Verslas su japonais: pasitiki, bet pakontroliuoja

Publikuota: 2018-04-07
Vladimiro Ivanovo (VŽ) nuotr.
Vladimiro Ivanovo (VŽ) nuotr.

Nuo importo priklausoma Japonijos maisto pramonė Lietuvos įmonėms – saldus kąsnis, nors nelengvai pasiekiamas. Ryšius megzti su šios šalies partneriais užtrunka, tačiau gavęs pasitikėjimą gali būti tikras – sulaukęs keliais centais geresnės kainos japonas pas konkurentus neperbėgs.

„Verslo ir bendravimo kultūra ten visiškai kitokia nei Europoje“, – VŽ pasakoja Laurynas Miškinis, bendrovės „Auga group“, neseniai sukirtusios rankomis su didžiausiu Japonijos mažmenininku AEON, ekologinių produktų vystymo ir komercijos vadovas.

Maisto kultūra

Į Japoniją kompanijos „Auga group“ atstovai pirmą kartą nuvyko praėjusiais metais – lankėsi maisto pramonės parodoje „Foodex Japan“.

„Nusprendėme, kad tai potenciali rinka mūsų ekologiškiems produktams, nes ne tik jų virtuvė, bet ir visa kultūra, net religija paremta sveikumu ir kokybe“, – aiškina p. Miškinis.

Dabar bendrovė jau bendradarbiauja su didžiausiu šalies prekybos tinklu AEON, ekologiškų maisto produktų platintoju MUSO ir prekybos tinklu IKEA.

Darboholikai japonai laiko sukiotis virtuvėje neturi ir dažnai maitinasi pusgaminiais, tačiau nori žinoti, kaip kiekvienas produktas pagamintas, vartotojams čia svarbu ne tik maisto skonis, bet ir kokybė.

„Japonijoje ekologijos supratimas visiškai kitoks nei mūsų“, – tvirtina „Auga group“ atstovas.

Europoje aišku, kad yra paprasti ir ekologiniai ūkiai, o Japonijoje visas maistas gaminamas kuo švariau, jo kokybę stengiamasi užtikrinti dar receptūra, tad burtažodis „ekologija“ nieko nestebina.

„Jei bandysi pasigirti ekologišku produktu, tavęs paklaus: „O kuo tai skiriasi nuo mūsų gaminamų produktų? Mes irgi natūraliai auginame, chemijos nenaudojame.“ Reikia suvokti, kad ten viskas yra geriausia – tai užkoduota jų kultūroje. Jei pasakysi, kad tavo produktas yra pats geriausias, tiesiog įžeisi“, – aiškina p. Miškinis.

Jo teigimu, norint pavergti japonų širdis, verčiau pasakoti, kaip tavo produktas gaminamas, pasistengti parodyti, kad jis ruošiamas taip, kaip jiems patiktų.

Pasitikėjimas ir nuolatinis tikrinimas

„Pasitikėjimas yra kritinė dalis“, – įsitikinęs p. Miškinis.

Jo teigimu, Japonijos prekybininkai kiekviename žingsnyje jaučia asmeninę atsakomybę.

„Jeigu mūsų produktas įdomus, jie mūsų vardu prisiima visą atsakomybę – juk vartotojai perka iš jų, o ne iš mūsų“, – pasakoja „Auga group“ atstovas.

O pasitikėjimas ateina su laiku ir tai reikia pelnyti. „Auga group“ įmonėje Japonijos verslininkai lankėsi jau 5 kartus – jie atvažiuoja čia kas porą mėnesių.

„Ir visai nesvarbu, kad kaskart atvykę žiūri į tuos pačius dalykus. Jiems svarbu matyti, kaip maistas yra gaminamas, rūpi kiekviena grandinės dalis, nori viską pačiupinėti“, – pasakoja pašnekovas.

Dėl to ryšius megzti su Japonijos verslininkais užtrunka.

„Būna, bendrauji, lyg kai kas vyksta, bet praeina savaitė, mėnuo, pusė metų ir tikslas lyg neartėja. O tada staiga atsiranda pasitikėjimas ir sako: „Viskas gerai. Po poros mėnesių pristatykite prekes“, – aiškina p. Miškinis.

Jo teigimu, pačios derybos su japonais dažniausiai nebūna įtemptos, jie nėra linkę gilintis į smulkius klausimus ar ilgai gludinti kampus – verslininkams svarbiausia pajusti, kad partneriu galima pasitikėti.

Investuoti verta

Pono Miškinio teigimu, Lietuvos verslininkams Japonija – puiki niša. Šalies maisto pramonė priklausoma nuo importo, ir europietiški maisto produktai čia itin vertinami.

„Esame tokie patys darboholikai kaip jie. Reikia tik pasiruošti investuoti laiko. Mes greitai lakstome ir norime greitai pasiekti tikslą, bet su japonais greitumo nereikėtų tikėtis“, – kalba „Auga group“ atstovas.

Jis įsitikinęs, kad, norint užmegzti sėkmingus verslo ryšius Japonijoje, svarbu pajusti šios šalies verslo kultūrą, kuri nemažai skiriasi nuo europietiškos, prisitaikyti prie to, kad pirmiausia reikia kovoti ne dėl palankių sąlygų, o dėl pasitikėjimo, ir pasiruošti neskubėti.  

Ir kontrolės bei patikrinimų, „Auga group“ atstovo nuomone, bijoti nereikėtų.

„Mes matome tai kaip pliusą. Galbūt iš šono tai atrodo kaip auditavimas, bet pas mus atvyksta žmonės, kurie turi didžiulę patirtį, žino, kaip dirba kiti gamintojai, ir gali mums pasiūlyti, kaip viską padaryti kuo geriau. Ir visa tai jie daro nemokamai“, – pasakoja pašnekovas.

Dėl to, gavus japonų įvertinimą, galima drąsiau veržtis ir į kitų šalių rinkas.

„Kai pas mus ateina kitų didelių kompanijų auditoriai ir jiems pasakome, kad japonai mus auditavo jau 5 kartus, jiems tai yra signalas, kokybės garantas“, – sako p. Miškinis.

Jo teigimu, kaina sandoriuose su Japonijos verslininkais dažniausiai nebūna esminis dalykas.

„Jiems tai nėra svarbiausia. Tikrai nebus taip, kad ateis kas nors iš šono, pasiūlys keliais centais pigiau ir partneris pabėgs. Čia verslininkams kur kas svarbiau, koks esi, kokį produktą kuri, galiausiai ar džiaugiesi tuo, ką darai“, – apie kitokią verslo kultūrą Japonijoje pasakoja p. Miškinis.

Eksportas auga

Remiantis Žemės ūkio ministerijos duomenimis, Lietuvos eksporto struktūroje pagal šalis Japonija užima 16 vietą. Daugiausia į šią šalį lietuviai eksportavo tabako gaminių.

Praėjusiais metais lietuviškų žemės ūkio ir maisto produktų eksportas į Japoniją sudarė 84 mln. Eur.

Japonija Lietuvos įmonėms yra išdavusi leidimus į šalį eksportuoti pieną, žuvis, kiaušinius, nuo praėjusių metų gali patekti ir lietuviška paukštiena bei jautiena. Čia taip pat eksportuojami lietuviški gaminiai iš javų, miltų bei krakmolo, kakava ir jos gaminiai.

Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Gauk nemokamą AGROVERSLO savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:















Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Keičiasi „Coca-Cola“ vadovai 1

Bendrovė „The Coca-Cola Company“ pranešė, kad įmonės prezidentu, atsakingu už veiklą Europos, Artimųjų Rytų...

Agroverslas
2018.10.22
Lengvina reikalavimus, nes tikisi daugiau žvėrienos perdirbėjų Premium 1

Žvėriena prekiaujančios bendrovės teigia, kad prekė, nors ir nišinė, Lietuvoje yra paklausi. Tiesa, įsigyti...

Agroverslas
2018.10.21
Lietuviškam midui ir putojančiam vynui Kinijoje ir JAV populiarinti – 1,6 mln. Eur 1

Siekiant populiarinti Europos Sąjungos (ES) maisto produktus Europoje ir pasaulyje, Lietuvai šią savaitę...

Agroverslas
2018.10.21
Per savaitę – 4 skundai dėl adatų maisto produktuose 4

Valstybinė maisto ir veterinarijos tarnyba (VMVT) įspėja vartotojus būti budrius – šalies parduotuvėse...

Agroverslas
2018.10.19
„Metrail“ istorijoje – nauja bylų lavina ir krizės nuojautos Premium 6

Milijonus taršos mokesčio dėl „Metrail“ istorijos turintys sumokėti gamintojai ir importuotojai vėl...

Pramonė
2018.10.19
Brangsta alaus žaliavos: aludariai kalba apie kainų kėlimą ir pelningumo mažėjimą Premium 3

Šalies aludariai ruošiasi ryškiam gamybos kaštų augimui – kitąmet prognozuojama, kad didės beveik visų...

Agroverslas
2018.10.19
Cukraus mokestį stumia į šoną Premium 2

Daliai saldžiųjų maisto produktų gamintojų įsipareigojus per kelerius metus gerokai sumažinti naudojamo...

Verslo aplinka
2018.10.18
ES žemės ūkio maisto produktų populiarinimui - 172 mln. Eur

Europos Komisija iš ES žemės ūkio biudžeto skirs 172,5 mln. Eur finansavimą ES žemės ūkio maisto produktams...

Agroverslas
2018.10.17
„Vilniaus duonai“ – 3,1 mln. Eur vertės investicija

Didžiausia šalies kepykla „Vilniaus duona“ gavo 3,1 mln. Eur investiciją iš bendrovės savininkės „Lantmännen...

Agroverslas
2018.10.17
Išstumti iš parduotuvių Joniškėlio aludariai atrado kitą nišą Premium 5

Nedidelė Joniškėlio aludarė „Joalda“ parduotuvėse neišsilaikė – negalėjo konkuruoti kaina su stambiaisiais...

Agroverslas
2018.10.15
Žemės ūkio ir maisto produktų eksportas – didžiausias per ketverius metus 1

Statistikos departamento išankstiniais duomenimis, 2018 m. sausio–rugpjūčio mėn. iš Lietuvos eksportuota...

Agroverslas
2018.10.12
„Švyturys-Utenos alus“ augina pajamas 1

Per pirmus 8 šių metų mėnesius „Švyturios-Utenos“ alaus (ŠUA) pardavimo pajamos augo 10% iki 128 mln. Eur,...

Agroverslas
2018.10.11
Pabrango pakuočių tvarkymas – ar sureaguos prekių kainos Premium 3

Atliekų vežėjams pabranginus pakuočių atliekų surinkimą, trys Lietuvoje veikiančios pakuočių tvarkymo...

Seimo komitetas ėmėsi alkoholio pakuočių

Seime skinasi kelią siekis uždrausti „vaikišką šampaną“, bet neketinama iš prekybos eliminuoti tiesiogiai...

Agroverslas
2018.10.10
Panevėžio „Alvas ir Ko“ plečiasi eksporto rinkose: esame ne tik fasuotojai Premium

Panevėžio „Alvas ir Ko“, užsiimanti maisto produktų importu, gamyba, prekyba ir logistika, sėkmingai plečiasi...

Agroverslas
2018.10.10
„Fazer Bakery Baltic” turi naują vadovą 5

Naujuoju „Fazer Bakery Baltic” generaliniu direktoriumi ir „Fazer Bakery Business Area“ valdybos nariu...

Agroverslas
2018.10.10
Kaip pardavimus didina „Baltgina“: restauruoti įrenginiai pasiekia viso pasaulio gamintojus Premium

Maisto pramonės techniką restauruojanti ir ja prekiaujanti Panevėžio bendrovė „Baltgina“ nebeišsitenka...

Agroverslas
2018.10.06
EP stiprina ūkininkų teises maisto tiekimo grandinėje 2

Europos Parlamento (EP) Žemės ūkio ir kaimo plėtros komitetas patvirtino taisyklių projektą, leisiantį geriau...

Agroverslas
2018.10.02

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau