Kas tai? Eksperto įžvalgos

Darbuotojų motyvavimas – ne picomis ir bananais

Publikuota: 2017-07-12
„Telia“ žmogiškųjų išteklių vadovas Ramūnas Bagdonas.
„Telia“ žmogiškųjų išteklių vadovas Ramūnas Bagdonas.

Darbovietė iki gyvos galvos neegzistuoja, o populiarus įsitikinimas, kad pica, vaisiai ir stalo futbolas darbe – geriausias būdas didinti darbuotojų motyvaciją, ne visados pasiteisina. Tuo įsitikinęs „Telia“ žmogiškųjų išteklių vadovas Ramūnas Bagdonas, kurio teigimu, dauguma žmonių į darbo vietą ateina dėl svarbiausio dalyko – mokymosi ir augimo.

Kas labiausiai labiausiai motyvuoja žmones darbe?

Maslow piramidėje, kurios teisingumo dar niekas nepaneigė, tokie dalinimai, nemokamas maistas yra apatinėje grandyje. Manau, kad darbuotojų motyvacija yra pačiame šios piramidės viršuje – žmones darbe į priekį veda prasmės, savirealizacijos poreikiai. Jeigu, kaip darbdavys, sugebi tai sukurti savo įmonėje, vadinasi, žmonių įsitraukimas, noras dirbti, siekti rezultato, padaryti daugiau bus didesnis nei dalinant picas.

Žinoma, alkani žmonės – pikti žmonės. Normalu, kad visų pirma įmonėje turi būti mokamas adekvatus atlygis. Nėra ko kalbėti apie savirealizaciją, jei žmonėms neužtenka pinigų duonai. Džiaugiuosi, kad „Telia“ tokį pagrindą mes tikrai turime.

O kaip Silicio slėnio sėkmingųjų praktika dalinti picas savo darbuotojams?

Yra visokių vertinimų. Tarkim, Lenkijoje „Google“ ofise, yra visą parą veikianti valgykla ir gali bet kada eiti sportuoti. Tai darbuotojams sukuria namų jausmą, kas iš vienos pusės yra gerai. Kitą vertus, nesu tikras, ar mūsų kultūrinėje terpėje užaugęs žmogus vertintų tai kaip pagrindinį dalyką. Juk balansas tarp dviejų aplinkų – darbo ir namų – yra labai svarbus. Nereiktų persistengti į kažkurią vieną pusę.

Kokius žmones įdarbina „Telia“?

Mūsų bendrovė stovi ant technologinio, inovacinio pagrindo, taigi ir čia dirbantiems žmonėms patinka technologijos. Kitaip būtų labai sunku jas parduoti kitiems. Telekomunikacijų rinka yra labai dinamiška, tad reikia lanksčių, sparčių, greitai galvojančių, darančių žmonių. Čia dirbant labai svarbu gebėti greitai prisitaikyti, nes technologijos keičiasi labai greitai.

Esame didelė įmonė, turime platų paslaugų portfelį, tad sėkmingiausiai čia veikia tie žmonės, kurie geba dirbti kompleksiškoje aplinkoje. Tuo mes skiriamės nuo startuolių, kur dažniausias scenarijus toks: susikoncentravai, padarei vieną dalyką ir štai tau geras rezultatas.

Ar nesunku išlaikyti Y kartos atstovus?

Kai jaunus žmones pavyksta „įkinkyti“ į prasmingus darbus, jie puikiai dirba. Ir tada galime pamiršti bet kokias kalbas apie kartų skirtumus. Savo organizacijoje turime puikių pavyzdžių, kai darbo pozicijas pavyksta sukonstruoti taip, kad žmonės turėtų galimybę kurti, kažką po savęs palikti, tuomet ir darbuotojų įsitraukimas yra milžiniškas.

Be to, ir darbdaviui svarbu būti lanksčiam. Aptarnavimo salonuose arba skambučių centruose visoje Lietuvoje samdome ir dar studijuojančius žmones, jie noriai dirba dalį darbo dienos. Ryte eina į studijas, o popiet dirba, taigi taip studijuodami gali papildomai užsidirbti. Tiems, kam geriausiai sekasi, po 2-3 metų turi galimybę eiti toliau – tapti komandų dalimi arba vadovauti joms. Tokių sėkmės istorijų turime apsčiai. Šiais metais buvome išrinkti ne tik geidžiamiausiu darbdaviu, bet ir kaip viena iš labiausiai patrauklių vietų praktikai atlikti, nors patys šio titulo visai nesiekėme. Vadinasi, mus taip įvertino praktikantai, kurie mūsų įmonėje atrado prasmingų dalykų.

Ar technologijų sektoriuje yra vietos senukams?

Visur reikalingi nuolat besimokantys. Juk yra ir jaunų žmonių, kurie nepakankamai investuoja į save, ir vyresnio amžiaus žmonių, kurie nuolat tobulėja, mokosi. Taigi ir mūsų įmonėje yra ir vyresnio amžiaus žmonių, kurie sėkmingai tvarkosi – ypač kalbant apie vadovų pozicijas. Juk vienas dalykas yra išmanyti technologijas, kitas – gebėti vadovauti. Tam reikia gyvenimiškos patirties, gebėjimo motyvuoti komandą.

Didžiausi Lietuvos darbo rinkos iššūkiai?

Globalėjant technologijoms konkuruojame ne tik Lietuvos rinkoje. Tačiau Lietuvoje jau gebame sukurti pakankamai gerų, rimtų darbo vietų tiems žmonėms, kurie turi ir solidų tarptautinės patirties bagažą. „Telia“ tokių žmonių savo komandoje turime vis daugiau. Kitas dalykas – augantys atlyginimai, kurių tolesnio stiebimosi galima tikėtis ir ateityje. Kaip įmonė, spėjame su tuo augimu, tačiau visados svarbu nepamiršti vieno dalyko – augant atlygiui turi augti ir pridėtinė vertė. Taigi svarbu gebėti efektyvinti, optimizuoti darbo procesus. Kita labai svarbi tema yra darbuotojų įgalinimas. Tam skiriame labai daug dėmesio. Reikia skatinti darbuotojus prisiimti atsakomybę ir sukurti tokią aplinką, kur darbuotojas galėtų augti.

Kaip tapti geidžiamu darbdaviu?

Manau, kad svarbiausia suprasti, jog darbuotojų lojalumas neegzistuoja ir personalo valdymo praktikos, skatinančios darbuotojų lojalumą nėra tinkamos. Darbuotojas negali tiesiog ilgai būti įmonėje. Ir melagis bus tas darbdavys, kuris sakys, kad darbo vietą turėsi visada.

Svarbiausias dalykas – partnerystė tarp darbdavio ir darbuotojo.

Aš visada džiaugiuosi, kai žmogus užauga. Net kai išeina iš mūsų įmonės į kitą, kur užima laipteliu aukštesnę poziciją nei turėjo čia. Vadinasi, buvome svarbus jo karjeros taškas, kur jis šio to išmoko. Tada yra džiaugsmas, o ne kai atleidi dešimt žmonių, nes suefektyvinai darbo procesą.

infogr.am::infogram_0_bagdonas-72195563

Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Gauk nemokamą VERSLO VALDYMO savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:















Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 

Verslo žinių pasiūlymai

Nepamirštamos kelionės laiku

Nepamirštamos kelionės laiku

Kas mėnesį laukia nauji įspūdžiai ir netikėti atradimai

Smalsiems, protingiems, norintiems suprasti

Smalsiems, protingiems, norintiems suprasti

Tiems, kurie niekada nenustoja mokytis

NEMOKAMI specializuoti savaitraščiai

NEMOKAMI specializuoti savaitraščiai

Nepraleiskite savo srities naujienų

Pažintinis žurnalas

Pažintinis žurnalas

Tiems, kas brangina savo laisvalaikį ir domisi rytojumi

Siekdami pagerinti Jūsų naršymo kokybę, statistiniais ir rinkodaros tikslais šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“), kuriuos galite bet kada atšaukti.
Sutinku Plačiau