„Švyturys-Utenos alus“ augina pajamas

Publikuota: 2018-10-11
Atnaujinta 2018-10-11 13:56
Rolandas Viršilas, UAB „Švyturys-Utenos alus“ generalinis direktorius. Vladimiro Ivanovo (VŽ) nuotr.
Rolandas Viršilas, UAB „Švyturys-Utenos alus“ generalinis direktorius. Vladimiro Ivanovo (VŽ) nuotr.

Per pirmus 8 šių metų mėnesius „Švyturios-Utenos“ alaus (ŠUA) pardavimo pajamos augo 10% iki 128 mln. Eur, praneša bendrovė. ŠUA pardavimų kiekiai sausio-rugpjūčio mėnesį siekė 88 mln. Eur ir buvo 3% didesni nei pernai tuo pačiu laikotarpiu.

„Metai buvo pilni iššūkių, tačiau išlaikėme lyderystę rinkoje ir savo rinkos dalį padidinome iki 42%“, – surengtoje spaudos konferencijoje kalba Rolandas Viršilas „Švyturys–Utenos alus“ ir „Carlsberg“ grupės Baltijos šalyse vadovas.

Plečiasi eksporto rinkose

Ponas Viršilas džiaugiasi bendrovės plėtra užsienio rinkose – jo teigimu, bendrovės eksporto apimtys per aštuonis šių metų mėnesius išaugo 35%.

Labiausiai – 80% – augo ŠUA eksportas į Rusiją, 80% – į Baltarusiją, 75% – į Jungtinę Karalystę.

„Šios rinkos išlieka mums svarbiausiomis. Nepaisant to, ieškome ir naujų, negirdėtų rinkų. Pradėjome eksportuoti į Singapūrą, vyksta derybos dėl produkcijos tiekimo į Malaiziją“, – pasakoja p. Viršilas.

Kitais metais be tradicinių rinkų ŠUA ketina plėsti pardavimus Afrikos bei Pietryčių Azijos rinkose, didinti išvežimus į Kiniją.

Rinka traukiasi

Pono Viršilos teigimu, aludariams ši vasara buvo palanki – prasidėjo anksti ir truko ilgai.

„Bet nepaisant to per aštuonis šių metų mėnesius alaus rinka susitraukė 9,5%. Jei vasara būtų šalta ir lietinga, šis skaičius būtų dar didesnis – 14,5%“, – aiškina p. Viršilas.

Per tris metus bendra alaus rinka Lietuvoje susitraukė 26%. ŠUA vadovo teigimu, tai drastiškas skaičius bet kokiam sektoriui.

Aludarių teigimu, keičiasi ir vartotojų įpročiai – vartotojai vis dažniau renkasi nealkoholinį alų.

„Nealkoholinis alus taip pat priskiriamas alaus segmentui ir sudaro jame 4,3% – tai labai didelis skaičius, nes istoriškai nealkoholio alaus rinkos dalis niekuomet nebuvo didesnė kaip 1%“, – sako p. Viršilas.

Jei pernai ŠUA nealkoholinio alaus žmonės nusipirko 53% daugiau, tai 2018 m. augimas buvo dar spartesnis – net 110%.

Traukiasi stipraus alaus pardavimai – per 8 mėnesius jie sumažėjo 15%. Užtat auga „premium“ klasės  alaus populiarumas. ŠUA importuotų „premium“ alaus prekės ženklų pardavimai didėjo 21%, lietuviškų – 5%.

Skiriasi metodika

Šiemet „Carlsberg“ grupė tebelieka pirmaujančia aludare Baltijos šalyse. Lietuvoje ŠUA tenka 42% rinkos (artimiausiam konkurentui – 22%), Latvijoje „Aldaris“ – 27% (artimiausiam konkurentui – 26%), Estijoje „Saku“ – 39% (artimiausiam konkurentai tenka tiek pat – 39%)

Praėjusiais metais „Švyturys-Utenos alus“ patyrė 2,79 mln. Eur grynųjų nuostolių – 2,1 karto mažiau nei 2016 metais, kai įmonės nuostoliai buvo 5,84 mln. Eur.

Įmonės pardavimo pajamos per metus beveik nepakito ir buvo 81,546 mln. eurų, nurodoma Registrų centrui pateiktoje „Švyturio-Utenos alaus“ 2017 metų ataskaitoje.

Tiesa, pačių aludarių pateikiami skaičiai skiriasi – pristatydami 2017 m. rezultatus, bendrovės atstovai teigė, kad pernai bendrovė savo pajamas augino 8%, iki 153 mln. Eur.

Pono Viršilos teigimu, skaičiai skirtingi, nes skiriasi apskaitos metodika.

„Skaičiai, kuriuos pristatome jums yra parengti pagal metodiką ir vidinius standartus, naudojamus visoje „Carlsberg“ grupėje. Registrų centrui pateikiami duomenys pagal Lietuvos standartus“, – aiškina p. Viršilas.

Remiantis „Creditinfo“, ŠUA šiuo metu turi 342 darbuotojus.

Jungtinėje Karalystėje registruota „Carlsberg UK Holdings Limited“ valdo 99,3% „Švyturio-Utenos alaus“ akcijų.

Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Gauk nemokamą AGROVERSLO savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:















Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Mėsinę Suvalkijoje išsaugoję brolis ir sesuo kuria firmines parduotuves Premium

Veiklą pradėjus nuo kelionių į potencialių partnerių parduotuves, tiesioginio pardavimo neverta atsisakyti ir...

