Kas tai? Prekės ženklas

Sėkmės istorija ant sugriautų žemės ūkio mitų

Publikuota: 2018-02-06

Kiekvienoje bendruomenėje, nesvarbu, ar bendradarbių kolektyve, ar verslo industrijoje – atsiranda tokių, kurie neina su minia.

Dažniausiai į juos žiūrima su lengva pašaipa, kaip į keistuolius. Jei kalbėtume rinkos terminais – nerimtus žaidėjus, į kuriuos atlaidžiai numojama ranka. Tol, kol šie vieną dieną susižeria laimėtojų laurus ir nuščiuvusioje žaidimų aikštelėje įveda savo taisykles.

Tokiais išsišokėliais – gerąja prasme – galima vadinti ir AB „East West Agro“ (EWA) – žemės ūkio technika prekiaujančią bendrovę iš pirmojo rinkos lyderių trejetuko. Įsilieję į technikos pardavėjų gretas, jie sujudino užpelkėjusį rinkos vandenį ir pakeitė ne tik įsisenėjusias jos nuostatas, bet ir visuomenės nuomonę apie ūkininką.

„Kažkas mus yra pavadinęs rinkos pankais. Nedrįsčiau ginčytis. Mes nežiūrėjome, ką daro kiti, kūrėme savo vardą, identitetą, filosofiją. Kol galiausiai tai tapo mūsų išskirtinumu ir stiprybe“, – sako vienas iš bendrovės steigėjų ir savininkų Gediminas Kvietkauskas.

Vardas, kuris parduoda

„East West Agro“ įkurta 2006 m. Taikliai parinktas pavadinimas atspindėjo veiklos esmę: įmonė, jungianti Vakarų gamintojus su Rytų pirkėjais. Dabar daugelis bendrovę žino trumpuoju – „EWA“ – vardu. Įmonė atstovauja žemės ūkio technikos gamintojams „Massey Ferguson“, „Laverda“, „Fella“ ir kitiems – iš viso jos krepšelyje 18 prekių ženklų.

Tačiau 2008 m., kai EWA sukoncentravo savo veiklą Lietuvoje, startinės jos pozicijos auksu netviskėjo. Tradicinėje žemės ūkio rinkoje jau buvo įsitvirtinę didieji žaidėjai su pasaulinių prekių ženklų užnugariu, o verslininkų ir žemdirbių santykiai nepriminė lygiavertės partnerystės.

„Atėjome į verslą, kuriame pirmuoju smuiku griežė skambūs pasaulinių gamintojų vardai ir atsinešėme produktus niekam negirdėtais pavadinimais. Supratome, kad patys turime tapti vardu, kuris darytų įspūdį.“

Taigi vietoje to, kad į pirmą vietą iškeltų grandiozinius pasaulinius prekių ženklus, o sau pasiliktų nematomo pilkojo kardinolo vaidmenį, EWA ėjo į viešumą pati. Ir ėjo skambiai. Įmonės vardas ėmė šmėžuoti ne tik specializuotuose leidiniuose ūkininkams, bet ir plačiai visuomenei skirtoje žiniasklaidoje: laikraščiuose, televizijos reportažuose, populiariuose interneto portaluose, net šou projektuose.

Ji pirmoji iš agroverslo įmonių pradėjo burti bendruomenę socialiniuose tinkluose, aktyviai išnaudoti youtube kanalą. Užmezgė ryšius su Aleksandro Stulginskio universitetu, tapo jo mecenatais, įsteigė vardines stipendijas pažangiausiems studentams

Viešojoje erdvėje EWA taikė visai kitus principus, nei buvo įprasta nišiniam specializuotam verslui. Ne konkuruoti – o tapti nuomonės formuotojais. Eiti į viešumą su šūkiu, kad žemės ūkis – pelningas verslas, o ūkininkas – ne varganas paramos kaulytojas. Parduoti ne tik produktą, bet ir savo vardą.

„Korporatyvinį įvaizdį pradėjome kurti tikrai labai anksti, ypač turint omenyje paties žodžio „korporacija“ reikšmę“, – šypsosi Gediminas Kvietkauskas. Jis pripažįsta, kad EWA įvaizdis kartais būdavo didesnis nei pati įmonė, nors jos pajamos stabiliai augo kasmet nuo pat starto pradžios. Tuo metu nei jis pats, nei jo bendražygiai neįsivaizdavo, ką atneš visa ši aktyvi viešinimo kampanija. Visgi ilgainiui pastebėjo, kad atpažįstamumas sugrįžta bumerangu, ir kartais visiškai ne iš ten, kur galėtum tikėtis.

nuotrauka::1 right nocrop

Ypač akivaizdžiai žinomumas triumfavo 2015 m., kai pasaulinė žemės ūkio technikos gamintoja „Massey Fergusson“ ėmė žvalgytis naujo atstovo Lietuvoje. Svarstyklės nusviro EWA naudai be didelių jos pastangų – darbas jau buvo nudirbtas iki tol. „Massey Fergusson“ ne tik ilgai nesvarsčiusi pasirinko kompaniją savo produkcijai atstovauti, bet ir padarė nemažai išlygų frančizės reikalavimuose: EWA vardas Lietuvoje tuo metu turėjo didesnį svorį, nei tarptautinės milžinės, ir ši tai puikiai suprato.

O EWA komanda dar sykį įrodė, kad turimą žmonių pasitikėjimo kreditą geba transformuoti į finansinę išraišką: pirmaisiais bendradarbiavimo su „Massey Fergusson“ metais pardavė daugiau nei tris kartus daugiau traktorių, nei buvęs atstovas. Praėjus dar metams, 2017 m., įsitvirtino antroje vietoje pagal parduodamų traktorių skaičių. Ir dar labiau sustiprino lyderio pozicijas – jau kurį laiką bendrovė pirmavo ir kombainų pardavėjų gretose.

Verslininkai ar valstiečiai?

Ilgą laiką EWA sulaukdavo kreivų žvilgsnių iš konkurentų dėl neslepiamos nuomonės, kad parama žemės ūkiui tik iškraipo rinką. Šiandien ir pati rinka, ir jos dalyviai, ir viešoji nuomonė apie ją smarkiai pasikeitusi. Tapo madingas požiūris „Ūkininkas – verslininkas, o ne žmogus su šakėmis, o ūkis – pelną nešanti veikla“.

Pats sektorius įgavo kur kas rimčiau skambantį agroverslo vardą. Ūkiuose dirba naujausiomis technologijomis aprūpinta technika. Aleksandro Stulginskio universitetas po ilgo laiko vėl nesunkiai surenka norinčių studijuoti grupes. Prie šios visuomenės požiūrio slinkties EWA smarkiai prisidėjo, nes tokios vertybės buvo užkoduotos bendrovės prigimtyje nuo pat pradžios.

Savo produktų krepšelyje ateidami į rinką jie teturėjo vieną sunkiausiai parduodamų žemės ūkio technikos produktų – kombainą. Taip pat – užsispyrimą pakeisti įsikerojusį žemės ūkio, kaip iš paramos vegetuojančio sektoriaus įvaizdį. Į žemės ūkį šie rinkos pankai atnešė liberalizmo dvasią. Lozungus pakeitė veiksminga komunikacija, produkto reklamas – apgalvota rinkodara, o globėjišką požiūrį į neva visų engiamą ūkininką – pasiūlymu būti lygiaverčiu partneriu.

Natūralu, kad apie EWA pamažu susibūrė ta ūkininkų bendruomenės dalis, kuriai žemės ūkis reiškė ne ES pinigų medžioklę, o rimtą verslą, kuriame planuojama ir investuojama tada, kai to reikia, o ne laukiant palankios progos.

EWA klientų sąraše – daug jaunosios kartos verslininkų, kurie prieš dešimtmetį tebuvo ūkininkų vaikai ir rinkos senbuviams ne itin rūpėjo. Šiandien šie išsilavinę ir kokybiškos technikos svarbą suprantantys jauni žmonės perima tėvų ūkių valdymą ir savo partneriais renkasi tuos, kuriuos gerai pažįsta dar nuo mokyklos laikų.

„Prekyboje mes nenuveikėme nieko naujo – vadybininkai visur vadybininkai. Tačiau agroverslo komunikacijoje įvykdėme revoliuciją – iki EWA žemės ūkio rinkoje „rinkodara“ tebuvo teorinė sąvoka“, – neabejoja G. Kvietkauskas.

Nedidelė bendrovė per trumpą laiką sugebėjo išaugti iki žemės ūkio technikos lyderių Lietuvoje ir regione. Praėjusiais metais žengė dar vieną kokybinį verslo žingsnį – sėkmingai įgyvendino pirminį viešą akcijų siūlymą (IPO) ir pritraukė 3 mln. eurų kapitalą. Atidariusi pirmąsias savo atstovybes Lietuvoje, dabar ruošia dirvą geografinei EWA plėtrai Baltijos šalyse. Tokiam žingsniui kompaniją paskatino jos tiekėjai – matydami darbo vaisius Lietuvoje, jie nori pakartoti sėkmės istoriją ir kitose šalyse.

„EWA filosofija – tai žaidimas. Nuotykis. Kūrybiškumas. Laisvė veikti – tai puikiai žino mūsų darbuotojai. Ne laisvė nedirbti, bet laisvė dirbti ir daryti klaidas, nebijant bausmės. Bet jei reiktų vienu žodžiu nusakyti, kas yra EWA – tai evoliucija. EWA prisitaiko visur ir visada. Ir kaip parodė patirtis, dažniausiai evoliucionuoja greičiau nei aplink esantys.“

FOTOGALERIJA EWA sėkmės istorija ant sugriautų žemės ūkio mitų (4 nuotr.)

Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Gauk nemokamą AGROVERSLO savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:















Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
„Vilkyškių pieninės“ pajamos mažėjo 1

„Vilkyškių pieninės“ pajamos per 9 šių metų mėnesius siekė 76,17 mln. Eur ir buvo 13% mažesnės nei pernai tuo...

Agroverslas
16:49
„Vilniaus degtinė“ dirbo nuostolingai

Per 2018 m. rugsėjo 30 d. pasibaigusį devynių mėnesių laikotarpį „Vilniaus degtinės“ pardavimo pajamos be...

Agroverslas
16:32
„Vičiūnų“ grupei leista perimti vienvaldę „Baltic Fish Export“ kontrolę

Konkurencijos taryba suteikė leidimą „Vičiūnų“ grupės bendrovei „RREI Logistics“ įsigyti 99,9% bendrovės...

Agroverslas
16:07
Melioracijos įrenginiams atstatyti – 17 mln. Eur

Visos savivaldybės, kurioms skirtas finansavimas, jau pasirašė sutartis su Valstybės žemės fondu dėl Europos...

Agroverslas
13:25
„Linas Agro Group“ augino pajamas, bet pelnas smuko

„Linas Agro Group“ per 2018-2019 finansinių metų 3 mėnesius, pasibaigusius spalį, savo pajamas augino 21%,...

Agroverslas
11:44
Patvirtinti tiesioginių išmokų ir susietosios paramos dydžiai ūkininkams 1

Žemės ūkio ministerija (ŽŪM) apskaičiavo, kaip pareiškėjams bus apskaičiuojamos ir mokamos tiesioginės...

Agroverslas
2018.11.29
Traktorių pardavėjams kaunantis dėl kiekvieno pirkėjo, žemaičiai rado alternatyvą Premium 1

Traktorių rinkoje ankšta net garsių prekės ženklų atstovams, todėl smulkieji turi ieškoti kitų nišų. Mažeikių...

Agroverslas
2018.11.28
„Pepsi“ ir „Coca Cola“ Pakistane investuos 1,4 mlrd. USD

Per keletą ateinančių metų dvi gėrimų gamintojos Pakistane ruošiasi investuoti 1,4 mlrd. USD, pranešė šios...

Agroverslas
2018.11.28
„Groward Group“ į „VG Agrogrūdus“ investuoja 5 mln. Eur

Su Kauno mero Visvaldo Matijošaičio valdoma „Vičiūnų“ grupe susijusi žemės ūkio bendrovių grupė „Groward...

Agroverslas
2018.11.28
Stiprinama maisto kontrolė: slapti pirkėjai ir didesnės baudos

Vyriausybė trečiadienį pritarė Žemės ūkio ministerijos (ŽŪM) siūlymams vykdyti slaptus kontrolinius maisto...

Agroverslas
2018.11.28
Žemės ūkis po 2020 m.: planuoja atgaivinti ištuštėjusį kaimą Premium 5

Žemės ūkio ministerija (ŽŪM) paskelbtoje Baltojoje knygoje, kurioje nubrėžiamos žemės ūkio ir kaimo plėtros...

Agroverslas
2018.11.28
Vizijoje – kaimo viliotinis 8

Žemės ūkio ministerijos (ŽŪM) planuose / vizijoje – parama naujų ūkininkų įsikūrimui apleistose teritorijose...

Agroverslas
2018.11.28
Tyrimas: ko iš maisto pramonės lietuviai tikisi 2025?

Maisto pramonėje artėja pertekliaus amžius. Vartotojai, turėdami kaip niekad daug galimybių rinktis, maistui...

Agroverslas
2018.11.27
Ūkininkai nepajudinami: kaip auginome kiaules, taip ir auginsime Premium

Vasarą po šalį siaučiant afrikiniam kiaulių marui, Žemės ūkio ministerija (ŽŪM) smulkiesiems pasiūlė:...

Agroverslas
2018.11.27
„Pieno žvaigždės“ pajamas augino 2,2% 1

Preliminariais neaudituotais duomenimis, AB „Pieno žvaigždės“ per 9 šių metų mėnesius gavo 130,8 mln. Eur...

Agroverslas
2018.11.27
Žemdirbiai vėl protestuos Briuselyje dėl didesnių tiesioginių išmokų 

Europos Sąjungos (ES) šalių vadovams gruodžio viduryje ketinant svarstyti naują 7 metų ES finansinę...

Agroverslas
2018.11.27
Marijampolė mažina žemės mokestį žemdirbiams

Mažinti žemės mokestį 40% nutarė Marijampolės savivaldybės taryba, tokia nuolaida bus taikoma žemės ūkio...

Agroverslas
2018.11.27
Lietuvos šimtmečiui – 100 iškeltų naujų Vyčio vėliavų Rėmėjo turinys

Kompleksinių sprendimų žemės ūkiui UAB „Scandagra“ ir žinomas autolenktynininkas Benediktas Vanagas...

Agroverslas
2018.11.27
Pareigūnai išaiškino šešėlinės prekybos mėsa grupę – įtarimai pareikšti 37 asmenims

Pareigūnai išaiškino gerai organizuotą asmenų grupę, vykdžiusią didelio kiekio mėsos ir jos produkcijos...

Agroverslas
2018.11.27
„Linas Agro Group“ paukštynas Latvijoje statys 3,7 mln. Eur kainuosiančią skerdyklą

Lietuvos žemės ūkio grupės „Linas Agro Group“ valdomas didžiausias Latvijoje paukštynas „Putnu Fabrika...

Agroverslas
2018.11.27

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau