Maisto pramonės vizionierius: apie veganų mafiją, „maistonomiką“ ir tai, kaip valgysime ateityje

Publikuota: 2018-11-05
Michaela Rehle („Reuters“ / „Scanpix“) nuotr.
Michaela Rehle („Reuters“ / „Scanpix“) nuotr.

Marius Robles, maisto pramonės vizionierius, įsitikinęs, kad ateinantis dešimtmetis bus laikas, kai „ateis pabaiga tam, ką šiandien vadiname maistu“.

Paklausus įprastos maisto pramonės bendrovės vadovo apie tai, kaip jis įsivaizduoja maisto gamybos ateitį, ne vienas pradeda kalbėti apie automatizaciją ir robotiką.

Tačiau, p. Robles teigimu, vartotojų poreikiai šiandien keičiasi taip greitai, kad šios technologijos, nors ir svarbios, yra tik paviršiniai pokyčiai, laukiantys maisto pramonės.

Ruošiasi pokyčiams

Kaip rašo „Food manufacture“, p. Robles yra bendrovės „Reimagine Food“ vadovas. Ši bendrovė siekia sujungti startuolius, verslininkus, investuotojus, šefus bei supažindinti juo su technologijomis, kurios transformuoja tai, kaip visuomenė renkasi, įsigyja ir vartoja maistą.

Pono Robles teigimu, siekiant prisitaikyti prie pokyčių, tipiniai maisto pramonės atstovai taip pat turi pasikeisti – ir to imtis jie turi nelaukiant.

„Reimagine Food“, dirbanti su tokiomis kompanijomis kaip „Danone“, „Nestle“, „PepsiCo“, „Bimbo“, „Carrefour“, „GB Foods“ ir IBM bei siekia populiarinti iniciatyvas, skatinančias permąstyti šiandieninę virtuvę ir maisto pramonę bei sprendžiančias tokias problemas kaip sparčiai didėjantis maisto poreikis pasaulyje bei maisto pramonės įtaka visuomenės sveikatai, tvarumui bei aplinkai.

Jungtinių Tautų maisto ir agrokultūros organizacija yra paskelbusi, kad žemės ūkio produkcijos mąstai, norint išmaitinti žmonijos populiaciją, kuri 2050 m. turėtų siekti 10 mlrd., turėtų padidėti 75%.

Pono Robles įsitikinimu, tai yra iššūkis, kurį maisto pramonė turi pradėti spręsti jau šiandien. Ir vis dėlto, tai ne pats svarbiausias dalykas. Vizionierius kalba apie „naujos maisto ideologijos gimimą“, kuri pakeis praktiškai kiekvieną šiandieninės maisto pramonės aspektą, nuo maisto gamybos iki jo pardavimo procesų.

Veganų mafija

Vartotojų galvose jau įsitvirtino ir savaime suprantami tapo tokie dalykai kaip tvarumas, klimato kaita, plastiko žala, gyvūnų teisės. Apibūdinant šiuo pokyčius „Reimagine Food“ sugalvojo terminą „Valgonomika“ (angl. „Eatnomics“), apibūdinantį „naują maisto ekonomiką, kuri pradėjo formuotis prieš dvejus metus ir, kaip prognozuojama, turėtų tęstis iki 2026 m.“.

Terminas buvo sukurtas 4 metus analizuojant maisto pramonę skirtingose šalyse, bendraujant su 500 kompanijomis ir analizuojant 4.000 maisto startuolių duomenis.

Būtent startuoliai bus varomoji jėga naujojoje maisto ekonomikoje. O šie, p. Robles teigimu, šiandien siekia iš maisto pramonės lygties pašalinti gyvulininkystės produkciją.

Vizionierius net kalba apie „veganų mafiją“, kurią jis apibūdina kaip „slaptą investuotojų grupę, kuri siekia formuoti maisto ateitį investuodama į maisto pramonės bendroves, siekiančias pašalinti iš maisto grandinės mėsą“. Jo teigimu, tai aktualu ne vienam finansų sektoriaus atstovui, verslininkui ir biotechnologijų pramonės atstovui.

Ponas Robles teigia, kad ledkalnio viršūnė čia – dabar kaip niekad greitai augantis susidomėjimas įvairiais dirbtiniais mėsos pakaitalais. Jis prognozuoja, kad tai tik pradžia – per dešimtmetį panašūs pokyčiai turėtų prasidėti ir kitose srityse, pirmiausia kalbant apie jūros gėrybes bei pieno produktus.

Pašnekovo teigimu, šiandien tai nebėra judėjimas, vedamas vien Silicio slėnio startuolių ar ekologija susidomėjusių aktyvistų.

„Iki 86% vartotojų, kurie renkasi daržovių proteinus taip pat yra ir mėsos vartotojai. Būtent inovatyvi proteinų industrija yra ateities maisto pramonės verslas. Jei reiktų visas dabartines maisto pramonėje pastebimas tendencijas sudėti į vieną sakinį, jis būtų toks: pamatysime maisto, kaip mes tai suprantame šiandien, pabaigą“, – drąsiai sako vizionierius.

Ekologija - nebe tik mada

Keisis ne tik maistas, kurį valgome, bet ir tai, kaip jis gaminamas – p. Robles prognozuoja, kad ateityje namuose maisto gaminama bus dramatiškai mažiau. Jau dabar pastebimas didelis greito vartojimo produktų populiarumas bei išlaidos, kurias namų ūkiai skiria maistui kavinėse bei restoranuose.

Nors ekologija ir aplinkosauga šiandien neretai pristatoma kaip vartotojus apsėdusi mada, p. Robles įsitikinęs, kad tai keičia žmonių mąstymą ir maisto kilmė ir tvarumas tampa vis svarbesniu dalyku.

„Greitai žmonės suvoks skirtumą tarp maitinimosi savo malonumui ir maitinimosi dėl to, kad to reikia mūsų kūnui“, – sako jis teigdamas, kad tai pakeis visuomenės ryšį ir santykius su maistu.

Pono Robles teigimu, laukia maisto produktų, susijusių su sveikatingumu, revoliucija, o dabar egzistuojantys maisto skoniai bus perkuriami, generuojant naujus skonius.

„Tai mums leis sukurti konkretų skonį ir jo stipriklius – tokius, kuriuose vienu metu maišysis dešimt ar dvidešimt skirtingų jutimų“, – įsitikinęs vizionierius.

Ateityje skonis, prisilietimas ir virtuali realybė taps neatskiriamais maisto pramonės dalimis.

„Įsivaizduokite pasaulį, kuriame išnyko lašiša. Galbūt taip ir atsitiks ir galbūt vartotojai galės džiaugtis virtualiais suši, kurių kvapas ir skonis nesiskirs nuo tikros lašišos, tačiau produkte vietoje jos bus kita žuvis. O galbūt galimybė virtualią realybę praturtinti skoniu leis vartoti sveikesnį maistą – užuosti sultingą mėsainį, kramtant daržovių pyragą“, – prognozuoja p. Robles.

Gauk nemokamą PRAMONĖS savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:













Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Rašyti komentarą 0
„Vilniaus duona“ į Panevėžio kepyklą investuoja 1,4 mln. Eur

Švedijos įmonių grupei „Lantmannen“ priklausanti „Vilniaus duona“ investuoja 1,4 mln. Eur į Panevėžio...

Pramonė
2019.11.14
Maisto ir gėrimų paroda BAF: degustacijos, diskusijos, meno instaliacijos

Lapkričio 8 ir 9 d. Vilniuje, parodų centre „Litexpo“, tęsiasi Baltijos maisto ir gėrimų paroda BAF. Čia...

Paslaugos
2019.11.08
Analitikai: „Pieno žvaigždžių“ akcijos vertos iki 1,44 Eur, įmonė gali tapti konsoliduotoja Premium 1

Antros pagal pajamas Lietuvos pieno perdirbimo įmonės „Pieno žvaigždės“ akcijos yra vertos iki 57% daugiau,...

Rinkos
2019.11.06
Įsisiautėjęs maras sąlygas kiaulienos rinkoje diktuos dar bent kelerius metus Premium

Ciklas sulūžęs, pripažįsta kiaulininkystės sektoriaus atstovai. Jau didžiąją pasaulio dalį pasiekęs afrikinis...

Pramonė
2019.11.06
Teismas: „Pontem“ gali tiekti pieną Vilniaus darželiams

Konkursą laimėjusi maisto tiekimo ir didmeninės prekybos bendrovė „Pontem“ gali tiekti pieną ir...

Pramonė
2019.11.04
EK pripažino „Kaimišką Jovarų alų“ saugoma geografine nuoroda

Europos Komisija pripažino pavadinimą „Kaimiškas Jovarų alus“ saugoma geografine nuoroda.

Pramonė
2019.10.31
„Euromonitor“ apžvalga maisto pramonei: rytojaus vartotojus formuoja 3 idėjos Premium

Vartotojų segmentacija, sąmoningas vartojimas ir augalinė mityba – tai trys pagrindinės tendencijos,...

Pramonė
2019.10.30
Po gaisro pieno produktai išimami iš prekybos norint apsidrausti

Maisto ir veterinarijos tarnyba, dėl Alytaus rajone supirkto galbūt užteršto pieno penkioms perdirbimo...

Pramonė
2019.10.30
Dėl galbūt užteršto pieno iš lentynų išimama kelių gamintojų produkcija

Dėl patekusio galbūt užteršto pieno, keli pieno produktų gamintojai turi išimti ir utilizuoti dalį gaminių.

Pramonė
2019.10.29
„Baltic Mill“ trečią kartą leidžia obligacijas – nori pasiskolinti už 4,5–5,5%

Baltijos šalių grūdų perdirbimo įmonių grupė „Baltic Mill“, kuri jau du kartus leido obligacijas, tokiu būdu...

Rinkos
2019.10.29
Pienas Alytaus rajone užterštas, ministras žada kompensacijas

Maisto ir veterinarijos tarnybai nustačius, kad dėl gaisro Alytuje ūkininkų pienas užterštas ir jo negalima...

Pramonė
2019.10.25

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau