Diena su „Vilniaus duonos“ vadovu – apie vadybos principus, emigracijos poveikį, ambicijas

Publikuota: 2017-09-08

Nors „Vilniaus duonos“ pardavimų apimtys kasmet auga, tačiau įmonė ant laurų nemiega ir ieško būdų, pirkėjų simpatijoms užkariauti. Pagrindinė užduotis – kaip parduoti gaminius besitraukiančioje rinkoje.

„Verslo žinios“ tęsia projektą „Diena su vadovu“, kurio metu bendrauja su šalies įmonių vadovais, domisi jų darbo specifika, bendrovės valdymo bei strateginiais sprendimais.

Su Gražvydu Jukna, „Vilniaus duonos“ komercijos direktoriumi, susitikome liepos mėnesį, kai dažnas vadovas arba jau atostogavo, arba planavo poilsį artimiausiu metu (Įmonėje nėra generalinio direktoriaus pareigybės - VŽ).

Ponas Jukna paaiškina, kad jis paatostogauti spėjęs dar birželį ir likusius vasaros mėnesius išnaudoja ramesniam darbui. Daugiau laiko praleidžia biure, nereikia taip intensyviai bendrauti su akcininkais Skandinavijoje, galiausiai yra laiko užbaigti vis atidėliotus darbus.

„Vilniaus duona“ valdo 2 kepyklas Vilniuje ir Panevėžyje. Įmonėje dirba daugiau nei 400 darbuotojų. Kasdien iškepama apie 100 t gaminių. Pernai bendrovės pardavimo pajamos buvo 31,7 mln. Eur.

Turi žinoti, kas vyksta

Kiekvieną mėnesį vadovas p. Jukna važiuoja į Suomiją, kur dalyvauja susirinkimuose klasterio lygmenyje. Priklausomai nuo aplinkybių per mėnesį tenka vykti į 2 – 3 komandiruotes.

Kiekvieno mėnesio pradžioje p. Jukna važiuoja į kepyklą ir darbuotojams pristato įmonės veiklos rezultatus. Ponas Jukna tokį vadybinį sprendimą paaiškina paprastai – darbuotojai turi žinoti, kaip sekasi bendrovei.

„Jei žmonės žino, kaip įmonei sekasi, jei žino, kaip gali prisidėti prie bendro rezultato kiekvieną dieną, tai pasiekti bendrą tikslą lengviau. Nebūna taip, kad visada darbas vyksta kaip iš natų. Kartais geriau, kartais blogiau, kartais labai gerai. Žinodami situaciją, darbuotojai kitaip reaguoja ir į kasdienes skiriamas užduotis“, – kalba p. Jukna.

Jis pateikia pavyzdį, kad laimėjimo energija gerokai stumteli ir motyvuoja visus darbuotojus, o neigiama energija priešingai – smukdo. Ir kai vadovai, kalba p. Jukna, dar labiau spaudžia darbuotojus, komanda išgyvena dar didesnį stresą.

„Taigi sakymas, kaip viskas yra, palengvina gyvenimą“, – nuomone dalijasi vadovas.

Tie darbuotojai, kurie neturi galimybės dalyvauti rezultatų pristatyme, visą informaciją gali perskaityti informaciniuose stenduose, sumontuotose kepykloje.

Tądien kai susitikome p. Jukna, buvo suplanuota kassavaitinė video konferencija kartu su įvairių skyrių vadovais, dirbančiais biure Vilniuje, o kepyklų sostinės V. A. Graičiūno g. bei Panevėžyje vadovai prisijungė nuotoliniu būdu. Toks susirinkimų formatas įprasta praktika bendrovėje – sutaupoma laiko bei išteklių.

Posėdžių salėje, kurioje įrengti ekranai, kad būtų galima matyti kitus konferencijos dalyvius, p. Jukna pirmiausia pasiteirauja kepyklų vadovų, ar darbas vyksta sklandžiai, ar pastaruoju nebuvo sutrikimų gamyboje. Išsiaiškinus situaciją, grįžtama prie darbotvarkėje numatytų klausimų.

Panevėžio kepyklos vadovė akcentavo, kad nors darbuotojams įmonė ir kilstelėjo algas, tačiau teigiamo poveikio, kokio tikėtasi, nebuvo. Susirinkusieji priėjo išvados, kad reikėtų aiškesnės komunikacijos su darbuotojais. Mat darbo užmokestis darbuotojams keliamas jau antrą kartą per šiuos metus, tačiau pozityvaus atsako, padidėjusios motyvacijos iš darbuotojų nėra tiek, kiek galėtų būti.

Dar vienas klausimas, kuriam susitikime buvo skiriame daug dėmesio – naujasis darbo kodeksas. Įmonės finansininkė pristatė pakeitimus, paaiškino, į ką reikės atkreipti dėmesį ir kokios naujos tvarkos įsigalioja.

„Ir taip užtrukome. Einame duonos kepti“, – užbaigdamas susirinkimą sakė p. Jukna.

Be kabineto

Vaikštinėjant po erdvų „Vilniaus duonos“ biurą Perkūnkiemyje tikrai nekyla klausimų, kuo užsiima įmonė. Biuro sienos skoningai išpieštos stilizuotais kepiniais, duonos kepalais, už akių užkliūva logotipas. Beje, logotipas neseniai buvo kiek atnaujintas, tačiau tikrai nedrastiškai. Vadovas paaiškina, kad labai keisti logotipą nenaudinga, mat pirkėjai per daug prie jo pripratę. Nuspręsta, logotipą šiek tiek atšviežinti, tačiau esmės nekeisti.

Paklausus, o kur yra p. Juknos kabinetas, jis tik mosteli į vieną iš stalų. Visi įmonės administracijos darbuotojai dirba atvirame biure. Taigi ir p. Jukna kabineto neturi. Jis argumentuoja, kad atskiro kabineto jam nereikia, sklandžiai dirbti kuo puikiausiai gali dirbti ir taip. O jeigu prisireikia susikaupti, galima padirbėti nedidelėje darbui skirtoje uždaroje erdvėje.

Ponas Jukna bendrovėje dirba ketvirtus metus. Jis neslepia, kad pradėjęs dirbti pardavimų vadovu turėjo vidinių ambicijų tampi įmonės vadovu.

Paklaustas, ar buvo sunku pakeisti ilgametį vadovą, (Rita Ramanauskienė „Vilniaus duonai“ vadovavo 13 metų. Ji įmonę paliko 2015 m. – VŽ) p. Jukna tik sako, kad tokie procesai įmonėse yra natūralūs, tačiau pripažįsta ir ankstesnės vadovės įdirbį. Beje, pagal dabartinę struktūrą, įmonėje nėra generalinio direktoriaus pareigybės, o p. Jukna nors ir vadovauja bendrovei, bet eina komercijos direktoriaus pareigas.

Vadovauti įmonei p. Jukna pradėjo nuo 2015 m. gruodžio. Aiškindamas savo vadovavimo principus, pašnekovas akcentuoja, kad „žmonės, kurie dirba su tavimi ir aplink tave yra svarbiausi“.

„Žinau, kad aš kaip vadovas už juos turiu kartais pakariauti, kai reikia – pastovėti, o taip pat išgirsti, ką jie man sako. Tik taip mes galime dirbti komandoje. Vadovas nėra tas žmogus, kuris eina į kepyklą ir maišo tešlą. Kai matau, kad kalbantis su verslo partneriais reikia autoriteto, tuomet einu ir kalbuosi, kad pokalbis būtų kilstelėtas į aukštesnį lygį. Jeigu kalbėtume apie bazinius dalykus, tai vadovas yra tik vairininkas, kartais nuodėmių klausytojas, kartais petys ant kurio galima paverkti“, – pasakoja p. Jukna.

Pašnekovas paprastai nusako savo darbo principus: „jeigu aš pasitikiu tavimi, o tu pasitikimi manimi, vadinasi, galime dirbti“.

„Jeigu to nėra, tuomet prasideda pasiteisinimų maratonai. Aš nepadariau to, nes kažkas nepadarė ano. Kai išgirstu, kai žmogus ieško pasiteisinimų, tai mane gali išvesti iš kantrybės. Kad to nebūtų, tiesiog stabdau žmones ir klausiu, ką galime padaryti, kad tokios situacijos nebūtų“, – vadybos principus vardija p. Jukna ir priduria, kad mėgsta duoti laisvės darbuotojams skatina jų iniciatyvą ir nemėgsta nurodyti komandos nariams, ką jiems reikėtų daryti.

Geriausias lakmuso popierėlis, kalba pašnekovas, sužinoti, kaip sekasi įmonei, stebėti veiklos procesus, kai vadovas išeina atostogų.

„Kai įmonei sekasi net geriau, kai aš atostogauju, vadinasi, viskas yra gerai. Šiandien esu laimingas, nes tie žmonės, kurie dabar yra čia, jie tikrai be manęs gali dirbti ir mėnesį, ir du“, – sako p. Jukna.

Paslapčių neatskleidžia

Daugiausia produkcijos „Vilniaus duona“ realizuoja Lietuvoje, 8% – eksportuoja.

„Kiekvienas išvažiavęs iš Lietuvos žmogus išvažiuoja su nesuvalgytu duonos kepalėliu“, – emigracijos poveikį duonos gamintojams įvardija vadovas.

Nepaisant besitraukiančios rinkos, aštrėjančios konkurencijos, p. Jukna prognozuoja, kad įmonės pardavimų apimtys šįmet irgi augs.

Kasmet įmonė rinkai pasiūlo 10 -15 naujų kepinių ir, pasak pašnekovo, džiaugiamasi, jei nors vienas prigyja. Norint sukurti naują kepinį – nuo idėjos iki lentynos – reikia pusmečio. Vadovas detalizuoja, kad dabar įmonės technologai dirba su gaminiais, kurie parduotuvių lentynose pasirodys kitąmet, o kai kurie ir 2020 m.

Kiek kainuoja, sukurti naują gaminį, p. Jukna nesako, bet pateikia pavyzdį, kad norint iškepti bandomąjį kepinį reikia užmaišyti 200 – 300 kg tešlos. Norint ištobulinti receptą, gaminį iškepti reikia bent 10 kartų.

Vis dėlto, kokią duoną valgysime 2020 m., pašnekovas nesako.

„Žinau, kad tą norisi žinoti ir jums, ir konkurentams“, – šypteli p. Jukna, bet paslapčių neišduoda.

Stereotipiškai maniau, kad „Vilniaus duonos“ biure kasdien darbuotojus turėtų pasitikti pintinė kvapnių bandelių. Ponas Jukna tik nusijuokia ir sako, kad bandelių būna tik kartais, tačiau duonos biuro virtuvėlėje galima rasti visada.

Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Gauk nemokamą VERSLO VALDYMO savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:















Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 

Verslo žinių pasiūlymai

Smalsiems, protingiems, norintiems suprasti

Smalsiems, protingiems, norintiems suprasti

Tiems, kurie niekada nenustoja mokytis

Pažintinis žurnalas

Pažintinis žurnalas

Tiems, kas brangina savo laisvalaikį ir domisi rytojumi

Nepamirštamos kelionės laiku

Nepamirštamos kelionės laiku

Kas mėnesį laukia nauji įspūdžiai ir netikėti atradimai

NEMOKAMI specializuoti savaitraščiai

NEMOKAMI specializuoti savaitraščiai

Nepraleiskite savo srities naujienų

Siekdami pagerinti Jūsų naršymo kokybę, statistiniais ir rinkodaros tikslais šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“), kuriuos galite bet kada atšaukti.
Sutinku Plačiau