Vyriausybė apsisprendė dėl priemonių paketo prekybos srityje

Publikuota: 2018-09-26
Vladimiro Ivanovo (VŽ) nuotr.
Vladimiro Ivanovo (VŽ) nuotr.

Vyriausybė bandys didinti prekybos tinklų konkurenciją, be kita ko, peržiūrėdama jų koncentraciją atskirose savivaldybėse, taip pat sieks stiprinti smulkųjį ir vidutinį verslą, skatinti maisto produktų gamintojų kooperaciją, peržiūrėti kontrolės institucijų įgaliojimus, svarstyti kai kurias mokestines lengvatas bei imtis kitų priemonių kitaip reglamentuojant prekybos sistemos veiklą.

Trečiadienį po uždaro pasitarimo Vyriausybė pranešė apsisprendusi, kokios priemonės bus taikomos „siekiant labiau apginti vartotojus, didinti konkurenciją ir sukurti sąžiningas taisykles prekybos tinklų rinkoje“.

Patvirtinta iš viso 16 tokių priemonių. Pirminiame plane jų buvo gerokai daugiau, tačiau dalies pasiūlymų atsisakyta arba jų įdiegimas atidėtas vėlesniam laikui.

Vyriausybės pranešime spaudai cituojamas premjeras Saulius Skvernelis: „Tai priemonės, kurios jau buvo teigiamai įvertintos specialistų ir jas matome kaip perspektyviausias. Be abejo, priemonių arsenalas nėra išsemtas ir įvertinę jų poveikį galėsime padaryti išvadas, kokių sprendimų reikės ateityje. Vyriausybės tikslas – kuo labiau apsaugoti vartotojų interesus. Vykdome nelengvas reformas, kuriomis didiname gyventojų pajamas, tačiau jas norime paversti didėjančia gyventojų perkamąją galia, o ne papildomais prekybos tinklų pelnais.“

Su visomis Vyriausybės protokole pateiktomis priemonėmis galite susipažinti ČIA.

Vyriausybė tikina sieksianti, kad būtų paruoštos tipinės sutarčių tarp prekybos tinklų ir maisto produktų tiekėjų sutartys. „Bus apibrėžta geroji praktika ir sutarčių sąlygos, kurios vertinamos kaip neetiškos. Jų bus nerekomenduojama įtraukti į sutartis. Valstybės institucijos prižiūrės, kaip laikomasi šių rekomendacijų, rinks duomenis, darys apibendrinimus ir vertins, ar rinkoje nėra piktnaudžiavimų“, – nurodoma pranešime spaudai.

Ketinama stiprinti Konkurencijos tarybos veiklą ir peržiūrėti šios institucijos įgaliojimus „siekiant didinti konkurenciją ir efektyviau tirti bei užkirsti kelią piktnaudžiavimams“.

Nurodyta parengti projektus, kuriais bus „iš esmės mažinamos biurokratinės kliūtis imtis smulkaus ir vidutinio verslo“.

Numatoma peržiūrėti prekybos tinklų koncentraciją šalies administracijos vienetuose ir Vyriausybei pateikti teisės aktų projektai, kuriais būtų tobulinami esami koncentracijos apribojimai siekiant didesnio konkurencingumo.

Pažadėta paruošti siūlymus dėl priemonių, siekiant paskatinti maisto produktų tiekėjus kooperuotis deryboms su prekybos tinklais.

„Siūloma visuomenei atskleisti daugiau informacijos, kokie yra skirtumai tarp tiekėjų kainų ir galutinių kainų prekybos tinkluose, valstybei rinkti ir vartotojams pateikti tikslią informaciją apie analogiškų produktų kainų skirtumus skirtinguose prekybos vietose, vertinti ir viešinti kainų kitimo dinamiką ir žaliavų kainų pokyčius“, – rašoma Vyriausybės pranešime spaudai.

„Nacionalinė žemės tarnyba įpareigota įvertinti valstybinės žemės esančios prie prekybos tinklų panaudojimo efektyvumą ir galimus pažeidimus“, – priduriama jame.

Atsakingos ministerijos įpareigotos „kas ketvirtį vertinti maisto kainų pokyčius, daryti išsamią analizę ir apibendrinimus, ar pasiteisina naujos priemonės, rengti rekomendacijas, kokių papildomų priemonių reikėtų“.

„Finansų ministerija įpareigota paruošti teisės aktų projektus, dėl Gyventojų pajamų mokesčio lengvatos perkant maisto produktus smulkaus ir vidutinio verslo prekybos vietose. Teisingumo ministerija įpareigota paruošti teisės aktus, kaip stiprinti Vartotojų teisių apsaugos tarnybą. Atsakingos ministerijos ir įstaigos įpareigotos pateikti teisės aktų projektus, kuriais būtų sugriežtinta atsakomybė už vartotojų teisių pažeidimus, nesąžiningą komercinę veiklą, konkurencijos pažeidimus ir kitus piktnaudžiavimus“, – taip pat vardijama pranešime.

Vyriausybė kartu su VšĮ „Investuok Lietuvoje“ bandys kviesti į Lietuvą užsienio prekybos tinklus.

Pranešime nurodoma, kad iki š. m. lapkričio 1 d. Ūkio, Žemės ūkio, Aplinkos, Sveikatos apsaugos ir Teisingumo ministerijos bei atsakingos įstaigos įpareigotos pateikti konkrečius teisės aktų projektus, kuriais įgyvendinami visi šie pasiūlymai.

 

Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Gauk nemokamą PREKYBOS savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:















Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
„Baltika Lietuva“  vadovė apie naują koncepciją: atsiras trijų segmentų „Monton“  Premium

Pagrindinei „Baltika Lietuva“ bendrovei nusprendus apjungti tris prekių ženklus į vieną, nuo 2020 m.

Prekyba
14:13
P. Kuisys: esminis rinkodaros vadovo įgūdis – ne kūrybiškumas, o finansai ir analitika 2

Prasidėjo rinkodaros efektyvumo konferencija „Password 2019“, čia sektorių lyderiai dalijasi savo sėkmės...

Rinkodara
11:28
Trys ateities kryptys prekybos centrams Premium 1

Populiarėjant e. prekybai, tradiciniai prekybos centrų (PC) valdytojai visame pasaulyje stengiasi...

„Gera dovana“ skaičiuoja augančius pardavimus

2018 m. dovanų platinimo įmonių grupės „Gera dovana“ pardavimai Lietuvoje, Latvijoje ir Lenkijoje augo...

Prekyba
2019.03.20
„Megos“ valdytojos rinkodaros vadovė: didžiausias iššūkis – vienadienius smalsautojus paversti lojaliais

Dovana komandoje yra skirtingi žmonės, kurie gebančiam matuoti efektyvumą vadovui uždeda kūrybinę uogą ant...

Rinkodara
2019.03.20
Europos komisija „Google“ skyrė dar vieną baudą – šį kartą 1,5 mlrd. Eur 1

Europos komisija JAV technologijų gigantei „Google“ skyrė 1,49 mlrd. Eur baudą dėl piknaudžiavimo...

Rinkodara
2019.03.20
„Tiketa“ socialinių tinklų žvaigždes į renginius priims nemokamai 2

Bilietų platinimo bendrovė „Tiketa“ paskelbė pradedanti renginių ambasadorių paiešką. Norintiems dalyvauti...

Rinkodara
2019.03.20
Šaltiniai: Ž. Marcinkevičius arbitraže reikalaus iš N. Numavičiaus 230 mln. Eur 9

Buvęs vadinamojo VP dešimtuko narys, vienas turtingiausių Lietuvos verslininkų Žilvinas Marcinkevičius...

Prekyba
2019.03.20
ES teismas: kosmetinis alkoholis negali būti apmokestintas akcizu 

Kosmetikoje ir burnos higienos skysčiuose esantis alkoholis negali būti apmokestintas akcizu, nusprendė...

Finansai
2019.03.20
„KG Group“ rinkodaros vadovas: laiku nesureagavai – lentynose esi nereikalingas 3

Greito vartojimo prekių sektoriuje svarbu neprarasti budrumo ir neužmigti, nes konkurencija – didžiulė.

Rinkodara
2019.03.20
Didžiausius atlyginimus mokėjusios žiniasklaidos planavimo agentūros 2

Tarp žiniasklaidos planavimo agentūrų didžiausią vidutinį atlyginimą šį sausį mokėjo „Carat“, rodo „Sodros“...

Rinkodara
2019.03.20
Ekologijos korta jau mušta – reikia įmantriau Premium

Sveikos gyvensenos banga verslą ir į aukštumas kelia, ir traukia žemyn: kaskart vis daugiau gyventojų...

Gazelė
2019.03.19
Kaip „Brexit“ veikia pirkėjus: daugiausia bus taupoma kavinių ir pramogų sąskaita 1

Neaiški situacija dėl „Brexit“ keičia žmonių elgseną: 80% Jungtinės Karalystės gyventojų labiausiai nerimauja...

Prekyba
2019.03.19
Pasipildė „Narvesen“ vadovų komanda 

Norvegijos bendrovei „Reitan Convenience“ priklausanti „Narvesen Baltija“ Latvijoje turi naują vadovę Dacę...

Prekyba
2019.03.19
„Topo centro“ rinkodaros vadovė: iki milimetro siaurėja riba tarp elektroninės ir fizinės prekybos 12

Didžiausias iššūkis šiandien – nuolatiniai pokyčiai rinkoje, tačiau prie jų reikia ne prisitaikyti, o...

Rinkodara
2019.03.19
„Akropolis Group“ dairosi pirkinių užsienyje 3

Prekybos centrų valdytoja UAB „Akropolis Group“ plėtros galimybių užsienyje ieško ir per įsigijimus.

Statyba ir NT
2019.03.19
Ne duomenų kiekis yra problema, didesnis iššūkis juos „perskaityti“ 1

Žmonės turi daug daugiau pasirinkimo, tačiau vis mažiau laiko, todėl patraukti ir išlaikyti jų dėmesį tampa...

Rinkodara
2019.03.19
„Gintarinė vaistinė“ bando elektronines kainų etiketes

„Gintarinė vaistinė“ Vilniuje, Šiaurės miestelyje, įrengė pilnai elektroninėmis kainų etiketėmis...

Prekyba
2019.03.19
„Švyturio-Utenos alaus“ rinkodaros vadovas: apie kūrybiškumą ir iššūkius uždraudus reklamą 6

Kūrybiškumas yra vienas pagrindinių verslo variklių, tik jo nereikia klaidingai priskirti vien rinkodaros...

Rinkodara
2019.03.18
Pardavimų valanda „Vilniaus duonoje“: besitraukiančioje rinkoje gelbsti greita reakcija ir inovacijos Premium 6

„Vilniaus duona“ pardavimus planuoja dviem metams į priekį, kas mėnesį. Neburia nei iš kavos tirščių, nei iš...

Pardavimai
2019.03.18

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau