Diena su „Equinox Europe“ vadove – apie personalą, augančius rezultatus, darbo ritmą

Publikuota: 2017-05-19

Svarbiausia vadovo užduotis - netrukdyti specialistams dirbti, o prireikus, padėti rasti tinkamiausią sprendimą.

„Esame amerikietiško kapitalo įmonė. Rūpinamės visais sandėlio procesais: technologijomis, IT sprendimais, įranga. Beje, IT sprendimai kuriami Lietuvoje ir toliau diegiami visose grupės įmonėse“, – bendrovės veiklą apibūdina Rasa Beskajevienė, Kauno logistikos procesų optimizavimo UAB „Equinox Europe“ direktorė.

Pernai įmonės apyvarta buvo apie 4 mln. Eur, o šįmet planuojama pasiekti 7 mln. Eur. Vadovė tokį apyvartos šuolį aiškina tuo, kad šiais metais bus įgyvendinta nemažai projektų vietos rinkoje. Būtent Lietuvos klientai ir kėlė bendrovės finansinius rezultatus aukštyn.

„Kai 1995 m. pradėjome veiklą, dirbome tik su užsienio klientais Amerikoje, Australijoje, Vakarų Europoje ir šiek tiek Azijoje. Nuo 2001 m. ėmėmės projektų Lietuvoje, Latvijoje, Estijoje. Iš pradžių buvo sudėtinga užsakovus įtikinti, kad verta investuoti į sandėlio automatizavimą. Būtent todėl teko supaprastinti jau sukurtus sprendimus ir pritaikyti prie klientų poreikių. Pastaraisiais metais Lietuvoje įmonės noriai diegiasi naujausias sistemas, kurios pritaikytos dirbti su automatizuota įranga“, – nurodo p. Beskajevienė, įmonei vadovaujanti 20 metų.

Turtas – žmonės

Bendrovėje dirba 72 darbuotojai: IT, elektronikos, mechanikos specialistai. Pasak pašnekovės, beveik pusė komandos narių dirba nuo įmonės įkūrimo. Per metus tepasikeičia 3 – 4 darbuotojai.

„Mūsų pagrindinis turtas – žmonės. Manyčiau, kad darbuotojų lojalumas yra atsiradęs dėl bendros darbo istorijos. Juk pradėjome dirbti čia dar būdami studentais. Darbuotojų branduolys yra mano draugai. Aišku, pasitaiko, kai ilgamečiai darbuotojai išeina. Pavyzdžiui, neseniai vienas žmogus išėjo ir kaip priežastį nurodė, kad jam tiesiog trūko dėmesio. Ir aš su tuo sutinku. Taigi stengiuosi daugiau bendrauti su darbuotojais. Žinau, kaip gyvena jų vaikai, kieno mama serga“, – pasakoja p. Besakajevienė.

Draugiški santykiai su darbuotojais ypač praverčia, kai tenka spręsti netikėtas situacijas. Pašnekovė prisimena, kai teko skubiai ieškoti išeities staiga iš darbo išėjus specialistui, kuris taip ir nepabaigė svarbaus projekto.

„Einu pas draugą ir klausiu per kiek laiko jis galėtų padaryti mėnesio darbą. Jis sako – per savaitę. O projektą priduoti reikia rytoj. Ir draugas viską padaro per vieną dieną“, – žmogiško bendravimo svarbą pabrėžia pašnekovė.

Vadovė sako nesuprantanti kalbų apie kartų skirtumus. Anot jos, į įmonę dirbti ateina motyvuoti, viskuo besidomintys jauni žmonės, kurie ir išsklaido vyraujančius stereotipus. Kita vertus, sako pašnekovė, nereikia piktintis, kad jauni žmonės dabar taip įsikniaubę į kompiuterius – juk tai puikus būdas pažinti pasaulį ir įgyti žinių.

„Aktyviai dalyvauju darbuotojų atrankos procese. Pirmiausia todėl, kad baiminuosi ne todėl, kad į darbą priimsime ne tokį žmonų, o kad nepriimsime to, kurio reikia. Būna, kad žmogus pretenduoja į darbo vietą, kuri jam nėra tinkama, tačiau toks specialistas, bet kitoje pozicijoje, įmonėje reikalingas“, – argumentuoja pašnekovė.

Kartą per metus darbuotojo darbas įvertinimas. Taip specialistas sužino, kaip jam sekėsi įgyvendinti projektus, laikytis biuro taisyklių, dirbti komandoje, spręsti problemas ir pan.

„Dažniausiai įvertinimas baigiasi darbuotojo darbo užmokesčio peržiūra: algos pakėlimu arba premija. Taisyklė yra, kad įvertinimas negali būti priežastis algos sumažinimui. Juk algos sumažinimas yra demotyvacija. Tiesa, buvo keli kartai, kai įvertinus darbuotoją teko su juo atsisveikinti“, – sako p. Beskajevienė.

Savo ritmu

10-ą val. arba 16-ą val. – kasdien p. Beskajevienė susitinka su pardavimų vadovu. Tądien, kai VŽ žurnalistė lankėsi biure, šis susitikimas buvo nukeltas popietei, o iki jo, kur buvo aptariamas vieno iš vykdomų projektų etapo peržiūrėjimas, dar turėjome laiko pasišnekučiuoti.

„Mano diena gali būti labai įvairi. Būna, kad ryte važiuoju į susitikimą Rygoje ar Vilniuje. O būna dienų, kad dirbu biure. Vis dėlto mano darbo diena, nesvarbu, kada prasideda, beveik visada baigiasi apie 21 val.“, – kalba p. Beskajevienė.

Pastebėjus mano nustebimą, vadovė detalizuoja, kodėl gi darbo diena taip išsitęsia. Įmonėje galioja vadinama atvirų durų politika, kai darbuotojai pas vadovą gali ateiti bet kuriuo metu – iš anksto rezervuoti laiko nereikia.

„Esu labai įsitraukus į vykdomus projektus, todėl nuolat tenka spręsti įvairius klausimus. Sakykime, užstrigo įranga, nespėjame darbų atlikti pagal numatytą grafiką ir pan. Šalia kasdienių reikalų dar reikia gilintis į finansines ataskaitas, sutartis. Šiuos darbus paprastai atlieku po įprastų darbo valandų, kai biuras ištuštėja ir galiu susikaupti“, – šneka vadovė ir užtikrina, kad darbuotojai biuro duris užveria gerokai anksčiau.

Vis dėlto būna atvejų, kai vakarojimą darbe tenka nutraukti. „Kai vaikai paskambina ir prašo paaiškinti matematiką ar fiziką, tuomet jau skubu namo“, – nusijuokia vadovė.

Nors p. Baskajevienė save vadina IT žmogumi, tačiau dienos planus mieliau užsirašo ranka, o ties jau atlikta užduotimi padeda pliusiuką. Pašnekovė prisipažįsta, kad labai nemėgsta, kai darbus tenka perkelti į kitą dieną, todėl planus stengiasi kruopščiai vykdyti.

Ponia Beskajevienė turi vieną taisyklę, kurios tvirtai laikosi – niekada nedirba savaitgaliais. Neatsakinėja nei į elektroninius laiškus, nei į užsienio kolegų „beldimą skaipu“.

Trumpos diskusijos

Susirinkime, kuriame buvo pristatyta, kaip sekasi įgyvendinti vieno sandėlio automatizavimo sistemų kūrimą, darbuotojai trumpai ir koncentruotai nupasakojo, kas padaryta, o kur darbai buksuoja.

„Tokių susirinkimų tikslas, išsiaiškinti, kokios pagalbos reikia projekto vadovui. Bene svarbiausias klausimas – laikas, ar spėjame vykdyti įsipareigojimus“, – susirinkimą apibendrina p. Beskajevienė.

Šis projektas didelės apimties, jo vertė siekia kelis mln. Eur., todėl pabaigus kiekvieną etapą, pas užsakovus vyksta p. Beskajevienė ir pristato atliktus darbus.

„Jei užsakymas didelės apimties, dalyvauju visuose etapuose. Pažiūrėti, kaip įgyvendinti mažesni projektai, nuvažiuoju, kai jie priduodami užsakovui ir žvalgausi, kaip veikia mūsų kurtos sistemos“, – paaiškina pašnekovė.

Ponia Beskajevienė prisipažįsta, kad yra iš tų vadovų, kurie nori suprasti, ką įmonė veikia, o ne tik rūpintis administraciniais reikalais.

„Man svarbu žinoti, ką ir kaip mes darome, su kokiomis problemomis susiduriame, kur mums reikia papildomų tiekėjų ir, galiausiai, kaip darbus galime atlikti geriausiai. Manau, kad vadovas turėtų būti savo srities specialistas“, – vadovavimo filosofiją nusako vadovė.

Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Gauk nemokamą VERSLO VALDYMO savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:















Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 

Verslo žinių pasiūlymai

Smalsiems, protingiems, norintiems suprasti

Smalsiems, protingiems, norintiems suprasti

Tiems, kurie niekada nenustoja mokytis

NEMOKAMI specializuoti savaitraščiai

NEMOKAMI specializuoti savaitraščiai

Nepraleiskite savo srities naujienų

Pažintinis žurnalas

Pažintinis žurnalas

Tiems, kas brangina savo laisvalaikį ir domisi rytojumi

Nepamirštamos kelionės laiku

Nepamirštamos kelionės laiku

Kas mėnesį laukia nauji įspūdžiai ir netikėti atradimai

http://www.vz.lt
Siekdami pagerinti Jūsų naršymo kokybę, statistiniais ir rinkodaros tikslais šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“), kuriuos galite bet kada atšaukti.
Sutinku Plačiau