Kalbėti reikia daryti – būtina spręsti socialines problemas pasitelkiant socialines inovacijas ir socialinį verslą

Publikuota: 2019-04-19
Lietuvos socialinio verslo asociacijos direktorė Simona Laiconaitė.
Lietuvos socialinio verslo asociacijos direktorė Simona Laiconaitė.

Balandžio 17d. Rise Vilnius, kasmetinio Socialinio verslo forumo išvakarėse aptarti socialinių inovacijų, socialinių paslaugų, socialinio verslo situacijos Lietuvoje susitiko Lietuvoje veikiančių socialinių verslų atstovai, mokslininkai ir politikai. Tradicinio renginio metu pristatyta ir naujoji įkurtos Lietuvos socialinio verslo asociacijos direktorė – Simona Laiconaitė.

Socialinis verslas yra būdas spręsti socialines, aplinkosaugos problemas inovatyviai, kas šių dienų pasaulyje yra aktualu, nes ankstesni socialinių problemų sprendimo būdai yra neefektyvūs, brangūs, nesukuriantys tvaraus ilgalaikio poveikio. Socialiniai verslai – tai dažniausiai žmogaus, siekiančio spręsti tam tikrą socialinę problemą pasitelkiant socialines inovacijas ir verslo modelį, iniciatyva, kuri jo užsispyrimo, motyvacijos keisti pasaulį dėka tampa realiu verslu.

„Užsienio patirtis rodo, kad siekiant skatinti socialinį verslumą būtina stiprinti inovacijų kultūrą, kelti aktyvių žmonių kompetencijas, skirti lėšų žinių ir praktinių įgūdžių lavinimui, skirti investicijų pilotiniams projektams ir suteikti galimybei klysti“ – diskusiją apibendrina Andželika Rusteikienė, ekonominio švietimo ir verslumo ugdymo organizacijos „Lietuvos Junior Achievement“ direktorė.

“Iš tiesų pagrindinės verslumo skatinimo priemonės seniai išrastos — tai akseleravinas, inkubavimas, pradinis finansavimas. Investicijos į aktyvias, drąsias, protingas asmenybes visada atsiperka. Nes socialiniame versle asmenybės faktorius labai svarbus — žmogus turi turėti labai stiprią motyvaciją, stimulą kurti. Jeigu tokius žmones randam — padėkime jiems kuo galime” — teigia Jurgita Ribinskaitė – Glatzer, vadovaujanti Reach for Change organizacijai, vystančiai socialinius verslus, finansuojančiai socialinio verslo inkubatorius.

Lietuvos socialinio verslo asociacijos direktorė Simona Laiconaitė pritaria socialinio verslo forume išsakytoms OECD rekomendacijoms dėl socialinio verslo žinomumo ir supratimo didinimo: „Verslumas yra vienas iš pasiteisinusių būdų socialiniam pokyčiui kurti, tereikia daugiau apie tai kalbėtis ne tik tarpusavyje, bet nešti žinią ir į visuomenę, keisti žmonių supratimą apie socialinių problemų sprendimą, skatinti antreprenerystę socialinio poveikio lauke, megzti dialogą ir su privačiuoju sektoriumi“. Pasak S. Laiconaitės, vieni iš LiSVA tikslų bus kurti socialinio poveikio kultūrą ir burti drąsių socialinių inovatorių bendruomenę.

Susitikimo metu diskutuota ir apie valstybės priemones, kurios skatintų socialinių verslų radimąsi, mažintų biurokratinius procesus, ir kad būtų skiriamas didesnis valstybės dėmesys ir prioritetas turiniui ir asmenybių augimui.

Dar vienas socialinio verslo išskirtinumas – galimybė kurti ir plėtoti strategines partnerystes tarp socialinio verslo ir didžiųjų verslo organizacijų, siekiant didesnio poveikio visuomenėje. Tam reikia daugelio dalykų – verslo supratimo, socialinio verslo pasiruošimo dirbti pagal verslo taisykles, visuomenės palaikymo, o kartais ir spaudimo verslui, o ir valstybinėms institucijoms, būti atsakingomis.

Žinote, ką norite žinoti?
Užsisakykite personalizuotą naujienlaiškį.
Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau