Maisto pramonės gigantai atsigręžė į startuolius – skatina ne tik altruizmas

Publikuota: 2018-09-18
Wolfgang Rattay („Reuters“ / „Scanpix“) nuotr.
Wolfgang Rattay („Reuters“ / „Scanpix“) nuotr.

Pastaruoju metu apie savo startuolių akceleracijos programas pranešė tokie maisto pramonės gigantai kaip „Chipotle“, „Chobani“, „Land O‘Lakes“ ir „Pepsico“.

„Chipotle“ savo programos dalyviams siūlo pagalbą iš garsiojo virtuvės šefo Richardo Blaiso ir verslininko Kimbalo Musko; „Chobani“ ir „Land O‘Lakes“ startuolių veiklos pradžiai skiria po 20.000 USD; „Pepsi“ savo globotiniams siūlo ne tik 20.000 USD paramą, bet ir galimybę laimėti dar 100.000 USD už geriausią pasirodymą.

Nei viena iš šių kompanijų nesiruošia tapti startuolių akcininkėmis. Kaip rašo CNN, visos jos lyg susitarusios kartoja, kad tiesiog nori padėti jaunam verslui suklestėti ir taip grąžinti skolą bendruomenei.

Tiesa, tai ne visa istorija.

Savo startuolių akceleracijos programomis didžiosios maisto pramonės įmonės taip pat tikisi pačios šio to išmokti.

„Maisto pramonės sektorius keičiasi dramatiškai“, – CNN cituoja Peterį Bodenheimerį, maisto startuolių programos „Food-X“ vadovą.

Jo teigimu, anksčiau didžiosios kompanijos diktuodavo, ką žmonės valgo. Dabar jauni konkurentai sugeba pasiūlyti daugybę alternatyvų, be to, labai greitai reaguoja į naujas madas.

„Didelės kompanijos dabar yra „apvalgomos“ smulkiųjų ir turi iš naujo pažinti rinką, kurioje dirba“, – įsitikinęs p. Bodenheimeris.

Panašiai kalba ir R. J. Hottovy, „Morningstar“ analitikas.

„Pasikeitusioje aplinkoje didžiosioms kompanijoms darosi vis sunkiau augti. Investuojant ar bendradarbiaujant su startuoliais, šios bendrovės bando neatsilikti nuo naujų tendencijų“, – teigia jis.

Naudinga patirtis

Vartotojų skoniai šiandien keičiasi kaip niekad greitai, o maisto pramonės kompanijos yra priverstos prie to taikytis. Chrisas Robertsas, „Land O‘Lakes“ vykdomasis direktorius, teigia, kad jaunimas šiandien yra itin linkęs eksperimentuoti su maistu, o bendroves tai verčia nuolat galvoti apie ateitį.

„Tai, kad laimi šiandien, dar nereiškia, kad laimėtoju būsi ir po metų ar dviejų“, – įsitikinęs jis.

Darbas su startuoliais rinkos senbuvėms taip pat gali padėti rasti naujų būdų spręsti senas problemas. Ponas Robertsas pateikia pavyzdį – vienas startuolis pasiūlė naujus produktus išbandyti ūkininkų turgeliuose, o ne atliekant specialius testus ar apklausas.

Daugiau sėkmingų kompanijų taip pat lemia bendrą rinkos plėtrą, o tuo pačiu – daugiau galimybių uždirbti.

„Tai padeda visai pieno pramonei. Kuo daugiau kompanijų, tuo didesnė pirminės žaliavos – pieno – paklausa. O tai naudinga visiems, taip pat ir mūsų akcininkams, tarp kurių nemažai pieno gamintojų“, – aiškina vienas iš „Land O‘Lakes“ vadovų.

Augalai, vabzdžiai ir sula

Nors „Pepsi“ dar tik pranešė apie savo startuolių programos Amerikoje pradžią, ji parengta pagal labai panašią programą, kurią kompanija praėjusiais metais surengė Europoje.

Danielis Grubbsas, „PepsiCo Ventures Group“ vadovas, teigia, kad startuolių akceleratorius padeda bendrovei išsiaiškinti, kokius naujus produktus palankiai vertina vartotojai.

Praėjusiais metais 8 kompanijos Europoje gavo „PepsiCo“ paramą. Tarp startuolių buvo bendrovės, siūlančios plaktų daržovių kokteilius, sulą bei užkandžius, pagamintus iš vabzdžių.

Europos akceleratoriaus laimėtoja tapo kompanija iš Jungtinės Karalsytės „Erbology“, parduodanti iš augalų pagamintus užkandžius bei aliejus.

Tikri altruistai

„Chipotle“ didžiausią dėmesį skiria kompanijoms, kurios kuria žemės ūkio technologijas bei sprendimus, stabdančius maisto švaistymą.

Caitlin Leibert, bendrovės tvarumo vadovė, sako, kad „Chipotle“ parama – visiškai altruistinis gestas.

„Bet mes negalime sakyti, kad investicija į maisto ateitį nebus naudinga visiems, taip pat ir mūsų kompanijai“, – pabrėžia ji.

