Prezidentė: LJL galėtų valdyti ne valstybė

Publikuota: 2015-07-24
Dalia Grybauskaitė, Lietuos Respublikos Prezidentė. Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.
svg svg
Dalia Grybauskaitė, Lietuos Respublikos Prezidentė. Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.
„Verslo žinios“

Dalia Grybauskaitė, prezidentė, neigiamai vertina Vyriausybės sprendimą gelbėti AB „Lietuvos jūrų laivininkystė“ (LJL) kitos valstybės valdomos įmonės – AB „Lietuvos geležinkeliai – sąskaita. Pasak jos, galima būtų pradėti svarstyti apie LJL perdavimą privačiam verslui. (Papildyta premjero komentaru)

„Jeigu valstybė ir ministerija nesugeba daryti verslo, prižiūrėti valstybinių įmonių, tai gal reikia galvoti, kad tokį verslą galėtų daryti ne valstybė. (...) Ir atiduoti tam, kas moka daryti“, – Klaipėdoje kalbėjo prezidentė.

Jos teigimu, penktadienį Vyriausybėje priimtas sprendimas panaudoti „Lietuvos geležinkelius“ garantiją pagrindinės problemos nesprendžia.

„Įmonė nuo to nepradės veikti efektyviau. Reikia spręsti, kas geriau ją galėtų valdyti. (Toks sprendimas – VŽ) yra trumpalaikis. Todėl galvoti apie krovininio laivyno išsaugojimą reikia rimčiau, ne vienadieniu sprendimu ir nemėginant užstatyti „Lietuvos geležinkelių“ kitos įmonės gelbėjimui“, – tvirtino p. Grybauskaitė.

Atsakingas ir premjeras

Prezidentė negailėjo kritikos ne tik LJL valdančiai Susisiekimo ministerijai, bet ir Vyriausybei. Pasak jos, atsakomybė krenta ant premjero Algirdo Butkevičiaus pečių.

„Atsakomybę pirmiausia turi prisiimti ministras (Rimantas Sinkevičius – VŽ), visa LJL vadovybė ir Vyriausybė, tai yra premjeras. Nuo 2008-ųjų, kai prasidėjo problemos, jis buvo susisiekimo ministras, turėjo puikiai žinoti šią problemą“, – kalbėjo prezidentė.

Jos žodžiais, 12 įmonių valdanti Susisiekimo ministerija tvarkosi itin prastai, tik „Lietuvos geležinkeliai“ rodo geresnius rezultatus. Tačiau vertindama bendrą vaizdą pabrėžė, kad būtent šios ministerijos bendrovių mokami dividendai vis mažėja.

LJL problemos prasidėjo dar 2008-aisiais, prisimena valstybės vadovė, o kelios vyriausybės ir jų susisiekimo ministrai šią padėtį ignoravo.

„O dabartinė situacija yra labai bloga. Tai demonstruoja šios ministerijos ir jos vadovybės neįgalumą. Trys mėnesiai: žmonės yra sudėtingoje padėtyje, laivai areštuoti. Ką dabar turi daryti Vyriausybė – gelbėti žmones, padėti jiems grįžti namo. O vėliau sistemiškai spręsti (problema – VŽ) ir galvoti apie ateitį.

Premjeras nenusileidžia

Ponas Butkevičius, kiek vėliau išplatinęs pranešimą, prezidentės mestų kaltinimų nepripažįsta ir sako, kad LJL į nuostolius paniro ne jo vadovavimo Susisiekimo ministerijai laikotarpiu.

„Tuo laiku, kai dirbau susisiekimo ministru 2006–2008 m., LJL dirbo pelningai. Po 2008 m. bendrovė kasmet patirdavo vis didesnių nuostolių. Susisiekimo ministerijai tuomet vadovavo liberalas Eligijus Masiulis“, – sako premjeras.

Jis taip pat teigia, kad pirmuosius kreditus LJL pasiėmė 2002 m., kai Finansų ministerijai vadovavo p. Grybauskaitė.

Gauk nemokamą VERSLO naujienlaiškį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:













Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Valdyti slapukus