Gazelė
2019.03.17
3 milijonai tonų plastiko 5

Kompanija „Coca-Cola“ pripažino, kad per metus sunaudoja 3 milijonus tonų plastiko pakuotės.

Pramonė
2019.03.15
„Idavang“ pernai patyrė 2,7 mln. eurų nuostolių

Didžiausia Lietuvoje kiaulių augintoja Danijos kapitalo bendrovė „Idavang“ pernai patyrė 2,7 mln.

Pramonė
2019.03.15
Lietuvoje yra erdvės ekologiškai produkcijai 2

Pernai Lietuvoje veikė 286 sertifikuotos įmonės, užsiimančios ekologiškų produktų perdirbimu, prekyba bei...

Pramonė
2019.03.15
„Stumbras“ dalį gamybos perkels iš Kauno į Alytų

Gamyklas „Stumbras“, „Alita“, „Anykščių vynas“ ir „Gubernija“ valdančios bendrovės „MV Group Production“...

Pramonė
2019.03.14
EP patvirtino taisykles, turinčias pažaboti nesąžiningą prekybininkų elgesį 2

Europos Parlamentas (EP) didele balsų dauguma patvirtino teisės aktą, kuris padės apsaugoti ūkininkus ir...

Pramonė
2019.03.14
Grybų karas: visi vienodi – kiekvienas originalus Premium 1

Dėl šokoladinių grybukų dizaino užvirę teisiniai ginčai tarp Vokietijos ir Lietuvos bendrovių parodė, kad...

Pramonė
2019.03.13
Kova dėl 23 mln. Eur – perdirbėjai pasijuto diskriminuojami Premium 1

Žemės ūkio ministerija (ŽŪM) norėtų, kad 23 mln. Eur ES parama, skirta žemės ūkio produkcijos perdirbėjams,...

Pramonė
2019.03.13
Pirkėjų sveikesnių gėrimų paieškos skatina gamintojų išradingumą

Ekologiškų ir natūralių produktų Lietuva eksportuoja daugiausia, palyginti su Latvija ir Estija. Vis...

Gazelė
2019.03.09
Vieni perdirbėjai skaičiavo nuostolius, kiti rado būdų didinti pelną Premium

Nors visi pieno perdirbėjai sutinka, kad praėję metai nebuvo patys lengviausi, bendrovių rezultatai...

Pramonė
2019.03.07
„Delikatesas“ investuoja į paukštieną – galės konkuruoti su lenkais Premium

Nors šalies paukštininkai kalba apie tai, kad konkuruoti su pigesne lenkiška paukštiena darosi vis sunkiau,...

Pramonė
2019.03.06
„Volfas Engelman“ pajamas augino 10% – pirko ir savi, ir kaimynai Premium 4

„Volfas Engelman“ skaičiuoja, kad praėję metai bendrovei buvo rekordiniai – pardavimo pajamas ji augino 9,9%...

Pramonė
2019.03.05
Prakiurdytas produkcijos iš Vietnamo konteineris kainavo 50.000 Eur, bet „Grepo“ plėtros nesustabdė Premium 1

Natūralių gaiviųjų gėrimų gamintojai tvirtina, kad vartotojus vis labiau apimanti sveikatingumo siekiamybė...

Gazelė
2019.03.04
„Auga Group“ 2018 m. patyrė 6,25 mln. Eur nuostolių 12

AB „Auga Group“ pernai dirbo nuostolingai. 2017 m. uždirbusi 5,02 mln. Eur grynojo pelno, 2018 m. bendrovė...

Pramonė
2019.03.01
„Pieno žvaigždės“ 2018 m. nuostolį pakeitė pelnu 3

AB „Pieno žvaigždės“, 2017 m. metus baigusios su 1,73 mln. Eur nuostoliu, pernai dirbo pelningai – bendrovės...

Pramonė
2019.03.01
„Vilkyškių pieninė“ pernai dirbo nuostolingai, bendrovės akcijos pinga 6

AB „Vilkyškių pieninė“ pernai dirbo nuostolingai – bendrovės grynasis nuostolis 2018 m. siekė 101.000 Eur.,...

Pramonė
2019.03.01
„Vilniaus degtinė“ pernai patyrė 0,4 mln. Eur nuostolių 6

Prancūzijos koncerno „Marie Brizard Wine & Spirits“ valdoma alkoholio gamybos bendrovė „Vilniaus degtinė“...

Pramonė
2019.03.01
T. Barštys: dabar apie ūkį ministerijoje gali pasikalbėti tik su ūkvedžiu Premium 4

Interviu su Tautvydu Barščiu, „KG Group“ valdybos pirmininku, apie lietuvišką ir lenkišką paukštieną, „Lidl“,...

Pramonė
2019.02.28
Tyrimas: maisto produktų kainos stabilizavosi 1

Kelis pastaruosius mėnesius daugelio maisto produktų kainos šalies parduotuvėse šiek tiek mažėjo arba išliko...

Pramonė
2019.02.27
„Žemaitijos pienas“ padvigubino grynąjį pelną  5

AB „Žemaitijos pienas“ grupės neaudituota 2018 m. apyvarta siekė 177,9 mln. Eur ir, palyginus su 2017 m., kai...

Pramonė
2019.02.27

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau