Verslas su japonais: pasitiki, bet pakontroliuoja

Publikuota: 2018-04-07
Vladimiro Ivanovo (VŽ) nuotr.
Vladimiro Ivanovo (VŽ) nuotr.

Nuo importo priklausoma Japonijos maisto pramonė Lietuvos įmonėms – saldus kąsnis, nors nelengvai pasiekiamas. Ryšius megzti su šios šalies partneriais užtrunka, tačiau gavęs pasitikėjimą gali būti tikras – sulaukęs keliais centais geresnės kainos japonas pas konkurentus neperbėgs.

„Verslo ir bendravimo kultūra ten visiškai kitokia nei Europoje“, – VŽ pasakoja Laurynas Miškinis, bendrovės „Auga group“, neseniai sukirtusios rankomis su didžiausiu Japonijos mažmenininku AEON, ekologinių produktų vystymo ir komercijos vadovas.

Maisto kultūra

Į Japoniją kompanijos „Auga group“ atstovai pirmą kartą nuvyko praėjusiais metais – lankėsi maisto pramonės parodoje „Foodex Japan“.

„Nusprendėme, kad tai potenciali rinka mūsų ekologiškiems produktams, nes ne tik jų virtuvė, bet ir visa kultūra, net religija paremta sveikumu ir kokybe“, – aiškina p. Miškinis.

Dabar bendrovė jau bendradarbiauja su didžiausiu šalies prekybos tinklu AEON, ekologiškų maisto produktų platintoju MUSO ir prekybos tinklu IKEA.

Darboholikai japonai laiko sukiotis virtuvėje neturi ir dažnai maitinasi pusgaminiais, tačiau nori žinoti, kaip kiekvienas produktas pagamintas, vartotojams čia svarbu ne tik maisto skonis, bet ir kokybė.

„Japonijoje ekologijos supratimas visiškai kitoks nei mūsų“, – tvirtina „Auga group“ atstovas.

Europoje aišku, kad yra paprasti ir ekologiniai ūkiai, o Japonijoje visas maistas gaminamas kuo švariau, jo kokybę stengiamasi užtikrinti dar receptūra, tad burtažodis „ekologija“ nieko nestebina.

„Jei bandysi pasigirti ekologišku produktu, tavęs paklaus: „O kuo tai skiriasi nuo mūsų gaminamų produktų? Mes irgi natūraliai auginame, chemijos nenaudojame.“ Reikia suvokti, kad ten viskas yra geriausia – tai užkoduota jų kultūroje. Jei pasakysi, kad tavo produktas yra pats geriausias, tiesiog įžeisi“, – aiškina p. Miškinis.

Jo teigimu, norint pavergti japonų širdis, verčiau pasakoti, kaip tavo produktas gaminamas, pasistengti parodyti, kad jis ruošiamas taip, kaip jiems patiktų.

Pasitikėjimas ir nuolatinis tikrinimas

„Pasitikėjimas yra kritinė dalis“, – įsitikinęs p. Miškinis.

Jo teigimu, Japonijos prekybininkai kiekviename žingsnyje jaučia asmeninę atsakomybę.

„Jeigu mūsų produktas įdomus, jie mūsų vardu prisiima visą atsakomybę – juk vartotojai perka iš jų, o ne iš mūsų“, – pasakoja „Auga group“ atstovas.

O pasitikėjimas ateina su laiku ir tai reikia pelnyti. „Auga group“ įmonėje Japonijos verslininkai lankėsi jau 5 kartus – jie atvažiuoja čia kas porą mėnesių.

„Ir visai nesvarbu, kad kaskart atvykę žiūri į tuos pačius dalykus. Jiems svarbu matyti, kaip maistas yra gaminamas, rūpi kiekviena grandinės dalis, nori viską pačiupinėti“, – pasakoja pašnekovas.

Dėl to ryšius megzti su Japonijos verslininkais užtrunka.

„Būna, bendrauji, lyg kai kas vyksta, bet praeina savaitė, mėnuo, pusė metų ir tikslas lyg neartėja. O tada staiga atsiranda pasitikėjimas ir sako: „Viskas gerai. Po poros mėnesių pristatykite prekes“, – aiškina p. Miškinis.

Jo teigimu, pačios derybos su japonais dažniausiai nebūna įtemptos, jie nėra linkę gilintis į smulkius klausimus ar ilgai gludinti kampus – verslininkams svarbiausia pajusti, kad partneriu galima pasitikėti.

Investuoti verta

Pono Miškinio teigimu, Lietuvos verslininkams Japonija – puiki niša. Šalies maisto pramonė priklausoma nuo importo, ir europietiški maisto produktai čia itin vertinami.

„Esame tokie patys darboholikai kaip jie. Reikia tik pasiruošti investuoti laiko. Mes greitai lakstome ir norime greitai pasiekti tikslą, bet su japonais greitumo nereikėtų tikėtis“, – kalba „Auga group“ atstovas.

Jis įsitikinęs, kad, norint užmegzti sėkmingus verslo ryšius Japonijoje, svarbu pajusti šios šalies verslo kultūrą, kuri nemažai skiriasi nuo europietiškos, prisitaikyti prie to, kad pirmiausia reikia kovoti ne dėl palankių sąlygų, o dėl pasitikėjimo, ir pasiruošti neskubėti.  

Ir kontrolės bei patikrinimų, „Auga group“ atstovo nuomone, bijoti nereikėtų.

„Mes matome tai kaip pliusą. Galbūt iš šono tai atrodo kaip auditavimas, bet pas mus atvyksta žmonės, kurie turi didžiulę patirtį, žino, kaip dirba kiti gamintojai, ir gali mums pasiūlyti, kaip viską padaryti kuo geriau. Ir visa tai jie daro nemokamai“, – pasakoja pašnekovas.

Dėl to, gavus japonų įvertinimą, galima drąsiau veržtis ir į kitų šalių rinkas.

„Kai pas mus ateina kitų didelių kompanijų auditoriai ir jiems pasakome, kad japonai mus auditavo jau 5 kartus, jiems tai yra signalas, kokybės garantas“, – sako p. Miškinis.

Jo teigimu, kaina sandoriuose su Japonijos verslininkais dažniausiai nebūna esminis dalykas.

„Jiems tai nėra svarbiausia. Tikrai nebus taip, kad ateis kas nors iš šono, pasiūlys keliais centais pigiau ir partneris pabėgs. Čia verslininkams kur kas svarbiau, koks esi, kokį produktą kuri, galiausiai ar džiaugiesi tuo, ką darai“, – apie kitokią verslo kultūrą Japonijoje pasakoja p. Miškinis.

Eksportas auga

Remiantis Žemės ūkio ministerijos duomenimis, Lietuvos eksporto struktūroje pagal šalis Japonija užima 16 vietą. Daugiausia į šią šalį lietuviai eksportavo tabako gaminių.

Praėjusiais metais lietuviškų žemės ūkio ir maisto produktų eksportas į Japoniją sudarė 84 mln. Eur.

Japonija Lietuvos įmonėms yra išdavusi leidimus į šalį eksportuoti pieną, žuvis, kiaušinius, nuo praėjusių metų gali patekti ir lietuviška paukštiena bei jautiena. Čia taip pat eksportuojami lietuviški gaminiai iš javų, miltų bei krakmolo, kakava ir jos gaminiai.

Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Gauk nemokamą AGROVERSLO savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:















Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Į eksportą ant natūralumo bangos: prie beržų sulos pratina ir ekologiška pakuote Premium 3

Į ekologiškiems produktams palankias pasaulines tendencijas atsižvelgė ir Šalčininkų UAB „Straikas“. Gintaras...

„Coca-Coca“ vėl investuoja į gėrimus sportininkams 1

Bendrovė „Coca-Coca“ pranešė investuojanti į gėrimus sportininkams gaminančią „BodyArmor“ – vieną didžiausių...

Agroverslas
2018.08.15
Papildomai „Lidl“ tiekėjų kontrolei – nepriklausomi laboratoriniai tyrimai Premium 6

Siekdamas sustiprinti tiekėjų kontrolę ir informuoti savo pirkėjus apie produkcijos kokybę, prekybos tinklas...

Agroverslas
2018.08.14
Darželinukams ir moksleiviams nuo rugsėjo stiklinė pieno bus privaloma 28

Nuo rugsėjo darželių ir mokyklų valgiaraščiai vaikams turės keistis.

Mokslas
2018.08.13
„Auga group“ produkcija bus prekiaujama Šiaurės Amerikoje

Ekologiškų produktų gamintojos „Auga group“ produkcija bus prekiaujama Šiaurės Amerikoje, viename didžiausių...

Agroverslas
2018.08.13
„Rokiškio aliejinei“ dar vienas šansas: teismas nusprendė, kad moki

Lietuvos apeliacinis teismas nustatė, kad pirmosios instancijos teismas nepagrįstai iškėlė UAB „Rokiškio...

Pramonė
2018.08.13
Gėrimų importuotojų portfeliuose – galingas pokytis 7

Viena svarbiausių visos gėrimų rinkos naujienų šį pusmetį yra ta, jog bene populiariausi gėrimų prekių...

Rinkodara
2018.08.10
„Vichiunai – Rus“ apyvarta priartėjo prie 10 mlrd. rublių 25

Vieno stambiausių Kaliningrado srities jūros gėrybių perdirbėjo „Vichiunai – Rus“ pardavimo pajamos pernai...

Pramonė
2018.08.09
Lietuvoje išaiškinta nelegali alkoholio gamykla 2

Lietuvos teisėsaugos pareigūnai sunaikino vieną iš didžiausių falsifikuotos degtinės gamybos vietų. Per...

Agroverslas
2018.08.08
Aukštos pieno supirkimo kainos palankios ne visiems Premium

Nors pieno supirkimo kaina čiuožia žemyn, perdirbėjai teigia, kad prasta jos vadinti tikrai negalima, o...

Agroverslas
2018.08.06
„Kauno grūdams“  – 12,5 mln. Eur paskola greitai paruošiamų maisto produktų gamyklai 1

SEB bankas ir „Kauno grūdai“ susitarė dėl 12,5 mln. Eur paskolos greitai paruošiamų maisto produktų gamyklos...

Agroverslas
2018.08.06
Dėl maisto šviežumo technologijos „Walmart“ – 2 mlrd. USD ieškinys

Technologijų kompanija „Zest Labs“ kaltina „Walmart“ intelektinės nuosavybės vagyste. Į teismą prekybos...

Agroverslas
2018.08.05
Dėl muitų aliuminiui „Coca-Cola“ kelia produkcijos kainas 7

Naujausia Donaldo Trumpo, JAV prezidento, inicijuotų muitų auka – „Coca-Cola“. Bendrovė pranešė, kad dėl...

Agroverslas
2018.08.04
Dėl negrąžinto užstato taromatai nebepriims „Butautų dvaro bravoro“ pakuočių 9

VšĮ „Užstato sistemos administratorius“ (USAD) paskelbė nuo rugpjūčio 28 d. stabdanti sutartis su finansinių...

Gražvydas Jukna traukiasi iš „Vilniaus duonos“   1

Gražvydas Jukna , UAB „Vilniaus duona“ komercijos direktorius ir įmonės vadovas, traukiasi iš bendrovės.

Agroverslas
2018.07.31

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau