Graikijos ekonomikos problemų iliustracija – alyvuogių aliejaus gamyba

Publikuota: 2017-12-24
Yorgoso Karahalio (Reuters / Scanpix) nuotr.
Yorgoso Karahalio (Reuters / Scanpix) nuotr.

Graikijoje geltonuoju auksu dar vadinamo alyvuogių aliejaus gamyba yra populiari veikla šioje šalyje. Tačiau didžioji dalis kokybiškos produkcijos yra bevardė ir vėliau sumaišoma su itališku aliejumi.

Yiannis Skiadas, Graikijos alyvuogių aliejaus gamintojas, galėtų uždirbti beveik tris kartus daugiau, jeigu pardavinėtų aliejų su savo prekės ženklu. Tačiau tam reikia investicijų į daugelį sričių, nuo gamybos iki rinkodaros. Greiti pinigai iš Italijos atrodo paprastesnis kelias ekonominės krizės nustekentoje valstybėje, rašo „The Wall Street Journal“.

Graikijos alyvuogių aliejaus sektorius yra ryškus valstybės ekonomikos smukimo pavyzdys. Jis parodo, kad šalis išlieka itin nekonkurencinga, nepaisant daugelio metų pastangų ją vėl pastatyti ant kojų.

Pietų Europos valstybės klimatas yra palankus žemės ūkiui, o nuo 2010-ųjų, prasidėjus skolų krizei, kaštai šiame sektoriuje sumažėjo 22%. Tačiau ūkininkai nesugeba tuo pasinaudoti ir išvežti savo produkcijos į užsienį.

Bendra Graikijos eksporto vertė pernai smuko, nepaisant pastangų jį skatinti. Naujausia „Ernst & Young” apklausa rodo, kad vos 2,5% šalies įmonių eksportuoja savo produkciją.

Verslininkai sako, kad paskolas iš bankų gauti sunku, o neefektyvi šalies biurokratija ilgai tvarko eksportui reikalingus dokumentus. Su panašiomis problemomis susiduria ir kiti Graikijos žemės ūkio sektoriai – persikų augintojai ar vyno gamintojai.

Nesugebėjimas sėkmingai veikti pasaulinėje alyvuogių aliejaus rinkoje yra itin skausmingas, pažymi „The Wall Street Journal“.

Graikija yra trečia didžiausia gamintoja pasaulyje po Ispanijos ir Italijos, tačiau vos 4% alyvuogių aliejaus pasaulyje parduodama kaip graikiškas, rodo šalies banko 2015-aisiais paskelbta ataskaita.

To priežastis – Graikijos gamintojai susitelkę į didmeninę prekybą ir nemėgina investuoti į prekės ženklus, kurie galėtų konkuruoti užsienyje. Vos 27% Graikijos aliejaus yra eksportuojama kaip firminis produktas, kai Ispanijoje šis rodiklis siekia 50%, o Italijoje – net 80%.

„Graikija neinvestavo į prekės ženklų kūrimą, priešingai nei Ispanija ir Italija. Dabar jiems sudėtinga su jais konkuruoti“, – sako Christina Sakellaridi, Graikijos eksporto asociacijos vadovė.

Skaičiuojama, kad taip valstybė kasmet netenka maždaug 250 mln. USD pajamų.

Dauguma Graikijos ūkių yra šeimos ūkiai, kuriuose dirba ne daugiau nei 10 darbuotojų. Jų mažumas neleidžia jiems investuoti ir mėginti kurti savo prekės ženklų.

Reti tą padariusių ūkininkų pavyzdžiai rodo, kad sukūrus prekės ženklą, iš vieno litro aliejaus galima uždirbti per 4 Eur. Parduodant didmenininkams, dažniausiai į Italiją, uždarbis siekia vos 0,1-0,2 Eur už litrą.

[infogram id="066d81d6-a821-428c-bfdf-180baa826654" prefix="l82" format="interactive" title="Alyvuogių aliejaus gamintojų pasaulinė rinkos dalis (%)"]

Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Gauk nemokamą AGROVERSLO savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:















Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
„Vičiūnai ir Ko“ padvigubino pelną 1

„Vičiūnų grupės“ žuvies ir kitos maisto produkcijos platinimu užsiimančios „Vičiūnai ir Ko“ pajamos...

Agroverslas
2018.05.24
Besikeičianti JAV rinka tirpdo maisto pramonės milžinų pelną

Tokiems Amerikos maisto pramonės milžinams kaip „General Mills“, „Campbell Soup“, „Hershey“ ir „Pepsi“ šie...

Agroverslas
2018.05.23
Kinija kirto atliekų vežėjams, šie nori atsiimti iš gamintojų Premium 4

Bėdų dėl „Metrail“ išvargintiems gamintojams – naujas iššūkis. Atliekų vežėjai reikalauja, kad gamintojų ir...

„Orkla Health“ pakeitė pavadinimą

Maisto produktais ir papildais prekiaujanti UAB „Orkla Health“, priklausanti vienam iš didžiausių Norvegijos...

Agroverslas
2018.05.18
Barštys: derybos su „KG Group“ pirkėjais vyksta Premium

Pernai prakalbęs, kad pasaulinė maisto pramonė stambėja ir pavieniui tampa sunku išsilaikyti, Tautvydas...

Pramonė
2018.05.17
Teismas: „Pieno žvaigždės“ negali naudoti „Liliputo“ ženklo 1

Teismas uždraudė vienai didžiausių pieno perdirbimo įmonių „Pieno žvaigždės“ naudoti Lukšių pieninės sūrio...

Agroverslas
2018.05.14
„Kalnapilio-Tauro grupės“ pardavimai pernai ūgtelėjo 5% 1

Danijos „Royal Unibrew“ grupės valdoma antros pagal dydį Lietuvos alaus gamintoja „Kalnapilio-Tauro grupė“...

Agroverslas
2018.05.14
Londone norima uždrausti greitojo maisto reklamas 2

Sadiqas Khanas, Londono meras, miesto viešajame transporte nori uždrausti greitojo maisto reklamas. Taip jis...

Agroverslas
2018.05.12
„Pienas LT“ generaliniu direktoriumi paskirtas Mantas Rudaitis

ŽŪK „Pienas LT“ valdybos sprendimu „Pienas LT“ generalinio direktoriaus pareigas pradeda eiti Mantas...

Vadyba
2018.05.10
„Coca-Cola“ visose Baltijos šalių mokyklose ribos prekybą gėrimais su pridėtiniu cukrumi 1

Tarptautinė nealkoholinių gėrimų gamybos lyderė „Coca-Cola“ Baltijos šalyse išplėtė jos iniciatyva pradinėse...

Agroverslas
2018.05.08
„Metrail“ dilema įmonėms: sumokėti mokestį ar palūkėti 2

Kol Aplinkos ministerija svarsto, ar pasirašyti su verslu taikos sutartį ginče dėl „Metrail“, 1.800 įmonių...

Auga „Kalnapilio-Tauro grupės“ nealkoholinių gėrimų pardavimai

„Kalnapilio-Tauro grupės“ nealkoholinių gėrimų pardavimai litrais per praėjusius metus augo 8,5%.  

Agroverslas
2018.05.07

Verslo žinių pasiūlymai

Siekdami pagerinti Jūsų naršymo kokybę, statistiniais ir rinkodaros tikslais šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“), kuriuos galite bet kada atšaukti.
Sutinku Plačiau