Graikijos ekonomikos problemų iliustracija – alyvuogių aliejaus gamyba

Publikuota: 2017-12-24
Yorgoso Karahalio (Reuters / Scanpix) nuotr.
Yorgoso Karahalio (Reuters / Scanpix) nuotr.

Graikijoje geltonuoju auksu dar vadinamo alyvuogių aliejaus gamyba yra populiari veikla šioje šalyje. Tačiau didžioji dalis kokybiškos produkcijos yra bevardė ir vėliau sumaišoma su itališku aliejumi.

Yiannis Skiadas, Graikijos alyvuogių aliejaus gamintojas, galėtų uždirbti beveik tris kartus daugiau, jeigu pardavinėtų aliejų su savo prekės ženklu. Tačiau tam reikia investicijų į daugelį sričių, nuo gamybos iki rinkodaros. Greiti pinigai iš Italijos atrodo paprastesnis kelias ekonominės krizės nustekentoje valstybėje, rašo „The Wall Street Journal“.

Graikijos alyvuogių aliejaus sektorius yra ryškus valstybės ekonomikos smukimo pavyzdys. Jis parodo, kad šalis išlieka itin nekonkurencinga, nepaisant daugelio metų pastangų ją vėl pastatyti ant kojų.

Pietų Europos valstybės klimatas yra palankus žemės ūkiui, o nuo 2010-ųjų, prasidėjus skolų krizei, kaštai šiame sektoriuje sumažėjo 22%. Tačiau ūkininkai nesugeba tuo pasinaudoti ir išvežti savo produkcijos į užsienį.

Bendra Graikijos eksporto vertė pernai smuko, nepaisant pastangų jį skatinti. Naujausia „Ernst & Young” apklausa rodo, kad vos 2,5% šalies įmonių eksportuoja savo produkciją.

Verslininkai sako, kad paskolas iš bankų gauti sunku, o neefektyvi šalies biurokratija ilgai tvarko eksportui reikalingus dokumentus. Su panašiomis problemomis susiduria ir kiti Graikijos žemės ūkio sektoriai – persikų augintojai ar vyno gamintojai.

Nesugebėjimas sėkmingai veikti pasaulinėje alyvuogių aliejaus rinkoje yra itin skausmingas, pažymi „The Wall Street Journal“.

Graikija yra trečia didžiausia gamintoja pasaulyje po Ispanijos ir Italijos, tačiau vos 4% alyvuogių aliejaus pasaulyje parduodama kaip graikiškas, rodo šalies banko 2015-aisiais paskelbta ataskaita.

To priežastis – Graikijos gamintojai susitelkę į didmeninę prekybą ir nemėgina investuoti į prekės ženklus, kurie galėtų konkuruoti užsienyje. Vos 27% Graikijos aliejaus yra eksportuojama kaip firminis produktas, kai Ispanijoje šis rodiklis siekia 50%, o Italijoje – net 80%.

„Graikija neinvestavo į prekės ženklų kūrimą, priešingai nei Ispanija ir Italija. Dabar jiems sudėtinga su jais konkuruoti“, – sako Christina Sakellaridi, Graikijos eksporto asociacijos vadovė.

Skaičiuojama, kad taip valstybė kasmet netenka maždaug 250 mln. USD pajamų.

Dauguma Graikijos ūkių yra šeimos ūkiai, kuriuose dirba ne daugiau nei 10 darbuotojų. Jų mažumas neleidžia jiems investuoti ir mėginti kurti savo prekės ženklų.

Reti tą padariusių ūkininkų pavyzdžiai rodo, kad sukūrus prekės ženklą, iš vieno litro aliejaus galima uždirbti per 4 Eur. Parduodant didmenininkams, dažniausiai į Italiją, uždarbis siekia vos 0,1-0,2 Eur už litrą.

[infogram id="066d81d6-a821-428c-bfdf-180baa826654" prefix="l82" format="interactive" title="Alyvuogių aliejaus gamintojų pasaulinė rinkos dalis (%)"]

Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Gauk nemokamą AGROVERSLO savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:















Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
„Roshen“ neslepia prekiaujanti Padniestrėje, moldavai piktinasi 2

Viačeslavas Moskalevskis, „Roshen“ vadovas, patvirtina, kad korporacija prekiauja su separatistinės...

Pramonė
2018.02.22
Surinko milijardą vienkartinių pakuočių 3

Per dvejus metus, praėjusius nuo vienkartinių pakuočių užstato sistemos starto, surinkta 1 mlrd. plastikinių,...

Agroverslas
2018.02.22
„Volfas Engelman“ bendradarbiaus su KTU 6

Kauno alaus gamybos AB „Volfas Engelman“ pasirašė partnerystės sutartį su Kauno technologijos universiteto...

Agroverslas
2018.02.20
KFC uždarė daugumą savo restoranų JK dėl logistikos fiasko 2

Greitojo maisto restoranų tinklas KFC buvo priverstas uždaryti apie du trečdalius savo maitinimo vietų...

Smarkus „Coca-Cola“ kritimas galėjo būti dar didesnis 1

Permainų metus išgyvenusios korporacijos „Coca-Cola Co.“ 2017 m. pajamos palyginti su 2016 m. smuko 15%,...

Agroverslas
2018.02.19
„Vilniaus duona“ atsiriekė beveik 38% duonos rinkos 3

Nauji produktai ir augantis eksportas UAB „Vilniaus duona“ pardavimo pajamas pernai padidino 7% –nuo 31,7 iki...

Pramonė
2018.02.14
Augo „Heineken“ pelnas ir pajamos

Nyderlandų „Heineken“, antroji didžiausia alaus gamintoja pasaulyje, pirmadienį paskelbė apie geresnį nei...

ES vykdys dvejopos kokybės maisto produktų tyrimą

Po kelių mėnesių Europos Sąjungoje (ES) bus pradėtas koordinuotas dvejopos kokybės maisto produktų tyrimas,...

Verslo aplinka
2018.02.05
Estijos pienininkai kartu statys aliejinę

Penki Estijos pieno kooperatyvai ir vienuolika žemės ūkio produkcijos gamintojų praneša drauge...

Pramonė
2018.02.05
Sūrių ir jogurtų karai tęsiasi Premium

Graikiškas jogurtas arba fetos sūris gali būti gaminamas tik Graikijoje, o itališkus pavadinimus turintys...

Agroverslas
2018.02.05
Menkiausias obuolių derlius per dešimtmetį kelia kainas 1

Obuolių derlius ir šių vaisių kainos Europos Sąjungoje (ES) šį sezoną yra didžiausios per pastarąjį...

Agroverslas
2018.02.04
Gamykla tik bandoma, o pirkėjų jau netrūksta Premium 1

Viena didžiausių šalies pieno pramonės bendrovių Vilkyškių pieninė jau bando Tauragėje pastatytą išrūgų...

Agroverslas
2018.02.02
Aplinkos ministras: nuo naujų „Metrail“ skandalų apsaugos garantai 5

Skandalui dėl „Metrail“ kaistant, aplinkos ministras atliekų sektoriuje pažadėjo pokyčių, leisiančių geriau...

Daržovėms Latvijoje sumažintas PVM, bet jos brangesnės negu Lietuvoje ar Estijoje 4

Latvijoje vaisiai ir daržovės vis tiek kainuoja brangiau negu Lietuvoje ar Estijoje, nors joms taikomas kur...

Derybos dėl milijoninių baudų ima buksuoti Premium 4

Aplinkos ministras, pareiš­kęs, kad pagrindo taikos sutarčiai dėl „Metrail“ nesu­tvarkytų pakuočių atliekų...

Verslo žinių pasiūlymai

NEMOKAMI specializuoti savaitraščiai

NEMOKAMI specializuoti savaitraščiai

Nepraleiskite savo srities naujienų

„Verslo žinių“ akademija

„Verslo žinių“ akademija

Išsamūs praktiniai mokymai ne didesnėse nei 14 dalyvių grupėse

Pažintinis žurnalas

Pažintinis žurnalas

Tiems, kas brangina savo laisvalaikį ir domisi rytojumi

Nepamirštamos kelionės laiku

Nepamirštamos kelionės laiku

Kas mėnesį laukia nauji įspūdžiai ir netikėti atradimai

Siekdami pagerinti Jūsų naršymo kokybę, statistiniais ir rinkodaros tikslais šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“), kuriuos galite bet kada atšaukti.
Sutinku Plačiau