„Nestle“ persitvarkys, sieks didesnio pelningumo

Publikuota: 2017-09-27
Markas Schneideris,  „Nestle“ vadovas. Deniso Balibouse'o (Reuters / Scanpix) nuotr.
Markas Schneideris, „Nestle“ vadovas. Deniso Balibouse'o (Reuters / Scanpix) nuotr.

Markas Schneideris, „Nestle“ vadovas, pristatė vienos didžiausių pertvarkų bendrovės istorijoje planą. Iš viso gali būti parduota apie dešimtadalis verslo, o jis pakeistas veikla pelningesniuose sektoriuose.

„Nestle“ įsigijimai, pardavimai ar perleidimai gali paveikti per 10% bendrovės pardavimų, sakė p. Schneideris, antradienį pristatydamas savo strategiją investuotojams Londone. Šveicarijos įmonė susitelks į sparčiau augančius verslus, tokius kaip kavos, geriamojo vandens buteliuose, kūdikių maisto ir naminių gyvūnų produktų. Šiuo metu bendrovė mėgina parduoti savo šokolado verslą Amerikoje.

„Turime pakeisti kai kurias savo veiklos sritis kitomis. Veiksime ryžtingai, o JAV konditerijos gaminių verslas yra geras to pavyzdys“, – kalbėjo p. Schneideris.

Be to, „Nestle“ pirmą kartą iškėlė tikslą pasiekti konkretų pelningumo rodiklį, kuris 2020-aisiais turėtų būti 17,5–18,5%. Pernai jis sudarė 16%.

Pastaruoju metu įmonė susidūrė su investuotojo aktyvisto Danieliaus Loebo ir jo ribotos rizikos fondo „Third Point“, kuris birželį įsigijo bendrovės akcijų už 3,5 mlrd. USD, spaudimu reformuoti bendrovę ir didinti jos pelningumą.

Nepalankios tendencijos

Tačiau, analitikų nuomone, „Nestle“ užmojai yra gana konservatyvūs ir atsargūs, jie atsilieka nuo konkurentės „Unilever“ išsikeltų tikslų.

„Tikslas tikrai yra pasiekiamas. Nors tai patenkins kai kuriuos investuotojus, kiti, tokie kaip p. Loebas, liks nusivylę“, – „Bloomberg“ cituoja Jeaną Philippe’ą Bertschy, „Bank Vontobel“ analitiką.

„Unilever“, kuri šiemet atmetė „Kraft Heinz“ 143 mlrd. USD pirkimo pasiūlymą, iki 2020-ųjų užsibrėžė pasiekti 20% pelningumo ribą.

„Nestle“ pokyčiai atspindi platesnę didžiųjų maisto gamintojų tendenciją pasaulyje. Daugelio masinių visiems žinomų prekės ženklų pardavimams krintant dėl vartotojų siekio rinktis sveikesnius, trumpiau galiojančius ir įdomesnius produktus, tokios įmonės patiria investuotojų spaudimą mažinti sąnaudas ir didinti pelningumą.

50-ies didžiausių vartojimo prekių įmonių pardavimo pajamų augimas pastaruosius septynerius metus nuolat lėtėjo, pernai apskritai fiksuotas 1% nuosmukis, rodo OC&C duomenys, kuriuos cituoja „Financial Times“. „Nestle“ pardavimai pernai augo 3,2%, lėčiausiai per du dešimtmečius. Lėtėjimas fiksuotas ir besivystančiose rinkose, kuriose „Nestle“ gauna 42% visų pajamų.

Įmonė pastaruoju metu mažino darbuotojų skaičių odos priežiūros gaminių srityje, paskelbė apie planus pirkti kavos ir šviežio maisto verslus. Šį mėnesį „Nestle“ įsigijo kontrolinį Kalifornijos kavinių tinklo „Blue Bottle Coffee“ akcijų paketą.

Praėjusią savaitę mirus Prancūzijos verslininkei Lilianai Bettencourt, „L‘Oreal“ paveldėtojai, pasigirdo kalbų, kad „Nestle“ gali didinti savo dalį įmonėje, kurioje dabar turi 23% akcijų.

Tačiau p. Schneideris, kompanijos vairą perėmęs šių metų sausį, tikino, kad kol kas jokių pokyčių, susijusių su šia įmonės investicija, nenumatoma.

Bendrovės akcijų kaina po p. Schneiderio pranešimo Ciuriche antradienį pakilo 1%.

Gauk nemokamą PRAMONĖS savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:













Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Rašyti komentarą 0
ES uždraudė prieštaringai vertinamą pesticidą

Europos Sąjungoje nuo 2020 metų bus uždraustas prieštaringai vertinamas pesticidas, siejamas su žmogaus...

Pramonė
2019.12.06
Išlaidoms pūsti valstiečiai traukia konservatorių naudotą superdividendų schemą  Premium 2

2020 m. biudžeto skylėms užkaišyti valstiečių kontroliuojama Sauliaus Skvernelio Vyriausybė tikisi gauti...

Finansai
2019.12.04
Dėl taršos dioksinais Alytuje – rekomendacija skersti gyvulius ir paukščius

Valstybinė maisto ir veterinarijos tarnyba (VMVT) rekomenduoja skersti maistui skirtus gyvulius nuo gaisro...

Pramonė
2019.12.02
„Pieno žvaigždžių“ pajamos šiemet sumažėjo 1,5%

Preliminariais neaudituotais duomenimis, AB „Pieno žvaigždės“ pardavimų pajamos per šių metų pirmus devynis...

Pramonė
2019.11.27
Premjero patarėja žemės ūkio klausimais tapo L. Počikovska 1

Premjero Sauliaus Skvernelio patarėjų komandą trečiadienį papildė buvusi žemės ūkio viceministrė ir ministro...

Verslo aplinka
2019.11.21
Alyvuogių krizė: rekordinis derlius sutirpdė kainas Premium 1

Alyvuogių augintojai ir perdirbėjai kalba apie sektoriaus krizę – dėl rekordiškai didelio derliaus Europoje...

Pramonė
2019.11.21
„Arvi kalakutams“ iškelta restruktūrizavimo byla

Su finansinėmis problemos susidurianti viena pagrindinių „Arvi“ grupės įmonių Marijampolės „Arvi kalakutai“...

Pramonė
2019.11.19
FNTT: įmonė „Geranta ir partneriai“ galėjo nuslėpti 80.000 Eur mokesčių

Tauragės mėsos perdirbimo įmonė „Geranta ir partneriai“ galėjo nuslėpti beveik 80.000 Eur mokesčių,...

Pramonė
2019.11.19

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau