Mėnesio sandoris: „Wabco“ įsigijimas už 6,4 mlrd. Eur

Vokietijos pavarų dėžių ir kitų automobilių dalių gamintoja ZF Friedrichshafen kovo 28 d. pranešė apie komercinio transporto automatinių stabdžių bei pakabų gamintojos Wabco įsigijimą už 6,4 mlrd. Eur.
Sandorį planuojama užbaigti 2020 m. pradžioje sulaukus reikiamų leidimų bei palankaus taikinio akcininkų balsavimo.
ZF Friedrichshafen sumokės 136,5 USD už akciją, arba 13% daugiau, nei Wabco akcijos kainavo vasario 26 d. dieną prieš tai, kai pasirodė pranešimai apie potencialų sandorį.
EBITDA daugiklis šiuo atveju yra lygus 13. Visa suma bus mokama pinigais, kuriuos skolins JAV bankas JPMorgan Chase.
Nuomonės dėl taikinio kainos išsiskiria. Dalies ekspertų manymu, kaina yra per didelė, nes Wabco pelningumas mažėjo, o pajamų augimas buvo fiksuojamas tik įsigijimų dėka.
Kita vertus, akcijų analitikų prognozuojamas automobilių komponentų gamintojos akcijų kainos vidurkis buvo beveik 140 USD, taigi, daugiau nei mokama kaina. Wabco vadovas Jacques Esculieras taip pat patvirtino, kad valdyba, ilgai svarsčiusi pasiūlytą kainą, galiausiai jai pritarė.
Po sandorio Vokietijos grupės pajamos viršys 40 mlrd. Eur, iš kurių naujai įsigytos bendrovės indėlis sudarys apie 3,5 mlrd. Eur.
Sandorio strateginė svarba
Wabco įsigijimas yra dalis ZF strategijos, kurios tikslas kurti komponentus savavaldžiams automobiliams.
Wabco kuriami automatiniai stabdžiai leis Vokietijos bendrovei pirma kartą siūlyti transporto priemonių stabdymo sprendimus, kurie yra viena kertinių autonominio vairavimo dalių.
Be to, Wabco siūlo produktus beveik vien komerciniam transportui, todėl sandoris padės ZF diversifikuoti savo pajamų šaltinius ir sumažinti priklausomybę nuo ekonominių ciklų lengvojo transporto industrijoje.
Wabco, tuo tarpu, šį sandorį laiko labai svarbiu žingsniu žvelgiant į ateitį. Pastaruoju metu automobilių industrija išgyvena didelius technologinius pokyčius autonomijos, elektrinių variklių bei išmaniųjų sistemų srityse, tad į sektorių žengia šių technologijų kūrimo bendrovės, turinčios labai solidžius finansinius resursus.
Pavyzdžiui, Alphabet kontroliuojama autonominio vairavimo bendrovė Waymo ar JAV bendrovė Uber.
Matydama tokią tendenciją bei suprasdama, kad norint išgalėti konkuruoti su šiais gigantais reikės stipraus finansinio užnugario, Wabco pasirinko gerokai už save didesnės Vokietijos bendrovės prieglobstį.
Abi įmonės taip pat turi sėkmingą bendradarbiavimo istoriją kuriant automobilių technologijų prototipus bei yra glaudžiai susijusios strategiškai, tad abu šie aspektai pridėjo patrauklumo sandoriui.
Reikšmė Lietuvai
Nors Wabco bei ZF Friedrichshafen veiklos Lietuvoje nevykdo ir mūsų šaliai tiesioginės reikšmės sandoris neturi, tačiau vykstant pokyčiams transporto sektoriuje mūsų rinka taip pat gali būti paveikta.
Lietuviai šiuo metu pasižymi aukšta kompetencija komercinio transporto stebėjimo ir kontrolės technologijose. Dvi geriausiai žinomos bei didžiausios šios srities bendrovės Lietuvoje yra Teltonika bei Ruptela.
Abi įmonės jau daug metų fiksuoja didesnį nei 10% kasmetinį pajamų augimą ir yra labai pelningos. Taip pat šios bendrovės nuolat tobulina savo esamus produktus bei plėtoja naujus pažangius sprendimus. Sėkminga jų veikla galėtų gigantus paskatinti pasvarstyti apie galimybę įsigyti lietuvių bendroves.
Verta paminėti ir 2016 m. iš Practica Capital 500.000 Eur pritraukusią bendrovę Rubedo Sistemos. Įmonė kuria 3D matymo bei navigacijos technologijas ir šių metų sausį pristatė naują 3D matymo produktą skirtą robotams. Nors technologijų bendrovė dar yra maža, tačiau dėl pažangaus produkto ji taip pat galėtų patekti į didesnių žaidėjų radarą.
Straipsnio autorė Jūratė Majauskienė yra Lietuvos finansų patarėjų įmonės Summa Advisers asocijuotoji partnerė.
Pasirinkite jus dominančias įmones ir temas asmeniniu naujienlaiškiu informuosime iškart, kai jos bus minimos Verslo žiniose, Sodros, Registrų centro ir kt. šaltiniuose.
Prisijungti
Prisijungti
Prisijungti
Prisijungti