„Auga Group“ vadovas: ekologiškas maistas nėra prabangos prekė

Kęstutis Juščius, Auga Group valdybos pirmininkas, įsitikinęs, kad gamintojams atėjo puikus laikas žvilgtelėti į ekologijos pusę ekologiškų produktų rinka auga tokiais tempais, kad patys prekybininkai ieško naujų tiekėjų.
Jis pripažįsta, kad prekybininkai ekologinius produktus vis dar laiko prabangos preke, kas iš dalies prisideda prie didesnės jų kainos.
Bet šiandien į rinką jau ateina nauji vartotojai, kurie galbūt nebūtinai pasižymi didesnėmis pajamomis, bet leidžia didesnę jų dalį skirti ekologiškai produkcijai, apie besikeičiančius vartotojus kalba p. Juščius.
Greitai plečiasi
Pasak Auga Group vadovo, ekologija yra viena verslo šakų, kurioje fiksuojamas didžiausias augimo tempas.
Tiek Europoje, tiek JAV ekologiškų produktų rinka per 10 metų išaugo tris kartus. Dabar patys prekybininkai, matydami kad to nori vartotojai, ieško naujų ekologinės produkcijos tiekėjų, sako p. Juščius.
Dėl to naujiems žaidėjams į rinką dabar ateiti kaip niekad lengva.
Kai rinka traukiasi labai sunku joje įsitvirtinti, didelė konkurencija. Bet ekologijos sektorius auga tokiais tempais, kad jaučiama didžiulė paklausa tokiems produktams, sako p. Juščius.
Prie ekologijos populiarėjimo prisideda ne tik besikeičiantys vartotojų įpročiai, susidomėjimas sveika gyvensena bei ekologija.
Didėja ir žmonių perkamoji galia, vis mažesnę dalį bendro biudžeto vartotojai skiria maistui. Vidutinis europietis tik 12% savo šeimos krepšelio išleidžia maistui. Vadinasi jis gali sau leisti už ekologišką maistą mokėti 20-30% daugiau ir bendrose išlaidose tai nesijaus taip stipriai, sako p. Juščius.
Ne prabangos prekė
Pono Juščiaus teigimu, šiandien Europoje vartotojams vis svarbiau ne tik produkto kokybė, bet ir tai, kaip jis pagamintas.
Europiečiai įsitikinę, kad gali leisti sau vartoti tuos produktus. Tai skatina gamintojus pasitempti, o prekybininkus taikyti normalesnius antkainius, teigia p. Juščius.
Jis pripažįsta, kad Lietuvoje ekologiška produkcija vis dar laikoma prabangos prekes ir tai nėra visai teisingas požiūris.
Prekybininkai ekologišką produkciją suvokia kaip prabangos prekę, dėl to galvoja, kad galima taikyti didžiulius antkainius tie, kurie perka, ir toliau tai darys. Bet tai nėra tiesa, ekologišką produkciją šiandien renkasi vartotojas su kitokiu požiūriu, nebūtinai didesnėmis pajamomis, sako Auga Group vadovas.
Jo teigimu, yra trys priežastys, dėl kurių žmonės neperka ekologiškos produkcijos per didelė kaina, nepasitikėjimas tokios produkcijos kokybe bei įpratimas rinktis įprastus produktus.
Šias dvi priežastis galime įveikti ir jos pačios keičiasi keičiantis visuomenei. Pirmoji priklauso nuo prekybininkų, bet kuo daugiau vartotojų ateis į šį segmentą, tuo greičiau prekybininkai supras, kad tai ne turtingųjų, o išsilavinusių vartotojų dalykas, įsitikinęs p. Juščius.
Pasirinkite jus dominančias įmones ir temas asmeniniu naujienlaiškiu informuosime iškart, kai jos bus minimos Verslo žiniose, Sodros, Registrų centro ir kt. šaltiniuose.
Prisijungti
Prisijungti
Prisijungti
Prisijungti