Kas tai? Prekės ženklas

Sėkmės istorija ant sugriautų žemės ūkio mitų

Publikuota: 2018-02-06

Kiekvienoje bendruomenėje, nesvarbu, ar bendradarbių kolektyve, ar verslo industrijoje – atsiranda tokių, kurie neina su minia.

Dažniausiai į juos žiūrima su lengva pašaipa, kaip į keistuolius. Jei kalbėtume rinkos terminais – nerimtus žaidėjus, į kuriuos atlaidžiai numojama ranka. Tol, kol šie vieną dieną susižeria laimėtojų laurus ir nuščiuvusioje žaidimų aikštelėje įveda savo taisykles.

Tokiais išsišokėliais – gerąja prasme – galima vadinti ir AB „East West Agro“ (EWA) – žemės ūkio technika prekiaujančią bendrovę iš pirmojo rinkos lyderių trejetuko. Įsilieję į technikos pardavėjų gretas, jie sujudino užpelkėjusį rinkos vandenį ir pakeitė ne tik įsisenėjusias jos nuostatas, bet ir visuomenės nuomonę apie ūkininką.

„Kažkas mus yra pavadinęs rinkos pankais. Nedrįsčiau ginčytis. Mes nežiūrėjome, ką daro kiti, kūrėme savo vardą, identitetą, filosofiją. Kol galiausiai tai tapo mūsų išskirtinumu ir stiprybe“, – sako vienas iš bendrovės steigėjų ir savininkų Gediminas Kvietkauskas.

Vardas, kuris parduoda

„East West Agro“ įkurta 2006 m. Taikliai parinktas pavadinimas atspindėjo veiklos esmę: įmonė, jungianti Vakarų gamintojus su Rytų pirkėjais. Dabar daugelis bendrovę žino trumpuoju – „EWA“ – vardu. Įmonė atstovauja žemės ūkio technikos gamintojams „Massey Ferguson“, „Laverda“, „Fella“ ir kitiems – iš viso jos krepšelyje 18 prekių ženklų.

Tačiau 2008 m., kai EWA sukoncentravo savo veiklą Lietuvoje, startinės jos pozicijos auksu netviskėjo. Tradicinėje žemės ūkio rinkoje jau buvo įsitvirtinę didieji žaidėjai su pasaulinių prekių ženklų užnugariu, o verslininkų ir žemdirbių santykiai nepriminė lygiavertės partnerystės.

„Atėjome į verslą, kuriame pirmuoju smuiku griežė skambūs pasaulinių gamintojų vardai ir atsinešėme produktus niekam negirdėtais pavadinimais. Supratome, kad patys turime tapti vardu, kuris darytų įspūdį.“

Taigi vietoje to, kad į pirmą vietą iškeltų grandiozinius pasaulinius prekių ženklus, o sau pasiliktų nematomo pilkojo kardinolo vaidmenį, EWA ėjo į viešumą pati. Ir ėjo skambiai. Įmonės vardas ėmė šmėžuoti ne tik specializuotuose leidiniuose ūkininkams, bet ir plačiai visuomenei skirtoje žiniasklaidoje: laikraščiuose, televizijos reportažuose, populiariuose interneto portaluose, net šou projektuose.

Ji pirmoji iš agroverslo įmonių pradėjo burti bendruomenę socialiniuose tinkluose, aktyviai išnaudoti youtube kanalą. Užmezgė ryšius su Aleksandro Stulginskio universitetu, tapo jo mecenatais, įsteigė vardines stipendijas pažangiausiems studentams

Viešojoje erdvėje EWA taikė visai kitus principus, nei buvo įprasta nišiniam specializuotam verslui. Ne konkuruoti – o tapti nuomonės formuotojais. Eiti į viešumą su šūkiu, kad žemės ūkis – pelningas verslas, o ūkininkas – ne varganas paramos kaulytojas. Parduoti ne tik produktą, bet ir savo vardą.

„Korporatyvinį įvaizdį pradėjome kurti tikrai labai anksti, ypač turint omenyje paties žodžio „korporacija“ reikšmę“, – šypsosi Gediminas Kvietkauskas. Jis pripažįsta, kad EWA įvaizdis kartais būdavo didesnis nei pati įmonė, nors jos pajamos stabiliai augo kasmet nuo pat starto pradžios. Tuo metu nei jis pats, nei jo bendražygiai neįsivaizdavo, ką atneš visa ši aktyvi viešinimo kampanija. Visgi ilgainiui pastebėjo, kad atpažįstamumas sugrįžta bumerangu, ir kartais visiškai ne iš ten, kur galėtum tikėtis.

nuotrauka::1 right nocrop

Ypač akivaizdžiai žinomumas triumfavo 2015 m., kai pasaulinė žemės ūkio technikos gamintoja „Massey Fergusson“ ėmė žvalgytis naujo atstovo Lietuvoje. Svarstyklės nusviro EWA naudai be didelių jos pastangų – darbas jau buvo nudirbtas iki tol. „Massey Fergusson“ ne tik ilgai nesvarsčiusi pasirinko kompaniją savo produkcijai atstovauti, bet ir padarė nemažai išlygų frančizės reikalavimuose: EWA vardas Lietuvoje tuo metu turėjo didesnį svorį, nei tarptautinės milžinės, ir ši tai puikiai suprato.

O EWA komanda dar sykį įrodė, kad turimą žmonių pasitikėjimo kreditą geba transformuoti į finansinę išraišką: pirmaisiais bendradarbiavimo su „Massey Fergusson“ metais pardavė daugiau nei tris kartus daugiau traktorių, nei buvęs atstovas. Praėjus dar metams, 2017 m., įsitvirtino antroje vietoje pagal parduodamų traktorių skaičių. Ir dar labiau sustiprino lyderio pozicijas – jau kurį laiką bendrovė pirmavo ir kombainų pardavėjų gretose.

Verslininkai ar valstiečiai?

Ilgą laiką EWA sulaukdavo kreivų žvilgsnių iš konkurentų dėl neslepiamos nuomonės, kad parama žemės ūkiui tik iškraipo rinką. Šiandien ir pati rinka, ir jos dalyviai, ir viešoji nuomonė apie ją smarkiai pasikeitusi. Tapo madingas požiūris „Ūkininkas – verslininkas, o ne žmogus su šakėmis, o ūkis – pelną nešanti veikla“.

Pats sektorius įgavo kur kas rimčiau skambantį agroverslo vardą. Ūkiuose dirba naujausiomis technologijomis aprūpinta technika. Aleksandro Stulginskio universitetas po ilgo laiko vėl nesunkiai surenka norinčių studijuoti grupes. Prie šios visuomenės požiūrio slinkties EWA smarkiai prisidėjo, nes tokios vertybės buvo užkoduotos bendrovės prigimtyje nuo pat pradžios.

Savo produktų krepšelyje ateidami į rinką jie teturėjo vieną sunkiausiai parduodamų žemės ūkio technikos produktų – kombainą. Taip pat – užsispyrimą pakeisti įsikerojusį žemės ūkio, kaip iš paramos vegetuojančio sektoriaus įvaizdį. Į žemės ūkį šie rinkos pankai atnešė liberalizmo dvasią. Lozungus pakeitė veiksminga komunikacija, produkto reklamas – apgalvota rinkodara, o globėjišką požiūrį į neva visų engiamą ūkininką – pasiūlymu būti lygiaverčiu partneriu.

Natūralu, kad apie EWA pamažu susibūrė ta ūkininkų bendruomenės dalis, kuriai žemės ūkis reiškė ne ES pinigų medžioklę, o rimtą verslą, kuriame planuojama ir investuojama tada, kai to reikia, o ne laukiant palankios progos.

EWA klientų sąraše – daug jaunosios kartos verslininkų, kurie prieš dešimtmetį tebuvo ūkininkų vaikai ir rinkos senbuviams ne itin rūpėjo. Šiandien šie išsilavinę ir kokybiškos technikos svarbą suprantantys jauni žmonės perima tėvų ūkių valdymą ir savo partneriais renkasi tuos, kuriuos gerai pažįsta dar nuo mokyklos laikų.

„Prekyboje mes nenuveikėme nieko naujo – vadybininkai visur vadybininkai. Tačiau agroverslo komunikacijoje įvykdėme revoliuciją – iki EWA žemės ūkio rinkoje „rinkodara“ tebuvo teorinė sąvoka“, – neabejoja G. Kvietkauskas.

Nedidelė bendrovė per trumpą laiką sugebėjo išaugti iki žemės ūkio technikos lyderių Lietuvoje ir regione. Praėjusiais metais žengė dar vieną kokybinį verslo žingsnį – sėkmingai įgyvendino pirminį viešą akcijų siūlymą (IPO) ir pritraukė 3 mln. eurų kapitalą. Atidariusi pirmąsias savo atstovybes Lietuvoje, dabar ruošia dirvą geografinei EWA plėtrai Baltijos šalyse. Tokiam žingsniui kompaniją paskatino jos tiekėjai – matydami darbo vaisius Lietuvoje, jie nori pakartoti sėkmės istoriją ir kitose šalyse.

„EWA filosofija – tai žaidimas. Nuotykis. Kūrybiškumas. Laisvė veikti – tai puikiai žino mūsų darbuotojai. Ne laisvė nedirbti, bet laisvė dirbti ir daryti klaidas, nebijant bausmės. Bet jei reiktų vienu žodžiu nusakyti, kas yra EWA – tai evoliucija. EWA prisitaiko visur ir visada. Ir kaip parodė patirtis, dažniausiai evoliucionuoja greičiau nei aplink esantys.“

FOTOGALERIJA EWA sėkmės istorija ant sugriautų žemės ūkio mitų (4 nuotr.)

Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Gauk nemokamą AGROVERSLO savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:















Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Kalakutų ūkis: dar ne Amerika, bet jau smagu Premium

Vladas ir Vilija Baltuoniai, pirmieji Lietuvoje pradėję auginti kalakutus, pripažįsta, kad pradžia nebuvo...

Agroverslas
11:15
„Vičiūnų grupė“ pelną didino 56% 6

„VG holding“, valdanti maisto gamybos grupę „Vičiūnų grupė“, savo pajamas praėjusiais metais augino 19%, o...

Agroverslas
2018.06.30
„Dojus rental“ – 10 mln. Eur paskola technikos parko plėtrai 3

Tarptautinei žemės ūkio technikos pardavimo ir techninės priežiūros įmonių grupei „Dojus“ priklausanti įmonė...

Agroverslas
2018.06.29
„Auga“ patirtis: prekės ženklas be klišių Premium 8

Dažniausiai prekės ženklo pokyčius paskatina į įmonę atėjęs naujas rinkodaros vadovas arba esminiai pokyčiai...

Rinkodara
2018.06.29
„Mars Lietuva“ į plėtrą investuoja 18 mln. eurų

Vieno didžiausių pasaulyje maisto koncernų „Mars“ valdoma Gargždų maisto gyvūnams gamybos bendrovė „Mars...

Agroverslas
2018.06.29
VPT rekomenduoja Žemės ūkio ministerijai nutraukti 3,1 mln. Eur viešinimo sutartį 1

Viešųjų pirkimų tarnyba (VPT), nustačiusi pažeidimų Žemės ūkio ministerijos (ŽŪM) viešinimo paslaugų...

Rinkodara
2018.06.29
GPAIS rakštis – spręs, ar pratęsti pereinamąjį laikotarpį Premium 4

Birželio 30 d. baigiasi Vieningos gaminių, pakuočių ir atliekų apskaitos informacinės sistemos (GPAIS), kuria...

Grūdininkai skaičiuoja nuostolius dėl sausros, bet aukštesnių kainų nesitiki Premium

Sausra niokoja Lietuvos laukus, grūdininkai skaičiuoja, kokią dalį derliaus dėl to praras, bet tai dar...

Agroverslas
2018.06.29
Dėl sausros šalyje siūloma skelbti ekstremalią situaciją 1

Vyriausybės komisija ketvirtadienį pasiūlė dėl sausros skelbti ekstremalią situaciją valstybės mastu.

Agroverslas
2018.06.28
Auga ruginės duonos pardavimai 1

Nors kvietinė duona išlieka populiariausia, Lietuvoje auga ir ruginės duonos pardavimai. „Vilniaus duona“ tai...

Agroverslas
2018.06.28
A. Juškos šiltnamių ūkis: elgėsi kitaip negu stambieji, dabar patys – tarp didžiausiųjų Premium

Pirkėjai ieško lietuviškų daržovių, todėl prekybos tinklai dairosi ūkininkų, galinčių jas tiekti. Šie galėtų...

Agroverslas
2018.06.28
Kaimo reikalų komitetas siūlo apriboti tiesiogines išmokas ties 150.000 Eur riba 1

Seimo Kaimo reikalų komiteto (KRK) posėdyje kartu su Žemės ūkio ministerijos atstovais aptarta daug žemės...

Agroverslas
2018.06.27
Analizė: liūtys pelno neišplovė – ūkininkų pajamos auga Premium 8

Orai ūkininkų, kaip įprasta, nedžiugina, tačiau statistika turėtų nuteikti kur kas pozityviau. Per pirmąjį...

Agroverslas
2018.06.27
NMA vadovu nori tapti 13 kandidatų

Europos Sąjungos (ES) paramą ūkininkams skirstančios Nacionalinės mokėjimo agentūros (NMA) vadovu nori tapti...

Vadyba
2018.06.27
JK maisto pramonė susidūrė su angliarūgštės trūkumu 1

Savo veiklą laikinai sustabdžius netikėtai dideliam kiekiui angliarūgštės gamintojų, Jungtinėje Karalystėje...

Agroverslas
2018.06.27
VMU teisėsaugai perdavė medžiagą dėl dingusio miško 1

VĮ Valstybinių miškų urėdija (VMU) kreipėsi į Generalinę prokuratūrą, Finansinių nusikaltimų tyrimo tarnybą...

Agroverslas
2018.06.26
„Auga Group“ pretenduoja į Oficialųjį biržos sąrašą

Lietuvos ekologinio ūkininkavimo bendrovės „Auga Group“ akcijos gali būti įtrauktos į prestižinį Oficialųjį...

Rinkos
2018.06.26
Kaip pasiekti, kad pirkėjas sugrįžtų

Kuo smulkesnis verslas, tuo jis turi užmegzti artimesnį ryšį su pirkėju. Ir nesvarbu, ar prekiaujama...

Nesiskundžiantis pajūrio pienininkas: turi būti truputį pamišęs  Premium

Rūpesčių auginant gyvulius apstu, o padėtis pieno rinkoje nedžiugina, tačiau Peskojų kaime, Klaipėdos rajone,...

Agroverslas
2018.06.25
Kiaulių maras plinta – nustatyti 5 nauji židiniai ūkiuose

Per pastarąsias dvi savaites dar penkiose kiaulių laikymo vietose Lietuvoje užfiksuoti afrikinio kiaulių maro...

Agroverslas
2018.06.25

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau