Lietuvos gamintojai turi galimybių įsijungti į ekologiškų produktų varžybas

Ekologiški produktai darysis įvairesni, o jų pardavimai augs tokios jų vartojimo tendencijos visai priešingos nuogąstavimams, kad natūralumo ir ekologijos banga ar mada ėjo ir praėjo. Būtent taip tvirtino ne vienas smulkusis, prieš kelerius metus puolęs atverti natūralių produktų krautuvėlės duris ar kūręs kitą sveikos gyvensenos pamatais grįstą verslą.
Povilas Sugintas, Euromonital International vyresnysis analitikas, svarsto, kad skeptiškas požiūris yra sunkiai paaiškinamas, nes kol kas dar nė viena valstybė ir nė vienas regionas nuo sveikos gyvensenos nenusigręžė, o natūralaus maisto, kosmetikos ar sveikatos priežiūros produktų pardavimai tik auga.
Žinoma, pavienių nusivylimo atvejų vienais ar kitais prekių ženklais pasitaiko, dažniausiai tai neišsipildžiusių lūkesčių pasekmė, bet ji nepakeičia ilgalaikių tendencijų. Tuo pat metu gamintojai kartais pervertina savo galimybes: net ir labiausiai pažengusiose rinkose bendra natūralių ar ekologiškų produktų rinkos dalis nepasiekia dviženklio skaičiaus, sako p. Sugintas.
Pašnekovas nurodo, kad tokia rinkos dalis neviršijama ne tik dėl riboto aukštas pajamas gaunančių gyventojų skaičiaus. Kol kas ribotas yra ir tokių produktų asortimentas kai kurių maisto produktų kategorijos vis dar neturi ekologiškų produktų.
Kaip dažnai būna, natūralių produktų dominavimas socialinėje medijoje sudaro kiek iškreiptą vaizdą, kuris nesutampa su eurais ir parduotų pakuočių skaičiumi, palygina p. Sugintas.
Analitiko teigimu, natūralių ir ekologiškų produktų populiarumo augimą lemia ir nauji prekybos būdai. Didiesiems prekybininkams po 2008 m. krizės ieškant verslo optimizavimo kelių, buvo apkarpytas asortimentas, sumažinęs lentynų vietos nišiniams produktams sveikesnių produktų gamintojams.
Tačiau šiandien vis daugiau prekių ženklų stengiasi organizuoti prekybą taip, kad turėtų tiesioginį kontaktą su pirkėju. Toks modelis parankus net tik finansiškai, nes mažmenininko marža lieka gamintojui, bet ir tuo, kad padeda geriau pažinti savo vartotoją ir gauti grįžtamąjį ryšį, nurodo p. Sugintas.
Kalbant apie didesnes Lietuvos gamintojų galimybes realizuoti savo produkciją, ekspertas užsimena ir apie entuziazmą, kuris, pasirodo, irgi yra svarbus, nes tokių produktų vartotojai jaučia, kiek pats gamintojas tiki savo idėja.
Tuo pat metu dalis lietuvių, panašu, būtų nieko prieš gaminti privačios etiketės ženklus kitiems prekybininkams. Lyg ir nieko blogo, tačiau tokiu atveju jie rizikuoja stoti į vieną gretą su šimtais kitų tiekėjų, o tai jau niekur nevedančių varžybų dėl mažiausios kainos pradžia, apibendrina P. Sugintas, Euromonitor International vyresnysis analitikas.
Pasirinkite jus dominančias įmones ir temas asmeniniu naujienlaiškiu informuosime iškart, kai jos bus minimos Verslo žiniose, Sodros, Registrų centro ir kt. šaltiniuose.
Prisijungti
Prisijungti
Prisijungti
Prisijungti