Nepaisant ribojimų, „Švyturio–Utenos alaus“ pajamos pernai kilo

Publikuota: 2018-03-12
Rolandas Viršilas, UAB „Švyturys-Utenos alus“ generalinis direktorius. Vladimiro Ivanovo (VŽ) nuotr.
Rolandas Viršilas, UAB „Švyturys-Utenos alus“ generalinis direktorius. Vladimiro Ivanovo (VŽ) nuotr.

Didžiausios alaus gamintojos UAB „Švyturys-Utenos alus“ pardavimo pajamos, palyginti su 2016 m., išaugo 8%, iki 153 mln. Eur.

Praėję metai Lietuvos aludariams nebuvo lengvi, - alaus vartojimą smukdė gerokai išaugę alkoholio akcizai, nepalankiai aludarių veiklą veikė ir neigiamos demografinės tendencijos – šalyje toliau mažėja gyventojų, taigi ir alaus vartotojų.

„2017 m. Lietuvos alaus rinka, „Nielsen“ duomenimis, sumažėjo dešimtadaliu - 9,2%, o mokesčių inspekcijos duomenimis, dar daugiau – 13%“, - šiandien spaudos konferencijoje sakė Rolandas Viršilas, UAB „Švyturys - Utenos alus“ (ŠUA)  generalinis direktorius.

Mažiau alkoholinių gėrimų Lietuvoje pernai pardavė ir ŠUA, visgi aludarė skelbia pernai išlaikiusi anksčiau turėtą alaus rinkos dalį - 40%.

Kompensuoti praradimus ir pasiekti geresnius rezultatus nei 2016 m. ŠUA pernai leido išaugę vandens pardavimai ir padidintas eksportas. ŠUA skelbia, kad jos gaiviųjų gėrimų pardavimai pernai augo 27%.

Rezultatams teigiamo poveikio turėjo ir nealkoholinio bei vadinamo kraftinio alaus populiarėjimas.

Variklis - eksportas

Ponas Viršilas skaičiuoja, kad 2017 m.  ŠUA gėrimų eksportas paaugo 14%  – iki 32 mln. l.

Kitose  šalyse gamintoja parduoda beveik penktadalį savo produkcijos.

Didžiausios ŠUA eksporto rinkos pernai buvo Jungtinė Karalystė, Airija, Rusija, Gana, Baltarusija. Šiuo metu Lietuvos aludarė skelbia aktyviai tvirtinanti pozicijas Liuksemburge, Naujoje Zelandijoje, Tanzanijoje, Libane.

Pasak p. Viršilo, pavyzdžiui, Ganoje sidro parduodama daugiau nei visoje Lietuvoje.

„Šnekame ir su Tanzanija, Togu, matome ten augimo potencialą“, - mini p. Viršilas.

Šiemet ŠUA planuoja toliau auginti pardavimus visose pagrindinėse eksporto rinkose.

Rinkos tendencijos

Ponas Viršilas mini dvi pagrindines 2017 m. rinkos tendencijas: pirmoji - alkoholio prieinamumo ribojimai bei akcizų politika, antroji -  stiprėjanti alaus kultūra, kurią liudija tai, kad žmonės vis dažniau renkasi kraftinį bei nealkoholinį alų.

Kalbėdamas apie poveikį, kurį Lietuvos alkoholio rinkai ir vartotojų elgesiui padarė nuo pernai kovo 1 d. pakilę akcizai, p. Viršilas sakė, kad akcizų dėl tokios mokesčio politikos išties surinkta daugiau.

„Tačiau neramina tai, kad nors alaus rinka susitraukė, „Nielsen“ duomenimis, 9%, o pagal VMI duomenis,- net 13 %, tačiau stiprus alkoholis krito tik 3%. Tai leidžia teigti, kad dėl tokios akcizų politikos vartotojas pereina prie stipraus alkoholio. Mano galva, didesnė blogybė yra apgirsti nuo degtinės, nei nuo alaus“, - teigė p. Viršilas.

Taip pat jis minėjo, kad dėl tokios alkopolitikos Lietuvos gyventojai važiuoja apsipirkti pas kaimynus.

„Tai rodo skaičiai: štai Latvijoje alaus pernai parduota 6% daugiau, kai užpernai ši rinka pas kaimynus buvo kritusi daugiau kaip 13%“, - teigia jis.

2018-ųjų prognozės

Pasak ŠUA vadovo,  šiemet tendencijos Lietuvos aludariams lieka nepalankios, alaus rinkos mažėjimas dugno dar nepasiekė, tad ir šiemet darbo vietų skaičius bei mokestiniai įnašai šiame segmente mažės.

ŠUA duomenimis, 2018 m. sausį Lietuvos alaus rinka buvo 7,2% mažesnė nei tą patį mėnesį pernai.

Ribojimai išryškino ir dar vieną naują pokytį – vis daugiau alaus parduodama pakuotėse, - tai yra dideliais kiekiais. Šių metų sausį (lyginant su pernykščiu sausiu) šis rodiklis išaugo 46%.

Ponas Viršilas prognozuoja, kad 2018 m. visa Lietuvos alaus rinka pagal kiekį kris kiek mažiau nei pernai - apie 7%.

Tuo tarpu ŠUA pajamas prognozuojama šiemet didėsiant 4-5%, daugiau tikimasi uždirbti ir pelno.

„Augimo varikliai šiemet išliks eksportas, nealkoholinių gėrimų segmentas. Be to, didėjančios Lietuvos žmonių pajamos leidžia tikėtis, kad dalis vartotojų nuo pigesnio stipraus alaus pereis prie brangesnio, o tai irgi turėtų teigiamai veikti mūsų įmonės rodiklius. Be to, Lietuvoje norime atsikovoti dalį rinkos iš konkurentų – pavyzdžiui, Baltarusijos gamintojų“, - kalbėjo p. Viršilas.

Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Gauk nemokamą AGROVERSLO savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:















Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
„Vičiūnai ir Ko“ padvigubino pelną 1

„Vičiūnų grupės“ žuvies ir kitos maisto produkcijos platinimu užsiimančios „Vičiūnai ir Ko“ pajamos...

Agroverslas
2018.05.24
Besikeičianti JAV rinka tirpdo maisto pramonės milžinų pelną

Tokiems Amerikos maisto pramonės milžinams kaip „General Mills“, „Campbell Soup“, „Hershey“ ir „Pepsi“ šie...

Agroverslas
2018.05.23
Kinija kirto atliekų vežėjams, šie nori atsiimti iš gamintojų Premium 4

Bėdų dėl „Metrail“ išvargintiems gamintojams – naujas iššūkis. Atliekų vežėjai reikalauja, kad gamintojų ir...

„Orkla Health“ pakeitė pavadinimą

Maisto produktais ir papildais prekiaujanti UAB „Orkla Health“, priklausanti vienam iš didžiausių Norvegijos...

Agroverslas
2018.05.18
Barštys: derybos su „KG Group“ pirkėjais vyksta Premium

Pernai prakalbęs, kad pasaulinė maisto pramonė stambėja ir pavieniui tampa sunku išsilaikyti, Tautvydas...

Pramonė
2018.05.17
Teismas: „Pieno žvaigždės“ negali naudoti „Liliputo“ ženklo 1

Teismas uždraudė vienai didžiausių pieno perdirbimo įmonių „Pieno žvaigždės“ naudoti Lukšių pieninės sūrio...

Agroverslas
2018.05.14
„Kalnapilio-Tauro grupės“ pardavimai pernai ūgtelėjo 5% 1

Danijos „Royal Unibrew“ grupės valdoma antros pagal dydį Lietuvos alaus gamintoja „Kalnapilio-Tauro grupė“...

Agroverslas
2018.05.14
Londone norima uždrausti greitojo maisto reklamas 2

Sadiqas Khanas, Londono meras, miesto viešajame transporte nori uždrausti greitojo maisto reklamas. Taip jis...

Agroverslas
2018.05.12
„Pienas LT“ generaliniu direktoriumi paskirtas Mantas Rudaitis

ŽŪK „Pienas LT“ valdybos sprendimu „Pienas LT“ generalinio direktoriaus pareigas pradeda eiti Mantas...

Vadyba
2018.05.10
„Coca-Cola“ visose Baltijos šalių mokyklose ribos prekybą gėrimais su pridėtiniu cukrumi 1

Tarptautinė nealkoholinių gėrimų gamybos lyderė „Coca-Cola“ Baltijos šalyse išplėtė jos iniciatyva pradinėse...

Agroverslas
2018.05.08
„Metrail“ dilema įmonėms: sumokėti mokestį ar palūkėti 2

Kol Aplinkos ministerija svarsto, ar pasirašyti su verslu taikos sutartį ginče dėl „Metrail“, 1.800 įmonių...

Auga „Kalnapilio-Tauro grupės“ nealkoholinių gėrimų pardavimai

„Kalnapilio-Tauro grupės“ nealkoholinių gėrimų pardavimai litrais per praėjusius metus augo 8,5%.  

Agroverslas
2018.05.07

Verslo žinių pasiūlymai

Siekdami pagerinti Jūsų naršymo kokybę, statistiniais ir rinkodaros tikslais šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“), kuriuos galite bet kada atšaukti.
Sutinku Plačiau