Lietuvos gamintojai turi galimybių įsijungti į ekologiškų produktų varžybas

Publikuota: 2018-12-17
Vladimiro Ivanovo (VŽ) nuotr.
Vladimiro Ivanovo (VŽ) nuotr.

Ekologiški produktai darysis įvairesni, o jų pardavimai augs – tokios jų vartojimo tendencijos visai priešingos nuogąstavimams, kad natūralumo ir ekologijos banga ar mada ėjo ir praėjo. Būtent taip tvirtino ne vienas smulkusis, prieš kelerius metus puolęs atverti natūralių produktų krautuvėlės duris ar kūręs kitą sveikos gyvensenos pamatais grįstą verslą.

Povilas Sugintas, „Euromonital International“ vyresnysis analitikas, svarsto, kad skeptiškas požiūris yra sunkiai paaiškinamas, nes kol kas dar nė viena valstybė ir nė vienas regionas nuo sveikos gyvensenos nenusigręžė, o natūralaus maisto, kosmetikos ar sveikatos priežiūros produktų pardavimai tik auga.

„Žinoma, pavienių nusivylimo atvejų vienais ar kitais prekių ženklais pasitaiko, dažniausiai tai – neišsipildžiusių lūkesčių pasekmė, bet ji nepakeičia ilgalaikių tendencijų. Tuo pat metu gamintojai kartais pervertina savo galimybes: net ir labiausiai pažengusiose rinkose bendra natūralių ar ekologiškų produktų rinkos dalis nepasiekia dviženklio skaičiaus“, – sako p. Sugintas.

Pašnekovas nurodo, kad tokia rinkos dalis neviršijama ne tik dėl riboto aukštas pajamas gaunančių gyventojų skaičiaus. Kol kas ribotas yra ir tokių produktų asortimentas – kai kurių maisto produktų kategorijos vis dar neturi ekologiškų produktų.

„Kaip dažnai būna, natūralių produktų dominavimas socialinėje medijoje sudaro kiek iškreiptą vaizdą, kuris nesutampa su eurais ir parduotų pakuočių skaičiumi“, – palygina p. Sugintas.

Analitiko teigimu, natūralių ir ekologiškų produktų populiarumo augimą lemia ir nauji prekybos būdai. Didiesiems prekybininkams po 2008 m. krizės ieškant verslo optimizavimo kelių, buvo apkarpytas asortimentas, sumažinęs lentynų vietos nišiniams produktams – sveikesnių produktų gamintojams.

„Tačiau šiandien vis daugiau prekių ženklų stengiasi organizuoti prekybą taip, kad turėtų tiesioginį kontaktą su pirkėju. Toks modelis parankus net tik finansiškai, nes mažmenininko marža lieka gamintojui, bet ir tuo, kad padeda geriau pažinti savo vartotoją ir gauti grįžtamąjį ryšį“, – nurodo p. Sugintas.

Kalbant apie didesnes Lietuvos gamintojų galimybes realizuoti savo produkciją, ekspertas užsimena ir apie entuziazmą, kuris, pasirodo, irgi yra svarbus, nes tokių produktų vartotojai jaučia, kiek pats gamintojas tiki savo idėja.

„Tuo pat metu dalis lietuvių, panašu, būtų nieko prieš gaminti privačios etiketės ženklus kitiems prekybininkams. Lyg ir nieko blogo, tačiau tokiu atveju jie rizikuoja stoti į vieną gretą su šimtais kitų tiekėjų, o tai jau niekur nevedančių varžybų dėl mažiausios kainos pradžia“, – apibendrina P. Sugintas, „Euromonitor International“ vyresnysis analitikas.

Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

EK siūlo didinti kainų skaidrumą maisto produktų grandinėje

Europos Komisija (EK) pristato savo trečią nuo tada, kai uždraudė nesąžiningos prekybos praktiką ir pagerino...

Pramonė
2019.05.22
Jauniesiems ūkininkams įsikurti – 13 mln. Eur 2

Jaunieji ūkininkai nuo birželio 3 d. iki liepos 31 d. bus kviečiami teikti paraiškas iki 40.000 Eur paramai...

Pramonė
2019.05.22
Ekspertai: ką turime žinoti apie grūdų kenkėjų naikinimą? Verslo tribūna

Nors Lietuvoje vyravo pavasario sausra, baigiantis šiam metų laikui ūkininkai jau suka galvą, kaip paruošti...

Pramonė
2019.05.22
Ledų gamintojai vasarą žvalgosi į termometrą, kai šalčiau – į eksporto rinkas Premium

Šiaurės ir Vakarų Europos gyventojams ledus kremtant ištisus metus, Lietuvos gamintojai vis dar žvalgosi į...

Pramonė
2019.05.22
G. Surplys atleido NMA vadovą E. Bėrontą 4

Valstybės saugumo departamentui (VSD) balandį pareiškus, kad Nacionalinės mokėjimo agentūros (NMA) vadovas...

Pramonė
2019.05.21
Kuo toliau nuo didmiesčių, tuo sunkiau parduoti ekologiškus produktus

Sveikos gyvensenos bumas labiausiai juntamas didmiesčiuose. Tačiau ir atokesniuose miestuose ekologiškų...

Gazelė
2019.05.18
Įvesdama naują prekės ženklą „Mantinga“ bėgo nuo klišių 16

Marijampolės „Mantinga“ įveda naują sumuštinių prekės ženklą „Food on Foot“.

Rinkodara
2019.05.17
G. Surplys Kinijoje sieks paspartinti lietuviškų grūdų eksportą 4

Žemės ūkio ministras Giedrius Surplys trečiadienį lankosi Kinijoje, kur sieks paspartinti lietuviškų grūdų...

Pramonė
2019.05.15
NMA vadovas E. Bėrontas negali dirbti su slapta informacija

Pernai rugsėjį teismo sprendimu į darbą grąžintas Nacionalinės mokėjimo agentūros (NMA) vadovas Erikas...

Pramonė
2019.05.14
Bus kuriama žemės ūkio verslo analizės sistema

Žemės ūkio ministerija (ŽŪM), įgyvendindama Europos Sąjungos (ES) struktūrinių fondų finansuojamą projektą,...

Pramonė
2019.05.14
ŽŪM Kaune sulaukė V. Matijošaičio įmonės pasiūlymo 20

Žemės ūkio ministerijos skelbtam patalpų nuomos Kaune konkursui pasiūlymą pateikė ir miesto mero Visvaldo...

Statyba ir NT
2019.05.14
Didžiausiam aludariui pasaulyje – 200 mln. Eur bauda dėl brangaus alaus Belgijoje 3

Europos Komisija (EK) didžiausiam pasaulyje aludariui – Belgijos „Anheuser-Busch InBev“ – skyrė 200 mln. Eur...

Pramonė
2019.05.13
Kuo toliau nuo didmiesčių, tuo ekologiškų produktų nori mažiau 2

Sveikos gyvensenos bumas labiausiai jaučiasi didmiesčiuose. Tačiau ir atokesniuose miestuose paklausa...

Gazelė
2019.05.12
Pelnui uždirbti užtenka ir nedidelių plotų kaime

Lietuvoje jau tapo įprasta, kad žemdirbiai skundžiasi. Ne tik orais, kurie iš tiesų turi tiesioginę ir vos ne...

Gazelė
2019.05.11
Vilkyškių pieninės pardavimai augo 23%

AB „Vilkyškių pieninė“ konsoliduoti pardavimai šių metų sausio-balandžio mėnesiais buvo 35,2 mln. Eur – 23%...

Pramonė
2019.05.10
Pelningai dirbęs „Pienas LT“: svarbiausias tolesnio augimo veiksnys – Kinija Premium

Žemės ūkio kooperatyvas „Pienas LT“, dvejus metus iš eilės dirbęs nuostolingai, pernai skaičiavo pelną.

Pramonė
2019.05.10
Kiaulių marui plintant Europoje ir Azijoje JAV mėsininkai skaičiuoja naudą

JAV mėsos perdirbėjas „Tyson Foods Inc“ teigia, kad, Azijoje sparčiai plintant afrikiniam kiaulių marui,...

Pramonė
2019.05.09
Maisto gamintojams supaprastino reikalavimus, palengvinimų žada dar daugiau

Valstybinės maisto ir veterinarijos tarnybos (VMVT) duomenimis, smulkiųjų maisto augintojų, gamintojų ir...

Gazelė
2019.05.09
Netilpę „Maximos“ lentynose, šalia kuria savas parduotuves Premium 1

Didmiesčiuose išpopuliarėję ūkininkų turgeliai mažesnių miestų gyventojus pasieks kita forma – kuriamas...

Gazelė
2019.05.09
„Auga Group“ vadovas: mąstome ne Lietuvos, o viso pasaulio lygiu Premium 12

Per penkerius metus „Auga Group“ iš tradicinio žemės ūkio bendrovės tapo viena ekologinės produkcijos...

Pramonė
2019.05.08

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau