Kas tai? Veiklos sukaktis

Kaip pagaminti 150 mln. automobilių per 84 m.?

Publikuota: 2017-10-05

„Dabar esame pasiruošę nukreipti savo žvilgsnį į ateitį. „Nissan“ yra pirmaujanti markė Kinijoje, Rusijoje ir Meksikoje“, – dar 2006 m. kalbėjo kompanijos vadovas Carlos Ghosn.

Šiemet, 84-aisiais gyvavimo metais, kompanija švenčia dar vieną istorinį įvykį – nuo konvejerio jau nuriedėjo 150 mln. „Nissan“ markės automobilių. „Nissan“ kompanija net 73 m. užtruko, kol pagamino pirmą 100 mln., ir tik vienuolika, kad pagamintų likusius 50 mln. automobilių. Dar 2006 m. 76,5% gamybos vyko Japonijoje.

Sukurtas Japonijoje

Nuo kompanijos įkūrimo 1933 m. ji siekė praturtinti žmonių gyvenimus, įveikė daug nuosmukių, Antrąjį pasaulinį karą, daug konkurencinių kovų ir ekonominę krizę po Persijos įlankos karo, tačiau nenustojo vystyti technologinių inovacijų, bendradarbiavo su „Austin Motor“, o vėliau tapo „Renault–Nissan–Mitsubishi“ aljanso nare.

Dar 1910 m. Japonijoje nebuvo automobilių. Gatvėmis žingsniavo arkliai ir riedėjo karietos. 1911 m. Masujiro Hashimoto atidaro automobilių gamyklą „Kwaishinsha Motorworks“. Japonijos vyriausybė jaunąjį verslininką išsiuntė į Jungtines Valstijas gilinti žinių. M. Hashimoto laikomas automobilių gamybos pradininku Japonijoje. Jau 1914 m. „Kwaishinsha“ gamykloje suprojektuojamas ir pagaminamas pirmasis automobilis DAT. Vardo DAT raidės simbolizuoja tris pagrindinius kompanijos partnerius:Kenjiro Den, Rakuro Aoyamair Meitaro Takeuchi. Jis buvo unikalus rinkoje, nes buvo pilnai sukurtas Japonijoje.

1924 m. kompanija „Kwaishinsha“ susijungia su „Jitsuyo Jidosha Seizo“ ir pasivadina „DAT Jidosa Seizo“. 1932 m. kompanija pagamina naują, nuosaikiai įkainotą automobilį Japonijos rinkai – „Datsun 10 Phaeton“. Iš pradžių automobilį vadino „Datson“, ką reiškia DAT sūnus. Neilgai trukus pavadinimą pakeitė į „Datsun“ DAT+SUN, nes „son“ japonų kalboje reiškią nuostolį, netektį.

nuotrauka::1 nocrop

Nauja pramonės šaka Japonijoje

„Nissan“ kompanijos įkūrėjo Yoshisuke Aikawa pažintis su automobiliais toli gražu prasidėjo ne iš karto. Būdamas 30-ies jis atidarė liejyklą. Jis tikėjo, kad automobilių verslas turi daug perspektyvų Japonijoje, tačiau nei viena finansų institucija nenorėjo tuo patikėti. Galų gale jis sugebėjo įtikinti bankus investuoti į naują pramonės šaką ir 1933 m. įsigijo „Datsun“ gamyklą iš „DAT Jidosa Seizo“, o tų pačių metų gruodį įkūrė kompaniją „Nissan Motor“.

„Nissan“ pavadinimas kildinamas iš dviejų žodžių „Nihon Sangyo“, kas reiškia „Japonijos Industrija“. Dar 1930 m. Y. Aikawa priklausanti kompanija „Nihon Sangyo“, kuri jau tuo metu akcijų biržoje buvo vadinama „Nissan“ finansiniu konglomeratu, valdė keletą liejyklų ir „Hitachi“ kompaniją. „Nissan“ pavadinimas atspindėjo Y. Aikawa ryžtą sukurti naują pramonės šaką Japonijoje. Nors kitų gamintojų vardai siejami su įkūrėjų vardais, „Nissan“ vardas simbolizuoja stiprų atsidavimą visuomenei bei įvairovių vertinimą.

Masinės gamybos pradžia

William R Goran yra masinės gamybos pradininkas Japonijoje. Jis siekė apjungti Japonijos ir JAV gamybos privalumus, todėl „Nissan“ kompanijoje jis buvo atsakingas už technologinių inovacijų diegimą bei Yokohamos gamyklos statybą. 1935 m. Japonijoje pradėjo veikti pirmoji „Nissan“ masinės gamybos, taip pat ir pirmoji šalyje, gamykla. Tais metais nuo konvejerio nuriedėjo pirmasis masinės gamybos biudžetinis automobilis „Datsun 14“, o 1936 m. „Nissan“ pradėjo eksportuoti automobilius į Aziją, Australiją ir Lotynų Ameriką.

Antrasis pasaulinis karas pasiglemžė viską ir tik didelių pastangų dėka „Nissan“ atnaujino pikapų ir lengvųjų automobilių gamybą. 1952 m. „Nissan“ susivienija su Jungtinės Karalystės gamintoja „Austin Motor“ ir pradeda surinkinėti jų automobilius Japonijoje. Taip kompanija pasisėmė technologinių žinių ateities modelių vystymui, o vartotojai vėl pradėjo vertinti produktų, pagamintų Japonijoje, privalumus.

1955 m., prasidėjus visuotinei motorizacijai, nuo konvejerio „Nissan“ gamykloje nurieda pirmasis pokarinis kompanijos lengvasis automobilis „Datsun 10“. „Datsun“ gaminami pikapai prisidėjo prie karo nualintos Japonijos ir jos ekonomikos atsigavimo.

Istoriniai modeliai

1960 m. spartus Japonijos ekonomikos augimas leido „Nissan“ augti ir atidaryti gamyklas Opamoje ir Zamoje, Japonijoje, bei „Nissan Mexicana S.A. de C.V.“ Meksikoje. 1966 m. „Nissan“ susijungia su „Prince Motor“ ir pasaulį išvysta „Nissan Sunny“ modelis. Šešiasdešimtieji padovanojo pasauliui daug nuostabių modelių: „Datsun Bluebird 510“, „Skyline 2000GT-R PGC10“ ir „Fairlady Z S30“. Šiandienos „Nissan GT-R“ yra „Skyline 2000GT-R PGC10“ vaikaitis, o Z vis dar populiariausias sportinis automobilis pasaulyje jau 40 metų.

Po sėkmingų dviejų dešimtmečių 90-aisiais įvykęs karas Persijos įlankoje sukrėtė pasaulio ekonomikas. Prasidėjo net dešimtmetį trukusi recesija, kitaip dar vadinama „Prarastuoju dešimtmečiu“. Nepaisant sunkumų, „Nissan“ atidaro variklių gamyklą Iwaki mieste, į rinką pateikiamas ir sėkmingai Europoje parduodamas „Nissan Primera“ modelis, „Nissan“ pasiekia pergalę 24 valandų Daytono lenktynėse JAV.

Populiariausias pasaulio elektromobilis

1999 m. „Nissan“ jungiasi su „Renault“ kompanija – įkuriamas „Renault–Nissan“ aljansas ir paskelbiamas naujas kompanijos „prikėlimo“ planas. Net recesijos metu „Nissan“ nenustojo investuoti į inovacijas ir aplinkai draugiškų elektromobilių tyrimus bei pradėjo automobilinių baterijų technologijų vystymą. 2000 m. sukurtas inovatyvus dvivietis hiper-mini elektromobilis su ličio jonų baterija – prasidėjo elektromobilių integracijos į visuomenę eksperimentas.

2009 m. Jokohamoje, naujajame „Nissan“ kompanijos būstinės pastate, pristatytas „Nissan LEAF“ koncepcinis elektromobilis. Jau 2010 m. nuo konvejerio nuriedėjo pirmieji masinės gamybos 100% elektriniai „LEAF“, skirti Japonijos ir JAV rinkoms. 2011 m. „LEAF“ pripažintas „Pasaulio metų automobiliu“. Šiandien „Nissan LEAF“ yra populiariausias elektromobilis pasaulyje, kurio pardavimai perkopė 280 000 vienetų. 2019 m. sausį rinkas pasieks ir antroji šio modelio karta su dar didesne baterija bei dar daugiau vartotojui naudingų technologijų ir inovacijų.

„Nissan“ siekis teikti įkvepiančias inovacijas ir praturtinti žmonių gyvenimus lydi kompaniją jau 84 metus. Tai kompanijos vizija. Pasinaudodama ilgamete automobilių gamybos patirtimi „Nissan“ ir toliau tiekia puikius produktus pirkėjams visame pasaulyje.

nuotrauka::2

„Nissan“ pikapai kėlė ir verslus, ir šalį

„Nissan“ kompanija ypač garsėja lengvaisiais komerciniais automobiliais, kurie tarnauja ir verslui, ir šalies ekonomikai. Pasitelkdama 80 metų patirtį kuriant ir gaminant tokius automobilius, kompanija šiandien parduoda jau dvyliktos kartos pikapą „Nissan Navara“.

Aukštesnė kokybė ir crossover automobiliams būdinga vairavimo patirtis buvo pagrindinis orientyras kuriant „Navara“. Siekdami įdiegti patobulinimus ir nesumažinti pravažumo bekelėje, „Nissan“ inžinieriai „Double Cab“ modelyje pritaikė naują galinę penkių svirčių pakabos sistemą, kuri lemia komfortiškesnį važiavimą ir geresnį valdymą.

Specialiai Europos rinkos reikalavimams ir poreikiams patenkinti sukurtam ir „Nissan“ gamykloje Barselonoje gaminamam „Navara“ pikapui būdingas tvirtas ir sportiškas dizainas. Charakteringos „Nissan“ V formos radiatoriaus grotelės ir bumerango formos LED dienos žibintai yra skiriamieji „Nissan“ dizaino elementai.

Nuolatos tobulinamas automobilis pelnė „Tarptautinio 2016 metų pikapo“ titulą ir išgarsėjo savo tvirtumu bei nepranokstamomis važiavimo savybėmis. Ir 160 AG su viena turbina, ir 190 AG su dvejomis turbinos 2,3 l „dCi“ dyzelinio variklio versijose sumontuotas pažangus ir efektyvus aljanso variklis, kuris pasižymi patvarumu ir rinkoje pirmaujančia gamintojo garantija. Jis itin pakeitė pikapo ekologiškumą – CO2 tarša siekia vos 167 g/km. Šis patobulinimas dar labiau pagerina „Nissan Navara“ padėtį kaip geriausio klasėje – vidutinės degalų sąnaudos sumažėjo iki 6,3 l/100 km.

Šią vasarą pristatyta speciali pikapo versija – „Nissan Navara Trek-1°“. Jų bus pagaminta vos 1.500. Po jo kapotu montuojamas 2,3 l, 190 AG, 450 Nm dyzelinis variklis su dvejomis turbinomis, derinamas su 7 pavarų automatine dėže. „NP300 Navara“ suteikiama 5 m. arba 160.000 km garantija.

FOTOGALERIJA Nissan (20 nuotr.)

Sekite pirmuosius automobilių testavimo įspūdžius, naujienas, dalinkitės savo nuomone ir patirtimi „Facebook“ puslapyje „VŽ Transportas“

Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Gauk nemokamą TRANSPORTO savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:















Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
VMG medienos perdirbimą suderins su orlaivių aptarnavimu

Klaipėdos aerouosto teritorijoje medienos perdirbimo pramonės ir verslo parką planuojanti įrengti „Vakarų...

Pramonė
07:18
„Honda“ vėl sugrąžins „Insight“ hibridą 

Sausio mėnesį Detroito automobilių parodoje „Honda“ pristatys trečiosios kartos hibridinio automobilio...

Transportas
2018.01.01
Atnaujintas „Transit Custom“: bus ir hibridas

2017 m. vasarą paskelbę apie geriausiai Europoje perkamo 1 tonos keliamosios galios furgono „Transit Custom“...

Transportas
2017.12.30
„Toyota“ ners į elektromobilių lenktynes 21

„Toyota“ apsisprendė visu pajėgumu nerti į elektromobilių pramonės lenktynes ir paskelbė, kad iki 2020 m. jos...

Transportas
2017.12.29
„Infiniti“ dovanėlė 2018-iesiems

2018 m. sausio 13 d. JAV, Detroite, tarptautinė automobilių paroda „NAIAS 2018“ tradiciškai bus pirmasis metų...

Transportas
2017.12.29
Rusija iš Latvijos „airBaltic“ reikalauja 20 mln. Eur 3

Rusija Latvijai pateikė teisinės pagalbos prašymą išieškant iš valstybės valdomos oro bendrovės „airBaltic“...

Transportas
2017.12.29
„SoftBank“ investuoja į „Uber“ su 30% nuolaida

Japonijos investicijų gigantės „SoftBank“ vedama investicijų grupė už maždaug 9 mlrd. USD įsigyja daugiau...

Rinkos
2017.12.29
Kinų pirkinys sutelkia išsibarsčiusią Švedijos automobilių pramonę  Premium

Tvirtindamas, kad tai daro be jokios išankstinės nuostatos, Kinijos koncernas „Zhejiang Geely Holding Group“...

Transportas
2017.12.28
Lietuviai panaudojo „Uber“ modelį, mėgina bet ką pristatyti greičiau Premium 9

UAB „Miesto logistika“ pristatė programėlę, kuria naudodamiesi žmonės vieni kitiems gali pristatyti prekes.

Technologijos
2017.12.28
Valstybės įmonių reformas judina išorinės jėgos Premium

Reformos Lietuvoje geriausiai vyksta, kai šalis stoja į kokią nors tarptautinę organizaciją. Valstybės...

Verslo aplinka
2017.12.28
Prie Lietuvos automagistralių veikia 10 naujų elektromobilių įkrovimo stotelių 2

Susisiekimo ministerija praneša, kad 2017 m. pabaigoje Lietuvoje veikia 10 naujų elektromobilių įkrovimo...

Transportas
2017.12.27
Kaliningradas bandys keleivinius traukinių maršrutus į Klaipėdą ir Gdynę 5

Priemiestinė Kaliningrado keleivių vežimo bendrovė po Naujųjų pradeda bandomąjį projektą – traukinių...

Transportas
2017.12.27
Klaipėdoje ant seklumos užplaukęs laivas išgelbėtas 1

190 metrų ilgio laivas, nuo Kūčių įkalintas ties II Melnrage, trečiadienio popietę buvo nutrauktas nuo...

Transportas
2017.12.27
Kauniečiai siūlo pažangią transporto stebėjimo sistemą 6

Transporto bendrovėms reikalinga automobilių stebėjimo paslauga gali skirtis kokybe – kuo sistema bus...

Technologijos
2017.12.26
Prasidėjo ant seklumos užplaukusio laivo gelbėjimo operacija 9

Antradienio popietę pradėta ant seklumos prie Melnragės paplūdimio užplaukusio 190 m ilgio laivo „Ocean...

Transportas
2017.12.26
„Lexus LC“ – emocinis užkratas iš Tekančios saulės šalies  2

„Jeigu mes būtumę laikęsi tradicijų, nebūtume sukūrę nieko panašaus“, – tvirtina „Lexus“ dizaineriai.

Transportas
2017.12.25
Ličio titanato akumuliatoriai žada naujų galimybių 9

Kol didieji akumuliatorių gamintojai „LG Chem“, „Samsung SDI“, „Panasonic“ ar „Tesla“ kalba apie ličio jonų...

Transportas
2017.12.25
Naujienos apie seklumoje užstrigusį laivą: pastebėta korpuso deformacija, gali išsilieti nafta 1

Kalėdų rytą laivo vertinimo komisija atliko ant seklumos prie Melnragės paplūdimio užplaukusio „Ocean Crown“...

Transportas
2017.12.25
Klaipėdoje ant seklumos užplaukė laivas 1

Ankstyvą Kūčių rytą Klaipėdoje ant seklumos užplaukė 190 metrų ilgio laivas „Ocean Crown“ su 20 žmonių įgula.

Transportas
2017.12.24
„BlackBerry“ šoka į savivaldžių automobilių traukinį 3

Ši Kanados kompanija, kadaise dominavusi telefonų rinkoje, pernai atsisakė jų gamybos ir teises į savo prekės...

Technologijos
2017.12.23

Verslo žinių pasiūlymai

Pažintinis žurnalas

Pažintinis žurnalas

Tiems, kas brangina savo laisvalaikį ir domisi rytojumi

Nepamirštamos kelionės laiku

Nepamirštamos kelionės laiku

Kas mėnesį laukia nauji įspūdžiai ir netikėti atradimai

NEMOKAMI specializuoti savaitraščiai

NEMOKAMI specializuoti savaitraščiai

Nepraleiskite savo srities naujienų

„Verslo žinių“ akademija

„Verslo žinių“ akademija

Išsamūs praktiniai mokymai ne didesnėse nei 14 dalyvių grupėse

Siekdami pagerinti Jūsų naršymo kokybę, statistiniais ir rinkodaros tikslais šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“), kuriuos galite bet kada atšaukti.
Sutinku Plačiau