Tyrimas: ko iš maisto pramonės lietuviai tikisi 2025?

Publikuota: 2018-11-27
Vladimiro Ivanovo (VŽ) nuotr.
Vladimiro Ivanovo (VŽ) nuotr.

Maisto pramonėje artėja pertekliaus amžius. Vartotojai, turėdami kaip niekad daug galimybių rinktis, maistui kelia vis didesnius reikalavimus, tiesa, ir patys yra kiek pasiklydę etikečių vertime.

Naujos vartotojų taisyklės – taip „Puratos Lithuania“ atliktą vartotojų tyrimą apibūdina Stela Sinkevičienė, bendrovės marketingo vadovė. 2015 m. pabaigoje atlikto tyrimo metu daugiau kaip 12.500 respondentų buvo klausiama, kokią jie įsivaizduoja maisto pramonę po dešimtmečio – 2025 m. – ir ko iš jos tikisi patys.

„Nors tyrimas buvo atliktas prieš trejus metus, jame užfiksuotos tendencijos šiandien tik stiprėja“, - asociacijos „Lietuvos maisto pramonė“ surengtoje diskusijoje „Maisto inovacijos – ką valgysime rytoj?“ kalbėjo p. Sinkevičienė.

Ir optimizmas, ir baimės

Kalbėdama apie tai, ko iš maisto ateityje tikisi lietuviai, p. Sinkevičienė išskiria plačią jo įvairovę, galimybę vartoti judesyje, inovatyvumą, globalumą bei plačią įvairovę.

„Įdomu tai, kad lietuviai, lyginant su latviais ar estais, yra optimistiškesni maisto atžvilgiu, labiau linkę priimti įvairias inovacijas“, - sako p. Sinkevičienė.

Ir nors inovacijas maisto pramonėje lietuviai vertina pozityviai, išlenda ir vartotojų baimės – ar maistas bus kokybiškas, pakankamai natūralus?

Tiesa, ir čia lietuviai optimistiškesni už Europos vidurkį. Nors 26% apklausą atlikusių lietuvių teigė, kad 2025 m. maistas bus mažiau kokybiškas, tiek pat apklaustųjų nurodė tikintys priešingai – kad maistas kaip tik bus kokybiškesnis.

55% lietuvių baiminasi, kad maistas bus labiau dirbtinis, 70% turi nuogąstavimų dėl maisto šviežumo.

„Šviežumas lietuviams itin svarbu. Švieži gaminiai suvokiami kaip aukštos  kokybės ir mūsų pirkėjai retai renkasi šaldytus gaminius, nors, pavyzdžiui, Olandijoje toks dalykas kaip šaldyta duona yra savaime suprantamas“, - kalba p. Sinkevičienė.

Pasiklydę vertime

Panašiai kaip su kokybe, ir kalbant apie maisto sveikumą lietuviai pasidalina perpus – 35% apklaustųjų teigia, kad 2025 m. maistas bus mažiau sveikas, tačiau tiek pat sako, kad maistas bus sveikesnis.

Tiesa, pats sveikumas ir tai, kaip jį suvokia vartotojai – sąlyginis dalykas.

„Vartotojai yra pasiklydę vertime. Iš vienos pusės ne visuomet mokama suprasti etiketes, iš kitos – visuomenėje daugėja mitų apie įvairius ingredientus“, - aiškina p. Sinkevičienė.

Palmių riebalai ar gliutenas šiandien skamba kaip keiksmažodžiai, nors ne vienas pirkėjas pripažįsta iš tikro nežinantis, kodėl šie ingredientai žalingi.

„Iš vienos pusės gamintojams tai yra galimybė per savo komunikaciją edukuoti vartotojus, iš kitos pusės įvairūs nuomonės lyderiai šiandien turi didelę įtaką vartotojams ir gali net sunaikinti labai stiprius prekės ženklus“, - sako p. Sinkevičienė.

Panašiai ir su tvarumu – nors daugelis lietuvių tai priima kaip svarbų maisto pramonės aspektą, šis žodis jiems mažai asocijuojasi su socialine gerove ar aplinkos tausojimu.

„Tvarumas lietuviams labiausiai susijęs su maisto švaistymo mažinimu, nors ir kažkokio produkto išmetimas pirmiausia susijęs ne su tarša, o su pinginės tuštėjimu“, - aiškina p. Sinkevičienė.

Europoje atidžiai etiketes skaito 89% vartotojų, Lietuvoje – 52%. Vis dėlto, maisto pakuotė ir joje pateikiama informacija – svarbu.

„Vartotojai nori aiškios etiketės. Taip pat vertinama personalizacija, asmeniškumas – 61% lietuvių mano, kad reikia saugoti tradicijas, jie nori žinoti iš kur atkeliauja produktas, kokia jo istorija“, - sako p. Sinkevičienė.

Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Įvesdama naują prekės ženklą „Mantinga“ bėgo nuo klišių 15

Marijampolės „Mantinga“ įveda naują sumuštinių prekės ženklą „Food on Foot“.

Rinkodara
2019.05.17
NMA vadovas E. Bėrontas negali dirbti su slapta informacija

Pernai rugsėjį teismo sprendimu į darbą grąžintas Nacionalinės mokėjimo agentūros (NMA) vadovas Erikas...

Pramonė
2019.05.14
Didžiausiam aludariui pasaulyje – 200 mln. Eur bauda dėl brangaus alaus Belgijoje 3

Europos Komisija (EK) didžiausiam pasaulyje aludariui – Belgijos „Anheuser-Busch InBev“ – skyrė 200 mln. Eur...

Pramonė
2019.05.13
Vilkyškių pieninės pardavimai augo 23%

AB „Vilkyškių pieninė“ konsoliduoti pardavimai šių metų sausio-balandžio mėnesiais buvo 35,2 mln. Eur – 23%...

Pramonė
2019.05.10
Pelningai dirbęs „Pienas LT“: svarbiausias tolesnio augimo veiksnys – Kinija Premium

Žemės ūkio kooperatyvas „Pienas LT“, dvejus metus iš eilės dirbęs nuostolingai, pernai skaičiavo pelną.

Pramonė
2019.05.10
Kiaulių marui plintant Europoje ir Azijoje JAV mėsininkai skaičiuoja naudą

JAV mėsos perdirbėjas „Tyson Foods Inc“ teigia, kad, Azijoje sparčiai plintant afrikiniam kiaulių marui,...

Pramonė
2019.05.09
Maisto gamintojams supaprastino reikalavimus, palengvinimų žada dar daugiau

Valstybinės maisto ir veterinarijos tarnybos (VMVT) duomenimis, smulkiųjų maisto augintojų, gamintojų ir...

Gazelė
2019.05.09
„Auga Group“ vadovas: mąstome ne Lietuvos, o viso pasaulio lygiu Premium 12

Per penkerius metus „Auga Group“ iš tradicinio žemės ūkio bendrovės tapo viena ekologinės produkcijos...

Pramonė
2019.05.08
IKEA ruošiasi savo mėsos kukulius gaminti be mėsos 12

Augalinių baltymų mada suviliojo ir IKEA. Švedų baldų pramonės milžinė, žinoma ir dėl savo mėsos kukuliukų,...

Pramonė
2019.05.07
FNTT tyrimas: Joniškio rajone vištiena pirkėjus vis dar pasiekia nelegaliais keliais

Finansinių nusikaltimų tyrimo tarnybos (FNTT) Šiaulių ir Panevėžio apygardos valdyba baigė ikiteisminį...

Pramonė
2019.05.07
ES prognozuojant didesnį grūdų derlingumą, žemdirbiai rekordų nesitiki 2

Pavasarinėms sausroms šiemet prasidėjus anksčiau nei pernai, žemdirbiai kol kas nesiima prognozuoti būsimo...

Pramonė
2019.05.05
Svogūnų krizė Europoje 10

Europos šalys viena po kitos praneša apie išsekusias svogūnų atsargas ir rekordines kainas, o analitikai...

Pramonė
2019.05.03
JAV biržoje – 163% akcijų šuoliu paženklintas debiutas 2

JAV mėsos pakaitalų gamybos bendrovė „Beyond Meat“ ketvirtadienį JAV biržoje debiutavo su tokiu trenksmu,...

Rinkos
2019.05.03
Stambiųjų duonininkų receptai augti trupančioje rinkoje Premium 1

Duonos valgytojų Lietuvoje ir toliau mažėja, tačiau stambiausios šalies kepyklos augimą išlaiko. Vienos jų...

Pramonė
2019.05.03
Kaip rinkos lūkesčius užčiuopti anksčiau, nei jie susiformuoja   Premium

Už ką pirkėjai ateityje norės mokėti daugiau? Ko gero, už nieką, bet už ką nors tikrai mokės. Andrius...

Pramonė
2019.05.01

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau