Net ir „Žvaigždžių karai“ nepadeda JAV kino industrijai

Naujoji Žvaigždžių karų sagos dalis Paskutiniai džedajai, kaip ir tikėtasi, sėkmingai sukasi JAV kinuose. Vien per pirmąjį savaitgalį filmas surinko 220 mln. USD pajamų. Tačiau net ir tai nepadeda atsigauti Amerikos kino teatrams.
Paskutinių džedajų pasirodymas JAV kinuose buvo antras sėkmingiausias istorijoje, rašo The Wall Street Journal. Jį lenkia tik kita Žvaigždžių karų dalis, pasirodžiusi 2015-aisiais.
Neprasčiau filmas pasirodė ir užsienyje, kur rezultatai buvo penkti geriausi istorijoje. Jie galėjo būti ir dar geresni, tačiau Kinijoje filmas debiutuos tik pačioje 2018-ųjų pradžioje.
Nepaisant gausios kritikos iš filmo fanų pusės, Paskutiniai džedajai įrodė, kad Žvaigždžių karai vis dar yra milžiniškas populiariosios kultūros fenomenas, kuriam nebūdingos kitų filmų serijų pastarųjų metų problemos.
Tačiau net ir šio fenomeno neužtenka JAV kino teatrams atsigauti. Skaičiuojama, kad šiemet bilietų pardavimų vertė šalyje sieks 11 mlrd. USD, o tai yra šiek tiek mažesnė suma nei pernai.
Vis dėlto vienam asmeniui parduodamų bilietų vertė Amerikoje šiemet smuko į žemiausią lygį nuo aštunto praėjusio amžiaus dešimtmečio, kai atsirado šiuolaikiniai dideli kino ekranai.
Didelės nesėkmės net privertė kino kūrėjus skųstis, kad Rotten Tomatoes ir kitos panašios svetainės dėl savo kritikos sužlugdo filmus dar prieš jiems pasirodant kino teatruose.
Savo ruožtu kino studijos pastaruoju metu vis dažniau imasi tęsinių ir perdirbinių tokie filmai užima visą šių metų populiariausiųjų Amerikos dešimtuką.
Padėtis ateityje greičiausiai dar blogės, pažymi The Wall Street Journal. Amerikiečiai vis dažniau renkasi internetines transliavimo platformas ir lieka filmų žiūrėti namie. Technologijų plėtra leidžia filmus žiūrėti ne tik namie, bet ir išmaniuosiuose telefonuose ar planšetėse.
Nielsen duomenimis, JAV gyventojai prie įvairių prietaisų su ekranais vidutiniškai praleidžia 8 valandas per parą, kai 2002-aisiais televizorių vidutiniškai žiūrėta po 4 valandas. Tokios tendencijos palieka vis mažiau laiko kino teatrams.
Šiemet vienas amerikietis vidutiniškai įsigijo 3,6 bilietus į kiną, 2002-aisiais šis skaičius dar siekė 5,1. Tiesa, bilieto kaina sudarė 8,93 USD, 54% daugiau nei prieš 15 metų. Reguliarių kino lankytojų, kurie čia apsilanko bent kartą per mėnesį, dalis sumažėjo nuo 28% iki 11%.
Besikeičiantys žiūrovų įpročiai daro įtaką ir kūrėjams. Pavyzdžiui, mokamos televizijos kanalai vis daugiau lėšų investuoja į serialų kūrimą. Jų populiarumas nuolat auga.
O didžiųjų filmo studijų pelnai pastaruoju metu traukiasi. Prognozuojama, kad taip nutiks ir 2017-aisiais. Išimtis yra tik Disney, kuri ir kuria Žvaigždžių karus.
Pavyzdžiui, pelnas iš DVD nuomos nuo 2005-ųjų sumenko du kartus. Tai verčia filmų kūrėjus vis aktyviau dairytis žiūrovų užsienyje. Antai Kinijos rinka šiemet turėtų augti 20% iki 8.3 mlrd. USD, o vien pernai šalyje buvo atidaryta 1.600 kino teatrų.
Pasirinkite jus dominančias įmones ir temas asmeniniu naujienlaiškiu informuosime iškart, kai jos bus minimos Verslo žiniose, Sodros, Registrų centro ir kt. šaltiniuose.
Prisijungti
Prisijungti
Prisijungti
Prisijungti