Šešios didžiausios darbuotojų atrankos nuodėmės

Publikuota: 2017-09-28
Vladimiro Ivanovo (VŽ) nuotr.
Vladimiro Ivanovo (VŽ) nuotr.
 

„Nėra tinkamų darbuotojų“, – guodžiasi darbdaviai. „Nesuprasi, reikia jiems žmogaus, ar ne“, – piktinasi kandidatai. „Šitą nesusikalbėjimą lemia elementarios darbuotojų paieškos ir atrankos klaidos“, – šypsosi profesionalai. Taigi yra bent keli dalykai, kurių šiukštu negalima daryti, jei darbo rinkoje rungiatės dėl geriausiųjų.

Oficiali Lietuvos darbo biržos statistika skelbia, kad Lietuvoje registruotas nedarbas šio mėnesio pradžioje sudarė 7,5%. Pavyzdžiui, sostinėje jis buvo kur kas mažesnis.

„Tokiomis aplinkybėmis darbuotojo paieškos, atrankos ir adaptavimo procesą verta sustyguoti taip, kad šis veiktų it šveicariškas laikrodis“, - kalba Solveiga Grudienė, ilgus metus darbdaviams tinkamus darbuotojus padedančios atrinkti konsultacinės įmonės „Primum Esse“ vadovė. Ji taip pat veda VŽ mokymus.

Ponia Grudienė vardija 6 dažniausiai pasitaikančias darbdavių klaidas:

1. Pirma klaidų grupė susijusi su nuostatomis. Tai reiškia, kad darbdaviai dažnai klaidingai įsivaizduoja, kokia padėtis darbo rinkoje yra su tam tikrais specialistais, kokio atlygio jie pageidauja ir pan. Neretai įmonės pervertina ir savo kaip darbdavio patrauklumą. Taip nutinka tada, kai vadovaujamasi ne surinkta naujausia informacija, o įspūdžiais, nuogirdomis ir senstelėjusia patirtimi. Tarkime, bendrovė prieš kokius 3 metus sėkmingai įdarbino projektų vadovą, o dabar stebisi, kad ir kandidatų lūkesčiai kitokie, ir atlyginimo jie tikisi didesnio.

2. Dar viena didžiulė darbuotojų paieškos „nuodėmė“ – nelankstumas. Suformuluoja darbdavys reikalavimų sąrašą iš gerų 10-ties punktų. Ir be jokių kompromisų ieško darbuotojo, kuris juos visus atitiktų. Tačiau žmonės tiesiog netelpa į organizacijų sunertus rėmus, o dažnai net ir nenori į juos tilpti. Tokiu atveju bendrovė atrankai sugaišta labai daug laiko, įdeda labai daug pastangų, o rezultato kaip nėra, taip nėra. Tad visuomet verta pagalvoti, kad gal geras ir tas kandidatas, kuris atitinka tik dalį reikalavimų, o likusius įgūdžius įgaus dirbdamas. Kita išeitis: jeigu nerandama darbuotojo pagal visus 10 punktų – peržiūrėti funkcijas ir dalį jų perleisti kitiems darbuotojams. Lankstumas yra būtina sėkmingos atrankos sąlyga.

3. Koją dažnai pakiša ir nepakankamai rimtas vadovų požiūris atranką. Pavyzdžiui, jie neįsitraukia formuluojant poreikius, o jau pradėjus atranką paaiškėja, kad specialistai neatitinka lūkesčių. Arba atmestinai bendrauja su kandidatais pirmųjų susitikimų metu. Tai lemia, kad kandidatai tokių darbdavių nesirenka. Tada darbdaviai sako: kokie tie kandidatai nemotyvuoti. Bet juk jie buvo motyvuoti tiek, kad išsiųstų CV, ateitų į pokalbius, dažnai ir užduotis pakeliui atlieka, tačiau būtent po susitikimo su vadovu ir apsisuka ant kulno. Tai reiškia, kad ne kandidatui motyvacijos trūko, o pakeliui jis buvo demotyvuotas dirbti būtent toje įmonėje.

4. Organizacinės klaidos yra dar vienas rimtas trukdis atrankose. Pavyzdžiui, įmonėje nesutariama, ar atsakyti į laiškus, kai kandidatas tik atsiunčia pirmą CV, neapgalvojama, kas atsakys į kandidatų klausimus, kokią informaciją jiems suteikti, o kokios – ne. Jei atrankos procesas neparengtas arba jei jis parengtas, bet vadovas jį ignoruoja, pakeliui kandidatai nubyrės. Ir nubyrės – įsidėmėkite – patys geriausi, nes jie dažnai tuo pat metu kalbasi ne su viena galima darboviete. Tyrimai rodo, kad kandidato susidomėjimas pozicija tęsiasi 2-3 savaites, o tada drastiškai krenta. Jei vadovas antras mėnuo niekaip neranda laiko susitikti su kandidatu, tai visai pagrįstai kandidatams kyla abejonių, ar įmonei jie apskritai reikalingi. Technologijų laikais, kai su kandidatu galima ir Skype pasikalbėti, tai tikrai nedovanotina.

5. Kraštutinumai: „ Mums reikia tokio pat kaip mes“ arba „Mums reikia visiškai kitokio negu mes“. Tarkime, jei įmonė ieško darbuotojo tam, kad šis atnaujintų kokią nors stagnuojančią veiklą, rinktis labai į visą kolektyvą panašų asmenį neverta – pokyčio įgyvendinti nepavyks. Kita vertus, bet kokiam naujam darbuotojui turi būti priimtina bendrovės kultūra. Antraip žmogus tiesiog neprisitaikys. Taigi priklausomai nuo pareigybės, reikia rinktis aukso viduriuką, kad žmogus ir šiek tiek naujovių įneštų, ir prie organizacijos pritaptų.

6. Čia gal veikiau neišnaudota galimybė, nei klaida, tačiau dabar, kai kandidatų pritraukimas – bene pagrindinis darbdavių iššūkis, bendradarbiaujant tarp padalinių galima sėkmingiau „sužaisti“. Planuojant atranką visuomet verta pasitarti su komunikacijos profesionalais. Taip besielgiančios bendrovės ne tik lengviau patraukia darbuotojų dėmesį, bet ir darbdavio įvaizdžio kampaniją surengia. Darbdavio įvaizdis svarbu ir dideliam, ir mažam. Tad neišnaudoti visų įmanomų progų jam sustiprinti – dar viena klaida.

Išsamiai darbuotojų paieškos, atrankos, adaptavimo procesas bus nagrinėjamas VŽ mokymuose „Projektas – „Naujas darbuotojas“. Kad pavyktų iš pirmo karto“.

Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Gauk nemokamą VERSLO VALDYMO savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:















Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
„Žemaitijos pieno“ valdyba išsirinko naują pirmininką

AB „Žemaitijos pienas“ valdyba pirmininku išrinko Romusą Jarulaitį, ilgametį bendrovės darbuotoją.

Vadyba
2018.07.18
„Devbridge Group“ Vilniaus padalinys turi naują vadovą

JAV programavimo paslaugų įmonės „Devbridge Group“ Vilniaus padaliniui nuo šiol vadovaus Jaroslavas Sadovskis.

Vadyba
2018.07.18
Jeffas Bezosas tapo turtingiausiu žmogumi šių laikų istorijoje 4

El. prekybos milžinės „Amazon“ įkūrėjo ir vadovo Jeffo Bezoso turto vertė pirmadienį perkopė 150 mlrd. USD.

Vadyba
2018.07.17
Išrinkta nauja „Verslios Lietuvos“ valdyba

Į naują verslumą skatinančios VšĮ „Versli Lietuva“ valdybą paskirti septyni šalies verslo asociacijų vadovai.

Vadyba
2018.07.17
Mokslininkė: dirbti pilnu etatu žmonės turėtų sulaukę 40 metų 10

Žmonėms gyvenant vis ilgiau reiktų drastiškai keisti įprastą žmonių karjeros kelią. Užuot planavus karjeros...

Vadyba
2018.07.17
Už kokį elgesį galima atleisti darbuotoją Premium

Dabartiniame Darbo kodekse (DK) – daugiau galimybių atleisti darbuotoją, tačiau išlieka daug niuansų ir...

Vadyba
2018.07.16
Kodėl buvę darbuotojai tampa verslo pirkėjais

Darbdaviams svarbu motyvuoti darbuotoją ne tik dėl to, kad šis neišeitų pas konkurentą, bet ir kad nesiimtų...

Vadyba
2018.07.15
Kiek kainuoja darbuotojų nuklydimai internete 7

Internetas – nepakeičiama darbo priemonė daugeliui mūsų. Taip pat tai – vienas didžiausių darbuotojus...

Vadyba
2018.07.15
„Girteka Logistics“ vadovas E. Liachovičius: sakyti, kad esi didžiausias, būtų neatsakinga Premium 12

Edvardą Liachovičių šiemet Metų vadovu išrinko portalo vz.lt naršytojai. Naujienos apie jo vadovaujamą UAB...

Verslo klasė
2018.07.15
TOP10 pasaulyje paklausiausių profesijų grupių

Nors dirbtinio intelekto ir robotikos pritaikymas versle plečiasi, tačiau bendrovėms kuo toliau tuo vis...

Vadyba
2018.07.14
Jaunasis Metų CEO Artūras Salda: kaip sukurti „sanatoriją 2.0“ Premium 14

Druskininkų ir Birštono „Eglės“ sanatorijų vadovas Artūras Salda „Verslo žinių“ ir „Luminor“ banko...

Verslo klasė
2018.07.14
Pasenę kompiuteriai augina darbuotojų kaitą 3

Darbdaviai, kurie delsia atnaujinti darbuotojų techninę įrangą, rizikuoja nukentėti nuo didesnės personalo...

Vadyba
2018.07.14
„Linas Agro Group“ darbuotojus motyvuos akcijomis 3

„Linas Agro Group“ (LAG) pasirašė su grupės darbuotojais opcionų sutartis. Darbuotojams opcionai pelningi...

Rinkos
2018.07.13
5 darbuotojų perdegimo priežastys 6

Pagrindiniai darbuotojų emocinio išsekimo veiksniai yra labiau susiję ne su nepakeliamu darbo krūviu, bet su...

Vadyba
2018.07.13
Rūkymas darbe – kokios darbdavio galios Premium 9

Rūkantys darbuotojai – finansinis nuostolis darbdaviui. Lietuvos darbdaviai baiminasi kaltinimų...

Vadyba
2018.07.12
„Uber“ vidinės kultūros problemos: pasitraukė dar viena vadovė 1

JAV pavežėjimo gigantė „Uber“ net ir praėjus daugiau nei metams vis dar kraujuoja dėl nederamo elgesio su...

Technologijos
2018.07.11
Įmonė persikrausto: kokių klaidų reikėtų vengti Premium

Kai verslas perkeliamas į kitas patalpas, iškyla ne tik pavojus prarasti dalį klientų, nes šie dažnai nėra...

Vadyba
2018.07.11
„Maxima LT“ finansų vadovas jungiasi prie „Emperia Holding“ 2

Ligšiolinis „Maxima LT“ finansų vadovas Kęstutis Gailius pereina į „Maxima grupės“ įmonę „Emperia Holding...

Vadyba
2018.07.10
Atsigręžti į vyresnius darbuotojus: drąsa ar išmintis? 40

Straipsnį paakino parašyti naujausia Lietuvos darbo biržos statistika bei vienas prisiminimas. Kokiais 2009...

Vadyba
2018.07.10
Talentų trūkumas – didžiausias per 12 metų Premium 21

Darbuotojų trūkumo problema kamuoja ne tik Lietuvą. Beveik pusė pasaulio darbdavių susiduria su šia bėda.

Vadyba
2018.07.10

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau