Tyrimas: ko iš maisto pramonės lietuviai tikisi 2025?

Publikuota: 2018-11-27
Vladimiro Ivanovo (VŽ) nuotr.
Vladimiro Ivanovo (VŽ) nuotr.

Maisto pramonėje artėja pertekliaus amžius. Vartotojai, turėdami kaip niekad daug galimybių rinktis, maistui kelia vis didesnius reikalavimus, tiesa, ir patys yra kiek pasiklydę etikečių vertime.

Naujos vartotojų taisyklės – taip „Puratos Lithuania“ atliktą vartotojų tyrimą apibūdina Stela Sinkevičienė, bendrovės marketingo vadovė. 2015 m. pabaigoje atlikto tyrimo metu daugiau kaip 12.500 respondentų buvo klausiama, kokią jie įsivaizduoja maisto pramonę po dešimtmečio – 2025 m. – ir ko iš jos tikisi patys.

„Nors tyrimas buvo atliktas prieš trejus metus, jame užfiksuotos tendencijos šiandien tik stiprėja“, - asociacijos „Lietuvos maisto pramonė“ surengtoje diskusijoje „Maisto inovacijos – ką valgysime rytoj?“ kalbėjo p. Sinkevičienė.

Ir optimizmas, ir baimės

Kalbėdama apie tai, ko iš maisto ateityje tikisi lietuviai, p. Sinkevičienė išskiria plačią jo įvairovę, galimybę vartoti judesyje, inovatyvumą, globalumą bei plačią įvairovę.

„Įdomu tai, kad lietuviai, lyginant su latviais ar estais, yra optimistiškesni maisto atžvilgiu, labiau linkę priimti įvairias inovacijas“, - sako p. Sinkevičienė.

Ir nors inovacijas maisto pramonėje lietuviai vertina pozityviai, išlenda ir vartotojų baimės – ar maistas bus kokybiškas, pakankamai natūralus?

Tiesa, ir čia lietuviai optimistiškesni už Europos vidurkį. Nors 26% apklausą atlikusių lietuvių teigė, kad 2025 m. maistas bus mažiau kokybiškas, tiek pat apklaustųjų nurodė tikintys priešingai – kad maistas kaip tik bus kokybiškesnis.

55% lietuvių baiminasi, kad maistas bus labiau dirbtinis, 70% turi nuogąstavimų dėl maisto šviežumo.

„Šviežumas lietuviams itin svarbu. Švieži gaminiai suvokiami kaip aukštos  kokybės ir mūsų pirkėjai retai renkasi šaldytus gaminius, nors, pavyzdžiui, Olandijoje toks dalykas kaip šaldyta duona yra savaime suprantamas“, - kalba p. Sinkevičienė.

Pasiklydę vertime

Panašiai kaip su kokybe, ir kalbant apie maisto sveikumą lietuviai pasidalina perpus – 35% apklaustųjų teigia, kad 2025 m. maistas bus mažiau sveikas, tačiau tiek pat sako, kad maistas bus sveikesnis.

Tiesa, pats sveikumas ir tai, kaip jį suvokia vartotojai – sąlyginis dalykas.

„Vartotojai yra pasiklydę vertime. Iš vienos pusės ne visuomet mokama suprasti etiketes, iš kitos – visuomenėje daugėja mitų apie įvairius ingredientus“, - aiškina p. Sinkevičienė.

Palmių riebalai ar gliutenas šiandien skamba kaip keiksmažodžiai, nors ne vienas pirkėjas pripažįsta iš tikro nežinantis, kodėl šie ingredientai žalingi.

„Iš vienos pusės gamintojams tai yra galimybė per savo komunikaciją edukuoti vartotojus, iš kitos pusės įvairūs nuomonės lyderiai šiandien turi didelę įtaką vartotojams ir gali net sunaikinti labai stiprius prekės ženklus“, - sako p. Sinkevičienė.

Panašiai ir su tvarumu – nors daugelis lietuvių tai priima kaip svarbų maisto pramonės aspektą, šis žodis jiems mažai asocijuojasi su socialine gerove ar aplinkos tausojimu.

„Tvarumas lietuviams labiausiai susijęs su maisto švaistymo mažinimu, nors ir kažkokio produkto išmetimas pirmiausia susijęs ne su tarša, o su pinginės tuštėjimu“, - aiškina p. Sinkevičienė.

Europoje atidžiai etiketes skaito 89% vartotojų, Lietuvoje – 52%. Vis dėlto, maisto pakuotė ir joje pateikiama informacija – svarbu.

„Vartotojai nori aiškios etiketės. Taip pat vertinama personalizacija, asmeniškumas – 61% lietuvių mano, kad reikia saugoti tradicijas, jie nori žinoti iš kur atkeliauja produktas, kokia jo istorija“, - sako p. Sinkevičienė.

Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Gauk nemokamą AGROVERSLO savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:















Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
„Lavango group“ – antras plėtros etapas Klaipėdos LEZ

Maisto pramonės įrenginių gamintoja UAB „Lavango group“ investuoja į plėtrą – įsigijo papildomą 0,32 ha ploto...

