„Gelvora“ jau du dešimtmečius padeda gydytis nuo skolų

Reklama publikuota: 2019-12-09
„Mūsų tikslas nėra išauginti kuo didesnę skolą; priešingai – norime padėti žmonėms kuo greičiau ir lengviau ja atsikratyti“, - apie idėją su skolininkais bendrauti programėlės pagalba sako Inga Žemaitienė, UAB „Gelvora“ komercijos direktorė. Bendrovės nuotr.
svg svg
„Mūsų tikslas nėra išauginti kuo didesnę skolą; priešingai – norime padėti žmonėms kuo greičiau ir lengviau ja atsikratyti“, - apie idėją su skolininkais bendrauti programėlės pagalba sako Inga Žemaitienė, UAB „Gelvora“ komercijos direktorė. Bendrovės nuotr.

Dvidešimt metų su skolininkais ir jiems nesėkmingai paskolinusiomis įmonėmis dirbanti UAB „Gelvora“  tvirtina, kad atsidūrus tokiame bokso ringe, kai viena pusė nori susigrąžinti prarastą turtą, o kita – nenori ar neturi, ką atiduoti, joms abiem labiausiai praverčia patyrusio profesionalo pagalba ir... pokalbis.

Inga Žemaitienė, „Gelvoros“ komercijos direktorė, pasitelkia kitokią analogiją: skolas ji lygina su ligomis, o su jomis dirbančius specialistus – su gydytojais.

nuotrauka::1 left

„Kai žmogus suserga, su konkrečia liga jis dažniausiai susiduria pirmą kartą gyvenime. Natūralu, kad tuomet išsigąsta, nežino ko imtis, kartais netgi pasirenka palaukti, kol gyvenimo kokybei kenkiantys simptomai patys išnyks. O gydytojas – savo srities specialistas – su ligomis kariauja kasdien; jis iškart gali identifikuoti bėdą ir paskirti tinkamą gydymą. Tiesa ta, kad lūžus kojai būtina gydytojo, o kartais – net chirurgo su skalpeliu pagalba, kitaip visą gyvenimą teks kentėti skausmingus lūžio padarinius“, – sako I. Žemaitienė.

Nemokami naujienlaiškiai į savo el. pašto dėžutę:













Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 

Vieni ir nuo nulio

Ji pasakoja, kad „Gelvora“ skolų prevencijos ir išieškojimo veiklą pradėjo 1999 m., tuščiame šio sektoriaus lauke – Registrų centre tuo metu net nebuvo tokios veiklos aprašymo.

„Lietuvoje neegzistavo joks civilizuotas skolų išieškojimo veiklos modelis ar praktika. Visuomenės sąmonėje skolų išieškotojo reputacija, švelniai tariant, buvo prasta. Rėmėmės Civilinio kodekso nuostatomis, praktikoje stebėjome, kokie metodai veikia, ir kūrėme savą metodiką“, – pirmuosius žingsnius prisimena pašnekovė.

Komercijos direktorė priduria, kad „Gelvoros“ įdirbį įvertino ne tik klientai Lietuvoje, bet ir tarptautiniai šios rinkos žaidėjai.

„2008 m. sėkmingai veikiančia įmone susidomėjo Švedijos kreditų valdymo ir inkaso AB „Marginalen“. Kai ji įsigijo „Gelvora“, bendrovė veiklą praplėtė.

„Ankstesnės veiklos neatsisakėme, bet nauji savininkai suteikė galimybę pirkti skolas. Jau daugiau kaip dešimtmetį tai ir yra pagrindinė įmonės veikla. Per paskutinius dešimt metų mūsų skolų portfelis išaugo 25 kartus. Šiuo metu administruojame daugiau kaip 260 mln. Eur fizinių ir juridinių asmenų skolų, o per visą veiklos laikotarpį turėjome daugiau kaip 330.000 skolos bylų”, kurių suma siekė 450 mln. Eur – atskleidžia I. Žemaitienė.

Skolų pirkimas

„Gelvoros“ skolų portfelį sudaro iš bankų, kredito įstaigų, telekomunikacinių ir kitų įmonių įsigytos nemokių jų klientų skolos. Skolos pirkimo schema nėra sudėtinga: su klientu pasirašoma Duomenų apsaugos bei Konfidencialumo sutartis, tuomet „Gelvora“ išanalizuoja skolos portfelio sudėtį, pateikia kainos pasiūlymą, suderina Reikalavimų perleidimo sutartį ir per 10 dienų perveda pinigus į kliento sąskaitą.

Anot pašnekovės, įmonė nėra suinteresuota supirkti kiek įmanoma daugiau skolų, o kad probleminių skolų atvejų Lietuvoje apskritai sumažėtų, artimiausiu metu planuoja projektą „Ekspertai“.

„Jo tikslas – konsultuoti įmones skolų valdymo klausimais ir padėti sureguliuoti administravimo procesus. Susiderinus laiką ir vietą, mūsų ekspertų komanda tiesiog atvyks į bendrovę ir pakonsultuos“, – viziją nusako komercijos direktorė.

Mitai negalioja

Kai skola jau perleista, prasideda antroji proceso dalis, kuri iš pažiūros atrodo sudėtingesnė – skolos išieškojimas iš skolininko. Pašnekovė pasakoja, jog maždaug trečdalis visų skolininkų nėra piktybiški, tokiais jie tampa dėl paprastos priežasties: asmuo ar įmonė netinkamai įvertino ar pervertino savo finansines galimybes arba apyvartines lėšas.

„Žinoma, yra ir tokių, kurie lėšų turi, bet su jomis skirtis nenori. Dalis mano, kad kurį laiką tyliai pralaukus, skolintojas skolinimo faktą ims ir pamirš“, – motyvus įvardija I. Žemaitienė.

Dave‘as Ramsey, JAV verslininkas ir knygų apie asmeninius finansus bei lyderystę autorius, yra sakęs: „Tuo pačiu metu negali būti ir skolininkas, ir laimėtojas. Pasaulio dėsniai veikia ne taip“. I. Žemaitienė pripažįsta, kad dirbant su skolininkais reikia kantrybės, tačiau svarbiausia juos mokyti ir įtikinti, kad kalbėtis yra naudinga ir skolos išieškotojui, ir pačiam skolininkui.

„Mūsų tikslas nėra išieškoti skolą bet kokiomis priemonėmis. Mes siekiame edukuoti skolininkus, kviesti juos atsiliepti, kalbėtis, kartu ieškoti sprendimų, – apie įmonės metodus pasakoja komercijos vadovė. – Seniai atėjo laikas atsikratyti mito, jog skolų išieškotojai yra agresyvūs  siaubūnai. Tiek pavieniams asmenims, tiek skolų turinčioms įmonėms privalu suvokti, kad susitarti dėl mažesnės skolos šiandien apsimoka kur kas labiau, negu dėl didesnės rytoj. Mes bendradarbiaujame su partneriais visame pasaulyje, technologijos tik tobulėja ir šiais globalizacijos laikais veiksmingiausias būdas atsikratyti slegiančios skolos yra ne stručio poza, ir netgi ne emigracija, o pokalbis“.

Nauja tendencija

I Žemaitienė, apžvelgdama Lietuvos skolų rinką, sako, kad tiek šalies verslas, tiek individualūs asmenys pastaraisiais metais savo finansines galimybes vertina atsakingiau ir skolinasi atsargiau.

„Vienas iš pagrindinių aspektų norint pasiskolinti ateityje, yra kredito istorija. Todėl tiek fiziniai, tiek juridiniai asmenys skolas vertina atsakingiau, daugelis sąskaitas stengiasi apmokėti laiku, – teigia I. Žemaitienė ir darsyk akcentuoja finansinio raštingumo svarbą. – Žinoma, dar ne visi suvokia, kad net pvz., menka 100 Eur skola gali tapti kliuviniu ateityje gauti būsto paskolą”.

Kalbėdami apie asmeninius finansus, pasaulio turto valdymo ekspertai ne pirmus metus nepatikliausiai žvelgia į jaunąsias – tūkstantmečio ir Z kartas. Yra sakančių, kad svari skola jaunimui yra tapusi naująja norma.

I. Žemaitienė tendencijos nepaneigia: didžioji dalis šių dienų skolininkų Lietuvoje taip pat yra jauni didmiesčių gyventojai.

„Senyvo amžiaus žmonės skolų dažniausiai neturi, nes sąskaitas moka tvarkingai, vidurinioji karta taip pat yra pakankamai atsakinga, o jaunuomenė skolas dažnai vertina gana paviršutiniškai, gajus mąstymas: „Pasiskolinau, kada nors atiduosiu“, – kalba pašnekovė.

nuotrauka::2 left

Norėdama edukuoti vangius skolininkus „Gelvora“ ne vienerius metus vykdė kampaniją „Skolų zuikis“, kuomet ilgaausio kostiumu vilkintis, užrašu „Aš skolingas“ pasipuošęs asmuo lankėsi pas skolininkus, kad primintų jiems apie pamirštus įsipareigojimus.

„Panašiu tikslu daugelį metų skelbiamos ir „13-os dienos žinios“. Mūsų tinklapyje ir vz.lt bei laikraštyje „Verslo žinios“ publikuojamas įmonių, kurios nėra tinkamai atsiskaičiusios su kreditoriais, sąrašas. Toks viešumas dalį bendrovių paskatina greičiau grąžinti skolas, o verslo atstovai gauna naudingos informacijos apie nepatikimus potencialius partnerius“, – pasakoja I. Žemaitienė.

Jaunosios kartos vartotojams, kurie, užuot bendravę gyvai, mieliau komunikuoja socialiniuose tinkluose ar išmaniaisiais įrenginiais, „Gelvora“ paruošė naujieną –  šį gruodį bendrovė pristato mobiliąją programėlę „Gelvora“.

„Mūsų tikslas nėra išauginti kuo didesnę skolą; priešingai – norime padėti žmonėms kuo greičiau ir lengviau ja atsikratyti. Be to manome, kad ateityje daug sprendimų persikels į IT sferą. Visi parsisiuntusieji šią programėlę galės per ją sužinoti savo skolos likutį, suderinti mokėjimus, gauti nuolaidų, informacijos ir kitų paslaugų“, – pasakoja I. Žemaitienė.

Stabilumo pagrindas

Per dvidešimt metų kokybišką skolų išieškojimo verslą  sukūrusi „Gelvora“ šiuo metu teikia visą probleminių kreditų valdymo paslaugų spektrą. I. Žemaitienė sako, jog įmonės sėkmės receptas – gebėjimas derinti lietuvišką ir skandinavišką patirtį, kokybiškas paslaugas ir kūrybiškus sprendimus sektoriuje, kuriame iš pirmo žvilgsnio kūrybai vietos nėra.

„Didelis mūsų įmonės privalumas – darni, ilgamečių profesionalų komanda, — papildo I Žemaitienė. – Didžioji dalis specialistų „Gelvoroje“ dirba daugiau kaip 10 metų, jie yra subūrę ištikimų klientų ratą, nuolat kelia kompetenciją ir įkvepia ieškoti naujų, šiuolaikiškų sprendimų. Šis branduolys yra bendrovės stabilumo ir profesionalumo pagrindas“.

Pasirinkite jus dominančias įmones ir temas – asmeniniu naujienlaiškiu informuosime iškart, kai jos bus minimos „Verslo žiniose“, „Sodros“, Registrų centro ir kt. šaltiniuose.

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Valdyti Sutinku