Lietuvos gamintojai turi galimybių įsijungti į ekologiškų produktų varžybas

Publikuota: 2018-12-17
Vladimiro Ivanovo (VŽ) nuotr.
Vladimiro Ivanovo (VŽ) nuotr.

Ekologiški produktai darysis įvairesni, o jų pardavimai augs – tokios jų vartojimo tendencijos visai priešingos nuogąstavimams, kad natūralumo ir ekologijos banga ar mada ėjo ir praėjo. Būtent taip tvirtino ne vienas smulkusis, prieš kelerius metus puolęs atverti natūralių produktų krautuvėlės duris ar kūręs kitą sveikos gyvensenos pamatais grįstą verslą.

Povilas Sugintas, „Euromonital International“ vyresnysis analitikas, svarsto, kad skeptiškas požiūris yra sunkiai paaiškinamas, nes kol kas dar nė viena valstybė ir nė vienas regionas nuo sveikos gyvensenos nenusigręžė, o natūralaus maisto, kosmetikos ar sveikatos priežiūros produktų pardavimai tik auga.

„Žinoma, pavienių nusivylimo atvejų vienais ar kitais prekių ženklais pasitaiko, dažniausiai tai – neišsipildžiusių lūkesčių pasekmė, bet ji nepakeičia ilgalaikių tendencijų. Tuo pat metu gamintojai kartais pervertina savo galimybes: net ir labiausiai pažengusiose rinkose bendra natūralių ar ekologiškų produktų rinkos dalis nepasiekia dviženklio skaičiaus“, – sako p. Sugintas.

Pašnekovas nurodo, kad tokia rinkos dalis neviršijama ne tik dėl riboto aukštas pajamas gaunančių gyventojų skaičiaus. Kol kas ribotas yra ir tokių produktų asortimentas – kai kurių maisto produktų kategorijos vis dar neturi ekologiškų produktų.

„Kaip dažnai būna, natūralių produktų dominavimas socialinėje medijoje sudaro kiek iškreiptą vaizdą, kuris nesutampa su eurais ir parduotų pakuočių skaičiumi“, – palygina p. Sugintas.

Analitiko teigimu, natūralių ir ekologiškų produktų populiarumo augimą lemia ir nauji prekybos būdai. Didiesiems prekybininkams po 2008 m. krizės ieškant verslo optimizavimo kelių, buvo apkarpytas asortimentas, sumažinęs lentynų vietos nišiniams produktams – sveikesnių produktų gamintojams.

„Tačiau šiandien vis daugiau prekių ženklų stengiasi organizuoti prekybą taip, kad turėtų tiesioginį kontaktą su pirkėju. Toks modelis parankus net tik finansiškai, nes mažmenininko marža lieka gamintojui, bet ir tuo, kad padeda geriau pažinti savo vartotoją ir gauti grįžtamąjį ryšį“, – nurodo p. Sugintas.

Kalbant apie didesnes Lietuvos gamintojų galimybes realizuoti savo produkciją, ekspertas užsimena ir apie entuziazmą, kuris, pasirodo, irgi yra svarbus, nes tokių produktų vartotojai jaučia, kiek pats gamintojas tiki savo idėja.

„Tuo pat metu dalis lietuvių, panašu, būtų nieko prieš gaminti privačios etiketės ženklus kitiems prekybininkams. Lyg ir nieko blogo, tačiau tokiu atveju jie rizikuoja stoti į vieną gretą su šimtais kitų tiekėjų, o tai jau niekur nevedančių varžybų dėl mažiausios kainos pradžia“, – apibendrina P. Sugintas, „Euromonitor International“ vyresnysis analitikas.

Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Gauk nemokamą AGROVERSLO savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:















Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
„Agtech“: investuotojai nusitaikė į žemės ūkio startuolius Premium

Modernių kompiuterinių technologijų pritaikymas žemės ūkyje per paskutinius kelerius metus tampa vis...

Pramonė
2019.03.18
Mėsinę Suvalkijoje išsaugoję brolis ir sesuo kuria firmines parduotuves Premium

Veiklą pradėjus nuo kelionių į potencialių partnerių parduotuves, tiesioginio pardavimo neverta atsisakyti ir...

Gazelė
2019.03.17
3 milijonai tonų plastiko 5

Kompanija „Coca-Cola“ pripažino, kad per metus sunaudoja 3 milijonus tonų plastiko pakuotės.

Pramonė
2019.03.15
„Idavang“ pernai patyrė 2,7 mln. eurų nuostolių

Didžiausia Lietuvoje kiaulių augintoja Danijos kapitalo bendrovė „Idavang“ pernai patyrė 2,7 mln.

Pramonė
2019.03.15
AKM ir kiaulių supirkimo kainos neleido „Idavang“ dirbti pelningai

Po dvejų pelningų metų kiaulių augintoja „Idavang“ praneša patyrusi nuostolių. 2018 m. „Idavang“ pardavimo...

Pramonė
2019.03.15
Lietuvoje yra erdvės ekologiškai produkcijai 2

Pernai Lietuvoje veikė 286 sertifikuotos įmonės, užsiimančios ekologiškų produktų perdirbimu, prekyba bei...

Pramonė
2019.03.15
„Stumbras“ dalį gamybos perkels iš Kauno į Alytų

Gamyklas „Stumbras“, „Alita“, „Anykščių vynas“ ir „Gubernija“ valdančios bendrovės „MV Group Production“...

Pramonė
2019.03.14
EP patvirtino taisykles, turinčias pažaboti nesąžiningą prekybininkų elgesį 2

Europos Parlamentas (EP) didele balsų dauguma patvirtino teisės aktą, kuris padės apsaugoti ūkininkus ir...

Pramonė
2019.03.14
Grybų karas: visi vienodi – kiekvienas originalus Premium 1

Dėl šokoladinių grybukų dizaino užvirę teisiniai ginčai tarp Vokietijos ir Lietuvos bendrovių parodė, kad...

Pramonė
2019.03.13
Kova dėl 23 mln. Eur – perdirbėjai pasijuto diskriminuojami Premium 1

Žemės ūkio ministerija (ŽŪM) norėtų, kad 23 mln. Eur ES parama, skirta žemės ūkio produkcijos perdirbėjams,...

Pramonė
2019.03.13
Pirkėjų sveikesnių gėrimų paieškos skatina gamintojų išradingumą

Ekologiškų ir natūralių produktų Lietuva eksportuoja daugiausia, palyginti su Latvija ir Estija. Vis...

Gazelė
2019.03.09
Vieni perdirbėjai skaičiavo nuostolius, kiti rado būdų didinti pelną Premium

Nors visi pieno perdirbėjai sutinka, kad praėję metai nebuvo patys lengviausi, bendrovių rezultatai...

Pramonė
2019.03.07
ES teismo generalinis advokatas: Lietuvos pieno kainų reguliavimas prieštarauja ES teisei 1

Lietuvoje įtvirtinta žaliavinio pieno supirkimo tvarka, draudžianti mokėti skirtingą kainą tos pačios grupės...

Pramonė
2019.03.07
„Delikatesas“ investuoja į paukštieną – galės konkuruoti su lenkais Premium

Nors šalies paukštininkai kalba apie tai, kad konkuruoti su pigesne lenkiška paukštiena darosi vis sunkiau,...

Pramonė
2019.03.06
40 mln. Eur investuojanti „Fazer“ iš avižų luobelių gamins saldiklį 7

„Fazer“ ruošiasi žengti į saldiklių rinką. Bendrovė pranešė investuojanti 40 mln. Eur į ksilitolio, dar...

Pramonė
2019.03.06
„Volfas Engelman“ pajamas augino 10% – pirko ir savi, ir kaimynai Premium 4

„Volfas Engelman“ skaičiuoja, kad praėję metai bendrovei buvo rekordiniai – pardavimo pajamas ji augino 9,9%...

Pramonė
2019.03.05
STT perspėja dėl korupcijos rizikos sertifikuojant ekologinius ūkius 

Žemės ūkio ministerijai (ŽŪM) pakoregavus ekologinių ūkių sertifikavimo taisykles, esama korupcijos rizikos,...

Pramonė
2019.03.05
FNTT tyrimas Panevėžyje: įmonės pinigai į kišenę, bendrovė – į bankrotą 6

Finansinių nusikaltimų tyrimo tarnybos (toliau – FNTT) Šiaulių ir Panevėžio apygardos valdyba, vadovaujant...

Pramonė
2019.03.04
Prakiurdytas produkcijos iš Vietnamo konteineris kainavo 50.000 Eur, bet „Grepo“ plėtros nesustabdė Premium 1

Natūralių gaiviųjų gėrimų gamintojai tvirtina, kad vartotojus vis labiau apimanti sveikatingumo siekiamybė...

Gazelė
2019.03.04
„Auga Group“ 2018 m. patyrė 6,25 mln. Eur nuostolių 12

AB „Auga Group“ pernai dirbo nuostolingai. 2017 m. uždirbusi 5,02 mln. Eur grynojo pelno, 2018 m. bendrovė...

Pramonė
2019.03.01

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau