Tyrimas: ko iš maisto pramonės lietuviai tikisi 2025?

Publikuota: 2018-11-27
Vladimiro Ivanovo (VŽ) nuotr.
Vladimiro Ivanovo (VŽ) nuotr.

Maisto pramonėje artėja pertekliaus amžius. Vartotojai, turėdami kaip niekad daug galimybių rinktis, maistui kelia vis didesnius reikalavimus, tiesa, ir patys yra kiek pasiklydę etikečių vertime.

Naujos vartotojų taisyklės – taip „Puratos Lithuania“ atliktą vartotojų tyrimą apibūdina Stela Sinkevičienė, bendrovės marketingo vadovė. 2015 m. pabaigoje atlikto tyrimo metu daugiau kaip 12.500 respondentų buvo klausiama, kokią jie įsivaizduoja maisto pramonę po dešimtmečio – 2025 m. – ir ko iš jos tikisi patys.

„Nors tyrimas buvo atliktas prieš trejus metus, jame užfiksuotos tendencijos šiandien tik stiprėja“, - asociacijos „Lietuvos maisto pramonė“ surengtoje diskusijoje „Maisto inovacijos – ką valgysime rytoj?“ kalbėjo p. Sinkevičienė.

Ir optimizmas, ir baimės

Kalbėdama apie tai, ko iš maisto ateityje tikisi lietuviai, p. Sinkevičienė išskiria plačią jo įvairovę, galimybę vartoti judesyje, inovatyvumą, globalumą bei plačią įvairovę.

„Įdomu tai, kad lietuviai, lyginant su latviais ar estais, yra optimistiškesni maisto atžvilgiu, labiau linkę priimti įvairias inovacijas“, - sako p. Sinkevičienė.

Ir nors inovacijas maisto pramonėje lietuviai vertina pozityviai, išlenda ir vartotojų baimės – ar maistas bus kokybiškas, pakankamai natūralus?

Tiesa, ir čia lietuviai optimistiškesni už Europos vidurkį. Nors 26% apklausą atlikusių lietuvių teigė, kad 2025 m. maistas bus mažiau kokybiškas, tiek pat apklaustųjų nurodė tikintys priešingai – kad maistas kaip tik bus kokybiškesnis.

55% lietuvių baiminasi, kad maistas bus labiau dirbtinis, 70% turi nuogąstavimų dėl maisto šviežumo.

„Šviežumas lietuviams itin svarbu. Švieži gaminiai suvokiami kaip aukštos  kokybės ir mūsų pirkėjai retai renkasi šaldytus gaminius, nors, pavyzdžiui, Olandijoje toks dalykas kaip šaldyta duona yra savaime suprantamas“, - kalba p. Sinkevičienė.

Pasiklydę vertime

Panašiai kaip su kokybe, ir kalbant apie maisto sveikumą lietuviai pasidalina perpus – 35% apklaustųjų teigia, kad 2025 m. maistas bus mažiau sveikas, tačiau tiek pat sako, kad maistas bus sveikesnis.

Tiesa, pats sveikumas ir tai, kaip jį suvokia vartotojai – sąlyginis dalykas.

„Vartotojai yra pasiklydę vertime. Iš vienos pusės ne visuomet mokama suprasti etiketes, iš kitos – visuomenėje daugėja mitų apie įvairius ingredientus“, - aiškina p. Sinkevičienė.

Palmių riebalai ar gliutenas šiandien skamba kaip keiksmažodžiai, nors ne vienas pirkėjas pripažįsta iš tikro nežinantis, kodėl šie ingredientai žalingi.

„Iš vienos pusės gamintojams tai yra galimybė per savo komunikaciją edukuoti vartotojus, iš kitos pusės įvairūs nuomonės lyderiai šiandien turi didelę įtaką vartotojams ir gali net sunaikinti labai stiprius prekės ženklus“, - sako p. Sinkevičienė.

Panašiai ir su tvarumu – nors daugelis lietuvių tai priima kaip svarbų maisto pramonės aspektą, šis žodis jiems mažai asocijuojasi su socialine gerove ar aplinkos tausojimu.

„Tvarumas lietuviams labiausiai susijęs su maisto švaistymo mažinimu, nors ir kažkokio produkto išmetimas pirmiausia susijęs ne su tarša, o su pinginės tuštėjimu“, - aiškina p. Sinkevičienė.

Europoje atidžiai etiketes skaito 89% vartotojų, Lietuvoje – 52%. Vis dėlto, maisto pakuotė ir joje pateikiama informacija – svarbu.

„Vartotojai nori aiškios etiketės. Taip pat vertinama personalizacija, asmeniškumas – 61% lietuvių mano, kad reikia saugoti tradicijas, jie nori žinoti iš kur atkeliauja produktas, kokia jo istorija“, - sako p. Sinkevičienė.

Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Gauk nemokamą AGROVERSLO savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:















Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
EK: produktai su pluoštinių kanapių ekstraktais negali būti tiekiami rinkai

Europos Komisija (EK) paskelbė, kad pluoštinės kanapės ekstraktai ir iš jų gauti produktai, kurių sudėtyje...

Pramonė
2019.02.14
Verslo idėją parsivežė iš JAV: lietuviai nustemba, bet valgomas puokštes perka Premium

Į nematytą produktą pirkėjai žiūri atsargiai, todėl UAB „Vaisiai ir šokoladas“ pasirinko kiek neįprastą...

Gazelė
2019.02.11
„Žuvies pašto“ istorija: susitelkė į filė, o klesti šamo plėšiko kotletai Premium 1

Vartotojai nori skirti mažiau laiko maistui ruošti, bet valgyti kokybiškai. Todėl augintojai kuria naujus...

Gazelė
2019.02.11
Kaip įsitvirtinti perpildytoje rinkoje: kepyklų įkūrėjų patirtis 1

Kuo didesnė konkurencija, tuo labiau išlošia pirkėjas, nes gali rinktis ir pagal kainą, ir pagal kokybę ar...

Gazelė
2019.02.10
Lietuva nepritarė EP raginimui nutraukti ES sutartis su didžiaisiais tabako gamintojais 2

Lietuvos Vyriausybė šią savaitę nusprendė nepritarti Europos Parlamento raginimui nutraukti Europos Sąjungos...

Pramonė
2019.02.08
Klaipėdos žuvininkystės produktų aukciono gali nebelikti 2

Turto bankui nepavykus parduoti dėl finansinių sunkumų nebeveikiančios žuvies perdirbimo bendrovės Klaipėdos...

Pramonė
2019.02.08
Mėsos perdirbėjai nusiteikę pozityviai: investuoja į plėtrą Premium

Nors gausu nepalankių aplinkybių – kiaulių maras, sudėtinga eksporto plėtra ar kaimynų konkurencija, šalies...

Pramonė
2019.02.08
„Vilniaus pergalės“ patirtis: svarbu išdrįsti išeiti iš komforto zonos Premium 11

Saldumynų gamintoja „Vilniaus pergalė“ nuėjo ilgą bandymų kelią jungdama ir vėl atskirdama įmonės rinkodaros...

Rinkodara
2019.02.08
Kepyklėlių bumas sugrįžta: kaip šiame versle nenusvilti Premium 6

Nedidelė kepykla – verslas, kuris reikalauja palyginti nedaug investicijų, o prekės čia greito apyvartumo.

Gazelė
2019.02.06
Tendencijos gaiviųjų gėrimų pramonėje: grožio ir skonio nebeužtenka Premium

Gaiviųjų gėrimų pramonėje skonio ar dailaus pakuotės dizaino nebepakanka – vartotojai vis dažniau daugiau...

Pramonė
2019.02.04
Džiovintų vaisių ir riešutų pardavėjų plėtra: vieni į Skandinaviją, kiti – į Rytus Premium

Džiovintų vaisių ir riešutų pardavėjams praėję metai buvo sėkmingi – savo apyvartą bendrovės didino 10–13%.

Pramonė
2019.02.04
Ilga vasara ir naujovės sustabdė gaiviųjų gėrimų rinkos kritimą Premium

Ilga ir šilta vasara pernai augino gaiviųjų gėrimų pardavimus – ne vienus metus besitraukusi nealkoholinių...

Pramonė
2019.02.01
Lietuvos įmonėse rasta neaiškios kilmės jautienos iš Lenkijos 1

Lenkijos žiniasklaidoje pasirodžius informacijai apie šalies skerdykloje galbūt nelegaliai skerdžiamus...

Pramonė
2019.01.31
Kainų aritmetika: verslas PVM lengvatos dar nelaidoja Premium 1

Vyriausybei atmetus PVM lengvatą, smulkieji dar kartą įsitikino, kad konkurencingumo didinimas yra tik jų...

Gazelė
2019.01.31
„KG Group“ į naują pakavimo įrangą investuos 600.000 Eur 5

Įmonių grupė „KG Group“ planuoja atnaujinti gaminamos produkcijos pakavimą. Užtikrinant mažesnį plastiko...

Pramonė
2019.01.29
„BaltCap“ fondas perka ekologiškų produktų parduotuvių tinklus „Livinn“ ir „Biosala“ 17

Didžiausio privataus kapitalo fondų valdytojo Baltijos šalyse „BaltCap“ fondas „BaltCap Growth Fund“ (BGF)...

Pramonė
2019.01.29

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau