„McDonald‘s“ vadovė Japonijoje: negalvokite, kad žinote, ko nori klientai

Publikuota: 2017-09-16
Toru Hanai („Reuters“ / „Scanpix“) nuotr.
Toru Hanai („Reuters“ / „Scanpix“) nuotr.

„McDonald‘s“ maisto ir aptarnavimo standartas užtikrintai veikia daugelyje šalių. Japonijoje patikrintas verslo modelis buksavo, todėl vadovams teko ieškoti būdų, kaip iš naujo užkariauti vietos valgytojų simpatijas.

Japonijoje veikiančių greitojo maisto restoranų „McDonald‘s“ reputacija švelniai tariant buvo pusėtina. Reikalai ėmė prastėti dar 2014 metais, kai paaiškėjo, kad tiekėjai į maitinimo įstaigas veža vištieną, kurios galiojimo laikas jau pasibaigęs. Vėliau plykstelėjo skandalas, kai klientas rado žmogaus dantį restorane pirktose bulvytėse. Paskutinis lašas į suniokotos reputacijos taurę buvo nelaimingas atsitikimas – vaikas bevalgydamas ledus susižeidė plastiko atplaiša, kuri buvo deserte.

Nereikia ir sakyti, kad šie įvykiai sumažino klientų srautus bei gerokai aptirpdė restoranų pajamas.

„Tuo metu maniau, kad „McDonald‘s veikla Japonijoje baigta. Pasigirdo siūlymų, kad jei įmonė nori toliau plėtoti veiklą Japonijoje, ji turėtų pirmiausia pasikeisti pavadinimą“, – „Bloomberg“ cituoja Ichiro Fujita, verslo konsultantę, padedančią užsienio kompanijoms vysti veiklą Japonijoje.

Radikalūs pokyčiai

Sarah Casanova, stojusi prie „McDonald‘s“ vairo Japonijoje 2014 metais, rankų nesudėjo. Vadovė neužsidarė kabinete ir pasirinko kitokią taktiką. Su nedidele darbuotojų komanda nuvažiavo į 47 šalies prefektūras, kuriose veikia restoranai, ir bendravo su klientais. Ypatingas dėmesys buvo skirtas mamoms su vaikais. Valgytojams aiškinta, kad tiekiamas maistas yra saugus. Taip pat teirautasi, ko klientai tikisi iš maitinimo įstaigos, kokio maisto jie norėtų.

„Verslo krizė mus privertė eiti ir kalbėtis su klientais. Paaiškėjo, kad mes tikrai nedavėme valgytojams to, ko jie iš tikrųjų norėjo“, – sako p. Casanova.

Klientų pastabos ir buvo tas postūmis, kuris paskatino vadovę imtis radikalių pokyčių. Ji į restoranų valgiaraščius įtraukė vietinio skonio valgių. Pavyzdžiui, kiaulienos ir imbiero mėsainį „Yakki Burger“. Atsirado ir kiek neįprasto skonio derinių – gruzdintos bulvytės su šokoladu. Kartu su valgiaraščiais atnaujintas ir restoranų interjeras. Be to, „McDonalds“ sumaniai prisijungė prie tuo metu siautusios „pokemonų manijos“. Bendradarbiavimo rezultatas – restoranai tapo svarbiu pokemonų gaudytojų susibūrimo centru.

Atvirai – apie kokybę

Svarbiausias iššūkis vadovei – susigrąžinti valgytojų pasitikėjimą maisto kokybe.

„Dirbdama skirtingose šalyje supratau viena – niekada negalvok, kad iš tikrųjų žinai, ko nori klientai“, – pabrėžia p. Casanova

Kartu su darbuotojais keliaudama po šalį, nors ir skurdžiai kalbėdama japoniškai, ji stengėsi išklausti žmonių, ko gi jie tikisi eidami į restoraną.

„Mamos, kurios ir sprendžia, kur bus einama pavalgyti, buvo atviros. Jos paaiškino, kad trūksta informacijos, kokį gi maistą tiekia „McDonald‘s“, – kalba vadovė ir priduria, kad prakalbinti vietinius padėjo ir pačios atvirumas. Ji neslėpė pati esanti 2 vaikų mama ir 5 anūkų senelė.

Pirmiausia p. Casanova nutraukė bendradarbiavimą su nekokybišką vištieną tiekusia Kinijos bendrove. O „McDonald‘s“ tinklalapyje pradėta aiškiai aiškiai nurodyti, iš kokių ūkių perkami produktai. Gatavi patiekalai restoranuose imti žydėti QR kodais, kuriuos nuskanavus, telefone galima perskaityti detalią informaciją apie visus ingredientus.

Ponia Casanova nuolat keliauja po šalį ir ieško, kaip dar galima būtų valgiaraštį priartinti prie Japonijos. Jau dabar klientai gali paskanauti kokteilių su Hokkaido melionais ar Ehime kiviais.

Panašu, kad krizę suvaldyti pavyko. Mat kompanija šįmet pirmąjį pusmetį fiksavo didžiausius vidutinius pardavimus, tenkančius vienam restoranui, nuo 2001 m.

Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Gauk nemokamą VERSLO VALDYMO savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:















Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Geriausi miestai, jei norite mažai dirbti ir daug uždirbti 6

Liuksemburgas pagal darbo laiko trukmės ir pajamų santykį yra palankiausias miestas darbuotojams, rodo naujas...

Laisvalaikis
2018.06.18
Šeimos verslo dalybos: joms ruoštis nesmagu, bet verta Premium

Šeimos verslas turi ne vieną pranašumą, tačiau tol, kol viskas sekasi. Jei tarpusavio santykiai pašlyja,...

Vadyba
2018.06.18
Keliaujantiems į N. Zelandiją teks sumokėti mokestį 1

Nuo kitų metų keliaujantieji į Naująją Zelandiją turės sumokėti vienkartinį mokestį. Surinktos lėšos bus...

Vadyba
2018.06.16
Keli paprasti sprendimai, ir įmonės pardavimai išauga Premium 1

Kuo įmonė ilgiau veikia, tuo labiau pasineria į rutiną. Praktika rodo, kad net nedideli pokyčiai gali...

Pramonė
2018.06.16
Nuo hobio iki verslo: kiek užtrunkama dviejose vietose

Dažnai, kai nutariama pabandyti pomėgį ar išpildytą poreikį paversti verslu, dar kurį laiką vien į jį...

Vadyba
2018.06.16
Pagal darbo kaštų brangimą, Lietuva – 4-ta ES 4

Šių metų pirmą ketvirtį valandiniai darbo kaštai Lietuvoje per metus paaugo 9%  – tai ketvirtas didžiausias...

Vadyba
2018.06.15
VŽ Metų CEO Juozapavičius: vadovui turi rūpėti, kad darbuotojai būtų laimingi Premium 5

Net ir šiandieniame skubančiame verslo pasaulyje galima veikti lėtai, bet užtikrintai, o rezultatus vertinti...

Vadyba
2018.06.15
Po skandalų traukiasi „Facebook“ aukščiausios grandies vadovai 1

„Facebook“ paskelbė, kad Elliotas Schrage, socialinio tinklo komunikacijos ir viešosios politikos vadovas, po...

Rinkodara
2018.06.15
„Geidžiamiausias darbdavys 2018“ reitingas: 1.500 įmonių sąrašas 2

Praėjusią savaitę paaiškėjus rinkimų „Geidžiamiausias darbdavys 2018“ nugalėtojams, „Verslo žinios“...

Vadyba
2018.06.15
Išrinkti „Lietuvos verslo lyderiai“ ir „Metų CEO“ 11

Aštuntą kartą „Verslo žinios“ kartu su banku „Luminor“ apdovanojo „Lietuvos verslo lyderius“ bei „Metų CEO“.

Vadyba
2018.06.13
Prasidėjo „Lietuvos verslo lyderių“ apdovanojimai

„Verslo žinios“ kartu su banku „Luminor“ aštuntą kartą rengia projektą „Lietuvos verslo lyderiai“, kuriame...

Vadyba
2018.06.13
Įmonės patirtis: staigių pokyčių metu reikia „nekomanduoti“ Premium

Norint sėkmingai vystyti verslą neapibrėžtoje aplinkoje reikia išlaikyti ambiciją ir norą būti geriausiam.

Vadyba
2018.06.13
Finišo tiesioji: šiandien paaiškės „Metų CEO“ 1

Trečiadienio vakarą iškilmingame renginyje paaiškės, kas tapo „Metų CEO“ – vadovu, sukūrusiu daugiausia...

Vadyba
2018.06.13
Kodėl darbuotojai nekenčia personalo valdymo ir kaip tai pakeisti Premium

Šiais laikais iš personalo vadovų tikimasi didesnio indėlio į verslo gerovę, tačiau darbuotojai vis dar...

Vadyba
2018.06.13
„Carrefour“ vadovui už gerus rezultatus išmokėjo beveik 1 mln. Eur priedą

Prancūzijos mažmeninės prekybos tinklui „Carrefour“ uždarant 243 parduotuvių ir atleidžiant apie 2.100...

Septyni VŽ išrinkti Metų CEO – apie lyderystę, komandą ir vadovavimo stilių 2

Jeigu pradedantis verslininkas karjeros pradžioje žinotų, kokiomis aplinkybėmis ir iš kokių savybių gimsta...

Vadyba
2018.06.12
A. Šikšta, pirmasis Metų CEO: vadovas turi nepamiršti, kad visada sėdi ant karštos kėdės Premium 2

Šiandien daugelyje lietuviško verslo sričių juntama globalizacijos įtaka – verslininkai viešai kalba apie...

Vadyba
2018.06.12
Lietuvos oro uostų vykdomąja direktore tapo Laura Joffė 9

Pavasarį iš LOU vykdomojo direktoriaus pareigų pasitraukus Donatui Voveriui, birželio 12 d. šias pareigas...

Vadyba
2018.06.12
„Staticus“ vadovaus buvęs Vilniaus oro uosto vadovas

Nuo pirmadienio pastatų fasadų gamybos įmonei „Staticus“ vadovauti pradeda Olafas Martensas.

Vadyba
2018.06.11
Verslo valdymas: kai laikas bėga, o tikslai neartėja Premium

Neseniai lankiausi pas vieną buvusį klientą, su kurio vadovaujama įmone prieš penkerius metus teko darbuotis.

Verslo klasė
2018.06.10

Verslo žinių pasiūlymai

Siekdami pagerinti Jūsų naršymo kokybę, statistiniais ir rinkodaros tikslais šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“), kuriuos galite bet kada atšaukti.
Sutinku Plačiau