Pramonė
2018.12.04
R. Karbauskis ir S. Skvernelis: didesnis stipraus alkoholio akcizas mažins vartojimą 5

Seimui planuojant svarstyti sveikatos apsaugos ministro siūlymą nuo 2019 metų kovo 10% padidinti akcizą...

Agroverslas
2018.12.04
Daugiau įmonių įsipareigojo mažinti cukraus ir druskos kiekį savo gaminiuose 5

Daugiau įmonių prisijungia prie Sveikatos apsaugos ministerijos (SAM) inicijuoto bendradarbiavimo susitarimo...

Agroverslas
2018.12.03
Lietuvos įmonės šiemet perdirbo mažiau pieno 1

Pieno perdirbimas Lietuvoje šiek tiek susitraukė – įtakos tam turėjo sumažėję lietuviškų pieno gaminių...

Agroverslas
2018.12.03
Maisto pramonės ateitis: mažas yra naujas didelis Premium

Inovacijos, skaidrumas, sugebėjimas būti arčiau pirkėjo – tai dalykai, be kurių ateities maisto pramonė...

Agroverslas
2018.12.03
Mažėjo „Gubernijos“ pardavimai 12

„Gubernijos“ pardavimai be akcizo per 2018 m. rugsėjo 30 d. pasibaigusį devynių mėnesių laikotarpį mažėjo...

Agroverslas
2018.11.30
„Vilkyškių pieninės“ pajamos mažėjo 3

„Vilkyškių pieninės“ pajamos per 9 šių metų mėnesius siekė 76,17 mln. Eur ir buvo 13% mažesnės nei pernai tuo...

Agroverslas
2018.11.30
„Vilniaus degtinė“ dirbo nuostolingai 2

Per 2018 m. rugsėjo 30 d. pasibaigusį devynių mėnesių laikotarpį „Vilniaus degtinės“ pardavimo pajamos be...

Agroverslas
2018.11.30
„Vičiūnų“ grupei leista perimti vienvaldę „Baltic Fish Export“ kontrolę

Konkurencijos taryba suteikė leidimą „Vičiūnų“ grupės bendrovei „RREI Logistics“ įsigyti 99,9% bendrovės...

Agroverslas
2018.11.30
„Pepsi“ ir „Coca Cola“ Pakistane investuos 1,4 mlrd. USD

Per keletą ateinančių metų dvi gėrimų gamintojos Pakistane ruošiasi investuoti 1,4 mlrd. USD, pranešė šios...

Agroverslas
2018.11.28
Stiprinama maisto kontrolė: slapti pirkėjai ir didesnės baudos

Vyriausybė trečiadienį pritarė Žemės ūkio ministerijos (ŽŪM) siūlymams vykdyti slaptus kontrolinius maisto...

Agroverslas
2018.11.28
Tyrimas: ko iš maisto pramonės lietuviai tikisi 2025?

Maisto pramonėje artėja pertekliaus amžius. Vartotojai, turėdami kaip niekad daug galimybių rinktis, maistui...

Agroverslas
2018.11.27
„Pieno žvaigždės“ pajamas augino 2,2% 1

Preliminariais neaudituotais duomenimis, AB „Pieno žvaigždės“ per 9 šių metų mėnesius gavo 130,8 mln. Eur...

Agroverslas
2018.11.27
Pareigūnai išaiškino šešėlinės prekybos mėsa grupę – įtarimai pareikšti 37 asmenims

Pareigūnai išaiškino gerai organizuotą asmenų grupę, vykdžiusią didelio kiekio mėsos ir jos produkcijos...

Agroverslas
2018.11.27
Gėrimų gamintojams ir importuotojams pinga užstato sistemos išlaikymas 1

Ne pelno organizacija VšĮ „Užstato sistemos administratorius“ (USAD) skelbia nuo 2019 m. sausio 1 d.

Portugalijoje bus pagaminta mažiausiai vyno per dvidešimtmetį 3

Vyno gamyba, Portugalijoje, penktoje daugiausia jo pagaminančioje Europos valstybėje, šiemet turėtų mažėti...

Agroverslas
2018.11.25
„Orkla“ siūlo beveik 150 mln. Eur už Suomijos picerijų tinklą sumokėti grynaisiais 8

Norvegų maisto pramonės milžinė „Orkla“ siekia įsigyti Suomijos picerijų tinklą „Kotipizza“, o sandorį, kurio...

Pramonė
2018.11.22
Vartotojai galės lyginti maisto produktų kainas parduotuvėse ir sužinoti antkainius 18

Bus skelbiama daugiau oficialios informacijos apie svarbiausių maisto produktų kainas, taikomas didžiuosiuose...

Agroverslas
2018.11.22
„Coca-Cola“ ir „Monster“ susikirto dėl naujų energetinių gėrimų 3

Bendrovė „Coca-Cola“, galvodama apie produktų krepšelio plėtrą, ėmė žvalgytis į naują segmentą – energetinius...

Agroverslas
2018.11.19

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau