Skaitmeninė maisto pramonė: į „blockchain“ jau sujungė ir vištas

Publikuota: 2018-04-14
Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.
Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.

Prancūzijos prekybos tinklas „Carrefour“ savo vartotojams siūlo „vištas su istorija“ – pasitelkusi „blockchain“ technologiją bendrovė sukūrė sistemą, kurioje, tiesiog nuskenavus nusipirktos vištienos etiketę, galima sužinoti viską apie tai, kaip užaugo konkreti nusipirkta višta.

Į „blockchain“ investuoja vis daugiau maisto pramonės žaidėjų – taip jie stengiasi ne tik įtikti vis daugiau apie savo maistą norintiems žinoti vartotojams, bet ir kaip įmanoma geriau užtikrinti maisto saugą ir produktų atsekamumą.

Investuoja į „blockchain“

„Nestle“, „Dole Food“ „Unilever“ ir „Tyson Foods“ dirba su savo didžiausiu klientu „Walmart“ tobulindami maisto ir prekybos pramonėje taikomas „blockchain“ technologijas, savo sistemą kuria ir antras pagal dydį Kinijos internetinės prekybos tinklas „Kroger and JD.com“, rašo „Bloomberg“.

„Nėra jokio klausimo – „blockchain“ maisto atsekamumui turės tokią pačią įtaką kaip internetas turėjo komunikacijai“, - įsitikinęs Frankas Yiannas, „Walmart“ vadovas maisto saugai.

Jis skaičiuoja, kad vienu procentu sumažintas ligų, susijusių su nesaugiu maistu, kiekis ekonomikai dėl padidėjusio produktyvumo sutaupo apie 700 mln. dolerių.

Tiesa, taip optimistiškai nusiteikę ne visi. Kritikai pažymi, kad nors „blockchain“ gali pasitarnauti užtikrinant maisto saugą, šio žaidimo taisykles išmokti nelengva: sistemos reikalauja rankinių įrašų, paliekant vietos žmogiškosioms klaidoms ar net sąmoningoms manipuliacijoms, teigia Mitchellas Weinbergas, kompanijos „Inscatech“, tiriančios maisto klastojimo atvejus, vadovas.

Padės kovoti su sukčiavimu

„Ar nusikaltėliai mokėtų apgauti „blockchain“? Kaip tai padėtų su viskuo, kas yra susiję su dirva ar chemikalais? Visa tai gali būti lengvai pakeista ir jokia sistema nežinotų kada, kaip ir kieno“, - „Bloomberg“ cituoja p. Weinbergą.

Būtent taip atsitiko 2008 m. Kinijoje, kai melaminas, naudojamas plastiko gamyboje, buvo panaudotas gaminant pieno miltelius, taip siekiant padidinti proteinų kiekį produkte.

Bent 6 kūdikiai mirė ir 300.000 susirgo šiems pieno milteliams pasirodžius prekyboje.

Vis dėlto tikimasi, kad didinant gamintojų ir prekybininkų atskaitingumą bus išvengta tokių pastaraisiais metais garsiai nuskambėjusių įvykių kaip medžio drožlės parmezano sūryje, arkliena vietoje malto kumpio ar plastiko likučiai šaldytuose vištos kepsneliuose.

Tokie maisto saugos pažeidimai, atmetus pavojų sveikatai, maisto pramonei kasmet kainuoja apie 49 mlrd. dolerių.

Leistų sutaupyti

Kitas tikslas, dėl kurio maisto pramonė investuoja į „blockchain“ – išvaistyto maisto mažinimas.  JAV Agrokultūros departamentas skaičiuoja, kad kasmet šalyje išmetama 66,5 mln. tonų produkcijos.

Kovojant su šia problema gali padėti skaitmeninės technologijos. Pavyzdžiui, dabar vienoje parduotuvėje aptikus bakterijomis užkrėstų špinatų, gali tekti daržoves atšaukti iš visų regiono ar net šalies parduotuvių, nes labai sunku nustatyti konkrečią užkrėsto maisto kilmę.

Pasitelkus „blockchain“ technologiją prekybininkai galėtų greitai nustatyti konkretų regioną ar net konkrečią fermą, iš kurios pas juos atkeliavo kenksmingos daržovės.

Donnas Dillenbergas, IBM tyrimų atstovas teigia, kad technologijos padėtų sutaupyti ir tiksliau nustatant greitai gendančių prekių galiojimo laiką – surinkus duomenis, pavyzdžiui, apie temperatūros pokyčius parduotuvėje, būtų galima rasti optimalią temperatūrą, kurioje tam tikri produktai ilgiausiai išlieka švieži.

Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

„Auga group“ dovana darbuotojams – akcijos 8

Lietuvos ekologiškų produktų gamintoja „Auga group“ savo valdomų įmonių darbuotojams paskirstys 2,55 mln.

Rinkos
2019.04.18
Pernai pritrūkęs produkcijos „Volfas Engelman“ investuoja didindamas pajėgumus  6

Pernai su produkcijos trūkumu susidūrusi AB „Volfas Engelman“ didina gamybos pajėgumus – artėjant naujam...

Pramonė
2019.04.17
„Akvilė“ apgynė savo teises į registruotą ženklą 2

Net jei registruotą prekės ženklą ginčija tarptautiniai verslai, savo poziciją galima atstovėti.

Rinkodara
2019.04.14
Klaipėdos „Namų be gliuteno“ plėtra: sostinės naujokai jau mąsto apie Kauną Premium 4

Nuo pat verslo pradžios iš uostamiesčio siuntus kepinius pirkėjams už 300 km imta galvoti, kaip būti arčiau...

Gazelė
2019.04.10
„Vičiūnų“ grupė prašo leidimo kontroliuoti „Baltic food partners“ 2

Kauno mero Visvaldo Matijošaičio kontroliuojamos „Vičiūnų“ grupės bendrovė „RREI Holding“ prašo Konkurencijos...

Pramonė
2019.04.09
„Biržų duona“ apyvartą augino 15,41% 1

UAB „Biržų duona“ apyvarta 2018 m. siekė 11,89 mln. Eur — 15,41% daugiau nei 2017 m. Pasak Andriaus...

Pramonė
2019.04.08
Paskirtas naujas Kėdainių konservų fabriko vadovas

Koncerno „Vikonda“ vadovybė nauju Kėdainių konservų fabriko vadovu paskyrė Andrių Viazovskį, kuris pakeis...

Pramonė
2019.04.08
Sveiki produktai okupuoja parduotuvių lentynas – kaip iki jų prasibrauti ir smulkiesiems  Premium 1

Ne kiekvienas gamintojas yra geras pardavėjas, todėl kai kurie produktai, neatradę vietos parduotuvių...

Gazelė
2019.04.08
Šakių rajono vyndario kelias iki vyno gamybos užtruko 19 metų 

Prie pat Jurbarko, Kiduliuose (Šakių raj.), yra UAB „Vilkenta“. Kavinė-vyninė žinoma dėl Kidulių vyno, kurį...

Paslaugos
2019.04.07
„Vilniaus pergalė“ taikosi į naujus vartotojų segmentus 5

Saldumynų gamintoja „Vilniaus pergalė“ ieško kelių, kaip patraukti jaunesnių vartotojų dėmesį.

Rinkodara
2019.04.07
„KG Group“ į paukštidžių atnaujinimą šiemet investuos beveik 1,9 mln. Eur

Įmonių grupė „KG Group“, valdanti Vilniaus ir Kaišiadorių paukštynus, per 2019 metus į paukštidžių...

Pramonė
2019.04.05
Verslą Šakių rajone kūrė visa vyndario šeima, o išgelbėjo sūnus Premium 1

Yra verslų, kuriuose itin svarbūs šeiminis ir regioninis motyvai. Vienas tokių verslų – vynininkystė ir...

Gazelė
2019.04.05
„Corona“ gamintojas už 1,7 mlrd. USD parduoda 30 savo prekės ženklų 2

„Corona“ alaus gamintojas „Constellation Brands Inc“ pranešė parduodantis 30 savo žemesnės klasės vynų ir...

Pramonė
2019.04.04
Beržų sulos renesansas – lietuviški produktai keliauja už Atlanto Premium 9

Beržų sulos surinkėjai ir perdirbėjai pastebi, kad domėjimasis sveika gyvensena skatina vartotojus prisiminti...

Pramonė
2019.04.03
Akcizu bus apmokestintas neapdorotas tabakas

Šių metų pabaigoje ketinama akcizu apmokestinti neapdoroto tabako gaminius. Akcizo tarifas bus tapatus...

Verslo aplinka
2019.04.03
Balandžio pabaigoje „Iceco ledai“ paleis naują įrangą 

Marijampolės valgomųjų ledų gamintoja  „Iceco ledai“ gamybos mastą šiemet ketina padidinti 15% –  bendrovė...

Pramonė
2019.03.29

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau