Diena su „Ozo“ vadove: pro akis nepraslysta nė menkiausia detalė

Publikuota: 2017-05-12

Kai prekybos centras yra ne pramogų, o darbo vieta, supančią aplinką imi vertinti kitaip. Inga Navickaitė, „Ozo“ direktorė įsitikinusi, kad vadovas turi rūpintis ne tik strateginiais reikalais, bet ir žinoti menkiausius veiklos niuansus.

„Verslo žinios“ tęsia projektą „Diena su vadovu“, kurio metu bendrauja su šalies įmonių vadovais, domisi jų darbo specifika, bendrovės valdymo bei strateginiais sprendimais.

Inga Navickaitė, prekybos ir pramogų centro „Ozas“ direktorė, į biurą mėgsta atvykti anksčiau, kol dar nėra darbuotojų ir ramesnį laiką išnaudoja dienos planavimui, laiškų atsakymui, pasiruošimui susitikimams.

„Kai pradėjau dirbti vokiškoje bendrovėje (PC „Ozas“ priklauso Vokietijos koncernui „ECE“ – VŽ) man kėlė nuostabą, kaip viskas planuojama pusmečiui. Dabar jau pripratau, o ir mūsų pačių dienotvarkės yra sudėliotos daugiau nei mėnesiui į priekį“, - pasakoja p. Navickaitė, prekybos centrui vadovaujanti 8-ius metus.

Vadovė prisipažįsta, jei kruopščiai neplanuotų kasdienių darbų, paprasčiausiai nieko nesuspėtų. Ponios Navickaitės dienotvarkę vidiniame tinkle mato visi bendradarbiai. Norintys rūpimus klausimus aptarti su vadove, turi iš anksto rezervuoti laiką susitikimui.

„Mano darbo diena nesibaigia 17 val. Kai vaikai buvo mažesni, dažnai atsiveždavau juos į biurą. Beje, ir kitų kolegų vaikai po pamokų ateina čia. Turime ir žaislų kampą. Vaikai žino, kad jei ant durų užkabintas raudonas ženkliukas, vadinasi, negali užeiti. Bet jei ir užeina – nieko tokio“, – pasakoja p. Navickaitė.

Pagal įmonės politiką savaitgaliais vienas iš vadovų turi būti prekybos centre. Taigi, p. Navickaitei tenka padirbėti ir savaitgaliais.

„Savaitgaliais prekybos centre padidėja lankytojų srautai. Reikia patikrinti, ar užtikrinama tvarka stovėjimo aikštelėse, pagalbinėse patalpose. Prireikus, greitai spręsti iškilusias problemas. Per mėnesį tenka dirbti vieną arba du savaitgalius“, – kalba pašnekovė.

Žino visas detales

Kiekvieną rytą 10 val. vienas iš vadovų apeina prekybos centrą: patikrina, ar visos durys atrakintos, ar visur švaru, ar parduotuvės atidarytos.

„Apeiti prekybos centrą užtrunka maždaug valandą. Pirmadieniais visus „Ozo“ aukštus apkeliaujame su vadovų komanda. O kitoms dienoms esame sudarę grafiką. Mano diena – trečiadienis“, – kalba p. Navickaitė ir kviečia pasivaikščioti po prekybos centrą.

Pakeliui dar stabtelime prie vienos biuro sienos, papuoštos dideliu Lietuvos žemėlapiu ir prismaigstytu įvairiaspalvių smeigtukų. Vadovė paaiškina, kad žemėlapis – ne šiaip dekoracija, o nuoroda į tai, kokių šalies miestų gyventojai apsilankė prekybos centre. Tiesa, dabar klientų geografija matuojama moderniau – planšetėse, pastatytose prekybos centre, žmonės pažymi iš kur atvyko.

„Žemėlapį buvome pastatę prekybos centre, o pirkėjai galėjo pažymėti, iš kur atvyko. Raudoni smeigtukai – moterys, mėlyni – vyrai. Matome, kad pirkėjų sulaukiame ne tik iš Vilniaus. Atvyksta žmonės ir iš tolimesnių miestų bei kaimyninių šalių – Baltarusijos, Latvijos“, – pasakoja p. Navickaitė.

Vidutiniškai per metus, skaičiuoja pašnekovė, „Oze“ apsilanko apie 5,5 mln. lankytojų, o centras pajėgus aptarnauti virš 6 mln. pirkėjų.

Einant vadovei įprastu prekybos centro apžiūros maršrutu, p. Navickaitė paaiškina, kodėl reikalinga, medikų terminais kalbant, tokia kasdieninė vizitacija.

„Prekybininkai dažniausiai žiūri į parduotuvės vidų, bet pamiršta išeiti ir pažiūrėti, kaip viskas atrodo iš išorės. Taigi jei pamatome, kad neįjungtas vitrinos apšvietimas arba nedega lempa, užeiname ir pasakome“, – kalba pašnekovė.

Paklausus, ar vadovei negaila laiko rūpintis tokiais, atrodytų, buitiniais reikalais, p. Navickaitė neslepia, be abejo, būtų gerai, jei kažkas kitas prisiimtų šią atsakomybę, bet, kita vertus, vadovo dėmesys smulkmenoms tarsi signalizuoja darbuotojams, kad visos detalės iš tiesų svarbios ir priverčia pasitempti.

Mums kalbantis, vadovei pro akis nepraslysta prie vienos parduotuvės pastatytas stendas, kuriame netvarkingai sudėti lankstinukai. Pašnekovė ramiai imasi dėlioti juos. Paaiškėja, kad stendas sulūžęs. Ponia Navickaitė užsuka į parduotuvę ir informuoja pardavėjas, kad reikėtų išspręsti problemą.

„Kai ėmiausi šių pareigų, maniau, kad padirbsiu pusmetį ir imsiuosi kitos veiklos. Bet rutinos darbe nėra. Tenka gilintis į rinkodaros subtilybes, vartotų elgseną. Šiame darbe reikia ir ekonomikos žinių. Galiausiai bendrovė tarptautinė, valdanti kelis šimtus prekybos centrų ne tik Vokietijoje, bet ir Turkijoje, Katare, Danijoje, Italijoje, Lenkijoje, Slovakijoje, Čekijoje ir pan. Taigi tenka keliauti, semtis tarptautinės patirties“, – kad darbas nenuobodus tikina p. Navickaitė.

Einant prekybos centro alėjomis, pašnekovė ne tik įgudusia akimi apžiūri vitrinas, nužvelgia, ar visur tvarkinga aplinka, bet neužmiršta šiltai pasisveikinti su pardavėjais, apsaugos darbuotojais, valytojais.

„Stengiuosi pabendrauti ir su prekybos centro lankytojais. Jei pamatau, kad žmogus stovi prie parduotuvių plano, prieinu ir paaiškinu, kaip rasti ieškomą parduotuvę. Arba jei stovėjimo aikštelėje blaškosi klientas, nerasdamas automobilio, padedu surasti transporto priemonę. Svarbu, kad lankytojas prekybos centre jaustųsi gerai, o man aktualu sužinoti, kaip galėtume patobulinti paslaugas“, – kalba p. Navickaitė.

Komunikacijos svarba

Sugrįžusios į kabinetą, turime šiek tiek laiko iki susitikimo su prekybos centro nuomininkais. Vadovė trumpai papasakoja, kad susitikimo tikslas – aptarti, kaip šįmet bus švenčiama Vaikų gynimo diena, kokios pramogos bus siūlomos lankytojams.

„Stengiamės nuomininkus įtraukti į bendrus renginius. Tiesa, renginių organizavimą deleguoju darbuotojams, bet vis tiek stebiu, kaip vyksta pasiruošimo darbai. Neturiu tikslo visko kontroliuoti, tiesiog norisi pasidalinti turima patirtimi“, – paaiškina p. Navickaitė.

Popietę vadovė dalyvavo kelių valandų trukmės rinkodaros susirinkime. Vėliau su kolega aptarė valymo paslaugų konkurso pirkimo rezultatus. Baigiantis dienai dar susitiko su darbuotojais.

„Kadangi mūsų komanda nedidelė, reikiamų specialistų samdome iš šalies. Dirbame su reklamos įmonėmis, gamybos bendrove, dekoravimo įmone ir pan. Kad viskas vyktų sklandžiai, turime įsidiegę sistemą, kaip efektyviai vieniems su kitais komunikuoti. Pavyzdžiui, koridoriuje turime lentą, kurioje rašome, kokie artimiausi renginiai, darbo grafikai, daug informacijos talpiname intranete ir pan.“, – detalizuoja pašnekovė ir priduria, kad sklandi komunikacija paspartina darbus ir padeda išvengti nesusipratimų.

Dažniausiai p. Navickaitė dirba biure, tik retkarčiais išvyksta į susitikimus kitose miesto vietose. Priežastis paprasta – laiko taupymas. Vadovė neslepia, kad jos darbo dalis yra ir lankymasis konkurentų valdomuose prekybos centruose.

„Kartkartėmis užsuku į kitus prekybos centrus. Tą darau atvirai, tikrai nesislepiu. Domiuosi, kokios naujos parduotuvės atsidarė, kokius rinkodaros sprendimus taiko konkurentai“, – šneka p. Navickaitė.

Pašnekovės nuomone, nors konkurencija šiame sektoriuje didelė, tačiau palaipsniui kiekvienam sostinės prekybos centrui pavyko atrasti savąją kryptį ir būdų, kaip patraukti klientų dėmesį. Vadovė detalizuoja, kad „Ozas“ save vadina draugišku šeimai prekybos centru. Pavyzdžiui, netrukus turėtų duris atverti vaikų dienos centras, kuriame tėvai galės palikti atžalas, kol patys leis laiką parduotuvėse.

Kompaktiška komanda

Ponia Navickaitė tiesiogiai vadovauja 10 darbuotojų komandai, o finansų ir nuomos skyrių specialistai yra pavaldūs biurui Hamburge.

„Man labai svarbu, kad darbuotojams ne tik patiktų dirbti, bet ir būtų smagu. Juk kai prekybos centre keičiamos parodos ar ruošiamasi renginiui, visi darbai vyksta vėlai vakare, pasibaigus prekybos centro darbo laikui. Taigi darbuotojams tenka grįžti namo, užmigdyti vaikus ir vėl važiuoti į darbą,“, – kalba pašnekovė.

Neseniai vadovei teko suvaldyti personalo pokyčius. 70% komandos, dirbusios nuo prekybos centro atidarymo („Ozas“ atidarytas 2009 metais – VŽ), pasikeitė.

„Kai žmonės sukaupia patirties, nori siekti didesnių tikslų ir negali jų sulaikyti. Taigi vieną darbuotoją persiviliojo, kitas – išėjo, trečias – savo verslą pradėjo. Dabar dirbame su gerokai atsinaujinusia komanda. Tenka perteikti visą darbo filosofiją, apmokyti. Dėl šių priežasčių teko pristabdyti „Lean“ diegimą, nes su senąja komanda kelis metus darbe palaipsniui taikėme šią metodiką. Bet prie jos tikrai grįšime“, – ramiai apie komandos pasikeitimus kalba p. Navickaitė.

Nors didžiąją dienos dalį praleidžia prekybos centre, tačiau pašnekovė prisipažįsta, kad nemėgsta apsipirkinėti. O užsukusi į parduotuvę ne darbo metu, vis tiek pardavėjų darbą vertina profesionalo akimis.

„Nemanau, kad mane parduotuvių darbuotojai atpažįsta. Pirmiausia todėl, kad parduotuvių personalas greitai keičiasi. Taigi specialaus aptarnavimo nesulaukiu. Vis dėlto jei pamatau, kad pardavėjai dirba nelabai gerai, informuoju vadovus. Ir priešingai, jei pardavėjas puikiai atlieka savo darbą, būtinai pasakau parduotuvės valdytojui“, – pasakoja p. Navickaitė.

Vis dėlto yra laikotarpis, kai prekybos centre vadovė jaučiasi jaukiausiai. Tas laikas – žiemos švenčių pradžia.

„Prekybos centras man gražiausias tuomet, kai tik pakabiname kalėdinius papuošimus ir naktį gali čia pasivaikščioti. Jautiesi, kaip pasakoje“, – prisipažįsta vadovė.

Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Gauk nemokamą VERSLO VALDYMO savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:















Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 

Verslo žinių pasiūlymai

Smalsiems, protingiems, norintiems suprasti

Smalsiems, protingiems, norintiems suprasti

Tiems, kurie niekada nenustoja mokytis

NEMOKAMI specializuoti savaitraščiai

NEMOKAMI specializuoti savaitraščiai

Nepraleiskite savo srities naujienų

Pažintinis žurnalas

Pažintinis žurnalas

Tiems, kas brangina savo laisvalaikį ir domisi rytojumi

Nepamirštamos kelionės laiku

Nepamirštamos kelionės laiku

Kas mėnesį laukia nauji įspūdžiai ir netikėti atradimai

http://www.vz.lt
Siekdami pagerinti Jūsų naršymo kokybę, statistiniais ir rinkodaros tikslais šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“), kuriuos galite bet kada atšaukti.
Sutinku Plačiau