„Nestle“ persitvarkys, sieks didesnio pelningumo

Markas Schneideris, Nestle vadovas, pristatė vienos didžiausių pertvarkų bendrovės istorijoje planą. Iš viso gali būti parduota apie dešimtadalis verslo, o jis pakeistas veikla pelningesniuose sektoriuose.
Nestle įsigijimai, pardavimai ar perleidimai gali paveikti per 10% bendrovės pardavimų, sakė p. Schneideris, antradienį pristatydamas savo strategiją investuotojams Londone. Šveicarijos įmonė susitelks į sparčiau augančius verslus, tokius kaip kavos, geriamojo vandens buteliuose, kūdikių maisto ir naminių gyvūnų produktų. Šiuo metu bendrovė mėgina parduoti savo šokolado verslą Amerikoje.
Turime pakeisti kai kurias savo veiklos sritis kitomis. Veiksime ryžtingai, o JAV konditerijos gaminių verslas yra geras to pavyzdys, kalbėjo p. Schneideris.
Be to, Nestle pirmą kartą iškėlė tikslą pasiekti konkretų pelningumo rodiklį, kuris 2020-aisiais turėtų būti 17,518,5%. Pernai jis sudarė 16%.
Pastaruoju metu įmonė susidūrė su investuotojo aktyvisto Danieliaus Loebo ir jo ribotos rizikos fondo Third Point, kuris birželį įsigijo bendrovės akcijų už 3,5 mlrd. USD, spaudimu reformuoti bendrovę ir didinti jos pelningumą.
Nepalankios tendencijos
Tačiau, analitikų nuomone, Nestle užmojai yra gana konservatyvūs ir atsargūs, jie atsilieka nuo konkurentės Unilever išsikeltų tikslų.
Tikslas tikrai yra pasiekiamas. Nors tai patenkins kai kuriuos investuotojus, kiti, tokie kaip p. Loebas, liks nusivylę, Bloomberg cituoja Jeaną Philippeą Bertschy, Bank Vontobel analitiką.
Unilever, kuri šiemet atmetė Kraft Heinz 143 mlrd. USD pirkimo pasiūlymą, iki 2020-ųjų užsibrėžė pasiekti 20% pelningumo ribą.
Nestle pokyčiai atspindi platesnę didžiųjų maisto gamintojų tendenciją pasaulyje. Daugelio masinių visiems žinomų prekės ženklų pardavimams krintant dėl vartotojų siekio rinktis sveikesnius, trumpiau galiojančius ir įdomesnius produktus, tokios įmonės patiria investuotojų spaudimą mažinti sąnaudas ir didinti pelningumą.
50-ies didžiausių vartojimo prekių įmonių pardavimo pajamų augimas pastaruosius septynerius metus nuolat lėtėjo, pernai apskritai fiksuotas 1% nuosmukis, rodo OC&C duomenys, kuriuos cituoja Financial Times. Nestle pardavimai pernai augo 3,2%, lėčiausiai per du dešimtmečius. Lėtėjimas fiksuotas ir besivystančiose rinkose, kuriose Nestle gauna 42% visų pajamų.
Įmonė pastaruoju metu mažino darbuotojų skaičių odos priežiūros gaminių srityje, paskelbė apie planus pirkti kavos ir šviežio maisto verslus. Šį mėnesį Nestle įsigijo kontrolinį Kalifornijos kavinių tinklo Blue Bottle Coffee akcijų paketą.
Praėjusią savaitę mirus Prancūzijos verslininkei Lilianai Bettencourt, LOreal paveldėtojai, pasigirdo kalbų, kad Nestle gali didinti savo dalį įmonėje, kurioje dabar turi 23% akcijų.
Tačiau p. Schneideris, kompanijos vairą perėmęs šių metų sausį, tikino, kad kol kas jokių pokyčių, susijusių su šia įmonės investicija, nenumatoma.
Bendrovės akcijų kaina po p. Schneiderio pranešimo Ciuriche antradienį pakilo 1%.
Rašyti komentarą 0
Prisijungti
Prisijungti
Prisijungti