„Švyturys-Utenos alus“ augina pajamas

Publikuota: 2018-10-11
Atnaujinta 2018-10-11 13:56
Rolandas Viršilas, UAB „Švyturys-Utenos alus“ generalinis direktorius. Vladimiro Ivanovo (VŽ) nuotr.
Rolandas Viršilas, UAB „Švyturys-Utenos alus“ generalinis direktorius. Vladimiro Ivanovo (VŽ) nuotr.

Per pirmus 8 šių metų mėnesius „Švyturios-Utenos“ alaus (ŠUA) pardavimo pajamos augo 10% iki 128 mln. Eur, praneša bendrovė. ŠUA pardavimų kiekiai sausio-rugpjūčio mėnesį siekė 88 mln. Eur ir buvo 3% didesni nei pernai tuo pačiu laikotarpiu.

„Metai buvo pilni iššūkių, tačiau išlaikėme lyderystę rinkoje ir savo rinkos dalį padidinome iki 42%“, – surengtoje spaudos konferencijoje kalba Rolandas Viršilas „Švyturys–Utenos alus“ ir „Carlsberg“ grupės Baltijos šalyse vadovas.

Plečiasi eksporto rinkose

Ponas Viršilas džiaugiasi bendrovės plėtra užsienio rinkose – jo teigimu, bendrovės eksporto apimtys per aštuonis šių metų mėnesius išaugo 35%.

Labiausiai – 80% – augo ŠUA eksportas į Rusiją, 80% – į Baltarusiją, 75% – į Jungtinę Karalystę.

„Šios rinkos išlieka mums svarbiausiomis. Nepaisant to, ieškome ir naujų, negirdėtų rinkų. Pradėjome eksportuoti į Singapūrą, vyksta derybos dėl produkcijos tiekimo į Malaiziją“, – pasakoja p. Viršilas.

Kitais metais be tradicinių rinkų ŠUA ketina plėsti pardavimus Afrikos bei Pietryčių Azijos rinkose, didinti išvežimus į Kiniją.

Rinka traukiasi

Pono Viršilos teigimu, aludariams ši vasara buvo palanki – prasidėjo anksti ir truko ilgai.

„Bet nepaisant to per aštuonis šių metų mėnesius alaus rinka susitraukė 9,5%. Jei vasara būtų šalta ir lietinga, šis skaičius būtų dar didesnis – 14,5%“, – aiškina p. Viršilas.

Per tris metus bendra alaus rinka Lietuvoje susitraukė 26%. ŠUA vadovo teigimu, tai drastiškas skaičius bet kokiam sektoriui.

Aludarių teigimu, keičiasi ir vartotojų įpročiai – vartotojai vis dažniau renkasi nealkoholinį alų.

„Nealkoholinis alus taip pat priskiriamas alaus segmentui ir sudaro jame 4,3% – tai labai didelis skaičius, nes istoriškai nealkoholio alaus rinkos dalis niekuomet nebuvo didesnė kaip 1%“, – sako p. Viršilas.

Jei pernai ŠUA nealkoholinio alaus žmonės nusipirko 53% daugiau, tai 2018 m. augimas buvo dar spartesnis – net 110%.

Traukiasi stipraus alaus pardavimai – per 8 mėnesius jie sumažėjo 15%. Užtat auga „premium“ klasės  alaus populiarumas. ŠUA importuotų „premium“ alaus prekės ženklų pardavimai didėjo 21%, lietuviškų – 5%.

Skiriasi metodika

Šiemet „Carlsberg“ grupė tebelieka pirmaujančia aludare Baltijos šalyse. Lietuvoje ŠUA tenka 42% rinkos (artimiausiam konkurentui – 22%), Latvijoje „Aldaris“ – 27% (artimiausiam konkurentui – 26%), Estijoje „Saku“ – 39% (artimiausiam konkurentai tenka tiek pat – 39%)

Praėjusiais metais „Švyturys-Utenos alus“ patyrė 2,79 mln. Eur grynųjų nuostolių – 2,1 karto mažiau nei 2016 metais, kai įmonės nuostoliai buvo 5,84 mln. Eur.

Įmonės pardavimo pajamos per metus beveik nepakito ir buvo 81,546 mln. eurų, nurodoma Registrų centrui pateiktoje „Švyturio-Utenos alaus“ 2017 metų ataskaitoje.

Tiesa, pačių aludarių pateikiami skaičiai skiriasi – pristatydami 2017 m. rezultatus, bendrovės atstovai teigė, kad pernai bendrovė savo pajamas augino 8%, iki 153 mln. Eur.

Pono Viršilos teigimu, skaičiai skirtingi, nes skiriasi apskaitos metodika.

„Skaičiai, kuriuos pristatome jums yra parengti pagal metodiką ir vidinius standartus, naudojamus visoje „Carlsberg“ grupėje. Registrų centrui pateikiami duomenys pagal Lietuvos standartus“, – aiškina p. Viršilas.

Remiantis „Creditinfo“, ŠUA šiuo metu turi 342 darbuotojus.

Jungtinėje Karalystėje registruota „Carlsberg UK Holdings Limited“ valdo 99,3% „Švyturio-Utenos alaus“ akcijų.

Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Gauk nemokamą AGROVERSLO savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:















Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Kalėdoms: eglutės skonio traškučiai, džinas su kalakutiena ir Briuselio kopūstų arbata

Prieš žiemos šventes ne vienas maisto gamintojas ruošiasi nustebinti pirkėjus. Kalėdinėmis pakuotėmis...

Agroverslas
2018.12.16
Kas iš to lietuviams, kad ES ir Japonija glaudžia pečius 1

Europos Parlamentas (EP) trečiadienį patvirtino ES ir Japonijos laisvosios prekybos sutartį, tad nuo 2019 m.

Agroverslas
2018.12.12
„Nordic Sugar Kėdainiai“ suplanavo 12 mln. Eur investicijas Premium

Investavusi į melasos saugyklą ir ekologinio cukraus gamybą, AB „Nordic Sugar Kėdainiai“ planuoja tolesnį...

Agroverslas
2018.12.12
2019-ųjų pokyčiai: mažesnis PVM spaudai ir malkoms, didesnis alkoholio akcizas 8

Periodinė spauda nuo 2019 m. sausio 1 d. bus apmokestinta lengvatiniu 5% pridėtinės vertės mokesčio (PVM)...

Verslo aplinka
2018.12.11
„Biovela Group“ statysis saulės jėgainę už 1,4 mln. Eur 5

„Biovela Group“ investuoja beveik 1,4 mln. Eur į 1,7 MW saulės jėgainę. Ji bus įrengiama ant grupės valdomos...

Energetika
2018.12.11
PVM spaudai ir malkoms mažės, akcizai stipriam alkoholiui – didės 7

Nuo 2019 m. sausio 1 d. spaudai taikomas pridėtinės vertės mokesčio (PVM) tarifas bus nebe 9%, bet 5%, taip...

Verslo aplinka
2018.12.10
„Lavango group“ – antras plėtros etapas Klaipėdos LEZ

Maisto pramonės įrenginių gamintoja UAB „Lavango group“ investuoja į plėtrą – įsigijo papildomą 0,32 ha ploto...

Pramonė
2018.12.04
R. Karbauskis ir S. Skvernelis: didesnis stipraus alkoholio akcizas mažins vartojimą 6

Seimui planuojant svarstyti sveikatos apsaugos ministro siūlymą nuo 2019 metų kovo 10% padidinti akcizą...

Agroverslas
2018.12.04
Daugiau įmonių įsipareigojo mažinti cukraus ir druskos kiekį savo gaminiuose 5

Daugiau įmonių prisijungia prie Sveikatos apsaugos ministerijos (SAM) inicijuoto bendradarbiavimo susitarimo...

Agroverslas
2018.12.03
Lietuvos įmonės šiemet perdirbo mažiau pieno 1

Pieno perdirbimas Lietuvoje šiek tiek susitraukė – įtakos tam turėjo sumažėję lietuviškų pieno gaminių...

Agroverslas
2018.12.03
Maisto pramonės ateitis: mažas yra naujas didelis Premium

Inovacijos, skaidrumas, sugebėjimas būti arčiau pirkėjo – tai dalykai, be kurių ateities maisto pramonė...

Agroverslas
2018.12.03
Mažėjo „Gubernijos“ pardavimai 12

„Gubernijos“ pardavimai be akcizo per 2018 m. rugsėjo 30 d. pasibaigusį devynių mėnesių laikotarpį mažėjo...

Agroverslas
2018.11.30
„Vilkyškių pieninės“ pajamos mažėjo 3

„Vilkyškių pieninės“ pajamos per 9 šių metų mėnesius siekė 76,17 mln. Eur ir buvo 13% mažesnės nei pernai tuo...

Agroverslas
2018.11.30
„Vilniaus degtinė“ dirbo nuostolingai 2

Per 2018 m. rugsėjo 30 d. pasibaigusį devynių mėnesių laikotarpį „Vilniaus degtinės“ pardavimo pajamos be...

Agroverslas
2018.11.30
„Vičiūnų“ grupei leista perimti vienvaldę „Baltic Fish Export“ kontrolę

Konkurencijos taryba suteikė leidimą „Vičiūnų“ grupės bendrovei „RREI Logistics“ įsigyti 99,9% bendrovės...

Agroverslas
2018.11.30
„Pepsi“ ir „Coca Cola“ Pakistane investuos 1,4 mlrd. USD

Per keletą ateinančių metų dvi gėrimų gamintojos Pakistane ruošiasi investuoti 1,4 mlrd. USD, pranešė šios...

Agroverslas
2018.11.28
Stiprinama maisto kontrolė: slapti pirkėjai ir didesnės baudos

Vyriausybė trečiadienį pritarė Žemės ūkio ministerijos (ŽŪM) siūlymams vykdyti slaptus kontrolinius maisto...

Agroverslas
2018.11.28
Tyrimas: ko iš maisto pramonės lietuviai tikisi 2025?

Maisto pramonėje artėja pertekliaus amžius. Vartotojai, turėdami kaip niekad daug galimybių rinktis, maistui...

Agroverslas
2018.11.27
„Pieno žvaigždės“ pajamas augino 2,2% 1

Preliminariais neaudituotais duomenimis, AB „Pieno žvaigždės“ per 9 šių metų mėnesius gavo 130,8 mln. Eur...

Agroverslas
2018.11.27
Pareigūnai išaiškino šešėlinės prekybos mėsa grupę – įtarimai pareikšti 37 asmenims

Pareigūnai išaiškino gerai organizuotą asmenų grupę, vykdžiusią didelio kiekio mėsos ir jos produkcijos...

Agroverslas
2018.11.27

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau