3% per metus.

Tačiau akivaizdu, kad tai nestabdo tokių kompanijų, kaip „Pepsi“ ar „Coca Cola“.

Vilioja keli šimtai mln. vartotojų

Užsienio investuotojams Pakistano rinka su 208 mln. gyventojų, iš kurių apie 100 mln. yra jaunesni nei 30 m. amžiaus, yra tikras masalas. Juo labiau, kad šalyje stiprėja vidurinioji klasė, į kurią ir taikosi daugelis tarptautinių kompanijų.

Ponas Khanas joms yra pažadėjęs palengvinti verslo Pakistane sąlygas ir paskatinti investicijas.

Pakistano ekonomika pastaraisiais metais auga dėl didėjančios elektrifikacijos ir ženkliai sumažėjusių karinių išpuolių skaičiaus – šie faktoriai užsienio investuotojams ilgą laiką buvo pagrindinis veiklos stabdis. 

Investicijas skatina ir Kinijos planai Pakistano infrastruktūros projektams suteikti 62 mlrd. USD subsidiją pagal Pekino programą „Viena juosta, vienas kelias“.

Neseniai Pakistane investavo Kinijos „Alibaba“. FT skelbia, kad už 200 mln. USD iš Vokietijos „Rocket Internet“ gegužę ji nusipirko didžiausią Pakistano e-komercijos platformą „Daraz“.

Dar pora mėnesių anksčiau „Alibaba“ priklausanti „Ant Financial“ už 185 mln. USD įsigijo 45% Pakistano „Telenor Microfinance Bank“ akcijų. Dabar spėliojama, kuri Pakistano kompanija taps pirmuoju Kinijos „Telecent“ pirkiniu.

Tiesa, naujoji Pakistano valdžia tuo, kad šalyje aktyviai investuoja Kinijos kompanijos, nėra labai patenkinta.

„Derantis dėl paskolos, ankstesnė valdžia buvo pernelyg nuolaidi. Nėra teisinga, kad Pakistano ar kitų šalių kompanijos šalyje dabar veikia blogesnėmis sąlygomis, nei Kinijos“, – FT rugsėjį citavo p, Khaną, kuris teigė esąs pasiryžęs iš naujo derėtis su Kinija dėl prieš penkerius metus sutartų paskolos sąlygų.

Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Gauk nemokamą AGROVERSLO savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:















Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
„BaltCap“ ruošiasi sujungti „Biosalą“ ir „Livinn“, o verslą išauginti kelis kartus Premium 5

Bendrovės „BaltCap“ fondas „BaltCap Growth Fund“, perėmęs ekologiškų produktų parduotuvių tinklus „Biosala“...

Pramonė
2019.02.21
„Brexit“: kaip keisis prekyba lietuviškais produktais JK

Iki oficialaus Jungtinės Karalystės (JK) išstojimo iš Europos Sąjungos (ES) likus mažiau nei dvejiems...

Pramonė
2019.02.19
„Arimex“ įkūrėjas A. Jurskis: jau nebesvarbu, ar įmonė uždirbs 4, ar 6 mln. Eur Premium 29

Prieš penkerius metus nuo verslo valdymo atsitraukęs Arnas Jurskis, riešutais ir džiovintais vaisiais...

Pramonė
2019.02.19
Estijos „BaltCap“ leista perimti „Sveikų produktų“ ir „Bio Salos“ kontrolę

Konkurencijos taryba leido vykdyti koncentraciją Estijos bendrovei „BaltCap“ netiesiogiai per fondą „BaltCap...

Pramonė
2019.02.18
„Coca-cola“ 2019 m. prognozės – ne optimistiškos

„Coca-cola“, prognozuodama, kaip seksis šiemet, nėra nusiteikusi optimistiškai – dėl globalaus ekonomikos...

Pramonė
2019.02.18
EK: produktai su pluoštinių kanapių ekstraktais negali būti tiekiami rinkai

Europos Komisija (EK) paskelbė, kad pluoštinės kanapės ekstraktai ir iš jų gauti produktai, kurių sudėtyje...

Pramonė
2019.02.14
Verslo idėją parsivežė iš JAV: lietuviai nustemba, bet valgomas puokštes perka Premium

Į nematytą produktą pirkėjai žiūri atsargiai, todėl UAB „Vaisiai ir šokoladas“ pasirinko kiek neįprastą...

Gazelė
2019.02.11
„Žuvies pašto“ istorija: susitelkė į filė, o klesti šamo plėšiko kotletai Premium 2

Vartotojai nori skirti mažiau laiko maistui ruošti, bet valgyti kokybiškai. Todėl augintojai kuria naujus...

Gazelė
2019.02.11
Kaip įsitvirtinti perpildytoje rinkoje: kepyklų įkūrėjų patirtis 1

Kuo didesnė konkurencija, tuo labiau išlošia pirkėjas, nes gali rinktis ir pagal kainą, ir pagal kokybę ar...

Gazelė
2019.02.10
Lietuva nepritarė EP raginimui nutraukti ES sutartis su didžiaisiais tabako gamintojais 2

Lietuvos Vyriausybė šią savaitę nusprendė nepritarti Europos Parlamento raginimui nutraukti Europos Sąjungos...

Pramonė
2019.02.08
Klaipėdos žuvininkystės produktų aukciono gali nebelikti 2

Turto bankui nepavykus parduoti dėl finansinių sunkumų nebeveikiančios žuvies perdirbimo bendrovės Klaipėdos...

Pramonė
2019.02.08
Mėsos perdirbėjai nusiteikę pozityviai: investuoja į plėtrą Premium

Nors gausu nepalankių aplinkybių – kiaulių maras, sudėtinga eksporto plėtra ar kaimynų konkurencija, šalies...

Pramonė
2019.02.08
„Vilniaus pergalės“ patirtis: svarbu išdrįsti išeiti iš komforto zonos Premium 11

Saldumynų gamintoja „Vilniaus pergalė“ nuėjo ilgą bandymų kelią jungdama ir vėl atskirdama įmonės rinkodaros...

Rinkodara
2019.02.08
Kepyklėlių bumas sugrįžta: kaip šiame versle nenusvilti Premium 6

Nedidelė kepykla – verslas, kuris reikalauja palyginti nedaug investicijų, o prekės čia greito apyvartumo.

Gazelė
2019.02.06
Tendencijos gaiviųjų gėrimų pramonėje: grožio ir skonio nebeužtenka Premium

Gaiviųjų gėrimų pramonėje skonio ar dailaus pakuotės dizaino nebepakanka – vartotojai vis dažniau daugiau...

Pramonė
2019.02.04
Džiovintų vaisių ir riešutų pardavėjų plėtra: vieni į Skandinaviją, kiti – į Rytus Premium

Džiovintų vaisių ir riešutų pardavėjams praėję metai buvo sėkmingi – savo apyvartą bendrovės didino 10–13%.

Pramonė
2019.02.04
Ilga vasara ir naujovės sustabdė gaiviųjų gėrimų rinkos kritimą Premium

Ilga ir šilta vasara pernai augino gaiviųjų gėrimų pardavimus – ne vienus metus besitraukusi nealkoholinių...

Pramonė
2019.02.01
Lietuvos įmonėse rasta neaiškios kilmės jautienos iš Lenkijos 1

Lenkijos žiniasklaidoje pasirodžius informacijai apie šalies skerdykloje galbūt nelegaliai skerdžiamus...

Pramonė
2019.01.31
Kainų aritmetika: verslas PVM lengvatos dar nelaidoja Premium 1

Vyriausybei atmetus PVM lengvatą, smulkieji dar kartą įsitikino, kad konkurencingumo didinimas yra tik jų...

Gazelė
2019.01.31

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau