Vartotojai galės lyginti maisto produktų kainas parduotuvėse ir sužinoti antkainius

Publikuota: 2018-11-22
Atnaujinta 2018-11-22 14:08
Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.
Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.

Bus skelbiama daugiau oficialios informacijos apie svarbiausių maisto produktų kainas, taikomas didžiuosiuose prekybos tinkluose. Žemės ūkio ministerija (ŽŪM) informuoja, kad specialiame tinklapyje kas savaitę bus skelbiamos ne tik produktų krepšelio kainos skirtingose parduotuvėse, bet ir kokia tos kainos dalis atitenka produkcijos gamintojams ir prekybininkams. Patys prekybininkai dėl siūlomų pokyčių ruošiasi kreiptis į Konkurencijos tarybą.

Ketvirtadienį apie šią Vyriausybės patvirtintą priemonę diskutavo ŽŪM ir didžiųjų prekybos tinklų atstovai.

„Kuo daugiau pirkėjai žinos apie kainas skirtinguose prekybos tinkluose, tuo lengviau bus nuspręsti, kur apsipirkti. Esu tikras, tai gali prisidėti prie didesnės konkurencijos rinkoje, o kur ji didesnė, ten ir pirkėjams siūlomos mažesnės kainos. Kita vertus, ir gamintojai, ir pardavėjai geriau žinos, kam ir kokiomis dalimis atitenka pirkėjų sumokėti pinigai. Skirtingi rinkos žaidėjai tik išloš, jeigu bus daugiau skaidrumo“, – ŽŪM išplatintame pranešime cituojamas Giedrius Surplys, žemės ūkio ministras.

Jo teigimu, prekybos tinklų atstovai iš esmės teigiamai vertina šią priemonę ir yra pasirengę teikti informaciją apie taikomas kainas.

Prašys išvadų

Tiesa, kaip rašo BNS, patys prekybininkai dėl valdžios planų viešai skelbti svarbiausių maisto produktų kainas skirtinguose prekybos tinkluose, prašo pateikti Konkurencijos tarybos išvadas, ar tai nebus laikoma įstatymuose draudžiamu konkurencijos ribojimu.

Pasak Lietuvos prekybos įmonių asociacijos vadovo Lauryno Vilimo, Konkurencijos taryba turėtų įvertinti, ar konkretaus prekybos tinklo kainų viešinimas nebus vertinamas kaip konkurencinis pažeidimas.

„Įmonės, priimdamos sprendimą, net ir pritardamos tokiems valstybės siekiams ir norėdamos juos įgyvendinti, turi gauti labai aiškų, oficialų išaiškinimą, kad galima taip elgtis“,– ketvirtadienį po susitikimo su Žemės ūkio ministerijos atstovais žurnalistams sakė L. Vilimas.  

Anot jo, individualių prekybos tinklų kainų skelbimas gali panaikinti konkurenciją, nes niekas nekonkuruos su kainomis ir jos gali tapti vienodos.

„Tokia tikimybė ir galimybė yra. Taip gali įvykti, nes visi konkurentai žinos vienas kito kainas ir nereikės darbuotojams ar kitiems atskiriems asmenims eiti, žiūrėti, reaguoti į rinkos pokyčius. Tiesiog valstybės instrumentu bus naudojamasi sulyginti kainas“, – teigė L. Vilimas.

Anot jo, todėl Konkurencijos taryba turi atsakyti, ar ta priemonė pateisina Vyriausybės deklaruojamus tikslus.

„Nežinome tos pozicijos, ją turime gauti ir tada toliau bus galima diskutuoti“,– pridūrė L. Vilimas.

Žemės ūkio ministras Giedrius Surplys sakė, kad siūloma sistema neturėtų riboti konkurencijos.

„Nereikia maišyti kainos sudarymo proceso su tiesiog suderėtos kainos paskelbimu. Kaip jie susiderės, ką jie derėsis, ne mūsų reikalas, bet mūsų,  valstybės, reikalas pateikti visas kainas vienoje svetainėje, kad vartotojas galėtų paprastai pasižiūrėti, kur jam nuvažiuoti ir tą 20-ies produktų krepšelį nusipirkti“,– ketvirtadienį žurnalistams sakė ministras.

L. Vilimas pabrėžė, kad į tokią iniciatyvą turėtų būti įtraukti ne tik didieji prekybos tinklai, bet visas sektorius – mažesnės parduotuvės ir turgavietės.

Skelbs kas savaitę

Ministro pasirašytame įsakyme „Dėl Žemės ūkio ir maisto produktų mažmeninių kainų bei ūkinių gyvūnų kainų tyrimo“ numatoma, kad svetainėje „www.produktukainos.lt“ bus skelbiamos skirtingų prekių grupių kainos.

Tai yra: duona ir grūdų produktai; mėsa; žuvis ir jūros gėrybės; pienas, sūris ir kiaušiniai; aliejus ir riebalai; vaisiai; daržovės; cukrus, uogienė, medus, šokoladas ir saldumynai; nealkoholiniai gėrimai. Šiose prekių grupėse bus lyginami visiškai vienodo kiekio, pakuotės produktai.

Įsakymu patvirtintoje tvarkoje numatyta, kad kiekvieną savaitę bus registruojama įprastinės gamybos, pagal nacionalinę žemės ūkio ir maisto produktų kokybės sistemą pagamintų ir ekologinės gamybos maisto produktų kainos 7 didžiųjų Lietuvos apskričių miestų (Vilniaus, Kauno, Klaipėdos, Šiaulių, Panevėžio, Marijampolės ir Alytaus) didžiųjų mažmeninės prekybos tinklų („Maxima LT“, „Rimi Lietuva“, „Palink“, „Norfos mažmena“, „Lidl Lietuva“) parduotuvėse, pagal atskiras prekių grupes (be nuolaidų, su nuolaidomis (akcijines), privačių prekių ženklų, kitų gamintojų prekės ženklų).

Svetainės vartotojai galės savarankiškai pasirinkti laikotarpį maisto produktų krepšelio kainos pokyčiui nustatyti; pasirinkti vieną ar kelis produktus iš produktų sąrašo, išnagrinėti vidutines kainas ir jų pokytį; pasirinkti produktų rinkos segmentą ir atitinkamus jo elementus: žaliavos supirkimo, gamintojo, mažmenininko vidutines kainas ir jų pokytį.

Naujienų agentūros BNS informaciją atgaminti visuomenės informavimo priemonėse bei interneto tinklalapiuose be raštiško UAB "BNS" sutikimo draudžiama.
Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Gauk nemokamą AGROVERSLO savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:















Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
„BaltCap“ ruošiasi sujungti „Biosalą“ ir „Livinn“, o verslą išauginti kelis kartus Premium 3

Estijos bendrovės „BaltCap“ fondas „BaltCap Growth Fund“, perėmęs ekologiškų produktų parduotuvių tinklus...

Pramonė
05:45
„Brexit“: kaip keisis prekyba lietuviškais produktais JK

Iki oficialaus Jungtinės Karalystės (JK) išstojimo iš Europos Sąjungos (ES) likus mažiau nei dvejiems...

Pramonė
2019.02.19
„Arimex“ įkūrėjas A. Jurskis: jau nebesvarbu, ar įmonė uždirbs 4, ar 6 mln. Eur Premium 29

Prieš penkerius metus nuo verslo valdymo atsitraukęs Arnas Jurskis, riešutais ir džiovintais vaisiais...

Pramonė
2019.02.19
Estijos „BaltCap“ leista perimti „Sveikų produktų“ ir „Bio Salos“ kontrolę

Konkurencijos taryba leido vykdyti koncentraciją Estijos bendrovei „BaltCap“ netiesiogiai per fondą „BaltCap...

Pramonė
2019.02.18
„Coca-cola“ 2019 m. prognozės – ne optimistiškos

„Coca-cola“, prognozuodama, kaip seksis šiemet, nėra nusiteikusi optimistiškai – dėl globalaus ekonomikos...

Pramonė
2019.02.18
EK: produktai su pluoštinių kanapių ekstraktais negali būti tiekiami rinkai

Europos Komisija (EK) paskelbė, kad pluoštinės kanapės ekstraktai ir iš jų gauti produktai, kurių sudėtyje...

Pramonė
2019.02.14
Verslo idėją parsivežė iš JAV: lietuviai nustemba, bet valgomas puokštes perka Premium

Į nematytą produktą pirkėjai žiūri atsargiai, todėl UAB „Vaisiai ir šokoladas“ pasirinko kiek neįprastą...

Gazelė
2019.02.11
„Žuvies pašto“ istorija: susitelkė į filė, o klesti šamo plėšiko kotletai Premium 2

Vartotojai nori skirti mažiau laiko maistui ruošti, bet valgyti kokybiškai. Todėl augintojai kuria naujus...

Gazelė
2019.02.11
Kaip įsitvirtinti perpildytoje rinkoje: kepyklų įkūrėjų patirtis 1

Kuo didesnė konkurencija, tuo labiau išlošia pirkėjas, nes gali rinktis ir pagal kainą, ir pagal kokybę ar...

Gazelė
2019.02.10
Lietuva nepritarė EP raginimui nutraukti ES sutartis su didžiaisiais tabako gamintojais 2

Lietuvos Vyriausybė šią savaitę nusprendė nepritarti Europos Parlamento raginimui nutraukti Europos Sąjungos...

Pramonė
2019.02.08
Klaipėdos žuvininkystės produktų aukciono gali nebelikti 2

Turto bankui nepavykus parduoti dėl finansinių sunkumų nebeveikiančios žuvies perdirbimo bendrovės Klaipėdos...

Pramonė
2019.02.08
Mėsos perdirbėjai nusiteikę pozityviai: investuoja į plėtrą Premium

Nors gausu nepalankių aplinkybių – kiaulių maras, sudėtinga eksporto plėtra ar kaimynų konkurencija, šalies...

Pramonė
2019.02.08
„Vilniaus pergalės“ patirtis: svarbu išdrįsti išeiti iš komforto zonos Premium 11

Saldumynų gamintoja „Vilniaus pergalė“ nuėjo ilgą bandymų kelią jungdama ir vėl atskirdama įmonės rinkodaros...

Rinkodara
2019.02.08
Kepyklėlių bumas sugrįžta: kaip šiame versle nenusvilti Premium 6

Nedidelė kepykla – verslas, kuris reikalauja palyginti nedaug investicijų, o prekės čia greito apyvartumo.

Gazelė
2019.02.06
Tendencijos gaiviųjų gėrimų pramonėje: grožio ir skonio nebeužtenka Premium

Gaiviųjų gėrimų pramonėje skonio ar dailaus pakuotės dizaino nebepakanka – vartotojai vis dažniau daugiau...

Pramonė
2019.02.04
Džiovintų vaisių ir riešutų pardavėjų plėtra: vieni į Skandinaviją, kiti – į Rytus Premium

Džiovintų vaisių ir riešutų pardavėjams praėję metai buvo sėkmingi – savo apyvartą bendrovės didino 10–13%.

Pramonė
2019.02.04
Ilga vasara ir naujovės sustabdė gaiviųjų gėrimų rinkos kritimą Premium

Ilga ir šilta vasara pernai augino gaiviųjų gėrimų pardavimus – ne vienus metus besitraukusi nealkoholinių...

Pramonė
2019.02.01
Lietuvos įmonėse rasta neaiškios kilmės jautienos iš Lenkijos 1

Lenkijos žiniasklaidoje pasirodžius informacijai apie šalies skerdykloje galbūt nelegaliai skerdžiamus...

Pramonė
2019.01.31
Kainų aritmetika: verslas PVM lengvatos dar nelaidoja Premium 1

Vyriausybei atmetus PVM lengvatą, smulkieji dar kartą įsitikino, kad konkurencingumo didinimas yra tik jų...

Gazelė
2019.01.31

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau