Maisto pramonės gigantai atsigręžė į startuolius – skatina ne tik altruizmas

Publikuota: 2018-09-18
Wolfgang Rattay („Reuters“ / „Scanpix“) nuotr.
Wolfgang Rattay („Reuters“ / „Scanpix“) nuotr.

Pastaruoju metu apie savo startuolių akceleracijos programas pranešė tokie maisto pramonės gigantai kaip „Chipotle“, „Chobani“, „Land O‘Lakes“ ir „Pepsico“.

„Chipotle“ savo programos dalyviams siūlo pagalbą iš garsiojo virtuvės šefo Richardo Blaiso ir verslininko Kimbalo Musko; „Chobani“ ir „Land O‘Lakes“ startuolių veiklos pradžiai skiria po 20.000 USD; „Pepsi“ savo globotiniams siūlo ne tik 20.000 USD paramą, bet ir galimybę laimėti dar 100.000 USD už geriausią pasirodymą.

Nei viena iš šių kompanijų nesiruošia tapti startuolių akcininkėmis. Kaip rašo CNN, visos jos lyg susitarusios kartoja, kad tiesiog nori padėti jaunam verslui suklestėti ir taip grąžinti skolą bendruomenei.

Tiesa, tai ne visa istorija.

Savo startuolių akceleracijos programomis didžiosios maisto pramonės įmonės taip pat tikisi pačios šio to išmokti.

„Maisto pramonės sektorius keičiasi dramatiškai“, – CNN cituoja Peterį Bodenheimerį, maisto startuolių programos „Food-X“ vadovą.

Jo teigimu, anksčiau didžiosios kompanijos diktuodavo, ką žmonės valgo. Dabar jauni konkurentai sugeba pasiūlyti daugybę alternatyvų, be to, labai greitai reaguoja į naujas madas.

„Didelės kompanijos dabar yra „apvalgomos“ smulkiųjų ir turi iš naujo pažinti rinką, kurioje dirba“, – įsitikinęs p. Bodenheimeris.

Panašiai kalba ir R. J. Hottovy, „Morningstar“ analitikas.

„Pasikeitusioje aplinkoje didžiosioms kompanijoms darosi vis sunkiau augti. Investuojant ar bendradarbiaujant su startuoliais, šios bendrovės bando neatsilikti nuo naujų tendencijų“, – teigia jis.

Naudinga patirtis

Vartotojų skoniai šiandien keičiasi kaip niekad greitai, o maisto pramonės kompanijos yra priverstos prie to taikytis. Chrisas Robertsas, „Land O‘Lakes“ vykdomasis direktorius, teigia, kad jaunimas šiandien yra itin linkęs eksperimentuoti su maistu, o bendroves tai verčia nuolat galvoti apie ateitį.

„Tai, kad laimi šiandien, dar nereiškia, kad laimėtoju būsi ir po metų ar dviejų“, – įsitikinęs jis.

Darbas su startuoliais rinkos senbuvėms taip pat gali padėti rasti naujų būdų spręsti senas problemas. Ponas Robertsas pateikia pavyzdį – vienas startuolis pasiūlė naujus produktus išbandyti ūkininkų turgeliuose, o ne atliekant specialius testus ar apklausas.

Daugiau sėkmingų kompanijų taip pat lemia bendrą rinkos plėtrą, o tuo pačiu – daugiau galimybių uždirbti.

„Tai padeda visai pieno pramonei. Kuo daugiau kompanijų, tuo didesnė pirminės žaliavos – pieno – paklausa. O tai naudinga visiems, taip pat ir mūsų akcininkams, tarp kurių nemažai pieno gamintojų“, – aiškina vienas iš „Land O‘Lakes“ vadovų.

Augalai, vabzdžiai ir sula

Nors „Pepsi“ dar tik pranešė apie savo startuolių programos Amerikoje pradžią, ji parengta pagal labai panašią programą, kurią kompanija praėjusiais metais surengė Europoje.

Danielis Grubbsas, „PepsiCo Ventures Group“ vadovas, teigia, kad startuolių akceleratorius padeda bendrovei išsiaiškinti, kokius naujus produktus palankiai vertina vartotojai.

Praėjusiais metais 8 kompanijos Europoje gavo „PepsiCo“ paramą. Tarp startuolių buvo bendrovės, siūlančios plaktų daržovių kokteilius, sulą bei užkandžius, pagamintus iš vabzdžių.

Europos akceleratoriaus laimėtoja tapo kompanija iš Jungtinės Karalsytės „Erbology“, parduodanti iš augalų pagamintus užkandžius bei aliejus.

Tikri altruistai

„Chipotle“ didžiausią dėmesį skiria kompanijoms, kurios kuria žemės ūkio technologijas bei sprendimus, stabdančius maisto švaistymą.

Caitlin Leibert, bendrovės tvarumo vadovė, sako, kad „Chipotle“ parama – visiškai altruistinis gestas.

„Bet mes negalime sakyti, kad investicija į maisto ateitį nebus naudinga visiems, taip pat ir mūsų kompanijai“, – pabrėžia ji.

„Chobani“ tikisi, kad jų startuolių akseleratorius padės daugiau natūralaus maisto pasiūlyti didesniam ratui žmonių.

Peteris McGuinnessas, bendrovės komunikacijos vadovas, sako, kad Hamdi Ulukaya, „Chobani“ vadovas, pats dar visai neseniai buvo tik pradedantysis verslininkas, dėl to šiandien nori padėti kitiems startuojantiems šiame sektoriuje.

Graikišką jogurtą gaminanti bendrovė nesijaudina, kad prasimušę startuoliai atims iš jų klientus.

„Mūsų programoje nedalyvauja jokie jogurto gamintojai“, – pabrėžia p. McGuinnessas.

Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Gauk nemokamą AGROVERSLO savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:















Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
12 mln. Eur investicijas planavęs „Mažeikių rugelis“ kai kurių planų atsisakė Premium

Vidmantas Jonika Ylakių paukštyną Skuodo rajone valdančią bendrovę „Mažeikių rugelis“ 2017-aisiais įsigijo...

Pramonė
05:45
Verslo idėją parsivežė iš Kanados: produkto skonis – seniai pažįstamas 4

„Nekaltas limonadas“, – taip savo kuriamą gėrimą pristato kombučios „Būkčia“ gamintojai Laurynas Sužiedėlis...

Pramonė
2019.01.19
Išaugus gėrimų vartojimui, į taromatus 2018 m. grąžinta rekordinis kiekis pakuočių 2

Pernai taromatams bei rankinio surinkimo punktams Lietuvos gyventojai grąžino rekordinį gėrimų pakuočių...

Paslaugos
2019.01.18
Pienas: galimybių eksporto plėtrai daug, bet prireiks pagalbos Premium

Europos Komisijos (EK) analitikai, pateikę savo prognozes žemės ūkiui iki 2030 m., regi pasaulinį pieno...

Pramonė
2019.01.16
Auditoriai: ES maisto saugos sistema per daug apkrauta

Remiantis nauja Europos Audito Rūmų ataskaita, nors Europos Sąjungos (ES) sistema, skirta apsaugoti...

Pramonė
2019.01.16
Nusprendė perkelti gamybą: įtakos turi padėtis darbo rinkoje Premium

Baltijos šalių malūnų grupę valdanti AB „Baltic Mill“ perkelia vieną iš savo įmonių „Balti veski“ iš Estijos...

Pramonė
2019.01.14
Stringant GPAIS virš įmonių pakibo naujų baudų grėsmė Premium 8

Pranašystės, kad dėl GPAIS sistemos broko gamintojams ir importuotojams gali tekti mokėti milijonines baudas...

Paslaugos
2019.01.11
Leidę smulkiesiems gaminti maistą namuose, žada dar daugiau palengvinimų Premium 6

Maisto gaminimo veiklą siekiantys pradėti smulkieji laukia, kol ims veikti siūloma paprastesnė tvarka gaminti...

Pramonė
2019.01.10
„Metrail“ votis tvinksi: ministerija laikosi savo Premium 10

Aplinkos ministerija pateikė oficialią poziciją ir argumentus, kodėl garsiajame ginče dėl „Metrail“ nemato...

Finansai
2019.01.09
Iš arbatos grybo gamina nekaltą limonadą Premium 2

„Nekaltas limonadas“, – taip savo kuriamą gėrimą pristato kombučios „Būkčia“ gamintojai Laurynas Sužiedėlis...

Pramonė
2019.01.08
Viena parduotuvė Lenkijoje gali virsti šimtais tonų pardavimų Premium

Krekenavos agrofirmos parduotuvės Suvalkuose pardavimai viršijo optimistinę mėsos produktų gamintojo prognozę...

Prekyba
2019.01.08
Be lenkiškos kiaulienos nepražūtų Premium 1

Lenkijai uždraudus lietuviškų kiaulių ir kiaulienos importą, Giedrius Surplys, žemės ūkio ministras,...

Pramonė
2019.01.08
„Roquette Amilina“ prisijungs antrinę įmonę „Lignoterma“ 2

Panevėžio kviečių krakmolo ir glitimo gamybos bendrovė „Roquette Amilina“ prisijungs antrinę bioenergetikos...

Pramonė
2019.01.07
Lengvinamos sąlygos smulkiems maisto gamintojams

Valstybinė maisto ir veterinarijos tarnyba (VMVT) parengė supaprastintų higienos reikalavimų maisto tvarkymo...

Pramonė
2019.01.07
Prekybos centruose labiausiai skiriasi sūrio, grietinės ir sviesto kainos 11

Viešai pradėjus skelbti penkių didžiausių prekybos tinklų „Maxima“, „Iki“, „Norfa“, „Rimi“ ir „Lidl“ 20-ies...

Pramonė
2019.01.02
Pradėta skelbti oficialią informaciją apie maisto kainas prekybos tinkluose 12

Nuo šių metų pradžios specialiame tinklalapyje pradėta viešai skelbti oficiali informacija apie svarbiausių...

Pramonė
2019.01.02
Lietuviai pagal išlaidas alkoholiui – treti ES 26

Lietuviai pagal išlaidų dalį alkoholiui 2017 metais užėmė trečią vietą Europos Sąjungoje (ES) – Lietuvos...

Pramonė
2019.01.02
Kodėl gamintojams naudingas Paveldo sertifikatas

Produkcija, pažymėta tautinio paveldo ženklu, garantuoja, kad ji yra skani, nes teisę naudoti šį ženklą turi...

Rinkodara
2019.01.01

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau