Kaip darbdaviui parduoti save darbuotojui

Publikuota: 2017-05-04
Laura Duksaitė-Iškauskienė, darbuotojų atrankos UAB „Master Class Lietuva“ vadovė, sako, kad tos bendrovės, kurios atvirai pasakoja apie savo kasdienybę, gali pritraukti daugiau talentingų darbuotojų.
Vladimiro Ivanovo (VŽ) nuotr.
Laura Duksaitė-Iškauskienė, darbuotojų atrankos UAB „Master Class Lietuva“ vadovė, sako, kad tos bendrovės, kurios atvirai pasakoja apie savo kasdienybę, gali pritraukti daugiau talentingų darbuotojų. Vladimiro Ivanovo (VŽ) nuotr.

Įmonių verkšlenimai dėl darbuotojų trūkumo tapo tokie įprasti, kad į juos beveik nebekreipiama dėmesio. Suklusti priverčia tos bendrovės, kurios ramiai pasakoja apie situaciją darbo rinkoje ir būdus, kaip pritraukti talentų.

Samdos specialistai atkreipia dėmesį, kad jau dabar patyrusių, iniciatyvių specialistų, dar kitaip vadinamų talentais, vien sodriu atlyginimu nebeprisiviliosi. Kandidatai ieško bendrovių, kurios ne tik gali pasiūlyti projektų, bet ir puoselėja kultūringą darbo aplinką.

Pasirinkimo kriterijai

„Yra toks posakis – žmonių yra, bet nėra žmogaus. Juk įmonės nori pasirinkti būtent sau tinkamiausią darbuotoją. Mūsų darbo rinka yra gana nusistovėjusi, ir kai viena pusių turi daugiau svertų, tuomet kita pusė nukenčia. Sakykime, jei darbdavys yra labai patrauklus, vadinasi, jis turi galimybę rinktis iš daugiau kandidatų. Jei paklaustume šimto darbo ieškančių žmonių, kur norėtų dirbti, dažniausiai jie nurodytų keliasdešimt tų pačių bendrovių. Taigi tos įmonės, kurios nėra gerai žinomos, mažiau atkreipia galimų kandidatų dėmesį“, – paaiškina Laura Duksaitė-Iškauskienė, darbuotojų atrankos UAB „Master Class Lietuva“ vadovė.

Pašnekovė detalizuoja, kad vienas darbdavio patrauklumo kriterijų – naujumas. Jei rinkoje veiklą pradeda plėtoti žinomo prekių ženklo, užsienio kapitalo bendrovė, tikėtina, kad įmonė atkreips darbo ieškančių dėmesį.

„Įdomumas – irgi svarbus aspektas, renkantis darbdavį. Ypač kalbant apie aukštos kvalifikacijos specialistus. Įdomumas apibrėžiamas gana plačiai: darbas skirtingose šalyse, galimybė dirbti ir priimti sprendimus savarankiškai ir pan.“, – kalba specialistė.

Atveria duris

Jei įmonėje atmosfera gera, darbuotojas yra gerbiamas, į jo nuomonę įsiklausoma, o į specialistą, anot pašnekovės, „žiūrima ne kaip į išteklių, o kaip į žmogų, kuris atneša įmonei daugiausia naudos“, tokiai bendrovei darbuotojų rasti lengviau.

Ekonomikos sektoriai, kuriuose įdarbinta daugiausiai darbuotojų 2016 m.:

infogr.am::vadyba_ekonomikos_sektoriai_kuriuose_2016_metais_idarbinta_daugiausiai_darbuotoju

Pasak p. Duksaitės-Iškauskienės, potencialus darbuotojas greitai pastebi, ar įmonėje iš tiesų gera, ar ta draugiška atmosfera tėra mitas.

„Jeigu su pirmą kartą į biurą atėjusiu kandidatu pasisveikinama, pasiūloma jam pasikabinti paltą, išgerti kavos – tai elementari pagarba. Antra, įmonės atstovas per darbo pokalbį su nauju kandidatu stengiasi kuo daugiau papasakoti apie bendrovę. Geras ženklas, jei darbo pokalbio metu kandidato nesiekiama egzaminuoti, o norima pristatyti įmonę, papasakoti, kodėl čia gera dirbti. Galiausiai kandidatui aprodomas biuras, tuomet jis gali iš šalies stebėti, kaip bendrauja kolegos, kokia atmosfera darbovietėje. Juk jei kandidatas išgirs, kaip pardavimų skyriaus darbuotojai pykstasi, vargu ar norės dirbti tokioje įmonėje. Kita vertus, žmonės dalijasi patirtimi, ir darbuotojams tikrai nesunku sužinoti, kokia iš tiesų atmosfera vyrauja konkrečioje bendrovėje“, – pašnekovė paaiškina, kaip bendrovės, parodydamos savo kasdienybę, gali pritraukti darbuotojų.

Ponia Duksaitė-Iškauskienė akcentuoja, jog tikrai nereikėtų manyti, kad tik užsienio kapitalo įmonės turi daugiau galimybių nusigriebti geriausių darbuotojų grietinėlę. Kokią įmonę pasirinks darbuotojas, priklauso nuo jo karjeros siekių.

„Užsienio kapitalo įmonės dažniausiai turi jau sukurtas darbo sistemas – kaip reikia atlikti užduotis. Tuomet darbuotojui tereikia prisitaikyti. Bet yra specialistų, kurie nori patys kurti ir spręsti, kaip įgyvendinti projektus, tada jie renkasi dirbti vietos įmonėse. Noriu pasakyti, kad darbo įdomumu lietuviškos bendrovės tikrai nenusileidžia užsienio kapitalo įmonėms. Dėl ko mums reikia tikrai pasitempti – tai darbo kultūra. Pagarba žmogui, vadovui, akcininko pagarba vadovui, susitarimų laikymasis – šiuos dalykus dar reikėtų tobulinti“, – nurodo pašnekovė.

Norai skiriasi

IT sprendimų ir paslaugų UAB „Atea“ pernai konkurse, kurį rengia VŽ ir darbo skelbimų portalas cv.lt, buvo išrinkta geidžiamiausia darbdave. Šiuo metu įmonėje dirba apie 300 žmonių. Pasak Neringos Araminaitės, bendrovės personalo vadybininkės, bendrovė irgi susiduria su darbuotojų kaita.

„Jauni programuotojai, įgiję patirties, ima dairytis kitų darboviečių. Suprantama, juk norisi save išmėginti. Labiau patyrę darbuotojai rečiau nusprendžia palikti įmonę“, – apie darbuotojų kaitą ramiai kalba pašnekovė.

Ekonomikos sektoriai, kuriuose įdarbinta daugiausiai darbuotojų 2015 m. ir 2016 m.:

infogr.am::vadyba_ekonomikos_sektoriai_kuriuose_20152016_m_idarbinta_daugiausiai_darbuotoju

Anot personalo vadybininkės, tai, ko iš darbdavio tikisi darbuotojas, itin priklauso nuo specialisto turimos patirties. Jaunas darbuotojas, pašnekovės žodžiais sakant, „rinkos pradinukas“, daugiau dėmesio kreipia į kitų žmonių atsiliepimus, nagrinėja, ar įmonė siūlo tuo metu madingų naudų, pavyzdžiui, sporto klubo abonementą, papildomą sveikatos draudimą ir pan. O talentams papildomos naudos nėra aktualios, šie specialistai įmonę, kurioje dirbs, renkasi pagal siūlomus projektus.

„Kalbėdamiesi su talentais, pasakojame, kokius projektus įgyvendiname, kokios įmonės galimybės ir ką galime pasiūlyti kandidatui. Potencialiems pardavimo skyriaus darbuotojams pasakojame apie galimybes papildomai užsidirbti“, – kalba p. Araminaitė.

VŽ su banku „Nordea“ rengiamo projekto „Lietuvos verslo lyderiai“ nominacijos „Metų darbdavys“ nugalėtojas paaiškės apdovanojimų ceremonijoje birželį.

Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Gauk nemokamą VERSLO VALDYMO savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:















Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 

Verslo žinių pasiūlymai

„Verslo žinių“ akademija

„Verslo žinių“ akademija

Išsamūs praktiniai mokymai ne didesnėse nei 14 dalyvių grupėse

Pažintinis žurnalas

Pažintinis žurnalas

Tiems, kas brangina savo laisvalaikį ir domisi rytojumi

Nepamirštamos kelionės laiku

Nepamirštamos kelionės laiku

Kas mėnesį laukia nauji įspūdžiai ir netikėti atradimai

NEMOKAMI specializuoti savaitraščiai

NEMOKAMI specializuoti savaitraščiai

Nepraleiskite savo srities naujienų

Siekdami pagerinti Jūsų naršymo kokybę, statistiniais ir rinkodaros tikslais šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“), kuriuos galite bet kada atšaukti.
Sutinku Plačiau