Ministras L. Kukuraitis vairuotojams dienpinigius siūlo mokėti, jeigu jų alga sieks 2 MMA 

Publikuota: 2019-04-17
Vilkikai. Vladimiro Ivanovo (VŽ) nuotr.
Vilkikai. Vladimiro Ivanovo (VŽ) nuotr.

Socialinės apsaugos ir darbo ministro teigimu, ateityje tolimųjų reisų vairuotojams planuojama leisti dienpinigius mokėti tik tada, jeigu jų atlyginimas sieks ne mažiau kaip dvi minimalias mėnesio algas (MMA) – dabar tai būtų 1.110 Eur.

Linas Kukuraitis sako, kad jei darbuotojų socialinių garantijų klausimų darbdaviai nespręs kolektyviniais susitarimais, bus priimtas dienpinigių mokėjimą griežtinantis įstatymas.     

„Jeigu nepavyks partneriams susitarti, kils poreikis tobulinti teisėkūrą, kad santykis su dienpinigiais augtų darbo užmokesčio naudai. Mes netgi esame paruošę pataisas. Jeigu nevyks kolektyvinis susitarimas, imsimės iš teisėkūrinės pusės“, – trečiadienį Seimo Socialinių reikalų ir darbo komitete, kur aptariamos tolimųjų reisų vairuotojų darbo sąlygos, pareiškė p. Kukuraitis.

Pasak jo, tolimųjų reisų vairuotojų darbo užmokestis dabar priklauso nuo MMA – jeigu pastarasis auga, didėja ir vairuotojų atlyginimas.

„Tendencija augimo yra susieta tiesiogiai su MMA – jeigu auga MMA, tai auga ir sodrinis darbo užmokestis. Tai rodo, kad MMA dydis yra pagrindinis reguliacinis instrumentas“, – teigė L. Kukuraitis.

Anot jo, dabar vairuotojams dienpinigiai mokami, kai jų atlyginimas pasieka 1,3 MMA. Pasak ministro, dienpinigių, kurie neapmokestinami „Sodros“ mokesčiais, yra išmokama trigubai daugiau nei darbo užmokesčio.

Socialdemokratas Algirdas Sysas piktinosi, kad nei Finansų, nei Socialinės apsaugos ir darbo, nei Susisiekimo ministerijos neiniciavo dabar nustatyto 1,3 MMA koeficiento didinimo. Anot parlamentaro, dabar tolimųjų reisų vairuotojų socialinės garantijos yra nepakankamos.

„Tie žmonės turi mažiausias socialines garantijas, yra paliekami kitų mokesčių mokėtojų išlaikymui ateityje. Jų pensijos bus beprotiškai mažos, jų kitos socialinės garantijos jau dabar yra mažos“, – teigė p. Sysas.

Nuo šių metų pradžios MMA yra 555 eurai.

Pernelyg daug iššūkių

nuotrauka::right1

Tomas Garuolis, nacionalinės vežėjų atomobiliais asociacijos „Linava“ sekretorius transporto politikai, VŽ teigia, kad norint rimtai įvertinti p. Kukuraičio pasiūlymą pirmiausia derėtų atlikti gilesnę ekonominę analizę. Dabartiniame pasiūlyme, kaip sako p. Garuolis, yra pernelyg daug miglos, esą neaišku, kodėl būtent pasirinktas 2MMA matas, o ne 1,5 MMA ar 3 MMA.

Jo nuomone, vežėjai pasigenda aiškios, skaičiavimu grįstos argumentacijos.

„Reiktų paskaičiuoti, kaip toks pasiūlymas paveiktų sektorių, įmones, kiek jų perkeltų savo veiklą į kitas šalis, kiek galimai bankrutuotų, kiek liktų Lietuvoje. Pastaruoju metu mūsų sektoriuje iššūkių tik daugėja, laukiame daug ką galinčio pakeisti Mobilumo paketo, paskolos ir draudimas brangsta, tad turime spręsti galybę klausimų, ieškoti būdų kaip prisitaikyti ir išgyventi“, — kalba p. Garuolis.

Jis pažymi, kad transporto sektorius išaugo Lietuvos marškinius, jau seniai konkuruoja Europos mastu. Tačiau nepaisant to, jei nesikeis veiklos sąlygoms bulgarams ir rumunams, mūsų įmonėms konkurencija tik paaštrės. Jos nepakels drastiškų mokesčių pokyčių.

„Šis verslas mobilus, nemažai didžiųjų įmonių steigia padalinius ar naujas bendroves kitose šalyse, pavyzdžiui, Lenkijoje ar Vokietijoje. Tačiau to nepajėgia smulkios ir dalis vidutinių įmonių, tai, manau, joms bus liūdniausia“, — sako „Linavos“ sekretorius transporto politikai.

Sekite pirmuosius automobilių testavimo įspūdžius, naujienas, dalinkitės savo nuomone ir patirtimi „Facebook“ puslapyje „VŽ Transportas“

Gauk nemokamą TRANSPORTO savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:













Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Japonijos bendrovės domisi ir sinchronizacija, ir skrydžiais 

Japonijos bendrovės domisi galimybėmis dalyvauti ne tik Baltijos šalių sinchronizacijos su Vakarų Europa...

Pramonė
13:02
Į Klaipėdos terminalą atplaukė naujas dujų krovinys iš Norvegijos

Į Klaipėdą penktadienį atplaukė naujas didelis suskystintų gamtinių dujų (SkGD) krovinys iš Norvegijos – jau...

Pramonė
12:08
Lietuvos oro uostai augina neaviacinių pajamų dalį

Per devynis šių metų mėnesius Lietuvos oro uostai gavo beveik 37 mln. Eur pajamų – 13% daugiau nei per tą...

„Lietuvos geležinkeliai“ modernizuos radijo ryšio sistemą

„Lietuvos geležinkeliai“ ruošiasi modernizuoti prieš dešimtmetį įrengtą radijo ryšio sistemą, kuria naudojasi...

Vietoje mazuto saugyklų prie Gariūnų planuojami sandėliai 1

Su logistikos ir transporto grupe „Girteka“ susijusi įmonė vietoje mazuto saugyklų Vilniuje, šalia Gariūnų,...

Įmonės vis giliau lenda į tiekėjų kišenę, atsiskaitymai ilgėja visuose sektoriuose Premium

Naujausi duomenys rodo, kad įmonių tarpusavio vėlavimai atsiskaityti per pastaruosius 12 mėnesių Lietuvoje...

Finansai
05:45
Tiekimo grandinės: naujausios technologijos atgyvenusio požiūrio neišgelbės Premium

Tiekimo grandinės efektyvumas – sena kaip pasaulis ir kiekvienam gamintojui svarbi tema. Vis dėlto, nors...

Pramonė
05:45
„Transachemos“ vadovą A. Mirinavičių keičia J. Varkulevičius

Koncerno „Achemos grupė“ valdomos krovinių gabenimo geležinkeliais bendrovei „Transachema“ vadovavusį Arūną...

Vadyba
2019.11.14
Ieškoma Šventosios jūrų uosto direkcijos vadovo

Ieškoma Palangos savivaldybės įmonės Šventosios jūrų uosto direkcijos vadovo – savivaldybė trečiadienį...

Gatvę Vilniaus Šnipiškėse už 1,3 mln. Eur tvarkys „Grinda“

700 m ilgio Širvintų g. Vilniaus Šnipiškėse tvarkys savivaldybės valdoma UAB „Grinda“.

Statyba ir NT
2019.11.14
Tiriamos „Rail Balticos“ galimybės sujungti traukinių ir oro transportą

„Rail Balticos“ projektą įgyvendinanti bendra Lietuvos, Latvijos ir Estijos įmonė „RB Rail AS“ parengė...

Savininkus pakeitęs „Autokurtas“ svarbiausiais klientais mato ne vežėjus Premium

Akcininkus pakeitusi vieną didžiausių šalyje sunkiojo transporto remonto tinklų valdanti bendrovė...

Ekonomikos komitetas: „Problematika“ ir „Kelių priežiūra“ nebus tarp strateginių įmonių

Seimo Ekonomikos komitetas pritarė prezidento siūlymui kelių techninės priežiūros ir kokybės kontrolės...

„EasyJet“ planuoja atidaryti savo kelionių agentūrą

Britų aviakompanija „EasyJet“ planuoja atidaryti savo kelionių agentūrą, kuri pardavinės kelionių paketus.

Paslaugos
2019.11.13
Geležinkelį iki Klaipėdos už 360 mln. Eur elektrifikuos Ispanijos bendrovių konsorciumas 2

Geležinkelio nuo Kaišiadorių iki Klaipėdos ir Vilniaus mazgo elektrifikavimo rangovo konkursą laimėjo...

Lietuvos pašto valdyba ministrui darkart kartoja, kad nebeina pareigų 2

Buvę Lietuvos pašto valdybos nariai dar kartą kartoja, kad valdyba nedirba ir pareigų nevykdo, nors...

Ketvirtoji „Octavia” – dienos šviesoje 3

Pristatytas populiariausio Čekijos gamintojo modelio įpėdinis dar vienu žingsniu artėja prie „premium“...

Automobiliai
2019.11.12
S. Skvernelis: matau Aplinkos apsaugos departamento neįgalumą  2

Premjeras Saulius Skvernelis sako matantis Aplinkos apsaugos departamento atstovų neįgalumą likviduojant...

Nemunu planuoja paleisti turistinius laivus tarp Lietuvos ir Kaliningrado srities 2

Lietuvos ir Kaliningrado srities atstovai planuoja atgaivinti turistinę laivybą pasienio upe Nemunu, praneša...

Paslaugos
2019.11.12
Vienišių diena ankstina šventinių siuntų antplūdį  Premium

Intensyviausia prekyba pasižymintis prieškalėdinis laikotarpis tendencingai ilgėja – siuntų ir logistikos...

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau