Prekybininkai internete ruošiasi rekordams

Publikuota: 2021-11-14
Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.
svg svg
Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.

Artėjant šventiniam laikotarpiui, dalis prekybininkų laukia ypač gerų pardavimo rodiklių. Pasak jų, prekyba aktyvėja jau dabar, žmonėms siekiant iš anksto apsirūpinti pirkiniais.

Marius Butauskas, prekybos centro internete „Varlė.lt“ įkūrėjas, BNS komentavo, kad šie metai bus rekordiniai.

„Mūsų prekių asortimentas padvigubėjo: klientai gali rinktis iš daugiau nei milijono prekių. Taip pat labai daug naujų klientų atrado „Varlė.lt“ ir dabar teikia prioritetą pirkimui internetu, o ne parduotuvėse. Tikimės 30-50% didesnių pardavimų per šį šventinį laikotarpį, lyginant su 2020 metais“, – sakė M. Butauskas.

Pasak jo, jau dabar pastebima „daug daugiau užsakymų“, o žmonės renkasi internetines parduotuves dėl, verslininko teigimu, didelės rizikos užsikrėsti fizinėse.

Nemokami naujienlaiškiai į savo el. pašto dėžutę:













Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 

„Jau eilę metų pastebime tendenciją, kad vis daugiau lietuvių nelaukia paskutinės dienos ir kalėdines dovanas perka anksčiau. Ko gero, jau daugelis girdėjo, kad šiemet prekės brangsta, o jų pasirinkimas mažėja, todėl racionalūs klientai jas perka jau dabar“, – aiškino jis.

Ernestas Kačerauskas, prekybos centro internete „Pigu.lt“ rinkodaros vadovas, taip pat teigė, kad šiemet fiksuoja aktyvesnę išankstinę kalėdinę prekybą, nepaisant to, jog šis laikas 2020-aisiais pasižymėjo karantino apribojimais, o e. prekyba tuomet buvo iš esmės vienintelis būdas apsirūpinti kalėdinėmis dovanomis.

„Šiam rezultatui turi įtakos daug veiksnių, tarp kurių – ir bendrai augantis e. prekybos populiarumas. Vis gausesnis būrys pirkėjų įsitikina, kad pirkti internetu paprasta, saugu, taupomas laikas, o asortimentas – milžiniškas“, – BNS tvirtino E. Kačerauskas.

Jo teigimu, išankstinės prekybos aktyvumą lėmė ir kalbos apie prekių judėjimo trikdžius pasaulyje, įvairių komponentų trūkumą.

„Žmonės skuba užsitikrinti, kad pageidaujamų prekių sulauks laiku. Tai aktualu tiek elektroninėms, tiek ir fizinėms parduotuvėms“, – sako E. Kačerauskas.

„Tikimės tikrai aktyvaus ir sėkmingo kalėdinio laikotarpio“, – apibendrino jis.

„Varlė.lt“ įkūrėjas M. Butauskas sako, jog daugiau darbuotojų samdyti artimiausiu metu neketina.

„Šiemet įsidiegėme modernias sandėlio ir užsakymų valdymo sistemas, jos labai daug darbų automatizavo ir labai pagreitino procesus“, – kalbėjo verslininkas.

„Pigu.lt“ atstovas sakė, jog kasmet į pagalbą kalėdinės prekybos laikotarpiu įmonė samdo papildomai žmonių: „Šiemet mums reikės apie 100 papildomų darbuotojų.“

Ragina planuotis biudžetą ir nepakliūti į sukčių pinkles

Jūratė Cvilikienė, „Swedbank“ Finansų instituto vadovė, perspėja, kad išlaidoms nesiruošiant iš anksto, gruodį gali laukti finansinis šokas, o sausį – „ir priverstinė finansinė dieta“.

„Svarbu turėti omenyje, kad išlaidų sąrašas paprastai tampa ilgesnis, nei planuota iš pradžių. Šį sąrašą sudaro ne tik dovanos artimiesiems, bet ir šventinės vaišės, dekoracijos, papildomos išlaidos renginių bilietams ir kitiems su šventinėmis tradicijomis susijusiems dalykams“, – teigiama banko pranešime.

J. Cvilikienė pastebi, jog prieš pat šventes augant paklausai gali mažėti dovanų pasiūla, kai kurių paklausių prekių gali imti trūkti, tad nevertėtų atidėti dovanų pirkimo paskutinei savaitei.

„Šiais metais turime beprecedentę situaciją, kai nemažos dalies norimų dovanų galime tiesiog negauti dėl sutrikusių pasaulinės pasiūlos ir logistikos grandinių. Jau nekalbant apie eiles tiek parduotuvėse, tiek pakavimo paslaugų vietose“, – teigė ekspertė.

Pasak J. Cvilikienės, neatidėlioti dovanų pirkimo verta ir dėl praėjusių metų patirties, kai dėl smarkiai išaugusios prekybos internetu bei kurjerių tarnybų užimtumo prieš šventes pirktos dovanos gavėjus neretai pasiekdavo jau pasibaigus šventėms.

Eglės Dovbyšienės, SEB banko Mažmeninės bankininkystės tarnybos vadovės, teigimu, šventinių apsipirkimų skaičius pradeda augti nuo lapkričio mėnesio ir įprastai kyla iki pat gruodžio pabaigos.

Ypač atsiskaitymų internetu skaičius šokteli lapkričio viduryje, per Juodojo penktadienio ar Kibernetinio pirmadienio išpardavimus, taip pat visai prieš Kalėdas ir tarpušvenčiu.

„Pastaraisiais metais pagreitį įgavusi, o per COVID-19 pandemiją piką pasiekusi prekybininkų skaitmenizacija, taip pat sparčiai besikeičiantys visuomenės įpročiai lemia, kad vis daugiau pirkėjų reikiamas prekes įsigyja elektroninėse parduotuvėse. Globalizacija trina sienas tarp vietinės ir tarptautinės prekybos“, – SEB banko pranešime sako E. Dovbyšienė.

„Nors pirkėjams tai labai patogu, deja, patogu ir sukčiams, kuriantiems fiktyvias elektronines parduotuves ir bandantiems išvilioti pirkėjų pinigus“, – įspėja ekspertė.

Anot E. Dovbyšienės, svarbu būti budriems ir tuo atveju, jei iki švenčių pagausėtų piktavalių siunčiamų SMS žinučių, kuriose būtų informuojama apie neva vėluojančią siuntą su dovanomis, ir taip bandoma išvilioti asmeninius duomenis.

Naujienų agentūros BNS informaciją atgaminti visuomenės informavimo priemonėse bei interneto tinklalapiuose be raštiško UAB "BNS" sutikimo draudžiama.

Pasirinkite jus dominančias įmones ir temas – asmeniniu naujienlaiškiu informuosime iškart, kai jos bus minimos „Verslo žiniose“, „Sodros“, Registrų centro ir kt. šaltiniuose.

Tema „Prekyba“
Rašyti komentarą 0
Norite pasiūlyti temą, turite pastabų, pasiūlymų ar klausimų? Parašykite „Verslo žinių“ redaktoriams.

Jei norite suteikti konfidencialios informacijos, rašykite vyr. redaktoriui rolandas.barysas@verslozinios.lt

Kaliningradą apribojimai dusina, svarstoma apie naujus galimus kelius per Lietuvą Premium

Apribojus kai kurių prekių tranzitą į Kaliningrado sritį per Lietuvą, gyventojai pradėjo skųstis...

Pramonė
17:03
Lietuvos oro uostuose – 40 naujų darbo vietų ir kitoks darbdavio įvaizdis

„Aviacija visuomet sujungia ypatingus žmones“ – tai tapo pagrindine idėja, su kuria Lietuvos oro uostai...

Vadyba
14:12
Kaune atidarė aludę, bet vyresniems: hipsteriai renkasi kitur Premium

Įprastų alaus barų yra daug, tačiau erdvių, kur lankytojai renkasi labiau pabendrauti, kartu praleisti laiką,...

Gazelė
13:31
Infliacijos įtaka: „Tesco“ klientai taupo, „Danone“ mažina asortimentą Premium

JK mažmeninės prekybos tinklo „Tesco“ prekybos duomenys rodo, kad kylanti infliacija keičia vartotojų...

Prekyba
2022.07.05
„Homa“ Vilniuje pradėjo prekybinių sandėlių plėtrą

Nekilnojamojo turto plėtros bendrovė „Homa Group“ pranešė sostinėje, greta Vilniaus Vakarinio aplinkkelio,...

Statyba ir NT
2022.07.05
„SCT Lubricants“ grynojo pelno marža viršijo 20% Premium 3

Klaipėdos automobilių alyvų ir skysčių gamybos UAB „SCT Lubricants“ pardavimo pajamos per 2021 metus išaugo...

Pramonė
2022.07.05
„Reitan Convenience Lithuania“ vadovas: drąsinu išmėginti jėgas, jeigu kyla minčių Premium

Saulius Žilėnas, septintą mėnesį pareigas einantis „Reitan Convenience Lithuania“ direktorius, pakeitęs...

Prekyba
2022.07.05
„Normalių rusų“ be prekių nenorėjusi palikti „Decathlon“ visgi užsidaro – stringa tiekimas Premium

Nepaisydama kritikos bangos, boikotų ir agresorei Rusijai taikomų sankcijų, Prancūzijos sporto prekių...

Prekyba
2022.07.05
„Gartner“ prognozuoja pasaulinės kompiuterių ir telefonų rinkos susitraukimą

Tyrimų kompanijos „Gartner“ naujausiomis prognozėmis, tarptautinė asmeninių kompiuterių rinka 2022-aisiais...

Inovacijos
2022.07.04
Maskvos prekybos centrai ištuštėjo: užimtumas žemiausias nuo 2010 m. Premium

Neužimtų prekybinių plotų dalis Maskvos prekybos centruose (PC) per 2022 m. šešis mėnesius padidėjo 1,5 proc.

Prekyba
2022.07.04
„Maximai“ koją pakišo sudėtingos sąlygos regiono rinkoje Premium 3

„Maxima“ žingsnis į obligacijų rinką sudėtingoje situacijoje nepavyko visai taip, kaip tikėtasi. ECB svarsto,...

Rinkos
2022.07.04
„Maxima grupė“ 5 metams pasiskolino su 6,5% pajamingumu

Mažmeninės prekybos grupė 5 metams obligacijomis pasiskolino 240 mln. Eur su 6,25% kuponu ir 6,5% pajamingumu.

Rinkos
2022.07.04
D. Mertinas apie „Vingio Akropolio“ PC: svarbus balansas ir populiariausių prekės ženklų geriausios parduotuvės Premium

Baltijos šalyse prekybos centrus valdanti „Akropolis Group“ parengė daugiafunkcio komplekso „Akropolis...

Prekyba
2022.07.04
Lojalumo kortelė „Mylimiausia“ turės virtualų variantą 1

Viena didžiausių šalyje pirkėjų lojalumo programa „Mylimiausia“ ruošiasi įžengti į virtualią erdvę. Interneto...

Rinkodara
2022.07.03
Klastotės pandemijos metais: padirbti produktai toliau keroja Premium

Lietuvos muitinės duomenimis, 2021 m. sulaikyta daugiau nei 120.000 vienetų prekių, kurios galimai buvo...

Prekyba
2022.07.03
„Aprangos“ grupės apyvarta šiemet augo 57%

„MG grupės“ kontroliuojamos didžiausios Baltijos šalių mažmeninės drabužių prekybos grupės „Apranga“ apyvarta...

Prekyba
2022.07.01
Pernai bendrovės „Bolt“ nuostolis išaugo iki 547,2 mln. Eur 2

„Bolt“ prekės ženklą naudojantis Estijos startuolis „Bolt Technology“ 2021-aisiais patyrė 547,2 mln. Eur...

Logistika
2022.07.01
„Omniva“ investuoja 40 mln. Eur – statys siuntų paskirstymo terminalą Kaune Premium 16

Siuntų UAB „Omniva LT“ Kauno laisvojoje ekonominėje zonoje (LEZ) statys savo siuntų terminalą, kuris turėtų...

Logistika
2022.07.01
„Akropolis Vingis“: pristatytos naujo Vilniaus kvartalo detalės 11

Baltijos šalyse prekybos ir pramogų centrus valdanti „Akropolis Group“ penktadienį visuomenei pristato...

Prekyba
2022.07.01
VŽ klausomiausi podkastai birželį

Pateikiame daugiausia „Verslo žinių“ prenumeratorių dėmesio sulaukusių podkastų TOP 10.

Laisvalaikis
2022.07.01

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Valdyti Sutinku