„Švyturys-Utenos alus“ augina pajamas

Publikuota: 2018-10-11 12:03
Atnaujinta 13:56
Rolandas Viršilas, UAB „Švyturys-Utenos alus“ generalinis direktorius. Vladimiro Ivanovo (VŽ) nuotr.
Rolandas Viršilas, UAB „Švyturys-Utenos alus“ generalinis direktorius. Vladimiro Ivanovo (VŽ) nuotr.

Per pirmus 8 šių metų mėnesius „Švyturios-Utenos“ alaus (ŠUA) pardavimo pajamos augo 10% iki 128 mln. Eur, praneša bendrovė. ŠUA pardavimų kiekiai sausio-rugpjūčio mėnesį siekė 88 mln. Eur ir buvo 3% didesni nei pernai tuo pačiu laikotarpiu.

„Metai buvo pilni iššūkių, tačiau išlaikėme lyderystę rinkoje ir savo rinkos dalį padidinome iki 42%“, – surengtoje spaudos konferencijoje kalba Rolandas Viršilas „Švyturys–Utenos alus“ ir „Carlsberg“ grupės Baltijos šalyse vadovas.

Plečiasi eksporto rinkose

Ponas Viršilas džiaugiasi bendrovės plėtra užsienio rinkose – jo teigimu, bendrovės eksporto apimtys per aštuonis šių metų mėnesius išaugo 35%.

Labiausiai – 80% – augo ŠUA eksportas į Rusiją, 80% – į Baltarusiją, 75% – į Jungtinę Karalystę.

„Šios rinkos išlieka mums svarbiausiomis. Nepaisant to, ieškome ir naujų, negirdėtų rinkų. Pradėjome eksportuoti į Singapūrą, vyksta derybos dėl produkcijos tiekimo į Malaiziją“, – pasakoja p. Viršilas.

Kitais metais be tradicinių rinkų ŠUA ketina plėsti pardavimus Afrikos bei Pietryčių Azijos rinkose, didinti išvežimus į Kiniją.

Rinka traukiasi

Pono Viršilos teigimu, aludariams ši vasara buvo palanki – prasidėjo anksti ir truko ilgai.

„Bet nepaisant to per aštuonis šių metų mėnesius alaus rinka susitraukė 9,5%. Jei vasara būtų šalta ir lietinga, šis skaičius būtų dar didesnis – 14,5%“, – aiškina p. Viršilas.

Per tris metus bendra alaus rinka Lietuvoje susitraukė 26%. ŠUA vadovo teigimu, tai drastiškas skaičius bet kokiam sektoriui.

Aludarių teigimu, keičiasi ir vartotojų įpročiai – vartotojai vis dažniau renkasi nealkoholinį alų.

„Nealkoholinis alus taip pat priskiriamas alaus segmentui ir sudaro jame 4,3% – tai labai didelis skaičius, nes istoriškai nealkoholio alaus rinkos dalis niekuomet nebuvo didesnė kaip 1%“, – sako p. Viršilas.

Jei pernai ŠUA nealkoholinio alaus žmonės nusipirko 53% daugiau, tai 2018 m. augimas buvo dar spartesnis – net 110%.

Traukiasi stipraus alaus pardavimai – per 8 mėnesius jie sumažėjo 15%. Užtat auga „premium“ klasės  alaus populiarumas. ŠUA importuotų „premium“ alaus prekės ženklų pardavimai didėjo 21%, lietuviškų – 5%.

Skiriasi metodika

Šiemet „Carlsberg“ grupė tebelieka pirmaujančia aludare Baltijos šalyse. Lietuvoje ŠUA tenka 42% rinkos (artimiausiam konkurentui – 22%), Latvijoje „Aldaris“ – 27% (artimiausiam konkurentui – 26%), Estijoje „Saku“ – 39% (artimiausiam konkurentai tenka tiek pat – 39%)

Praėjusiais metais „Švyturys-Utenos alus“ patyrė 2,79 mln. Eur grynųjų nuostolių – 2,1 karto mažiau nei 2016 metais, kai įmonės nuostoliai buvo 5,84 mln. Eur.

Įmonės pardavimo pajamos per metus beveik nepakito ir buvo 81,546 mln. eurų, nurodoma Registrų centrui pateiktoje „Švyturio-Utenos alaus“ 2017 metų ataskaitoje.

Tiesa, pačių aludarių pateikiami skaičiai skiriasi – pristatydami 2017 m. rezultatus, bendrovės atstovai teigė, kad pernai bendrovė savo pajamas augino 8%, iki 153 mln. Eur.

Pono Viršilos teigimu, skaičiai skirtingi, nes skiriasi apskaitos metodika.

„Skaičiai, kuriuos pristatome jums yra parengti pagal metodiką ir vidinius standartus, naudojamus visoje „Carlsberg“ grupėje. Registrų centrui pateikiami duomenys pagal Lietuvos standartus“, – aiškina p. Viršilas.

Remiantis „Creditinfo“, ŠUA šiuo metu turi 342 darbuotojus.

Jungtinėje Karalystėje registruota „Carlsberg UK Holdings Limited“ valdo 99,3% „Švyturio-Utenos alaus“ akcijų.

Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Gauk nemokamą AGROVERSLO savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:















Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Cukraus mokestį stumia į šoną Premium 1

Daliai saldžiųjų maisto produktų gamintojų įsipareigojus per kelerius metus gerokai sumažinti naudojamo...

ES žemės ūkio maisto produktų populiarinimui - 172 mln. Eur

Europos Komisija iš ES žemės ūkio biudžeto skirs 172,5 mln. Eur finansavimą ES žemės ūkio maisto produktams...

Agroverslas
2018.10.17
„Vilniaus duonai“ – 3,1 mln. Eur vertės investicija

Didžiausia šalies kepykla „Vilniaus duona“ gavo 3,1 mln. Eur investiciją iš bendrovės savininkės „Lantmännen...

Agroverslas
2018.10.17
Išstumti iš parduotuvių Joniškėlio aludariai atrado kitą nišą Premium 5

Nedidelė Joniškėlio aludarė „Joalda“ parduotuvėse neišsilaikė – negalėjo konkuruoti kaina su stambiaisiais...

Agroverslas
2018.10.15
Žemės ūkio ir maisto produktų eksportas – didžiausias per ketverius metus 1

Statistikos departamento išankstiniais duomenimis, 2018 m. sausio–rugpjūčio mėn. iš Lietuvos eksportuota...

Agroverslas
2018.10.12
„Švyturys-Utenos alus“ augina pajamas 1

Per pirmus 8 šių metų mėnesius „Švyturios-Utenos“ alaus (ŠUA) pardavimo pajamos augo 10% iki 128 mln. Eur,...

Agroverslas
2018.10.11
Pabrango pakuočių tvarkymas – ar sureaguos prekių kainos Premium 2

Atliekų vežėjams pabranginus pakuočių atliekų surinkimą, trys Lietuvoje veikiančios pakuočių tvarkymo...

Seimo komitetas ėmėsi alkoholio pakuočių

Seime skinasi kelią siekis uždrausti „vaikišką šampaną“, bet neketinama iš prekybos eliminuoti tiesiogiai...

Agroverslas
2018.10.10
Panevėžio „Alvas ir Ko“ plečiasi eksporto rinkose: esame ne tik fasuotojai Premium

Panevėžio „Alvas ir Ko“, užsiimanti maisto produktų importu, gamyba, prekyba ir logistika, sėkmingai plečiasi...

Agroverslas
2018.10.10
„Fazer Bakery Baltic” turi naują vadovą 5

Naujuoju „Fazer Bakery Baltic” generaliniu direktoriumi ir „Fazer Bakery Business Area“ valdybos nariu...

Agroverslas
2018.10.10
Kaip pardavimus didina „Baltgina“: restauruoti įrenginiai pasiekia viso pasaulio gamintojus Premium

Maisto pramonės techniką restauruojanti ir ja prekiaujanti Panevėžio bendrovė „Baltgina“ nebeišsitenka...

Agroverslas
2018.10.06
EP stiprina ūkininkų teises maisto tiekimo grandinėje 2

Europos Parlamento (EP) Žemės ūkio ir kaimo plėtros komitetas patvirtino taisyklių projektą, leisiantį geriau...

Agroverslas
2018.10.02
„McDonald‘s“ mėsainiuose neliks dirbtinių priedų 8

Bendrovė „McDonald‘s“ pranešė iš savo meniu šalinanti dirbtinius maisto priedus. Siekdama pritraukti daugiau...

Agroverslas
2018.09.30
Verslas jau dėlioja, kaip elgsis kietojo „Brexit“ atveju Premium 4

Kritusio svaro kurso ir įvestų prekių muitų derinys būtų toksiškas ir taptų rimtu išbandymu į Jungtinę...

Pramonė
2018.09.28
„Biržų duonos“ atstovas: valdžia negali užkirsti kelio kainų augimui

Ketvirtos pagal dydį šalyje kepyklos „Biržų duona“ vienas vadovų sako pritariantis Vyriausybės siūlymui...

Ministerija: GPAIS pereinamąjį laikotarpį numatoma pratęsti iki gruodžio 4

Aplinkos ministerija paskelbė, kad prisitaikymo prie gaminių, pakuočių ir atliekų informacinės apskaitos...

Finansai
2018.09.26

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau