E. prekyba: krepšelis standartinis, perka netipiškai

Publikuota: 2016-06-02
Lietuvoje kas antras internetu perkantis žmogus tai daro naudodamasis stacionariuoju kompiuteriu, planšetę tam pasitelkia 14% lietuvių internautų pirkėjų. Vladimiro ivanovo (VŽ) nuotr.
svg svg
Lietuvoje kas antras internetu perkantis žmogus tai daro naudodamasis stacionariuoju kompiuteriu, planšetę tam pasitelkia 14% lietuvių internautų pirkėjų. Vladimiro ivanovo (VŽ) nuotr.

Šį sausį–balandį, palyginti su tuo pačiu 2015-ųjų laikotarpiu, užsakomasis pardavimas paštu arba internetu augo 34,9%, skaičiuoja Lietuvos statistikai. Mažoms ir vidutinėms bendrovėms bei pavieniams verslininkams elektroninė erdvė atveria vis didesnes tarptautinės prekybos galimybes.

„Geografinė vieta ar formalus verslo registravimas viename ar kitame regione nebėra kliūtis užimti platesnes rinkas bet kuriai įmonei – tiek dirbančiai Vilniuje, tiek regionuose“, – sako Antanas Sagatauskas, „Swedbank“ Verslo klientų tarnybos vadovas.

Anot jo, šiandieniame pasaulyje riba tarp tradicinio ir e. verslo sparčiai nyksta. Panašiai kaip ir tradiciniame versle, apie 70% visų bendrovių e. versle sudaro mažmenine, didmenine prekyba užsiimančios bendrovės ir paslaugų įmonės. Tačiau yra keletas sričių, kuriose elektroninės erdvės galimybės kol kas pasitelkiamos vangiau.

Pavyzdžiui, viešbučių ir restoranų sektorius užima tik 2% e. verslų, o tradicinių verslų – 15%.

„Swedbank“ duomenimis, dažniausiai e. verslu užsiima žmonės iki 40 metų – tokio amžiaus verslininkai vadovauja 60% e. parduotuvių. Palyginti, 70% tradicinių parduotuvių vadovų yra vyresni negu 40 metų.

Pusė parduotuvių Vilniuje

Banko duomenimis, šiemet pirmąjį ketvirtį daugiausia e. verslininkų buvo įsikūrę Vilniaus ir Kauno apskrityse. Vienvaldė šalies lyderė buvo Vilniaus apskritis, kurioje 2016 m. pirmojo ketvirčio pabaigoje veikė daugiau nei pusė (52%) visų šalies e. parduotuvių. Kauno apskrityje įkurta 24% e. parduotuvių. Toliau rikiuojasi Klaipėdos (8%), Šiaulių (5%) ir Panevėžio apskritys (3%). Mažiausiai e. verslų įkurta Tauragės, Telšių ir Utenos apskrityse (po 1%).

„Dažna problema mažesnėse apskrityse – nepakankamas pirkėjų srautas, nes jį regione užsitikrinti gana sunku. Tačiau reikia nepamiršti, kad labiau nuo didmiesčių nutolę regionai verslininkams gali pasiūlyti savų pranašumų – patrauklesnę nekilnojamojo turto kainą, pigesnę darbo jėgą. O interneto erdvė gali tapti tuo „švyturiu“, kuris leistų atrasti taip laukiamų pirkėjų“, – komentuoja p. Sagatauskas.

Smulkusis ir vidutinis verslas Lietuvoje sudaro net 99,7% įmonių, jame dirba apie 75% visų samdomų darbuotojų. Statistikos departamento duomenimis, 2013 m. Lietuvoje veikė 76.458 įmonės, iš kurių apie 72.000 priskiriamos prie labai mažų įmonių kategorijos.

Apsiperka namie

Eurostato duomenimis, pernai Europos Sąjungos (ES) šalyse beveik du trečdaliai (65%, apie 292 mln. gyventojų) visų interneto naudotojų apsipirkdavo neišeidami iš namų, t. y. internetu. Lietuvoje internetu apsiperka beveik perpus mažiau – 32% internautų.

„Esame tvirčiau prisirišę prie tradicinio apsipirkimo būdo nei mūsų artimiausi kaimynai: pavyzdžiui, Latvijoje internetu perka 38%, Lenkijoje – 37%, o Estijoje – net 59% interneto naudotojų. Regis, vėl neturime kuo didžiuotis, tačiau diagnozuoti, kad Lietuvos rinkos e. komercijos potencija nepakankama, būtų skubota ir klaidinga“, – teigia Juozas Buitkus, UAB „Baltic post“ direktorius.

Pasaulyje kasmet atliekami įvairiausi tyrimai, kuriais bandoma išsiaiškinti gyventojų pirkimo internetu įpročius. Tipiškas pirkėjas internetu šiandien vis dažniau perka naudodamasis savo mobiliuoju telefonu.

Tyrimas parodė, kad Lietuvoje kas antras internetu perkantis žmogus tai daro naudodamasis stacionariuoju kompiuteriu. Apsipirkti internetu išmanųjį telefoną pasitelkia 28%, planšetę – 14% lietuvių internautų pirkėjų. Šiek tiek daugiau nei pusė lietuvių (51%) apsipirkti linkę namuose, tačiau beveik ketvirtadalis tai daro ir darbo metu.

Praėjusiais metais panašų tyrimą JAV ir Kanadoje atlikusi „Master Card“ nustatė, kad 4 iš 10 (37%) respondentų internetu apsiperka lovoje, ketvirtadalis renkasi tualetą, dar 15% – gerdami kavą ar pietaudami restorane. Taip pat ir britai, kurie ES pirmauja pagal e. prekybos populiarumą tarp interneto vartotojų, beveik ketvirtadalį savo pirkinių įsigyja gulėdami lovoje.

„O mes, lietuviai, tai darome rečiausiai – patogiai įsitaisę pataluose apsiperka tik 1 iš 10 šalies gyventojų, įsigyjančių prekių internetu“, – sako p. Buitkus.

Dažniausiai ieško drabužių

„Nielsen“ atliktas tyrimas rodo, kad internetu perkantys Lietuvos gyventojai e. parduotuvėse dažniausiai ieško drabužių (35%), kosmetikos (31%), prekių namams (30%), elektros prietaisų ir išmaniųjų įrenginių (29%). Internetu lietuviai perka knygas (27%), prekes vaikams (26%).

Tendencijos rodo, kad pasaulyje kasmet auga baldų ir net transporto priemonių pardavimas internetu.

„Kalbant apie automobilius, vienas didžiausių drąsos ir sėkmingos prekybos pavyzdžių galėtų būti JAV veikianti naudotų automobilių kompanija „Carvana“, kuri dar 2013 m. pasiūlė automobilį įsigyti per „iPhone“ ir jau kitą dieną nemokamai jį pristatyti iki namų durų“, – sako p. Buitkus. Jo žiniomis, kompanijos pardavimo apimtis per metus nuo 4 mln. USD išaugo iki 140 mln. USD 2015 m., o šiemet planuojama, kad pardavimai išaugs net dukart – iki 300 mln. USD.

Lietuvoje baldų ar transporto priemonę per pastaruosius 3 mėnesius įsigijo 1 iš 20 internetu perkančių lietuvių. Tyrimo rezultatai rodo, kad tik 1 iš 100 Lietuvos gyventojų internetu ryžtųsi pirkti dviratį.

„Nielsen“ duomenimis, šiuo metu lietuviai dažniausiai apsiperka e. parduotuvėje „Pigu.lt“ (37%), toliau tarp populiariausių lietuviškų e. parduotuvių rikiuojasi „Senukai.lt“ (9%), „Knygos.lt“ (8%) ir „Varle.lt“ (5%).

Neseniai atliktas „Rait“ interneto parduotuvių tyrimas atskleidė, kad lietuviškos e. parduotuvės yra žinomesnės nei užsienio.

Tik 5% respondentų, paklausti apie žinomas interneto parduotuves, minėjo „Ebay.lt“, iš jų 3% šios parduotuvės pavadinimą paminėjo pirmą.

Lietuviškos e. parduotuvės žinomos daug geriau – kas antras respondentas (51%), paklaustas apie žinomas interneto parduotuves, minėjo „Pigu.lt“, iš jų 40% apklaustųjų šios parduotuvės pavadinimą paminėjo pirmą. „Varlė.lt“ spontaniškai paminėta penktadalio (19%) tyrimo dalyvių, „Senukai.lt“ ir „Topshop.lt“ spontaniškai minėjo po 7% apklaustųjų, kitas – mažiau nei 5% respondentų.

Gauk nemokamą PREKYBOS savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:













Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
„Kesko Senukai“ pradeda prekiauti knygomis 2

Statybos, remonto ir buities prekių parduotuvių tinklas „Kesko Senukai“, atsižvelgdamas į pasikeitusius...

Prekyba
07:30
Teismas: už Šiaulių „Akropolio“ iškabą miestas pinigų negaus 1

Šiaulių prekybos centro „Akropolis“ valdytoja per 10 metų savivaldybei neprivalės sumokėti 64.800 Eur už...

Rinkodara
2020.08.07
„Vinted“ metiniai rezultatai: kartais didėjo ir pardavimai, ir nuostoliai Premium 17

Pirmojo Lietuvoje vienaragio – internetinės naudotų drabužių mainų ir prekybos platformos „Vinted“ pardavimų...

Prekyba
2020.08.07
Estijos naujų automobilių rinka atsigauna po pandemijos 

Praėjusį mėnesį šalies naujų automobilių rinka, palyginti su 2019-ųjų liepa, mažėjo 17,2%, tačiau palyginti...

„Telia“ pasirinko dar vienus kūrybinius partnerius

Telekomunikacijų bendrovės „Telia Lietuvos“ skelbtą taktinės kūrybinės agentūros konkursą laimėjo agentūra...

Rinkodara
2020.08.07
Keičiasi „Panoramos“ rinkodaros vadovė 7

Prekybos centro „Panorama“ rinkodaros vadovės pareigas pradeda eiti Kristina Aleknienė. Ji keičia Vilmą...

Rinkodara
2020.08.07
Viešinimo konkursų laimėtojai: nuo „vip communications“, „Fabulos“ iki „Carat“ Premium

2011–2018 m. labiausiai viešuosiuose pirkimuose sekėsi komunikacijos paslaugų agentūrai „vip communications“...

Rinkodara
2020.08.06
Viešinimo paslaugų pirkimo lyderiai – Kaunas, oro uostai ir Lietuvos paštas 1

2011–2018 m. labiausiai viešuosiuose pirkimuose sekėsi komunikacijos paslaugų agentūrai „vip communications“...

Rinkodara
2020.08.06
Komercinio NT popandeminis paveikslas: kuo tiki investuotojai Premium 3

Akcijų ir obligacijų portfelius komerciniu nekilnojamuoju turtu (NT) diversifikavę investuotojai veik...

Statyba ir NT
2020.08.06
Prekių ženklų komunikacija: po chaoso – į nuosaikų atsigavimą Premium

Žiniasklaidos ir reklamos planavimo bendrovės po itin sėkmingo praėjusių metų visos rinkos augimo šiemetę...

Rinkodara
2020.08.06
Prekybos augimas Lietuvoje birželį – vienas didesnių ES

Tarp ES valstybių narių, mažmeninė prekyba šį birželį, palyginti su pernai tuo pačiu mėnesiu, labiausiai...

Prekyba
2020.08.05
Teismas: vaistinių veiklą tiriančios Konkurencijos tarybos veiksmai – teisėti 1

Prieš dvejus metus tyrimą dėl vaistinių tinklų galimo kartelinio susitarimo pradėjusios Konkurencijos tarybos...

Prekyba
2020.08.05
„Pixevia“ rankose – 1  mln. Eur investicijos

Pirmąją dirbtinio intelekto valdomą parduotuvę Europoje sukūrusi technologijų bendrovė pritraukė investicijų...

Rinkodara
2020.08.05
Maistininkai ruošiasi antrajai bangai: atsargas kaupia pusmečiui Premium 4

Po pavasarį išmoktų karantino pamokų maisto pramonės bendrovės rengiasi antrajai koronaviruso bangai: nors...

Pramonė
2020.08.05
M. Eglinskas: pritrauktos lėšos leis pradėti drąsią plėtrą Europoje  Premium 2

Mindaugas Eglinskas, Lietuvos technologijų bendrovės „Magma Solutions“, sukūrusios pirmą dirbtinio intelekto...

Prekyba
2020.08.05
Pandemija užkariavo ir reklamą: nuo „Telios“ iki D. Katkaus Premium 1

Labiausiai įsiminusi 2020 m. pirmojo pusmečio reklama – „Telios“ klipas, trumpais ironiškais siužetais...

Rinkodara
2020.08.05
„Teslos“ prekybos atstovai dairosi partnerių Lietuvoje  Premium 4

Autorizuotų centrų plėtrą griežtai kontroliuojančio elektromobilių gamintojo prekybos atstovai iš Lenkijos...

Automobiliai
2020.08.04
„Bayer“ pranešė apie 9,5 mlrd. eurų siekiančius nuostolius antrąjį ketvirtį

Vokietijos chemijos milžinė „Bayer“ pranešė apie 9,55 mlrd. eurų grynuosius nuostolius, patirtus antrąjį...

Prekyba
2020.08.04
„Circle K“ į degalinę Tauragėje investavo 2 mln. Eur

Degalinių tinklas „Circle K“ užbaigė didžiausią pastarųjų metų investicijų projektą Tauragėje.

Prekyba
2020.08.04
„Eurovaistinė“ pristato laikiną logotipą ir šūkį 20

Vaistinių tinklas „Eurovaistinė“ nuo rugpjūčio pristato naują pozicionavimą: atnaujintą kainodarą lydės...

Rinkodara
2020.08.04

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Valdyti slapukus