Ruošiamasi rekonstruoti „Klaipėdos naftos“ krantines

Publikuota: 2017-12-07
Atnaujinta 2017-12-07 17:29
Vladimiro Ivanovo (VŽ) nuotr.
Vladimiro Ivanovo (VŽ) nuotr.

Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcija (KVJUD) ruošiasi rekonstruoti AB „Klaipėdos nafta“ 1-2 krantines, o pati bendrovė į šių krantinių suprastruktūrą ketina investuoti 16,5 mln. Eur (be PVM) sumą.

Valdybos sprendimui tokią sumą investuoti į KN disponuojamų 1-2 krantinių suprastruktūrą trečiadienį pritarė KN akcininkai.

Klaipėdos uosto direkcija jau yra parengusi KN 1-2 krantinių techninį rekonstrukcijos projektą. 1963–1964 m. statytas krantines ketinama išgilinti iki 17 m.

Vidmantas Paukštė, KVJUD infrastruktūros direktorius, VŽ sako, kad krantinių rekonstrukciją planuojama atlikti keliais etapais, darbus vykdant taip, kad nebūtų trikdoma krova.

„Artimiausiu metu bus skelbiamas 1 krantinės pirmojo etapo rekonstrukcijos konkursas. Planuojame, kad šio etapo darbai truks apie 1,5 metų, o abi krantinės bus rekonstruotos per maždaug ketverius metus“, – nurodo p. Paukštė.

Projekto metu iš viso bus rekonstruota apie 800 m krantinių. Atlikus rekonstrukciją ir pailginus krantines, KN naftos terminalas vienu metu galės priimti nebe du, o tris tanklaivius.

Pokyčius diktuoja rinka

Komentuodamas planuojamas investicijas į krantinių suprastruktūrą, Mindaugas Jusius, KN generalinis direktorius, pažymi, kad infrastruktūros pokyčius diktuoja pati rinka, kuri plečiasi, daugėja krovinių ir jų rūšių bei klientų.

„Krantinių rekonstrukcijos projektas sukurs pridėtines naudas ne tik KN, bet ir visai logistikos grandinei, kurią sudaro – Klaipėdos uostas, „Lietuvos geležinkeliai“, laivus aptarnaujančios kompanijos ir neabejotinai verslo partneriai“, – pažymi KN vadovas.

Jis priduria, kad nuo 2020 m. įsigalios griežti aplinkosauginiai reikalavimai laivams dėl išmetamų dujų. Atsižvelgdama į juos naujoje krantinėje KN įrengs modernią laivų, naudojančių gamtines dujas, SkGD kuro užpildymo įrangą.

VŽ rašė, kad iki 2020 m. KN į naftos terminalo plėtrą yra numačiusi 49,4 mln. Eur. Už šiuos pinigus bendrovė planuoja įrengti 12 papildomų naujų talpyklų šviesiesiems naftos produktams perkrauti. Išplėtus talpyklų parką, bus reikalinga nauja iškrovimo estakada, kartu būtina nutiesti ir naują geležinkelio vėžę.

Lapkritį krova augo 18,8%

Šiemet per sausio – lapkričio mėn. KN Klaipėdos bei Subačiaus naftos terminaluose į talpyklas perkrauta 6,342 mln. tonų naftos produktų, kai pernai tuo pačiu laikotarpiu perkrauta 6,758 mln. t. Pasak bendrovės, krovos mažėjimui pagrindinę įtaką darė geopolitinė situacija, kuomet užsitęsusi naftos tiekimo krizė iš Rusijos į Baltarusiją atsiliepė tranzitinių krovinių srautams iš šios šalies naftos perdirbimo gamyklų.

Lapkričio mėn. KN krovos rezultatas buvo 18,8% geresnis nei pernai. Paskutinį rudens mėnesį KN į talpyklas perkrovė 646.000 t naftos produktų, kai spalio mėnesį buvo perkrauta 471.000 t.

„Siekiame užsibrėžtų tikslų, todėl matome stabilų naftos produktų srautą, kas nuteikia optimistiškai“, – teigia p. Jusius.

KN Suskystintųjų gamtinių dujų (SkGD) terminalas 2017 m. lapkričio mėn. į gamtinių dujų sistemą patiekė 1,641 mln. MWh, kai 2016 m. lapkričio mėn. buvo išdujinta 911.000 MWh. Iš viso per 2017 m. 11 mėnesių išdujinta ir perkrauta 13,301 mln. MWh dujų (2016 m. atitinkamu periodu – 13,761 mln. MWh).

Bendrovės naftos terminalų 2017 m. lapkričio mėn. preliminarios pardavimo pajamos – 3,5 mln. Eur, kurios, lyginant su 2016 m. atitinkamo periodo pardavimo pajamomis, yra 40% didesnės. SkGD terminalo preliminarios lapkričio mėn. gautos pajamos siekia 5,6 mln. Eur.

Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Gauk nemokamą VERSLO naujienlaiškį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:















Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau