Maisto pramonės vizionierius: apie veganų mafiją, „maistonomiką“ ir tai, kaip valgysime ateityje

Publikuota: 2018-11-05
Michaela Rehle („Reuters“ / „Scanpix“) nuotr.
Michaela Rehle („Reuters“ / „Scanpix“) nuotr.

Marius Robles, maisto pramonės vizionierius, įsitikinęs, kad ateinantis dešimtmetis bus laikas, kai „ateis pabaiga tam, ką šiandien vadiname maistu“.

Paklausus įprastos maisto pramonės bendrovės vadovo apie tai, kaip jis įsivaizduoja maisto gamybos ateitį, ne vienas pradeda kalbėti apie automatizaciją ir robotiką.

Tačiau, p. Robles teigimu, vartotojų poreikiai šiandien keičiasi taip greitai, kad šios technologijos, nors ir svarbios, yra tik paviršiniai pokyčiai, laukiantys maisto pramonės.

Ruošiasi pokyčiams

Kaip rašo „Food manufacture“, p. Robles yra bendrovės „Reimagine Food“ vadovas. Ši bendrovė siekia sujungti startuolius, verslininkus, investuotojus, šefus bei supažindinti juo su technologijomis, kurios transformuoja tai, kaip visuomenė renkasi, įsigyja ir vartoja maistą.

Pono Robles teigimu, siekiant prisitaikyti prie pokyčių, tipiniai maisto pramonės atstovai taip pat turi pasikeisti – ir to imtis jie turi nelaukiant.

„Reimagine Food“, dirbanti su tokiomis kompanijomis kaip „Danone“, „Nestle“, „PepsiCo“, „Bimbo“, „Carrefour“, „GB Foods“ ir IBM bei siekia populiarinti iniciatyvas, skatinančias permąstyti šiandieninę virtuvę ir maisto pramonę bei sprendžiančias tokias problemas kaip sparčiai didėjantis maisto poreikis pasaulyje bei maisto pramonės įtaka visuomenės sveikatai, tvarumui bei aplinkai.

Jungtinių Tautų maisto ir agrokultūros organizacija yra paskelbusi, kad žemės ūkio produkcijos mąstai, norint išmaitinti žmonijos populiaciją, kuri 2050 m. turėtų siekti 10 mlrd., turėtų padidėti 75%.

Pono Robles įsitikinimu, tai yra iššūkis, kurį maisto pramonė turi pradėti spręsti jau šiandien. Ir vis dėlto, tai ne pats svarbiausias dalykas. Vizionierius kalba apie „naujos maisto ideologijos gimimą“, kuri pakeis praktiškai kiekvieną šiandieninės maisto pramonės aspektą, nuo maisto gamybos iki jo pardavimo procesų.

Veganų mafija

Vartotojų galvose jau įsitvirtino ir savaime suprantami tapo tokie dalykai kaip tvarumas, klimato kaita, plastiko žala, gyvūnų teisės. Apibūdinant šiuo pokyčius „Reimagine Food“ sugalvojo terminą „Valgonomika“ (angl. „Eatnomics“), apibūdinantį „naują maisto ekonomiką, kuri pradėjo formuotis prieš dvejus metus ir, kaip prognozuojama, turėtų tęstis iki 2026 m.“.

Terminas buvo sukurtas 4 metus analizuojant maisto pramonę skirtingose šalyse, bendraujant su 500 kompanijomis ir analizuojant 4.000 maisto startuolių duomenis.

Būtent startuoliai bus varomoji jėga naujojoje maisto ekonomikoje. O šie, p. Robles teigimu, šiandien siekia iš maisto pramonės lygties pašalinti gyvulininkystės produkciją.

Vizionierius net kalba apie „veganų mafiją“, kurią jis apibūdina kaip „slaptą investuotojų grupę, kuri siekia formuoti maisto ateitį investuodama į maisto pramonės bendroves, siekiančias pašalinti iš maisto grandinės mėsą“. Jo teigimu, tai aktualu ne vienam finansų sektoriaus atstovui, verslininkui ir biotechnologijų pramonės atstovui.

Ponas Robles teigia, kad ledkalnio viršūnė čia – dabar kaip niekad greitai augantis susidomėjimas įvairiais dirbtiniais mėsos pakaitalais. Jis prognozuoja, kad tai tik pradžia – per dešimtmetį panašūs pokyčiai turėtų prasidėti ir kitose srityse, pirmiausia kalbant apie jūros gėrybes bei pieno produktus.

Pašnekovo teigimu, šiandien tai nebėra judėjimas, vedamas vien Silicio slėnio startuolių ar ekologija susidomėjusių aktyvistų.

„Iki 86% vartotojų, kurie renkasi daržovių proteinus taip pat yra ir mėsos vartotojai. Būtent inovatyvi proteinų industrija yra ateities maisto pramonės verslas. Jei reiktų visas dabartines maisto pramonėje pastebimas tendencijas sudėti į vieną sakinį, jis būtų toks: pamatysime maisto, kaip mes tai suprantame šiandien, pabaigą“, – drąsiai sako vizionierius.

Ekologija - nebe tik mada

Keisis ne tik maistas, kurį valgome, bet ir tai, kaip jis gaminamas – p. Robles prognozuoja, kad ateityje namuose maisto gaminama bus dramatiškai mažiau. Jau dabar pastebimas didelis greito vartojimo produktų populiarumas bei išlaidos, kurias namų ūkiai skiria maistui kavinėse bei restoranuose.

Nors ekologija ir aplinkosauga šiandien neretai pristatoma kaip vartotojus apsėdusi mada, p. Robles įsitikinęs, kad tai keičia žmonių mąstymą ir maisto kilmė ir tvarumas tampa vis svarbesniu dalyku.

„Greitai žmonės suvoks skirtumą tarp maitinimosi savo malonumui ir maitinimosi dėl to, kad to reikia mūsų kūnui“, – sako jis teigdamas, kad tai pakeis visuomenės ryšį ir santykius su maistu.

Pono Robles teigimu, laukia maisto produktų, susijusių su sveikatingumu, revoliucija, o dabar egzistuojantys maisto skoniai bus perkuriami, generuojant naujus skonius.

„Tai mums leis sukurti konkretų skonį ir jo stipriklius – tokius, kuriuose vienu metu maišysis dešimt ar dvidešimt skirtingų jutimų“, – įsitikinęs vizionierius.

Ateityje skonis, prisilietimas ir virtuali realybė taps neatskiriamais maisto pramonės dalimis.

„Įsivaizduokite pasaulį, kuriame išnyko lašiša. Galbūt taip ir atsitiks ir galbūt vartotojai galės džiaugtis virtualiais suši, kurių kvapas ir skonis nesiskirs nuo tikros lašišos, tačiau produkte vietoje jos bus kita žuvis. O galbūt galimybė virtualią realybę praturtinti skoniu leis vartoti sveikesnį maistą – užuosti sultingą mėsainį, kramtant daržovių pyragą“, – prognozuoja p. Robles.

Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Gauk nemokamą AGROVERSLO savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:















Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Mėsinę Suvalkijoje išsaugoję brolis ir sesuo kuria firmines parduotuves Premium

Veiklą pradėjus nuo kelionių į potencialių partnerių parduotuves, tiesioginio pardavimo neverta atsisakyti ir...

Gazelė
2019.03.17
3 milijonai tonų plastiko 5

Kompanija „Coca-Cola“ pripažino, kad per metus sunaudoja 3 milijonus tonų plastiko pakuotės.

Pramonė
2019.03.15
„Idavang“ pernai patyrė 2,7 mln. eurų nuostolių

Didžiausia Lietuvoje kiaulių augintoja Danijos kapitalo bendrovė „Idavang“ pernai patyrė 2,7 mln.

Pramonė
2019.03.15
Lietuvoje yra erdvės ekologiškai produkcijai 2

Pernai Lietuvoje veikė 286 sertifikuotos įmonės, užsiimančios ekologiškų produktų perdirbimu, prekyba bei...

Pramonė
2019.03.15
„Stumbras“ dalį gamybos perkels iš Kauno į Alytų

Gamyklas „Stumbras“, „Alita“, „Anykščių vynas“ ir „Gubernija“ valdančios bendrovės „MV Group Production“...

Pramonė
2019.03.14
EP patvirtino taisykles, turinčias pažaboti nesąžiningą prekybininkų elgesį 2

Europos Parlamentas (EP) didele balsų dauguma patvirtino teisės aktą, kuris padės apsaugoti ūkininkus ir...

Pramonė
2019.03.14
Grybų karas: visi vienodi – kiekvienas originalus Premium 1

Dėl šokoladinių grybukų dizaino užvirę teisiniai ginčai tarp Vokietijos ir Lietuvos bendrovių parodė, kad...

Pramonė
2019.03.13
Kova dėl 23 mln. Eur – perdirbėjai pasijuto diskriminuojami Premium 1

Žemės ūkio ministerija (ŽŪM) norėtų, kad 23 mln. Eur ES parama, skirta žemės ūkio produkcijos perdirbėjams,...

Pramonė
2019.03.13
Pirkėjų sveikesnių gėrimų paieškos skatina gamintojų išradingumą

Ekologiškų ir natūralių produktų Lietuva eksportuoja daugiausia, palyginti su Latvija ir Estija. Vis...

Gazelė
2019.03.09
Vieni perdirbėjai skaičiavo nuostolius, kiti rado būdų didinti pelną Premium

Nors visi pieno perdirbėjai sutinka, kad praėję metai nebuvo patys lengviausi, bendrovių rezultatai...

Pramonė
2019.03.07
„Delikatesas“ investuoja į paukštieną – galės konkuruoti su lenkais Premium

Nors šalies paukštininkai kalba apie tai, kad konkuruoti su pigesne lenkiška paukštiena darosi vis sunkiau,...

Pramonė
2019.03.06
„Volfas Engelman“ pajamas augino 10% – pirko ir savi, ir kaimynai Premium 4

„Volfas Engelman“ skaičiuoja, kad praėję metai bendrovei buvo rekordiniai – pardavimo pajamas ji augino 9,9%...

Pramonė
2019.03.05
Prakiurdytas produkcijos iš Vietnamo konteineris kainavo 50.000 Eur, bet „Grepo“ plėtros nesustabdė Premium 1

Natūralių gaiviųjų gėrimų gamintojai tvirtina, kad vartotojus vis labiau apimanti sveikatingumo siekiamybė...

Gazelė
2019.03.04
„Auga Group“ 2018 m. patyrė 6,25 mln. Eur nuostolių 12

AB „Auga Group“ pernai dirbo nuostolingai. 2017 m. uždirbusi 5,02 mln. Eur grynojo pelno, 2018 m. bendrovė...

Pramonė
2019.03.01
„Pieno žvaigždės“ 2018 m. nuostolį pakeitė pelnu 3

AB „Pieno žvaigždės“, 2017 m. metus baigusios su 1,73 mln. Eur nuostoliu, pernai dirbo pelningai – bendrovės...

Pramonė
2019.03.01
„Vilkyškių pieninė“ pernai dirbo nuostolingai, bendrovės akcijos pinga 6

AB „Vilkyškių pieninė“ pernai dirbo nuostolingai – bendrovės grynasis nuostolis 2018 m. siekė 101.000 Eur.,...

Pramonė
2019.03.01
„Vilniaus degtinė“ pernai patyrė 0,4 mln. Eur nuostolių 6

Prancūzijos koncerno „Marie Brizard Wine & Spirits“ valdoma alkoholio gamybos bendrovė „Vilniaus degtinė“...

Pramonė
2019.03.01
T. Barštys: dabar apie ūkį ministerijoje gali pasikalbėti tik su ūkvedžiu Premium 4

Interviu su Tautvydu Barščiu, „KG Group“ valdybos pirmininku, apie lietuvišką ir lenkišką paukštieną, „Lidl“,...

Pramonė
2019.02.28

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau