Verslas su japonais: pasitiki, bet pakontroliuoja

Publikuota: 2018-04-07
Vladimiro Ivanovo (VŽ) nuotr.
Vladimiro Ivanovo (VŽ) nuotr.

Nuo importo priklausoma Japonijos maisto pramonė Lietuvos įmonėms – saldus kąsnis, nors nelengvai pasiekiamas. Ryšius megzti su šios šalies partneriais užtrunka, tačiau gavęs pasitikėjimą gali būti tikras – sulaukęs keliais centais geresnės kainos japonas pas konkurentus neperbėgs.

„Verslo ir bendravimo kultūra ten visiškai kitokia nei Europoje“, – VŽ pasakoja Laurynas Miškinis, bendrovės „Auga group“, neseniai sukirtusios rankomis su didžiausiu Japonijos mažmenininku AEON, ekologinių produktų vystymo ir komercijos vadovas.

Maisto kultūra

Į Japoniją kompanijos „Auga group“ atstovai pirmą kartą nuvyko praėjusiais metais – lankėsi maisto pramonės parodoje „Foodex Japan“.

„Nusprendėme, kad tai potenciali rinka mūsų ekologiškiems produktams, nes ne tik jų virtuvė, bet ir visa kultūra, net religija paremta sveikumu ir kokybe“, – aiškina p. Miškinis.

Dabar bendrovė jau bendradarbiauja su didžiausiu šalies prekybos tinklu AEON, ekologiškų maisto produktų platintoju MUSO ir prekybos tinklu IKEA.

Darboholikai japonai laiko sukiotis virtuvėje neturi ir dažnai maitinasi pusgaminiais, tačiau nori žinoti, kaip kiekvienas produktas pagamintas, vartotojams čia svarbu ne tik maisto skonis, bet ir kokybė.

„Japonijoje ekologijos supratimas visiškai kitoks nei mūsų“, – tvirtina „Auga group“ atstovas.

Europoje aišku, kad yra paprasti ir ekologiniai ūkiai, o Japonijoje visas maistas gaminamas kuo švariau, jo kokybę stengiamasi užtikrinti dar receptūra, tad burtažodis „ekologija“ nieko nestebina.

„Jei bandysi pasigirti ekologišku produktu, tavęs paklaus: „O kuo tai skiriasi nuo mūsų gaminamų produktų? Mes irgi natūraliai auginame, chemijos nenaudojame.“ Reikia suvokti, kad ten viskas yra geriausia – tai užkoduota jų kultūroje. Jei pasakysi, kad tavo produktas yra pats geriausias, tiesiog įžeisi“, – aiškina p. Miškinis.

Jo teigimu, norint pavergti japonų širdis, verčiau pasakoti, kaip tavo produktas gaminamas, pasistengti parodyti, kad jis ruošiamas taip, kaip jiems patiktų.

Pasitikėjimas ir nuolatinis tikrinimas

„Pasitikėjimas yra kritinė dalis“, – įsitikinęs p. Miškinis.

Jo teigimu, Japonijos prekybininkai kiekviename žingsnyje jaučia asmeninę atsakomybę.

„Jeigu mūsų produktas įdomus, jie mūsų vardu prisiima visą atsakomybę – juk vartotojai perka iš jų, o ne iš mūsų“, – pasakoja „Auga group“ atstovas.

O pasitikėjimas ateina su laiku ir tai reikia pelnyti. „Auga group“ įmonėje Japonijos verslininkai lankėsi jau 5 kartus – jie atvažiuoja čia kas porą mėnesių.

„Ir visai nesvarbu, kad kaskart atvykę žiūri į tuos pačius dalykus. Jiems svarbu matyti, kaip maistas yra gaminamas, rūpi kiekviena grandinės dalis, nori viską pačiupinėti“, – pasakoja pašnekovas.

Dėl to ryšius megzti su Japonijos verslininkais užtrunka.

„Būna, bendrauji, lyg kai kas vyksta, bet praeina savaitė, mėnuo, pusė metų ir tikslas lyg neartėja. O tada staiga atsiranda pasitikėjimas ir sako: „Viskas gerai. Po poros mėnesių pristatykite prekes“, – aiškina p. Miškinis.

Jo teigimu, pačios derybos su japonais dažniausiai nebūna įtemptos, jie nėra linkę gilintis į smulkius klausimus ar ilgai gludinti kampus – verslininkams svarbiausia pajusti, kad partneriu galima pasitikėti.

Investuoti verta

Pono Miškinio teigimu, Lietuvos verslininkams Japonija – puiki niša. Šalies maisto pramonė priklausoma nuo importo, ir europietiški maisto produktai čia itin vertinami.

„Esame tokie patys darboholikai kaip jie. Reikia tik pasiruošti investuoti laiko. Mes greitai lakstome ir norime greitai pasiekti tikslą, bet su japonais greitumo nereikėtų tikėtis“, – kalba „Auga group“ atstovas.

Jis įsitikinęs, kad, norint užmegzti sėkmingus verslo ryšius Japonijoje, svarbu pajusti šios šalies verslo kultūrą, kuri nemažai skiriasi nuo europietiškos, prisitaikyti prie to, kad pirmiausia reikia kovoti ne dėl palankių sąlygų, o dėl pasitikėjimo, ir pasiruošti neskubėti.  

Ir kontrolės bei patikrinimų, „Auga group“ atstovo nuomone, bijoti nereikėtų.

„Mes matome tai kaip pliusą. Galbūt iš šono tai atrodo kaip auditavimas, bet pas mus atvyksta žmonės, kurie turi didžiulę patirtį, žino, kaip dirba kiti gamintojai, ir gali mums pasiūlyti, kaip viską padaryti kuo geriau. Ir visa tai jie daro nemokamai“, – pasakoja pašnekovas.

Dėl to, gavus japonų įvertinimą, galima drąsiau veržtis ir į kitų šalių rinkas.

„Kai pas mus ateina kitų didelių kompanijų auditoriai ir jiems pasakome, kad japonai mus auditavo jau 5 kartus, jiems tai yra signalas, kokybės garantas“, – sako p. Miškinis.

Jo teigimu, kaina sandoriuose su Japonijos verslininkais dažniausiai nebūna esminis dalykas.

„Jiems tai nėra svarbiausia. Tikrai nebus taip, kad ateis kas nors iš šono, pasiūlys keliais centais pigiau ir partneris pabėgs. Čia verslininkams kur kas svarbiau, koks esi, kokį produktą kuri, galiausiai ar džiaugiesi tuo, ką darai“, – apie kitokią verslo kultūrą Japonijoje pasakoja p. Miškinis.

Eksportas auga

Remiantis Žemės ūkio ministerijos duomenimis, Lietuvos eksporto struktūroje pagal šalis Japonija užima 16 vietą. Daugiausia į šią šalį lietuviai eksportavo tabako gaminių.

Praėjusiais metais lietuviškų žemės ūkio ir maisto produktų eksportas į Japoniją sudarė 84 mln. Eur.

Japonija Lietuvos įmonėms yra išdavusi leidimus į šalį eksportuoti pieną, žuvis, kiaušinius, nuo praėjusių metų gali patekti ir lietuviška paukštiena bei jautiena. Čia taip pat eksportuojami lietuviški gaminiai iš javų, miltų bei krakmolo, kakava ir jos gaminiai.

Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Gauk nemokamą AGROVERSLO savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:















Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Ekologiški produktai: paklausa skatina gamybą Premium

Susidomėjimas sveika gyvensena ir mados augina ekologiškų maisto produktų paklausą. Bet tendencijos skiriasi:...

Agroverslas
06:00
Darželiuose ir mokyklose neliks rūkytos mėsos, patiekalų džiuvėsėliuose, dalies padažų 1

Nuo rugsėjo įsigalios naujos vaikų maitinimo taisyklės: darželiuose ir mokyklose negalės būti siūloma pieno...

Agroverslas
2018.04.19
Internetinei prekybai ekologiškais produktais – nauji reikalavimai

Norintiems ekologiškais maisto produktais prekiauti nuotoliniu būdu, įsigalioja nauji reikalavimai. Balandžio...

Agroverslas
2018.04.19
Latvijos „Maximose“ neliks „Borjomi“ 15

Šiandien išplatintame pranešime „Maxima Latvija“ skelbia apie nutraukiamą sutartį su Gruzijos mineralinio...

Ekologiško pieno rinka plečiasi: daugiau moka ir perdirbėjai, ir pirkėjai 2

Ekologiškų pieno produktų rinka Lietuvoje plečiasi. Tokių gaminių pagaminama vis daugiau. Anksčiau ekologiškų...

Agroverslas
2018.04.16
JAV – salmoneliozės protrūkis: iš rinkos pašalinta 207 mln. kiaušinių

Amerikoje apie 207 mln. kiaušinių, tiektų vienos fermos Šiaurės Karolinoje, buvo pašalinti iš rinkos.

Agroverslas
2018.04.16
Skaitmeninė maisto pramonė: į „blockchain“ jau sujungė ir vištas

Prancūzijos prekybos tinklas „Carrefour“ savo vartotojams siūlo „vištas su istorija“ – pasitelkusi...

Agroverslas
2018.04.14
EK kyla į kovą su nesąžiningos prekybos praktikomis

„Mažesni veiklos vykdytojai, tarp jų ir ūkininkai, kenčia nuo kitų grandinės partnerių taikomos nesąžiningos...

Agroverslas
2018.04.13
EK nori drausti dvejopos kokybės maisto produktus, gamintojai nežino, kas tai yra Premium

Europos Komisija pristatė pasiūlymą, kuriuo siekiama Bendrijoje uždrausti dvejopos kokybės maisto produktus,...

Agroverslas
2018.04.13
Per ketvirtį Lietuvoje sulaikytos 66 t nesaugių maisto produktų

Valstybinė maisto ir veterinarijos tarnyba (VMVT) per pirmąjį šių metų ketvirtį dėl įvairių neatitikimų...

Agroverslas
2018.04.12
Padažų gamintojai šoka pagal sveikos gyvensenos madas Premium

Ekologijos ir sveikos gyvensenos mados palietė ir padažų sektorių – parduotuvėse jau galima įsigyti ir...

Agroverslas
2018.04.12
EK siekia uždrausti dvejopos kokybės maisto produktus

Europos Komisija (EK) trečiadienį pateikė pasiūlymą dėl Naujų galimybių vartotojams dokumentų rinkinio,...

Agroverslas
2018.04.12
EK imasi veiksmų dėl maisto švaistymo

Iki 2030 m. iššvaistymo maisto kiekius sumažinti dvigubai – tokį įsipareigojimą prisiėmė Europos Sąjungos...

Agroverslas
2018.04.10
„Lidl“ mažina leistiną pesticidų likučių kiekį savo asortimente 7

Prekybos tinklas „Lidl Lietuva“ paskelbė vaisių ir daržovių asortimento pirkimų strategiją. Viena iš...

Agroverslas
2018.04.10
Suirutė Europos cukraus rinkoje: išgyvens tik stipriausieji 1

Iš gamybos kvotų kokono „išvaduoti“ Europos cukraus gamintojai dabar kovoja, kad galėtų išgyventi...

Agroverslas
2018.04.10
T. Barštys: turėsime vieną pajėgiausių įmonių Europoje 9

Alytaus savivaldybei du sklypus Pramonės parke išnuomojus AB „Kauno grūdai“, netrukus prasidės greitai...

Pramonė
2018.04.09
Verslas su japonais: pasitiki, bet pakontroliuoja 1

Nuo importo priklausoma Japonijos maisto pramonė Lietuvos įmonėms – saldus kąsnis, nors nelengvai...

Agroverslas
2018.04.07
Japonijos IKEA lankytojai bus maitinami lietuviška sriuba 2

Bendrovė „Auga Group“ sutarė dėl bendradarbiavimo su prekybos tinklu IKEA – Japonijoje esančių parduotuvių...

Agroverslas
2018.04.06
Dėl sveikesnio produkto „Nestle“ pakeitė naudojamo cukraus struktūrą 1

„Nestle“ pranešė, kad nuo šiol jos gaminamuose batonėliuose „Milkybar Wowsomes“ bus 30% mažiau cukraus nei...

Agroverslas
2018.04.04
„Filipopolis“ jungiasi prie Vokietijos „Henkell & Co.-Gruppe“ 4

Tarptautinė įmonių grupė „Henkell & Co.-Gruppe“ įsigijo specializuoto alkoholinių gėrimų distributoriaus...

Agroverslas
2018.04.03

Verslo žinių pasiūlymai

Siekdami pagerinti Jūsų naršymo kokybę, statistiniais ir rinkodaros tikslais šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“), kuriuos galite bet kada atšaukti.
Sutinku Plačiau