Kas tai? Eksperto įžvalgos

Apdovanojimą pelnęs sprendimas, gimęs po Karibų saule

Publikuota: 2018-08-13

JAV programavimo paslaugų įmonė „Devbridge Group“, su inžineriniais padaliniais Vilniuje ir Kaune, Lietuvos IT rinkoje išsiskiria savo kuriamais produktais JAV kompanijoms-milžinėms. Tiesa, vienas projektų, nusidriekė ir dar toliau, iki pat svajonių atostogų krypties Karibuose – Barbadoso.

Pas klientą - į saulės nugarintą Barbadosą

Šia kryptimi komanda patraukė, kai ėmėsi FirstCaribbean International Bank (FCIB) užduoties. FCIB – finansinių paslaugų bendrovė, įsikūrusi Barbadose ir Kanados Imperatorinio banko (CIBC) dukterinė įmonė. „Devbridge“ komanda klientui sukūrė internetinės bankininkystės sistemą jo padaliniui Karibuose.

„FCIB mobilios aplikacijos projektas yra vienas seniausių mūsų bendrų darbų su CIBC FirstCarribean banku. Pradėję nuo pirmos aplikacijos, skirtos keturioms mobiliomis platformoms, šiandien esame pasiruošę išleisti jau šeštą versiją kartu su naujai sukurtu internetinės bankininkystės portalu“, – projektą pristato Edmundas Kėvišas, „Devbridge Group“ inžinerinio skyriaus vadovas.

nuotrauka::1 right

E. Kėvišo vadovaujamo skyriaus specialistai per pusmetį sukūrė aplikaciją, kuri pelnė prestižinį apdovanojimą – „Geriausia nauja bankininkystės aplikacija Karibuose”. Pasak jo, tokiems rezultatams įtaką darė ir tai, kad viso projekto eigoje, „Devbridge“ specialistai intensyviai bendradarbiavo su technologijų komanda iš banko pusės.

Betarpiškas bendradarbiavimas su klientu yra įprasta įmonės praktika, dirbant Agile metodikos principu – trumpais ciklais, kurių kiekvieno pabaigoje, pristatoma po dalį produkto klientui. Taigi, klientai vyksta aplankyti „Devbridge“ specialistų Lietuvoje ir atvirkščiai – inžinierių komandos periodiškai vyksta į susitikimus su klientu. Šiuo atveju, dalis komandos į komandiruotes Barbadose vyko ir po kelis kartus.

Mikroservisų architektūra

Toks bendradarbiavimas pasiteisino ir šiuo atveju. E. Kėvišas akcentuoja, kad aktyvus ryšys su klientu leido susitarti dėl daugelio gerųjų praktikų įgyvendinimo. Viena jų – sistemos kūrimas panaudojant mikroservisų principus.

„Tam turėjome išties neblogas sąlygas – banko pusėje jau buvo suprogramuotos monolitas, kuris visai neblogai pasidavė skaidymui. Toks paslaugų išskaidymas atskirais mikroservisais leido sistemos funkcijas efektyviai panaudoti tiek mobilioje aplikacijoje, tiek internetinės bankininkystės sistemoje“, – priduria specialistas.

Paraleliai šiam funkcijų išskaidymui, „Devbridge“ komanda inicijavo ir daugelį kitų sprendimų, reikalingų mikroservisų architektūros kūrimui ir palaikymui. Tokių dalykų kaip Service Discovery, API Gateway, paskirstyto duomenų kešavimo realizavimas arba jau egzistuojančių sprendimų pritaikymas.

Taip pat, pasiūlyta mikroservisų versionavimo strategija, sistemos stebėsenos ir jos veiklos duomenų kaupimo priemonės. Didelis dėmesys buvo skirtas automatinio diegimo ir visam continuous delivery procesui. Dalis iniciatyvų paskatino pokyčius ir pačiame banke. 

Integracija su *VISA* mokėjimo kortelės sistema 

nuotrauka::2 right

Kitas projekto išskirtinumas – ypatingas dėmesys aplikacijos naudotojų finansinių transakcijų saugumui užtikrinti. „Devbridge“ specialistai sukūrė dviejų etapų patvirtinimo procesą, kuris susietas su mokėjimo kortele ir mobiliuoju telefonu - „Mobile location confirmation“. 

„Ši sistemos funkcija užtikrina, kad vartotojo mokėjimo kortele nepasinaudos kiti asmenys, nes transakcijos leidžiamos tik kortelei esant šalia mokėtojo telefono. Tokia technologija suteikia didesnį saugumo lygį mobiliosios bankininkystės veiklai“, – funkcionalumą pristato Mantas Gulbinas, „Devbridge Group“ inžinierius ir komandos vadovas. 

Kuriant pirmąją šios mobilios bankininkystės aplikacijos versiją, pasirinkta hibridinės aplikacijos technologija. Sprendimą padiktavo kliento noras palaikyti keturias tuo metu gyvavusias mobilių telefonų platformas: iOS, Android, Windows Phone, Blackberry. Vėlesnėse versijose, atsižvelgiant į „Devbridge“ specialistų rekomendacijas ir aplikacijos naudojimo statistiką, apsistota ties dvejomis populiariausiomis – iOS, ir Android. 

„Komandą stipriai motyvavo tai, kad kuriant šią sistemą, reikėjo ne tik JAVA ir Javascript žinių, bet ir pasitelkti naują žodyną. Kolegoms teko įvaldyti Objective C, C# programavimo kalbas, Android SDK priemones, taikomas minėtose skirtingose telefonų platformose“, – pasakoja M. Gulbinas.

Aplikacijos vystymas nesustoja – „Devbridge“ specialistų ir banko komandos toliau diegia atnaujinimus, papildomas ir naujas funkcijas. Tolesni programavimo darbai apims pirštų antspaudų bei Face ID (iPhone X, vartotojo veido atpažinimo funkcija) autentifikavimą, valdymo balsu priemones. Taip pat, „Smart Insights and Goal setting“ – Machine Learning elementus, kurie vartotojui teiktų pasiūlymus, kaip tvarkyti savo finansus.

„Devbridge Group” – JAV programavimo paslaugų įmonė, kurios centrinė būstinė yra Čikagoje. Tarptautinę įmonės komandą sudaro virš 350 darbuotojų. Jie pasiskirstę Čikagos, Toronto, Londono, Kauno ir Vilniaus padaliniuose. 

Įmonės klientai – „Fortune 1000“ sąrašo įmonės, pasaulinės finansų, paslaugų ir gamybos sektorių kompanijos, tokios kaip „Grainger“, CIBC, „Morningstar“, „Fitch“, „Encore“, „Louis Dreyfus“, „Wells Fargo“, „John Deere“ ir kt.

Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Gauk nemokamą VERSLO naujienlaiškį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:















Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Sumanioji analitika JAV finansinių paslaugų milžinei: geroji „Cambridge Analytica“ pusė? Rėmėjo turinys

Pasaulį sudrebinęs „Cambridge Analytica“ skandalas, kai D. Trumpo rinkiminėje kampanijoje panaudoti...

#LTdeveloped_IT
2018.09.24

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau