Kaip kalbėti tiesiai šviesiai, bet neperžengti ribos

Vadovui reikia taupyti laiką ir pinigus, todėl su darbuotojais jis turi kalbėti atvirai, tačiau negali būti nemandagus ir įžūlus. Entrepreneur.com pataria, kad norint neperžengti ribos, svarbiausia yra nepamiršti pokalbio tikslo išspręsti problemą, bet ne įrodyti savo tiesą.
Patariama vengti prielaidų. Neįmanoma apie žmogų žinoti visko, tad, jei atrodo, kad darbuotojas dirba nekvalifikuotai ir atsainiai, verta įsitikinti, ar jis tikrai buvo tinkamai apmokytas, ar apskritai dalyvavo mokymuose naujoje darbovietėje. Prieš kritikuojant ir reikalaujant patariama patikrinti faktus.
Prieš pokalbį su darbuotoju ar partneriu, derėtų numatyti, kokį, įgyvendinamą pokalbio tikslą išspręsti problemą ar aptarti ateities planus norima pasiekti. Vien ko nors pareikalauti ar pareikšti pretenzijas nėra produktyvus siekis.
Panašiai praverčia ir pokalbio planavimas, kas bus sakoma. Norint kalbėti atvirai ir be užuolankų, svarbiausia yra pokalbio technika ir tinkamai parinkti žodžiai, nes jie gali sukelti pašnekovo pyktį, abejingumą ar, priešingai, norą padėti. Namų darbais apsikrauti nereikia, nes pokalbiai retai pakrypsta planuota linkme, tačiau apgalvoti turinį verta. Tai padės išvengti, kad pašnekovas pereis į gynybinę poziciją ir užsivers.
Reikėtų kalbėti apie reiškinį, o ne konkretų žmogų. Pavyzdžiui, jei darbuotojas elgiasi neatsakingai ar tingiai, nereikėtų kritikuoti konkrečiai jo, verčiau kalbėti apie tokį elgesį apskritai. Vietoje Pastebėjau, kad pastaruoju metu darbe dykinėji galima sakyti Pastebėjau, kad tavo produktyvumas sumažėjo. Patariama parodyti rūpestį pasekmėmis ir problemos sprendimu, bet ne kritikuoti.
Galvojant, kaip kalbėti atvirai, lengva pamiršti pagrindinį tikslą siekti teigiamo poveikio. Išlaikyti konstruktyvumą padės galimų problemos sprendimo būdų pasiūlymas, taip pat rekomenduojama aktyviai klausytis pašnekovo ir leistis į galimus kompromisus.
Rašyti komentarą
Rašyti komentarą