Maisto pramonės gigantai atsigręžė į startuolius – skatina ne tik altruizmas

Pastaruoju metu apie savo startuolių akceleracijos programas pranešė tokie maisto pramonės gigantai kaip Chipotle, Chobani, Land OLakes ir Pepsico.
Chipotle savo programos dalyviams siūlo pagalbą iš garsiojo virtuvės šefo Richardo Blaiso ir verslininko Kimbalo Musko; Chobani ir Land OLakes startuolių veiklos pradžiai skiria po 20.000 USD; Pepsi savo globotiniams siūlo ne tik 20.000 USD paramą, bet ir galimybę laimėti dar 100.000 USD už geriausią pasirodymą.
Nei viena iš šių kompanijų nesiruošia tapti startuolių akcininkėmis. Kaip rašo CNN, visos jos lyg susitarusios kartoja, kad tiesiog nori padėti jaunam verslui suklestėti ir taip grąžinti skolą bendruomenei.
Tiesa, tai ne visa istorija.
Savo startuolių akceleracijos programomis didžiosios maisto pramonės įmonės taip pat tikisi pačios šio to išmokti.
Maisto pramonės sektorius keičiasi dramatiškai, CNN cituoja Peterį Bodenheimerį, maisto startuolių programos Food-X vadovą.
Jo teigimu, anksčiau didžiosios kompanijos diktuodavo, ką žmonės valgo. Dabar jauni konkurentai sugeba pasiūlyti daugybę alternatyvų, be to, labai greitai reaguoja į naujas madas.
Didelės kompanijos dabar yra apvalgomos smulkiųjų ir turi iš naujo pažinti rinką, kurioje dirba, įsitikinęs p. Bodenheimeris.
Panašiai kalba ir R. J. Hottovy, Morningstar analitikas.
Pasikeitusioje aplinkoje didžiosioms kompanijoms darosi vis sunkiau augti. Investuojant ar bendradarbiaujant su startuoliais, šios bendrovės bando neatsilikti nuo naujų tendencijų, teigia jis.
Naudinga patirtis
Vartotojų skoniai šiandien keičiasi kaip niekad greitai, o maisto pramonės kompanijos yra priverstos prie to taikytis. Chrisas Robertsas, Land OLakes vykdomasis direktorius, teigia, kad jaunimas šiandien yra itin linkęs eksperimentuoti su maistu, o bendroves tai verčia nuolat galvoti apie ateitį.
Tai, kad laimi šiandien, dar nereiškia, kad laimėtoju būsi ir po metų ar dviejų, įsitikinęs jis.
Darbas su startuoliais rinkos senbuvėms taip pat gali padėti rasti naujų būdų spręsti senas problemas. Ponas Robertsas pateikia pavyzdį vienas startuolis pasiūlė naujus produktus išbandyti ūkininkų turgeliuose, o ne atliekant specialius testus ar apklausas.
Daugiau sėkmingų kompanijų taip pat lemia bendrą rinkos plėtrą, o tuo pačiu daugiau galimybių uždirbti.
Tai padeda visai pieno pramonei. Kuo daugiau kompanijų, tuo didesnė pirminės žaliavos pieno paklausa. O tai naudinga visiems, taip pat ir mūsų akcininkams, tarp kurių nemažai pieno gamintojų, aiškina vienas iš Land OLakes vadovų.
Augalai, vabzdžiai ir sula
Nors Pepsi dar tik pranešė apie savo startuolių programos Amerikoje pradžią, ji parengta pagal labai panašią programą, kurią kompanija praėjusiais metais surengė Europoje.
Danielis Grubbsas, PepsiCo Ventures Group vadovas, teigia, kad startuolių akceleratorius padeda bendrovei išsiaiškinti, kokius naujus produktus palankiai vertina vartotojai.
Praėjusiais metais 8 kompanijos Europoje gavo PepsiCo paramą. Tarp startuolių buvo bendrovės, siūlančios plaktų daržovių kokteilius, sulą bei užkandžius, pagamintus iš vabzdžių.
Europos akceleratoriaus laimėtoja tapo kompanija iš Jungtinės Karalsytės Erbology, parduodanti iš augalų pagamintus užkandžius bei aliejus.
Tikri altruistai
Chipotle didžiausią dėmesį skiria kompanijoms, kurios kuria žemės ūkio technologijas bei sprendimus, stabdančius maisto švaistymą.
Caitlin Leibert, bendrovės tvarumo vadovė, sako, kad Chipotle parama visiškai altruistinis gestas.
Bet mes negalime sakyti, kad investicija į maisto ateitį nebus naudinga visiems, taip pat ir mūsų kompanijai, pabrėžia ji.
Chobani tikisi, kad jų startuolių akseleratorius padės daugiau natūralaus maisto pasiūlyti didesniam ratui žmonių.
Peteris McGuinnessas, bendrovės komunikacijos vadovas, sako, kad Hamdi Ulukaya, Chobani vadovas, pats dar visai neseniai buvo tik pradedantysis verslininkas, dėl to šiandien nori padėti kitiems startuojantiems šiame sektoriuje.
Graikišką jogurtą gaminanti bendrovė nesijaudina, kad prasimušę startuoliai atims iš jų klientus.
Mūsų programoje nedalyvauja jokie jogurto gamintojai, pabrėžia p. McGuinnessas.
Pasirinkite jus dominančias įmones ir temas asmeniniu naujienlaiškiu informuosime iškart, kai jos bus minimos Verslo žiniose, Sodros, Registrų centro ir kt. šaltiniuose.
Prisijungti
Prisijungti
Prisijungti
Prisijungti