„Chobani“ tikisi, kad jų startuolių akseleratorius padės daugiau natūralaus maisto pasiūlyti didesniam ratui žmonių.

Peteris McGuinnessas, bendrovės komunikacijos vadovas, sako, kad Hamdi Ulukaya, „Chobani“ vadovas, pats dar visai neseniai buvo tik pradedantysis verslininkas, dėl to šiandien nori padėti kitiems startuojantiems šiame sektoriuje.

Graikišką jogurtą gaminanti bendrovė nesijaudina, kad prasimušę startuoliai atims iš jų klientus.

„Mūsų programoje nedalyvauja jokie jogurto gamintojai“, – pabrėžia p. McGuinnessas.

Žinote, ką norite žinoti?
Užsisakykite personalizuotą naujienlaiškį.
Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

„Auga group“ dovana darbuotojams – akcijos 7

Lietuvos ekologiškų produktų gamintoja „Auga group“ savo valdomų įmonių darbuotojams paskirstys 2,55 mln.

Rinkos
2019.04.18
Pernai pritrūkęs produkcijos „Volfas Engelman“ investuoja didindamas pajėgumus  6

Pernai su produkcijos trūkumu susidūrusi AB „Volfas Engelman“ didina gamybos pajėgumus – artėjant naujam...

Pramonė
2019.04.17
„Akvilė“ apgynė savo teises į registruotą ženklą 2

Net jei registruotą prekės ženklą ginčija tarptautiniai verslai, savo poziciją galima atstovėti.

Rinkodara
2019.04.14
Klaipėdos „Namų be gliuteno“ plėtra: sostinės naujokai jau mąsto apie Kauną Premium 4

Nuo pat verslo pradžios iš uostamiesčio siuntus kepinius pirkėjams už 300 km imta galvoti, kaip būti arčiau...

Gazelė
2019.04.10
„Vičiūnų“ grupė prašo leidimo kontroliuoti „Baltic food partners“ 2

Kauno mero Visvaldo Matijošaičio kontroliuojamos „Vičiūnų“ grupės bendrovė „RREI Holding“ prašo Konkurencijos...

Pramonė
2019.04.09
„Biržų duona“ apyvartą augino 15,41% 1

UAB „Biržų duona“ apyvarta 2018 m. siekė 11,89 mln. Eur — 15,41% daugiau nei 2017 m. Pasak Andriaus...

Pramonė
2019.04.08
Paskirtas naujas Kėdainių konservų fabriko vadovas

Koncerno „Vikonda“ vadovybė nauju Kėdainių konservų fabriko vadovu paskyrė Andrių Viazovskį, kuris pakeis...

Pramonė
2019.04.08
Sveiki produktai okupuoja parduotuvių lentynas – kaip iki jų prasibrauti ir smulkiesiems  Premium 1

Ne kiekvienas gamintojas yra geras pardavėjas, todėl kai kurie produktai, neatradę vietos parduotuvių...

Gazelė
2019.04.08
Šakių rajono vyndario kelias iki vyno gamybos užtruko 19 metų 

Prie pat Jurbarko, Kiduliuose (Šakių raj.), yra UAB „Vilkenta“. Kavinė-vyninė žinoma dėl Kidulių vyno, kurį...

Paslaugos
2019.04.07
„Vilniaus pergalė“ taikosi į naujus vartotojų segmentus 5

Saldumynų gamintoja „Vilniaus pergalė“ ieško kelių, kaip patraukti jaunesnių vartotojų dėmesį.

Rinkodara
2019.04.07
„KG Group“ į paukštidžių atnaujinimą šiemet investuos beveik 1,9 mln. Eur

Įmonių grupė „KG Group“, valdanti Vilniaus ir Kaišiadorių paukštynus, per 2019 metus į paukštidžių...

Pramonė
2019.04.05
Verslą Šakių rajone kūrė visa vyndario šeima, o išgelbėjo sūnus Premium 1

Yra verslų, kuriuose itin svarbūs šeiminis ir regioninis motyvai. Vienas tokių verslų – vynininkystė ir...

Gazelė
2019.04.05
„Corona“ gamintojas už 1,7 mlrd. USD parduoda 30 savo prekės ženklų 2

„Corona“ alaus gamintojas „Constellation Brands Inc“ pranešė parduodantis 30 savo žemesnės klasės vynų ir...

Pramonė
2019.04.04
Beržų sulos renesansas – lietuviški produktai keliauja už Atlanto Premium 9

Beržų sulos surinkėjai ir perdirbėjai pastebi, kad domėjimasis sveika gyvensena skatina vartotojus prisiminti...

Pramonė
2019.04.03
Akcizu bus apmokestintas neapdorotas tabakas

Šių metų pabaigoje ketinama akcizu apmokestinti neapdoroto tabako gaminius. Akcizo tarifas bus tapatus...

Verslo aplinka
2019.04.03
Balandžio pabaigoje „Iceco ledai“ paleis naują įrangą 

Marijampolės valgomųjų ledų gamintoja  „Iceco ledai“ gamybos mastą šiemet ketina padidinti 15% –  bendrovė...

Pramonė
2019.03.29

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau