Besikeičianti JAV rinka tirpdo maisto pramonės milžinų pelną

Publikuota: 2018-05-23
Iljos Pitalevo („Sputnik“) nuotr.
Iljos Pitalevo („Sputnik“) nuotr.

Tokiems Amerikos maisto pramonės milžinams kaip „General Mills“, „Campbell Soup“, „Hershey“ ir „Pepsi“ šie metai – nelengvi. Dydis besikeičiančioje rinkoje jau nebegarantuoja pelno, be to, didžiosios bendrovės niekaip neįtikina investuotojų, kad gali prisitaikyti prie kintamo vartotojų skonio.

Praėjusią savaitę JAV sriubų gamintojos „Campbell Soup“ akcijos nukrito 12% – tai buvo prasčiausia diena kompanijai nuo 1999 m. Kaip skelbė CNN, investuotojus sunerimti privertė bendrovės vadovės Denise Morrison pasitraukimas iš pareigų.

Bendrovė taip pat pranešė peržiūrėsianti visą savo produkcijos liniją, įskaitant sriubas.

Bėdos kamuoja ne tik šią kompaniją. 2011–2016 m. pirmą kartą per 50 metų didžiosios maisto pramonės įmonės Amerikoje savo rinkos dalimi pradėjo nusileisti smulkiesiems gamintojams.

Dydis nebėra viskas

Prekybos bendrovėms konsoliduojantis, vartotojų prisirišimui blėstant ir plečiantis pigiai skaitmeninei rinkodarai, didžiosios nebegali mėgautis ramiu dominavimu rinkoje.

Prekybos tinklai „Walmart“, „Amazon“, „Target“ ir „Kroger“ įsisuko į kainų karą, kuris persikėlė į visą prekybos industriją. Jai tampant vis labiau konsoliduotai, didžiosios bendrovės nebeturi tokių stiprių derybinių galių kaip anksčiau.

Išsiderėti palankesnę kainodarą šioms kompanijoms kliudo ir privačių prekybos tinklų prekių ženklų bei žemų kainų parduotuvių plėtra šalyje.

Properšos mažiesiems

Skaitmeninės rinkodaros amžiuje dydis ir lėšos, skiriamos reklamos kampanijoms, taip pat nebegarantuoja greitų rezultatų.

„Tokios platformos kaip „Amazon“ suteikia galimybę ir mažiausiems gamintojams būti pastebėtiems, o vartotojus jie gali pasiekti tiesiogiai, be derybų su platintojais ar pardavėjais“, – CNN cituoja Billą Duffy, verslo konsultavimo įmonės „Gartner L2“ direktorių.

Pastaraisiais metais netikėtai daug vartotojų pritraukė įvairūs startuoliai, vietoj masinės produkcijos siūlantys išskirtinius, ekologiškus, įmantresnius produktus.

Bando atsigriebti

Didžiosios kompanijos dominavimą rinkoje bando susigrąžinti keisdamos produkciją ir susišluodamos naujus konkurentus.

Per praėjusius metus „General Mills“ nusipirko pašaro gyvūnams gamintoją „Blue Buffalo“, „Campbell“ už 5 mlrd. USD įsigijo „Snyder‘s-Lance snacks“, „Hershey“ – „Amplify Snack Brands“. Prieš dvi savaites „Oreo“ prekės ženklo savininkas „Mondelez“ pranešė už 500 mln. USD perkantis „Tate cookies“.

Bet Raymondo Jameso, „Joseph Altobello“ nuomone, tokie milžinų žingsniai ne visuomet pasiteisina, kartais jie tiesiog kerta kompanijų pelnui.

„Ar visuomet apsimoka pirkti augimą savo pajamų sąskaita?“ – klausia jis.

Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Gauk nemokamą AGROVERSLO savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:















Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Mėsinę Suvalkijoje išsaugoję brolis ir sesuo kuria firmines parduotuves Premium

Veiklą pradėjus nuo kelionių į potencialių partnerių parduotuves, tiesioginio pardavimo neverta atsisakyti ir...

Gazelė
2019.03.17
3 milijonai tonų plastiko 5

Kompanija „Coca-Cola“ pripažino, kad per metus sunaudoja 3 milijonus tonų plastiko pakuotės.

Pramonė
2019.03.15
„Idavang“ pernai patyrė 2,7 mln. eurų nuostolių

Didžiausia Lietuvoje kiaulių augintoja Danijos kapitalo bendrovė „Idavang“ pernai patyrė 2,7 mln.

Pramonė
2019.03.15
Lietuvoje yra erdvės ekologiškai produkcijai 2

Pernai Lietuvoje veikė 286 sertifikuotos įmonės, užsiimančios ekologiškų produktų perdirbimu, prekyba bei...

Pramonė
2019.03.15
„Stumbras“ dalį gamybos perkels iš Kauno į Alytų

Gamyklas „Stumbras“, „Alita“, „Anykščių vynas“ ir „Gubernija“ valdančios bendrovės „MV Group Production“...

Pramonė
2019.03.14
EP patvirtino taisykles, turinčias pažaboti nesąžiningą prekybininkų elgesį 2

Europos Parlamentas (EP) didele balsų dauguma patvirtino teisės aktą, kuris padės apsaugoti ūkininkus ir...

Pramonė
2019.03.14
Grybų karas: visi vienodi – kiekvienas originalus Premium 1

Dėl šokoladinių grybukų dizaino užvirę teisiniai ginčai tarp Vokietijos ir Lietuvos bendrovių parodė, kad...

Pramonė
2019.03.13
Kova dėl 23 mln. Eur – perdirbėjai pasijuto diskriminuojami Premium 1

Žemės ūkio ministerija (ŽŪM) norėtų, kad 23 mln. Eur ES parama, skirta žemės ūkio produkcijos perdirbėjams,...

Pramonė
2019.03.13
Pirkėjų sveikesnių gėrimų paieškos skatina gamintojų išradingumą

Ekologiškų ir natūralių produktų Lietuva eksportuoja daugiausia, palyginti su Latvija ir Estija. Vis...

Gazelė
2019.03.09
Vieni perdirbėjai skaičiavo nuostolius, kiti rado būdų didinti pelną Premium

Nors visi pieno perdirbėjai sutinka, kad praėję metai nebuvo patys lengviausi, bendrovių rezultatai...

Pramonė
2019.03.07
„Delikatesas“ investuoja į paukštieną – galės konkuruoti su lenkais Premium

Nors šalies paukštininkai kalba apie tai, kad konkuruoti su pigesne lenkiška paukštiena darosi vis sunkiau,...

Pramonė
2019.03.06
„Volfas Engelman“ pajamas augino 10% – pirko ir savi, ir kaimynai Premium 4

„Volfas Engelman“ skaičiuoja, kad praėję metai bendrovei buvo rekordiniai – pardavimo pajamas ji augino 9,9%...

Pramonė
2019.03.05
Prakiurdytas produkcijos iš Vietnamo konteineris kainavo 50.000 Eur, bet „Grepo“ plėtros nesustabdė Premium 1

Natūralių gaiviųjų gėrimų gamintojai tvirtina, kad vartotojus vis labiau apimanti sveikatingumo siekiamybė...

Gazelė
2019.03.04
„Auga Group“ 2018 m. patyrė 6,25 mln. Eur nuostolių 12

AB „Auga Group“ pernai dirbo nuostolingai. 2017 m. uždirbusi 5,02 mln. Eur grynojo pelno, 2018 m. bendrovė...

Pramonė
2019.03.01
„Pieno žvaigždės“ 2018 m. nuostolį pakeitė pelnu 3

AB „Pieno žvaigždės“, 2017 m. metus baigusios su 1,73 mln. Eur nuostoliu, pernai dirbo pelningai – bendrovės...

Pramonė
2019.03.01
„Vilkyškių pieninė“ pernai dirbo nuostolingai, bendrovės akcijos pinga 6

AB „Vilkyškių pieninė“ pernai dirbo nuostolingai – bendrovės grynasis nuostolis 2018 m. siekė 101.000 Eur.,...

Pramonė
2019.03.01
„Vilniaus degtinė“ pernai patyrė 0,4 mln. Eur nuostolių 6

Prancūzijos koncerno „Marie Brizard Wine & Spirits“ valdoma alkoholio gamybos bendrovė „Vilniaus degtinė“...

Pramonė
2019.03.01
T. Barštys: dabar apie ūkį ministerijoje gali pasikalbėti tik su ūkvedžiu Premium 4

Interviu su Tautvydu Barščiu, „KG Group“ valdybos pirmininku, apie lietuvišką ir lenkišką paukštieną, „Lidl“,...

Pramonė
2019.02.28
Tyrimas: maisto produktų kainos stabilizavosi 1

Kelis pastaruosius mėnesius daugelio maisto produktų kainos šalies parduotuvėse šiek tiek mažėjo arba išliko...

Pramonė
2019.02.27
„Žemaitijos pienas“ padvigubino grynąjį pelną  5

AB „Žemaitijos pienas“ grupės neaudituota 2018 m. apyvarta siekė 177,9 mln. Eur ir, palyginus su 2017 m., kai...

Pramonė
2019.02.27

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau