Nepaisant ribojimų, „Švyturio–Utenos alaus“ pajamos pernai kilo

Publikuota: 2018-03-12
Rolandas Viršilas, UAB „Švyturys-Utenos alus“ generalinis direktorius. Vladimiro Ivanovo (VŽ) nuotr.
Rolandas Viršilas, UAB „Švyturys-Utenos alus“ generalinis direktorius. Vladimiro Ivanovo (VŽ) nuotr.

Didžiausios alaus gamintojos UAB „Švyturys-Utenos alus“ pardavimo pajamos, palyginti su 2016 m., išaugo 8%, iki 153 mln. Eur.

Praėję metai Lietuvos aludariams nebuvo lengvi, - alaus vartojimą smukdė gerokai išaugę alkoholio akcizai, nepalankiai aludarių veiklą veikė ir neigiamos demografinės tendencijos – šalyje toliau mažėja gyventojų, taigi ir alaus vartotojų.

„2017 m. Lietuvos alaus rinka, „Nielsen“ duomenimis, sumažėjo dešimtadaliu - 9,2%, o mokesčių inspekcijos duomenimis, dar daugiau – 13%“, - šiandien spaudos konferencijoje sakė Rolandas Viršilas, UAB „Švyturys - Utenos alus“ (ŠUA)  generalinis direktorius.

Mažiau alkoholinių gėrimų Lietuvoje pernai pardavė ir ŠUA, visgi aludarė skelbia pernai išlaikiusi anksčiau turėtą alaus rinkos dalį - 40%.

Kompensuoti praradimus ir pasiekti geresnius rezultatus nei 2016 m. ŠUA pernai leido išaugę vandens pardavimai ir padidintas eksportas. ŠUA skelbia, kad jos gaiviųjų gėrimų pardavimai pernai augo 27%.

Rezultatams teigiamo poveikio turėjo ir nealkoholinio bei vadinamo kraftinio alaus populiarėjimas.

Variklis - eksportas

Ponas Viršilas skaičiuoja, kad 2017 m.  ŠUA gėrimų eksportas paaugo 14%  – iki 32 mln. l.

Kitose  šalyse gamintoja parduoda beveik penktadalį savo produkcijos.

Didžiausios ŠUA eksporto rinkos pernai buvo Jungtinė Karalystė, Airija, Rusija, Gana, Baltarusija. Šiuo metu Lietuvos aludarė skelbia aktyviai tvirtinanti pozicijas Liuksemburge, Naujoje Zelandijoje, Tanzanijoje, Libane.

Pasak p. Viršilo, pavyzdžiui, Ganoje sidro parduodama daugiau nei visoje Lietuvoje.

„Šnekame ir su Tanzanija, Togu, matome ten augimo potencialą“, - mini p. Viršilas.

Šiemet ŠUA planuoja toliau auginti pardavimus visose pagrindinėse eksporto rinkose.

Rinkos tendencijos

Ponas Viršilas mini dvi pagrindines 2017 m. rinkos tendencijas: pirmoji - alkoholio prieinamumo ribojimai bei akcizų politika, antroji -  stiprėjanti alaus kultūra, kurią liudija tai, kad žmonės vis dažniau renkasi kraftinį bei nealkoholinį alų.

Kalbėdamas apie poveikį, kurį Lietuvos alkoholio rinkai ir vartotojų elgesiui padarė nuo pernai kovo 1 d. pakilę akcizai, p. Viršilas sakė, kad akcizų dėl tokios mokesčio politikos išties surinkta daugiau.

„Tačiau neramina tai, kad nors alaus rinka susitraukė, „Nielsen“ duomenimis, 9%, o pagal VMI duomenis,- net 13 %, tačiau stiprus alkoholis krito tik 3%. Tai leidžia teigti, kad dėl tokios akcizų politikos vartotojas pereina prie stipraus alkoholio. Mano galva, didesnė blogybė yra apgirsti nuo degtinės, nei nuo alaus“, - teigė p. Viršilas.

Taip pat jis minėjo, kad dėl tokios alkopolitikos Lietuvos gyventojai važiuoja apsipirkti pas kaimynus.

„Tai rodo skaičiai: štai Latvijoje alaus pernai parduota 6% daugiau, kai užpernai ši rinka pas kaimynus buvo kritusi daugiau kaip 13%“, - teigia jis.

2018-ųjų prognozės

Pasak ŠUA vadovo,  šiemet tendencijos Lietuvos aludariams lieka nepalankios, alaus rinkos mažėjimas dugno dar nepasiekė, tad ir šiemet darbo vietų skaičius bei mokestiniai įnašai šiame segmente mažės.

ŠUA duomenimis, 2018 m. sausį Lietuvos alaus rinka buvo 7,2% mažesnė nei tą patį mėnesį pernai.

Ribojimai išryškino ir dar vieną naują pokytį – vis daugiau alaus parduodama pakuotėse, - tai yra dideliais kiekiais. Šių metų sausį (lyginant su pernykščiu sausiu) šis rodiklis išaugo 46%.

Ponas Viršilas prognozuoja, kad 2018 m. visa Lietuvos alaus rinka pagal kiekį kris kiek mažiau nei pernai - apie 7%.

Tuo tarpu ŠUA pajamas prognozuojama šiemet didėsiant 4-5%, daugiau tikimasi uždirbti ir pelno.

„Augimo varikliai šiemet išliks eksportas, nealkoholinių gėrimų segmentas. Be to, didėjančios Lietuvos žmonių pajamos leidžia tikėtis, kad dalis vartotojų nuo pigesnio stipraus alaus pereis prie brangesnio, o tai irgi turėtų teigiamai veikti mūsų įmonės rodiklius. Be to, Lietuvoje norime atsikovoti dalį rinkos iš konkurentų – pavyzdžiui, Baltarusijos gamintojų“, - kalbėjo p. Viršilas.

Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Gauk nemokamą AGROVERSLO savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:















Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
„Pieno žvaigždės“ patrigubino pelną

Preliminariais neaudituotais duomenimis,  „Pieno žvaigždės“ pardavimų pajamos per pirmus šešis 2018 m.

Agroverslas
2018.09.25
Kepinių gamybos milžinė „pažaliavo“

„Grupo Bimbo“, duonos ir konditerijos gaminių milžinė, paskelbė, kad iki 2025 m. visa kompanijos sunaudojama...

Vadyba
2018.09.25
GPAIS rakštis: svarstomas naujas pereinamojo laikotarpio terminas Premium 5

Verslininkams su nerimu laukiant spalio 1 d., kai baigiasi Vieningos gaminių, pakuočių ir atliekų apskaitos...

Finansai
2018.09.25
„Arvi“ į kalakutų kompleksą Baltarusijoje investuoja 48 mln. Eur 4

Marijampolės „Arvi ir Ko“ į kalakutų auginimo ir perdirbimo kompleksą Baltarusijoje investuoja 48 mln. Eur,...

Pramonė
2018.09.25
„Auga Group“ vadovas: ekologiškas maistas nėra prabangos prekė 10

Kęstutis Juščius, „Auga Group“ valdybos pirmininkas, įsitikinęs, kad gamintojams atėjo puikus laikas...

Agroverslas
2018.09.22
Veryga žada eliminuoti iš mokyklų valgiaraščių sudarytojų verslininkus 3

Ministras Aurelijus Veryga žada išbraukti galimybę verslininkams dalyvauti sudarant mokyklų valgiaraščius.

Agroverslas
2018.09.20
Uždrausta prekiauti šokoladų „Kinder“ partija

Valstybinė maisto ir veterinarijos tarnyba (VMVT) informuoja, kad iš rinkos surenkama šokoladų „Kinder“...

Agroverslas
2018.09.20
Lietuviškas medus pradedamas eksportuoti į Japoniją

Lietuviškas medus jau pasieks ir Japonijos gyventojus. Šių metų pabaigoje čia pirmąją 10 tonų lietuviško...

Agroverslas
2018.09.19
„Coca-Cola“ svarsto apie gėrimų su kanapėmis gamybą 1

Gaiviųjų gėrimų gamintoja „Coca-Cola“ žvalgosi į sparčiai augančią gėrimų su kanapėmis rinką. Bendrovė...

Agroverslas
2018.09.18
Maisto pramonės gigantai atsigręžė į startuolius – skatina ne tik altruizmas 2

Pastaruoju metu apie savo startuolių akceleracijos programas pranešė tokie maisto pramonės gigantai kaip...

Agroverslas
2018.09.18
„Akvatera“ investuoja 4,3 mln. Eur į gamyklos atnaujinimą

Lietuvių naminių gyvūnų pašarų gamykla „Akvatera“ modernizacijai skiria 4,3 mln. Eur. Už 3,5 mln. Eur jau...

Agroverslas
2018.09.18
Rugpjūtį pieno supirkimo kaina mažėjo 0,1%

Rugpjūčio mėnesį, palyginus su liepa, vidutinė natūralaus pieno supirkimo kaina mažėjo 0,1% ir siekė 257,4...

Agroverslas
2018.09.18
Kinija iš Lietuvos norėtų importuoti daugiau jautienos ir grūdinių produktų

Kinija pasirengusi importuoti daugiau lietuviškos jautienos ir iš grūdinių kultūrų gaminamų produktų, po...

Agroverslas
2018.09.17
Maisto pramonės lyderiai: rezultatus lėmė pasaulinės kainų tendencijos Premium

2017 m. maisto pramonės lyderių sąraše dominuoja pieno, žuvų perdirbėjai ir alkoholinių gėrimų gamintojai.

Agroverslas
2018.09.14
Europos Parlamentas ragina gamintojus užtikrinti vienodą produktų kokybę

Europos Parlamentas (EP) ketvirtadienį paragino gamintojus neklaidinti vartotojų ir užtikrinti, kad...

Žuvų perdirbėjai žaliavų krizę išgyveno, naujas iššūkis – darbo jėga Premium 3

Dėl žaliavų kainų krizės 2016 m. žuvų perdirbėjams nebuvo lengvi. Vis dėlto Lietuvos žuvų perdirbimo...

Agroverslas
2018.09.11
„Nestle“: iki 2025 m. visa mūsų pakuotė bus perdirbama arba daugkartinė 1

Šveicarijos maisto milžinė „Nestle“ skelbia kad iki 2025 m. visa kompanijos naudojama pakuotė bus perdirbama...

Pramonė
2018.09.10
Mėnesio sandoris: „Coca-Cola“ žengia į kavinių verslą 5

JAV gėrimų milžinė „Coca-Cola“ paskutiniąją praėjusios vasaros dieną  pranešė apie 4,3 mlrd. Eur vertės...

Rinkos
2018.09.10
Ekspertų verdiktas, ar reikia užstato sistemos vyno ir degtinės buteliams Premium 8

Seimas rudens sesijoje grįš prie klausimo, ar reikia išplėsti Lietuvoje veikiančią taros užstato sistemą ir...

Pramonė
2018.09.07
Firminės parduotuvės – ne pagrindinis, bet vis dar naudingas prekybos kanalas Premium

Mėsos perdirbėjų nuomonės dėl firminių savo parduotuvių skiriasi. Vienos bendrovės sutinka, kad tai geras...

Agroverslas
2018.09.07

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau