Šeimos verslo rizika: o kuo daugiau pasitikėti?

Publikuota: 2017-10-01
Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.
Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.

Taisyklė FFF (angl. Family, friends, fools), kad ieškant finansavimo verslo idėjai pirmiausia reikia kreiptis į šeimą, draugus ir kvailius, žinoma. Tačiau primenama, kad su pinigais gaunamas ir pasitikėjimas, tad nesėkmės atveju gali kilti konfliktų, kurie grės ir šeimos, ir draugų ryšiams.

Gresiančių barnių rizika primenama ir šeimos verslo atveju, kai artimieji tampa partneriais ar darbuotojais. Vis dėlto kuo dar galima pasitikėti, jei ne šeima? Juk nemažai žymiausių prekių ženklų išaugo iš šeimos verslo – „Wallmart“, „Samsung“, automobilių gamintojos, mados namai. Dalis jų gyvuoja nuo XVII a. ir įrodo, kad šeimos verslas gali ne skaldyti, bet vienyti ir būti sėkmingas.

Asociacijos „European Family Business“ duomenimis, Lietuvoje šeimos verslas sudaro 38% verslų, Latvijoje – 58%, Estijoje – 90%. Prieš dvejus metus DNB banko užsakymu atlikta apklausa rodo, kad 70% Lietuvos gyventojų norėtų kurti bendrą verslą su šeimos nariais. Daugiausia dėl to, kad ateityje verslą galima perduoti vaikams. Bet būtent perdavimas yra sudėtingiausias etapas. Konsultacijų bendrovės „PwC“ 2016 m. tarptautinio tyrimo duomenimis, mažiau kaip pusė – 43% – jų turi perdavimo planą, o tik 12% pasiekia trečios kartos rankas.

Tačiau kartais šeima prisideda prie verslo be jokio išankstinio plano, tuo metu, kai reikia labiausiai.

Pasvalio rajone gaminamų „Ustukių malūno“ trapučių eksporto keliai – Izraelis, Turkija, Ispanija ir kiti – nuolat plečiasi. Tačiau pakilimas atėjo po kelerių metų atsinaujinimo, prieš tai atsispyrus nuo dugno. Trejus metus bendrovė kabėjo ant plauko siekdama išvengti bankroto, nes 2010 m. netekusi ekologiškos produkcijos – grūdų, kruopų – gamintojos sertifikato, prarado 60 pavadinimų produktų rinką. Ir vis dėlto prieš kelis mėnesius, „Mano verslo“ paklaustas, kaip sekasi, Giedrius Uždavinys, „Ustukių malūno“ vadovas, pasakojimą pradėjo ne nuo naujų rinkų vardijimo, bet nuo laimės, kad prie 1992 m. įkurto verslo prisidėjo sūnūs. Sulig jaunų specialistų atėjimu atsinaujino komanda, išsiplėtė eksporto rinkos. O Eugenijus ir Lolita Bujevičiai, kuriems nepavyko savo siuvimo įmonės apsaugoti nuo bankroto, naująją įmonę „Urtilę“ pavadino dukters Urtės garbei. Juk ji po studijų įmonėje ne tik ėmėsi rinkodaros ir pardavimo reikalų, bet ir įkalbėjo kurti sėkmingą prekės ženklą – jaunimo drabužius laisvalaikiui „Kaip tu?“. Prekės ženklo įvertinimas – kolekcija su dizaineriu Seržu Gandžumianu.

Tad kuo dar galima pasitikėti versle, jei ne šeima, kuri pirmiau nei apie gresiančius barnius, galvos apie pagalbą verslui stiprinti.

Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Gauk nemokamą VERSLO VALDYMO savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:















Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 

Verslo žinių pasiūlymai

„Verslo žinių“ akademija

„Verslo žinių“ akademija

Išsamūs praktiniai mokymai ne didesnėse nei 14 dalyvių grupėse

Pažintinis žurnalas

Pažintinis žurnalas

Tiems, kas brangina savo laisvalaikį ir domisi rytojumi

Nepamirštamos kelionės laiku

Nepamirštamos kelionės laiku

Kas mėnesį laukia nauji įspūdžiai ir netikėti atradimai

NEMOKAMI specializuoti savaitraščiai

NEMOKAMI specializuoti savaitraščiai

Nepraleiskite savo srities naujienų

Siekdami pagerinti Jūsų naršymo kokybę, statistiniais ir rinkodaros tikslais šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“), kuriuos galite bet kada atšaukti.
Sutinku Plačiau