„Auga Group“ vadovas: ekologiškas maistas nėra prabangos prekė

Publikuota: 2018-09-22
Kęstutis Juščius, „Auga Group“ valdybos pirmininkas: „Ekologiškų produktų sektorius auga sparčiais tempais“. Vladimiro Ivanovo (VŽ) nuotr.
Kęstutis Juščius, „Auga Group“ valdybos pirmininkas: „Ekologiškų produktų sektorius auga sparčiais tempais“. Vladimiro Ivanovo (VŽ) nuotr.

Kęstutis Juščius, „Auga Group“ valdybos pirmininkas, įsitikinęs, kad gamintojams atėjo puikus laikas žvilgtelėti į ekologijos pusę – ekologiškų produktų rinka auga tokiais tempais, kad patys prekybininkai ieško naujų tiekėjų.

Jis pripažįsta, kad prekybininkai ekologinius produktus vis dar laiko prabangos preke, kas iš dalies prisideda prie didesnės jų kainos.

„Bet šiandien į rinką jau ateina nauji vartotojai, kurie galbūt nebūtinai pasižymi didesnėmis pajamomis, bet leidžia didesnę jų dalį skirti ekologiškai produkcijai“, – apie besikeičiančius vartotojus kalba p. Juščius.

Greitai plečiasi

Pasak „Auga Group“ vadovo, ekologija yra viena verslo šakų, kurioje fiksuojamas didžiausias augimo tempas.

„Tiek Europoje, tiek JAV ekologiškų produktų rinka per 10 metų išaugo tris kartus. Dabar patys prekybininkai, matydami kad to nori vartotojai, ieško naujų ekologinės produkcijos tiekėjų“, – sako p. Juščius.

Dėl to naujiems žaidėjams į rinką dabar ateiti kaip niekad lengva.

„Kai rinka traukiasi labai sunku joje įsitvirtinti, didelė konkurencija. Bet ekologijos sektorius auga tokiais tempais, kad jaučiama didžiulė paklausa tokiems produktams“, – sako p. Juščius.

Prie ekologijos populiarėjimo prisideda ne tik besikeičiantys vartotojų įpročiai, susidomėjimas sveika gyvensena bei ekologija.

„Didėja ir žmonių perkamoji galia, vis mažesnę dalį bendro biudžeto vartotojai skiria maistui. Vidutinis europietis tik 12% savo šeimos krepšelio išleidžia maistui. Vadinasi jis gali sau leisti už ekologišką maistą mokėti 20-30% daugiau ir bendrose išlaidose tai nesijaus taip stipriai“, – sako p. Juščius.

Ne prabangos prekė

Pono Juščiaus teigimu, šiandien Europoje vartotojams vis svarbiau ne tik produkto kokybė, bet ir tai, kaip jis pagamintas.

„Europiečiai įsitikinę, kad gali leisti sau vartoti tuos produktus. Tai skatina gamintojus pasitempti, o prekybininkus taikyti normalesnius antkainius“, – teigia p. Juščius.

Jis pripažįsta, kad Lietuvoje ekologiška produkcija vis dar laikoma prabangos prekes ir tai nėra visai teisingas požiūris.

„Prekybininkai ekologišką produkciją suvokia kaip prabangos prekę, dėl to galvoja, kad galima taikyti didžiulius antkainius – tie, kurie perka, ir toliau tai darys. Bet tai nėra tiesa, ekologišką produkciją šiandien renkasi vartotojas su kitokiu požiūriu, nebūtinai didesnėmis pajamomis“, – sako „Auga Group“ vadovas.

Jo teigimu, yra trys priežastys, dėl kurių žmonės neperka ekologiškos produkcijos – per didelė kaina, nepasitikėjimas tokios produkcijos kokybe bei įpratimas rinktis įprastus produktus.

„Šias dvi priežastis galime įveikti ir jos pačios keičiasi keičiantis visuomenei. Pirmoji priklauso nuo prekybininkų, bet kuo daugiau vartotojų ateis į šį segmentą, tuo greičiau prekybininkai supras, kad tai ne turtingųjų, o išsilavinusių vartotojų dalykas“, – įsitikinęs p. Juščius.

Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

4 mln. Eur investavęs „Volfas Engelman“ atidarė mineralinio vandens gamyklą 6

Druskininkų rajone veiklą pradeda nauja natūralaus mineralinio vandens „Uniqa“ gamykla, į kurią AB „Volfas...

Pramonė
2019.04.25
Latviai pradėjo gaminti marinuotų agurkų skonio degtinę 3

Prekės ženklo „Moskovskaya“ liniją papildė 4 nauji degtinės gėrimai, kuriems kurti panaudoti senoviniai...

Gazelė
2019.04.22
„Auga group“ dovana darbuotojams – akcijos 11

Lietuvos ekologiškų produktų gamintoja „Auga group“ savo valdomų įmonių darbuotojams paskirstys 2,55 mln.

Rinkos
2019.04.18
Pernai pritrūkęs produkcijos „Volfas Engelman“ investuoja didindamas pajėgumus  7

Pernai su produkcijos trūkumu susidūrusi AB „Volfas Engelman“ didina gamybos pajėgumus – artėjant naujam...

Pramonė
2019.04.17
„Akvilė“ apgynė savo teises į registruotą ženklą 2

Net jei registruotą prekės ženklą ginčija tarptautiniai verslai, savo poziciją galima atstovėti.

Rinkodara
2019.04.14
Klaipėdos „Namų be gliuteno“ plėtra: sostinės naujokai jau mąsto apie Kauną Premium 4

Nuo pat verslo pradžios iš uostamiesčio siuntus kepinius pirkėjams už 300 km imta galvoti, kaip būti arčiau...

Gazelė
2019.04.10
„Vičiūnų“ grupė prašo leidimo kontroliuoti „Baltic food partners“ 2

Kauno mero Visvaldo Matijošaičio kontroliuojamos „Vičiūnų“ grupės bendrovė „RREI Holding“ prašo Konkurencijos...

Pramonė
2019.04.09
„Biržų duona“ apyvartą augino 15,41% 1

UAB „Biržų duona“ apyvarta 2018 m. siekė 11,89 mln. Eur — 15,41% daugiau nei 2017 m. Pasak Andriaus...

Pramonė
2019.04.08
Paskirtas naujas Kėdainių konservų fabriko vadovas

Koncerno „Vikonda“ vadovybė nauju Kėdainių konservų fabriko vadovu paskyrė Andrių Viazovskį, kuris pakeis...

Pramonė
2019.04.08
Sveiki produktai okupuoja parduotuvių lentynas – kaip iki jų prasibrauti ir smulkiesiems  Premium 1

Ne kiekvienas gamintojas yra geras pardavėjas, todėl kai kurie produktai, neatradę vietos parduotuvių...

Gazelė
2019.04.08
Šakių rajono vyndario kelias iki vyno gamybos užtruko 19 metų 

Prie pat Jurbarko, Kiduliuose (Šakių raj.), yra UAB „Vilkenta“. Kavinė-vyninė žinoma dėl Kidulių vyno, kurį...

Paslaugos
2019.04.07
„Vilniaus pergalė“ taikosi į naujus vartotojų segmentus 5

Saldumynų gamintoja „Vilniaus pergalė“ ieško kelių, kaip patraukti jaunesnių vartotojų dėmesį.

Rinkodara
2019.04.07
„KG Group“ į paukštidžių atnaujinimą šiemet investuos beveik 1,9 mln. Eur

Įmonių grupė „KG Group“, valdanti Vilniaus ir Kaišiadorių paukštynus, per 2019 metus į paukštidžių...

Pramonė
2019.04.05
Verslą Šakių rajone kūrė visa vyndario šeima, o išgelbėjo sūnus Premium 1

Yra verslų, kuriuose itin svarbūs šeiminis ir regioninis motyvai. Vienas tokių verslų – vynininkystė ir...

Gazelė
2019.04.05
„Corona“ gamintojas už 1,7 mlrd. USD parduoda 30 savo prekės ženklų 2

„Corona“ alaus gamintojas „Constellation Brands Inc“ pranešė parduodantis 30 savo žemesnės klasės vynų ir...

Pramonė
2019.04.04

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau