Kas tai? Prekės ženklas

Sėkmės istorija ant sugriautų žemės ūkio mitų

Publikuota: 2018-02-06

Kiekvienoje bendruomenėje, nesvarbu, ar bendradarbių kolektyve, ar verslo industrijoje – atsiranda tokių, kurie neina su minia.

Dažniausiai į juos žiūrima su lengva pašaipa, kaip į keistuolius. Jei kalbėtume rinkos terminais – nerimtus žaidėjus, į kuriuos atlaidžiai numojama ranka. Tol, kol šie vieną dieną susižeria laimėtojų laurus ir nuščiuvusioje žaidimų aikštelėje įveda savo taisykles.

Tokiais išsišokėliais – gerąja prasme – galima vadinti ir AB „East West Agro“ (EWA) – žemės ūkio technika prekiaujančią bendrovę iš pirmojo rinkos lyderių trejetuko. Įsilieję į technikos pardavėjų gretas, jie sujudino užpelkėjusį rinkos vandenį ir pakeitė ne tik įsisenėjusias jos nuostatas, bet ir visuomenės nuomonę apie ūkininką.

„Kažkas mus yra pavadinęs rinkos pankais. Nedrįsčiau ginčytis. Mes nežiūrėjome, ką daro kiti, kūrėme savo vardą, identitetą, filosofiją. Kol galiausiai tai tapo mūsų išskirtinumu ir stiprybe“, – sako vienas iš bendrovės steigėjų ir savininkų Gediminas Kvietkauskas.

Vardas, kuris parduoda

„East West Agro“ įkurta 2006 m. Taikliai parinktas pavadinimas atspindėjo veiklos esmę: įmonė, jungianti Vakarų gamintojus su Rytų pirkėjais. Dabar daugelis bendrovę žino trumpuoju – „EWA“ – vardu. Įmonė atstovauja žemės ūkio technikos gamintojams „Massey Ferguson“, „Laverda“, „Fella“ ir kitiems – iš viso jos krepšelyje 18 prekių ženklų.

Tačiau 2008 m., kai EWA sukoncentravo savo veiklą Lietuvoje, startinės jos pozicijos auksu netviskėjo. Tradicinėje žemės ūkio rinkoje jau buvo įsitvirtinę didieji žaidėjai su pasaulinių prekių ženklų užnugariu, o verslininkų ir žemdirbių santykiai nepriminė lygiavertės partnerystės.

„Atėjome į verslą, kuriame pirmuoju smuiku griežė skambūs pasaulinių gamintojų vardai ir atsinešėme produktus niekam negirdėtais pavadinimais. Supratome, kad patys turime tapti vardu, kuris darytų įspūdį.“

Taigi vietoje to, kad į pirmą vietą iškeltų grandiozinius pasaulinius prekių ženklus, o sau pasiliktų nematomo pilkojo kardinolo vaidmenį, EWA ėjo į viešumą pati. Ir ėjo skambiai. Įmonės vardas ėmė šmėžuoti ne tik specializuotuose leidiniuose ūkininkams, bet ir plačiai visuomenei skirtoje žiniasklaidoje: laikraščiuose, televizijos reportažuose, populiariuose interneto portaluose, net šou projektuose.

Ji pirmoji iš agroverslo įmonių pradėjo burti bendruomenę socialiniuose tinkluose, aktyviai išnaudoti youtube kanalą. Užmezgė ryšius su Aleksandro Stulginskio universitetu, tapo jo mecenatais, įsteigė vardines stipendijas pažangiausiems studentams

Viešojoje erdvėje EWA taikė visai kitus principus, nei buvo įprasta nišiniam specializuotam verslui. Ne konkuruoti – o tapti nuomonės formuotojais. Eiti į viešumą su šūkiu, kad žemės ūkis – pelningas verslas, o ūkininkas – ne varganas paramos kaulytojas. Parduoti ne tik produktą, bet ir savo vardą.

„Korporatyvinį įvaizdį pradėjome kurti tikrai labai anksti, ypač turint omenyje paties žodžio „korporacija“ reikšmę“, – šypsosi Gediminas Kvietkauskas. Jis pripažįsta, kad EWA įvaizdis kartais būdavo didesnis nei pati įmonė, nors jos pajamos stabiliai augo kasmet nuo pat starto pradžios. Tuo metu nei jis pats, nei jo bendražygiai neįsivaizdavo, ką atneš visa ši aktyvi viešinimo kampanija. Visgi ilgainiui pastebėjo, kad atpažįstamumas sugrįžta bumerangu, ir kartais visiškai ne iš ten, kur galėtum tikėtis.

nuotrauka::1 right nocrop

Ypač akivaizdžiai žinomumas triumfavo 2015 m., kai pasaulinė žemės ūkio technikos gamintoja „Massey Fergusson“ ėmė žvalgytis naujo atstovo Lietuvoje. Svarstyklės nusviro EWA naudai be didelių jos pastangų – darbas jau buvo nudirbtas iki tol. „Massey Fergusson“ ne tik ilgai nesvarsčiusi pasirinko kompaniją savo produkcijai atstovauti, bet ir padarė nemažai išlygų frančizės reikalavimuose: EWA vardas Lietuvoje tuo metu turėjo didesnį svorį, nei tarptautinės milžinės, ir ši tai puikiai suprato.

O EWA komanda dar sykį įrodė, kad turimą žmonių pasitikėjimo kreditą geba transformuoti į finansinę išraišką: pirmaisiais bendradarbiavimo su „Massey Fergusson“ metais pardavė daugiau nei tris kartus daugiau traktorių, nei buvęs atstovas. Praėjus dar metams, 2017 m., įsitvirtino antroje vietoje pagal parduodamų traktorių skaičių. Ir dar labiau sustiprino lyderio pozicijas – jau kurį laiką bendrovė pirmavo ir kombainų pardavėjų gretose.

Verslininkai ar valstiečiai?

Ilgą laiką EWA sulaukdavo kreivų žvilgsnių iš konkurentų dėl neslepiamos nuomonės, kad parama žemės ūkiui tik iškraipo rinką. Šiandien ir pati rinka, ir jos dalyviai, ir viešoji nuomonė apie ją smarkiai pasikeitusi. Tapo madingas požiūris „Ūkininkas – verslininkas, o ne žmogus su šakėmis, o ūkis – pelną nešanti veikla“.

Pats sektorius įgavo kur kas rimčiau skambantį agroverslo vardą. Ūkiuose dirba naujausiomis technologijomis aprūpinta technika. Aleksandro Stulginskio universitetas po ilgo laiko vėl nesunkiai surenka norinčių studijuoti grupes. Prie šios visuomenės požiūrio slinkties EWA smarkiai prisidėjo, nes tokios vertybės buvo užkoduotos bendrovės prigimtyje nuo pat pradžios.

Savo produktų krepšelyje ateidami į rinką jie teturėjo vieną sunkiausiai parduodamų žemės ūkio technikos produktų – kombainą. Taip pat – užsispyrimą pakeisti įsikerojusį žemės ūkio, kaip iš paramos vegetuojančio sektoriaus įvaizdį. Į žemės ūkį šie rinkos pankai atnešė liberalizmo dvasią. Lozungus pakeitė veiksminga komunikacija, produkto reklamas – apgalvota rinkodara, o globėjišką požiūrį į neva visų engiamą ūkininką – pasiūlymu būti lygiaverčiu partneriu.

Natūralu, kad apie EWA pamažu susibūrė ta ūkininkų bendruomenės dalis, kuriai žemės ūkis reiškė ne ES pinigų medžioklę, o rimtą verslą, kuriame planuojama ir investuojama tada, kai to reikia, o ne laukiant palankios progos.

EWA klientų sąraše – daug jaunosios kartos verslininkų, kurie prieš dešimtmetį tebuvo ūkininkų vaikai ir rinkos senbuviams ne itin rūpėjo. Šiandien šie išsilavinę ir kokybiškos technikos svarbą suprantantys jauni žmonės perima tėvų ūkių valdymą ir savo partneriais renkasi tuos, kuriuos gerai pažįsta dar nuo mokyklos laikų.

„Prekyboje mes nenuveikėme nieko naujo – vadybininkai visur vadybininkai. Tačiau agroverslo komunikacijoje įvykdėme revoliuciją – iki EWA žemės ūkio rinkoje „rinkodara“ tebuvo teorinė sąvoka“, – neabejoja G. Kvietkauskas.

Nedidelė bendrovė per trumpą laiką sugebėjo išaugti iki žemės ūkio technikos lyderių Lietuvoje ir regione. Praėjusiais metais žengė dar vieną kokybinį verslo žingsnį – sėkmingai įgyvendino pirminį viešą akcijų siūlymą (IPO) ir pritraukė 3 mln. eurų kapitalą. Atidariusi pirmąsias savo atstovybes Lietuvoje, dabar ruošia dirvą geografinei EWA plėtrai Baltijos šalyse. Tokiam žingsniui kompaniją paskatino jos tiekėjai – matydami darbo vaisius Lietuvoje, jie nori pakartoti sėkmės istoriją ir kitose šalyse.

„EWA filosofija – tai žaidimas. Nuotykis. Kūrybiškumas. Laisvė veikti – tai puikiai žino mūsų darbuotojai. Ne laisvė nedirbti, bet laisvė dirbti ir daryti klaidas, nebijant bausmės. Bet jei reiktų vienu žodžiu nusakyti, kas yra EWA – tai evoliucija. EWA prisitaiko visur ir visada. Ir kaip parodė patirtis, dažniausiai evoliucionuoja greičiau nei aplink esantys.“

FOTOGALERIJA EWA sėkmės istorija ant sugriautų žemės ūkio mitų (4 nuotr.)

Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Gauk nemokamą AGROVERSLO savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:















Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Kepsnys mėgintuvėlyje: mėsą jau augina ir mokslininkai

Tikėtina, kad žmonijos populiacija amžiaus pabaigoje pasieks 11 milijardų. Dėl to ūkininkai su laiku jaus vis...

Agroverslas
2018.03.31
Mažiesiems Rusijos aludariams kiša produkcijos skaitiklius

Rusijos valdininkai sumanė įpareigoti mažas alaus daryklas įsirengti skaitiklius, matuojančius pagaminto...

Agroverslas
2018.03.31
Rusija vėl diktuos kviečių kainas pasaulyje 7

Rusijos rinkos tyrimų kompanija „SovEcon“ skelbia, kad kviečių atsargos Rusijoje turėtų pasiekti rekordą –...

Agroverslas
2018.03.30
Į miškus taikosi nomenklatūra: į aukštus postus pretenduoja buvę urėdai Premium 1

Tarp pretendentų vadovauti VĮ Valstybinių miškų urėdijos (VMU) regioniniams padaliniams yra ir buvusių...

Agroverslas
2018.03.30
Ūkininkams – kompensacijos už žuvusius pasėlius 4

Europos Komisija nukentėjusiems nuo praėjusios vasaros liūčių Lietuvos ūkininkams skyrė 9,12 mln. Eur...

Agroverslas
2018.03.30
Šalčiai jaukia trąšų pardavėjų planus Premium

Trąšomis prekiaujančios įmonės pripažįsta, kad niekaip nepasirodantis pavasaris ir per visą Europą...

Agroverslas
2018.03.30
„Žemaitijos pienas“ nenori mokėti 158.000 Eur baudos: skundžia sprendimą

„Žemaitijos pienas“ Vilniaus apygardos administraciniam teismui pateikė skundą dėl Lietuvos banko įmonei...

Rinkos
2018.03.29
Pramoninę pieno gamybą Lietuvoje augina eksportas 1

Augantys lietuviškų pieno gaminių pardavimai eksporto rinkose skatina pieno perdirbėjus didinti pramoninę...

Agroverslas
2018.03.29
Sudegus namams, vilties ir veiklos suteikė išskirtiniai galvijai Premium

„Bjaurus pavasaris, anksčiau tokių retai pasitaikydavo, net liūdna“, – klampodamas per purvą tyliai burba...

Agroverslas
2018.03.29
Investavusi 4,7 mln. „Litagra“ atidarė naują pieninkystės kompleksą 2

Bendrovė „Litagros žemės ūkio centras“ Pakruojo rajone, Meguičionių kaime, atidarė naują Kalpokų ūkio...

Agroverslas
2018.03.28
Ekspertai pradeda tikrinti maisto kokybę mokyklose ir darželiuose 1

Jungtinė mobili Sveikatos apsaugos ministerijos (SAM), Švietimo ir mokslo ministerijos (ŠMM) bei Valstybinės...

Agroverslas
2018.03.28
 „Kietaviškių gausai“ – 7 milijonų Eur banko paskola 1

Bendrovei „Kietaviškių gausa“ SEB bankas suteikė 7,16 mln. Eur paskolą.  Iš jų 4,16 mln. Eur skirti bendrovės...

Agroverslas
2018.03.28
Po akcijų sandorio atsistatydina du „Linas Agro Group“ valdybos nariai

Iš AB „Linas Agro Group“ valdybos traukiasi du nariai. Vienas jų atsistatydina dėl parduotų akcijų, kitas dėl...

Vadyba
2018.03.28
„Gubernijos“ vadovo postą perima Algirdas Čiburys 4

Buvusią alaus daryklos „Gubernijos“ generalinę direktorę Vijoletą Dunauskienę keičia Algirdas Čiburys, AB „MV...

Pramonė
2018.03.28
Vėl bandys parduoti sklypą prie Gariūnų ir 4 įmones: mažina kainą

VĮ Turto bankas balandžio 18 d. aukcionuose bandys dar kartą parduoti valstybei priklausantį sklypą Vilniuje,...

Statyba ir NT
2018.03.28
Pradedamos gyvulininkystės ūkių patikros

Nacionalinės mokėjimo agentūros (NMA) specialistai, siekdami įsitikinti, kaip pareiškėjai laikosi susietosios...

Agroverslas
2018.03.28
Dėl buvusių urėdų postų varžosi po keturis kandidatus

Į VĮ Valstybinės miškų urėdijos (VMU) 26 regioninių padalinių vadovų postus pretenduoja 106...

Agroverslas
2018.03.28
Lietuvoje populiarėja ant kraiko laikomų vištų kiaušiniai 7

Lietuvoje sparčiai populiarėja ant kraiko laikomų vištų kiaušiniai ir auga šios rinkos dalis. Tik praėjusiais...

Agroverslas
2018.03.27
Vanilė tapo brangesnė už sidabrą – gamintojai jau ieško kuo pakeisti šį prieskonį 1

Ledų ir saldumynų gamintojams, besitikintiems mažesnių vanilės kainų, teks nusivilti – nežinomybė dėl...

Agroverslas
2018.03.27
JAV auditoriai Lietuvoje baigė tyrimą dėl mėsos eksporto

Kovo 12–23 Lietuvoje vykęs JAV auditas dėl mėsos ir jos produktų eksporto į JAV baigėsi, praneša Valstybinė...

Agroverslas
2018.03.27

Verslo žinių pasiūlymai

Siekdami pagerinti Jūsų naršymo kokybę, statistiniais ir rinkodaros tikslais šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“), kuriuos galite bet kada atšaukti.
Sutinku Plačiau